Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok! van egy 2006-os Opel Astra H 1.9 CDTI kombim,problemam: megnőtt az olaj szint, utolso olajcseremnel vettem eszre hogy mintha tobb olajat engedtem volna le a kelletenel, ma ismet olajat csereltem, 4,3 liter hejett kb 6 liter olajam jott le... ami kisse aggaszt. Eszreveteleim: alapjaraton picit jar le es fel a mutato,gyakran kapcsol a reszecskeszürö,annak ellenere hogy "eleg nagy a labam" szoval ki kiegetem rendesen,lehetseges a fogyasztas emelkedes is,eddig annak tudtam be hogy nem jartok lassan a kocsival de most mar nagy a gyanum hogy az olajba kerul, csak nem tudom hogyan:(?!?ha padlozom es kihuzatom rendesen kigyul a muszerfalon az "auto+kulcs" ikon. Valaki tud e segitteni?

A részecskeszűrős autók problémája! Nem vagyok szakember, de mivel 1éve van van diesel Astrám,

rendesen körüljártam ezt a kérdést. A szürőt időnként regenerálja a motorvezérlő, ezt a kipufogóba jutatott üzemanyag elégetésével teszi. Az opel a "kipufugás" ütemben, extra utóbefecskendezésel

oldotta meg ezt a feadatot. A dugattyú ugye tolja kifelé a gázt, ekkor az ECU beönt 1kis gázolajat...

Na, ebből kerül az olajba bőven, a szűrő dugulása pedig ront a helyzeten.

Az "elég nagy a lábam" ront a dolgon, mert ha tolod neki, hálából jobban füstöl! Ha észreveszed a regenerálási ciklust, (alapjáraton 0,5L/h nál sokkal többet, 2L/h eszik, menet közben pedig dupláját a megszokotnak) menni kell az autóval, amíg befejezi a ciklust. Autópályán ugye nincsen gond, problémásabb a helyzet mellékutakon. Én általában 3.-ban, 1700-2000 fordulaton autózgatok ilyenkor (persze nem autópályán, vagy főúton) tempomattal, kb. 12-14 kilómétert.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiss Ferenc vagyok.

Segítségre lenne szükségem legalább a hiba felderítésében-megállapításában!

Opel Combo 1.7 CDTI (Z17DTH) 2005 180eKm

A motor indul hidegen is de az alapjárat hidegen borzalmasan ingadozik van hogy le is áll(tartani kell a gázt)! Melegen tökéletesen jár könnyen indul műszer szerint minden rendben! Találkoztatok már ilyennel? Hol kezdjek neki? Segítsetek KÖSZÖNÖM!

Üdv.:Feri Debrecenből

Link to comment
Megosztás:

Na, még ilyenről sem hallottam.... :omg:

Ezek szerint a gyűrűk elfáradtak? Vagy ekkora lenne a kopás?

pedig létezik... (a leírtak alapján elképzeltem a használatát)

a helyzet súlyosbítja hogy DPF-es autóról van szó..

és a kinyomom a szemét eredményezhet nagymértékű kopást

de ne legyen igazam ;)

csak majd amikor az olajtérben berobban ,na az lesz a gyönyör :)

Link to comment
Megosztás:

A részecskeszűrős autók problémája! Nem vagyok szakember, de mivel 1éve van van diesel Astrám,

rendesen körüljártam ezt a kérdést. A szürőt időnként regenerálja a motorvezérlő, ezt a kipufogóba jutatott üzemanyag elégetésével teszi. Az opel a "kipufugás" ütemben, extra utóbefecskendezésel

oldotta meg ezt a feadatot. A dugattyú ugye tolja kifelé a gázt, ekkor az ECU beönt 1kis gázolajat...

Na, ebből kerül az olajba bőven, a szűrő dugulása pedig ront a helyzeten.

Az "elég nagy a lábam" ront a dolgon, mert ha tolod neki, hálából jobban füstöl! Ha észreveszed a regenerálási ciklust, (alapjáraton 0,5L/h nál sokkal többet, 2L/h eszik, menet közben pedig dupláját a megszokotnak) menni kell az autóval, amíg befejezi a ciklust. Autópályán ugye nincsen gond, problémásabb a helyzet mellékutakon. Én általában 3.-ban, 1700-2000 fordulaton autózgatok ilyenkor (persze nem autópályán, vagy főúton) tempomattal, kb. 12-14 kilómétert.

Ki kell venni belőle azt a retket. Kisebb fogyasztás, picivel nagyobb teljesítmény, és nincs gond vele. Max. műszaki vizsgán, de az meg megoldható. :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok abban segíteni nekem, hogy az Opelnál mely dízelek részecskeszűrősek?

Pl 1.3 90-ről úgy tudom hogy az, de a többiről nem tudok semmit.

1,7 -100 LE

1,7 -110 LE

1,7 -125 LE

1,9 - 120 LE

1,9 - 150 LE

Ezek milyenek? Főleg az újabb gyártásúak érdekelnek tehát 2007 utániak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! van egy 2006-os Opel Astra H 1.9 CDTI kombim,problemam: megnőtt az olaj szint, utolso olajcseremnel vettem eszre hogy mintha tobb olajat engedtem volna le a kelletenel, ma ismet olajat csereltem, 4,3 liter hejett kb 6 liter olajam jott le... ami kisse aggaszt. Eszreveteleim: alapjaraton picit jar le es fel a mutato,gyakran kapcsol a reszecskeszürö,annak ellenere hogy "eleg nagy a labam" szoval ki kiegetem rendesen,lehetseges a fogyasztas emelkedes is,eddig annak tudtam be hogy nem jartok lassan a kocsival de most mar nagy a gyanum hogy az olajba kerul, csak nem tudom hogyan:(?!?ha padlozom es kihuzatom rendesen kigyul a muszerfalon az "auto+kulcs" ikon. Valaki tud e segitteni?

Szia!

Ne ilyedj meg, nincs semmi problémája az autónak, csupán az, hogy nem tud a regenerálás végigmenni, ezért üzemanyag kerül a motorolajba. Ez nem túl egészséges, de nem tudod kiküszöbölni. Nekem egy 1.7-es H-s astrám van. Városi használatnál kb. 85 km-enként regenerál. Hosszú távon 500-700 km-ként. Ahogy a Többiek leírták: utóbefecskendezéssel üzemanyagot juttat a részecskeszűrőbe, ahol kiégeti a felhalmozódott kormot. Szerintem ez egy f@szság, mert semmivel nem környezetkímélőbb, mintha folyamatosan bocsátana ki kormot. Persze van pro - kontra, de ez mellékes. Két választás van: kiszedeted és megszűnnek az itt leírt dolgok vagy használod és odafigyelsz rá. Hallani véglegesen eltömődott szűrőkről, már nem tisztítható szűrőkről, kíváncsiságképpen utánajártam mennyi egy ilyen szűrő...600.000.- Ft. Ez a gyári opel ár...... és szó mi szó azért elég lehangoló. Akkor inkább megéri kiszedetni, ennek költsége kb. 100e Ft. (ebben bennt van a szoftveres kiiktatás és a szűrő mechanikus kiszedése, a Tiedből 100%-ban ki lehet szedni.)

Én is kiszedetem: akármennyire is vicces, a regenerálás miatt van, hogy nem állítom le a kocsit, hanem megyek vele addíg, amíg nem végez a regenerálás. Ezt persze semmi nem jelzi, csupán a megemelkedett kb. + 50% fogyasztás. Kb. 8-10 percíg tart, ha tudod folyamatosan 2000 fordulat körül tartani a fordulatszámot. A nagy gázfröccsök eztra kormot termelnek, ergó sűrűbb regenerálás.

Amit még tapasztaltam: az autó nem tud rendesen kiforogni, olyan, mintha egy fojtás lenne a kipufogóban. 100km-enként + 0,3-0,5l fogyasztás. Maga a tudat, hogy benne van :)

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok abban segíteni nekem, hogy az Opelnál mely dízelek részecskeszűrősek?

Pl 1.3 90-ről úgy tudom hogy az, de a többiről nem tudok semmit.

1,7 -100 LE

1,7 -110 LE

1,7 -125 LE

1,9 - 120 LE

1,9 - 150 LE

Ezek milyenek? Főleg az újabb gyártásúak érdekelnek tehát 2007 utániak.

Szia!

Én annyit derítettem ki, hogy 2011.01.01-től kötelezően szerelik minden dízelbe legyen az Opel vagy Renault az EURO akárhányas besorolás miatt. De már hallottam 2007-es DPF-es H-s Astráról. Sőt valamikor ez extraként rendelhető volt...ezt a baromságot!

Ami biztos: motorkód és alvázszám alapján meg tudják mondani, hogy van-e benne...illetve aláfekszel és ha van hurkatőttő a kipufogórendszer első harmadában, akkor van benne!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Köszönöm a segitsegeteket, hasznos informaciokat szedtem oszze, ezek alapjan mar el lehet indulni valamilyen iranyba. Azert epp annyira nem hiszem hogy roszz legyen a helyzet hogy generalozni kelljen...minap a minusz 23 fokban fel kulcsra röffent... kozben szerelöi tanacsokat is kertem ök is hasonlokat mondanak, nehez eligazodni nallunk az "ujabb autok" szerelese meg gyermekcipoben jar . :P Valaki olyat is mondott hogy at lehet irni a szoftot hogy mindig ugy erezze hogy meg nincs megtelve a reszecskeszuro,eredmeny sosem kapcsolo tisztitas, lehetseges ez? reszecskeszuros autoknal ugyebar azt mondjak mindenik ereszt valami keveset az olajba az uzemenyagbol, lehet vedekezni olyasmivel hogy olyan olajat veszek amin azt irja hogy direkt reszecskeszuros autonak ,mivelhogy az kepes megtartani a kenokepesseget gazolajjal keveredve is ?na meg hogy 8000 km ernel tovabb ne jarjak az olajjal?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Köszönöm a segitsegeteket, hasznos informaciokat szedtem oszze, ezek alapjan mar el lehet indulni valamilyen iranyba. Azert epp annyira nem hiszem hogy roszz legyen a helyzet hogy generalozni kelljen...minap a minusz 23 fokban fel kulcsra röffent... kozben szerelöi tanacsokat is kertem ök is hasonlokat mondanak, nehez eligazodni nallunk az "ujabb autok" szerelese meg gyermekcipoben jar . :P Valaki olyat is mondott hogy at lehet irni a szoftot hogy mindig ugy erezze hogy meg nincs megtelve a reszecskeszuro,eredmeny sosem kapcsolo tisztitas, lehetseges ez? reszecskeszuros autoknal ugyebar azt mondjak mindenik ereszt valami keveset az olajba az uzemenyagbol, lehet vedekezni olyasmivel hogy olyan olajat veszek amin azt irja hogy direkt reszecskeszuros autonak ,mivelhogy az kepes megtartani a kenokepesseget gazolajjal keveredve is ?na meg hogy 8000 km ernel tovabb ne jarjak az olajjal?

Csak olyan olajat használj aminek van gyártőművi jóváhagyása ,ami jelen esetben Dexos2

Én 10000km nél többet nem mennék egy olajjal ;)

legyen az akármilyen ... a lényeg hogy az autódba való legyen

Link to comment
Megosztás:

Ki kell venni belőle azt a retket. Kisebb fogyasztás, picivel nagyobb teljesítmény, és nincs gond vele. Max. műszaki vizsgán, de az meg megoldható. :evilgrin:

Kivetetném belőle, de ezidáig nem találtam műhelyt! Az fiat motorokkal nincsen probléma,

azokban BOSCH vezérlő van, amihez megvan a kikódolt progi. De ebben sajnos DENZO dorombol,

és a tunning-műhelyek ez év nyarán még nem válalták.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiss Ferenc vagyok.

Segítségre lenne szükségem legalább a hiba felderítésében-megállapításában!

Opel Combo 1.7 CDTI (Z17DTH) 2005 180eKm

A motor indul hidegen is de az alapjárat hidegen borzalmasan ingadozik van hogy le is áll(tartani kell a gázt)! Melegen tökéletesen jár könnyen indul műszer szerint minden rendben! Találkoztatok már ilyennel? Hol kezdjek neki? Segítsetek KÖSZÖNÖM!

Üdv.:Feri Debrecenből

Úgy érted nincs hibakód? a műszer szerint? Élőadatok vizsgálatára, rögzítésére van szükség, mert rengeteg oka lehet! Nálam, ez év februárjában a hideg idő megérkezésével hintázott az alapjárat.

A közös nyomócsőből tűnt el a nyomás időnként, szerencsére a SPURI segített. Nyáron nem használtam adalékot, de a hideg beálta előtt újra öntök kicsit az üzemanyaghoz.

Link to comment
Megosztás:

Kivetetném belőle, de ezidáig nem találtam műhelyt! Az fiat motorokkal nincsen probléma,

azokban BOSCH vezérlő van, amihez megvan a kikódolt progi. De ebben sajnos DENZO dorombol,

és a tunning-műhelyek ez év nyarán még nem válalták.

Én már így vettem, a DPF egy szatyorban van a garázsban (lehet, hogy működne, ha visszatetetném). :D Szerintem ez a kiiktatás csak egy nagy parasztvakítás. Nekem Tech2-vel "iktatták" ki. Hónapokig be sem villant, aztán tavasz óta vagy megjelenik, vagy nem (bár most a hidegben szintén nem jelez). De szóltak is, hogy nem lehet kiszedni az 1.9-es dízelekből a kódot, ne reménykedjek. Szóval, szerintem anno egyszerűen csak kiszedték a szűrőt és betettek a helyére egy csövet. Bármelyik hozzáértő kipufogós megcsinálja és nem kerül tízezrekbe. Ha gondolod, megkérdezem az előző tulajt, hogy pontosan mit is csináltak vele, ismerem az autó előéletét.

A kivételre azért került sor, mivel az EGR szelep bedöglött és telenyomta korommal a szűrőt. Ezután jött a "műtét".

Link to comment
Megosztás:

Én már így vettem, a DPF egy szatyorban van a garázsban (lehet, hogy működne, ha visszatetetném). :D Szerintem ez a kiiktatás csak egy nagy parasztvakítás. Nekem Tech2-vel "iktatták" ki. Hónapokig be sem villant, aztán tavasz óta vagy megjelenik, vagy nem (bár most a hidegben szintén nem jelez). De szóltak is, hogy nem lehet kiszedni az 1.9-es dízelekből a kódot, ne reménykedjek. Szóval, szerintem anno egyszerűen csak kiszedték a szűrőt és betettek a helyére egy csövet. Bármelyik hozzáértő kipufogós megcsinálja és nem kerül tízezrekbe. Ha gondolod, megkérdezem az előző tulajt, hogy pontosan mit is csináltak vele, ismerem az autó előéletét.

A kivételre azért került sor, mivel az EGR szelep bedöglött és telenyomta korommal a szűrőt. Ezután jött a "műtét".

Természetesen minden segítséget szívesen veszek! A nyáron úgy gondoltam 1. lépésként kiveszem a szűrőt és ha hisztizik a vezérlő, hát néha törlöm a hibákat. Jól működött az autó, mígnem úgy gondolta,

regenerálni kéne. A program kiszámolja, szerinte mennyire telített a szűrő és ha eléri a 90%-ot regenerál. Ez történt most is, iszonyatos füstöt okádva autóztam 20 Kmétert, mert a rendszer tolta bele

az extra gázolajat, a katalizátor-szűrő hiánya miatt viszont nem gyúladt meg. Szerencsére

az eredeti állapotot vissza lehetett állítani. Az 1,9-es motorok fiat-opel fejlesztés, általában BOSCH vezérlő-adagoló rendszert alkalmaztak. Az 1,7-es isuzu-opel, amibe (az enyémbe) DENSO rendszert szereltek. A bosch ECU-ban bármit tudnak módosítani, a denso-ban nemnagyon. (nyári információ, azóta nem kerestem ezügyben senkit)

Ha érdeklődsz, mit is csináltak a tiéddel, nagyon megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Természetesen minden segítséget szívesen veszek! A nyáron úgy gondoltam 1. lépésként kiveszem a szűrőt és ha hisztizik a vezérlő, hát néha törlöm a hibákat. Jól működött az autó, mígnem úgy gondolta,

regenerálni kéne. A program kiszámolja, szerinte mennyire telített a szűrő és ha eléri a 90%-ot regenerál. Ez történt most is, iszonyatos füstöt okádva autóztam 20 Kmétert, mert a rendszer tolta bele

az extra gázolajat, a katalizátor-szűrő hiánya miatt viszont nem gyúladt meg. Szerencsére

az eredeti állapotot vissza lehetett állítani. Az 1,9-es motorok fiat-opel fejlesztés, általában BOSCH vezérlő-adagoló rendszert alkalmaztak. Az 1,7-es isuzu-opel, amibe (az enyémbe) DENSO rendszert szereltek. A bosch ECU-ban bármit tudnak módosítani, a denso-ban nemnagyon. (nyári információ, azóta nem kerestem ezügyben senkit)

Ha érdeklődsz, mit is csináltak a tiéddel, nagyon megköszönném!

Nekem is dettó, 1.7 Isuzu-Denso-japán. Én két szálon indultam el az ügyben, az egyik cég: http://www.autokorbel.hu azt mondta rendben ki tudják kódolni, a részecskeszűrő kiszerelésével együtt kb. 2 munkanap.

A másik "szaki" februárra ígért végleges megoldást.

Jó hír, hogy a katalizátor nem együtt van a részecskeszűrővel, hanem külön. Legalább is gyári Opel robbantott ábrán így látszódott ill. így is jelezték.

Arra kellene valami megoldást találni, hogy úgy szedjék ki a részecskeszűrőt, hogy ne sérüljön. (esetleges visszaalakítás miatt) Mert elég barbár módszerekről hallottam, aminek az az eredménye, hogy utána kuka.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen minden segítséget szívesen veszek! A nyáron úgy gondoltam 1. lépésként kiveszem a szűrőt és ha hisztizik a vezérlő, hát néha törlöm a hibákat. Jól működött az autó, mígnem úgy gondolta,

regenerálni kéne. A program kiszámolja, szerinte mennyire telített a szűrő és ha eléri a 90%-ot regenerál. Ez történt most is, iszonyatos füstöt okádva autóztam 20 Kmétert, mert a rendszer tolta bele

az extra gázolajat, a katalizátor-szűrő hiánya miatt viszont nem gyúladt meg. Szerencsére

az eredeti állapotot vissza lehetett állítani. Az 1,9-es motorok fiat-opel fejlesztés, általában BOSCH vezérlő-adagoló rendszert alkalmaztak. Az 1,7-es isuzu-opel, amibe (az enyémbe) DENSO rendszert szereltek. A bosch ECU-ban bármit tudnak módosítani, a denso-ban nemnagyon. (nyári információ, azóta nem kerestem ezügyben senkit)

Ha érdeklődsz, mit is csináltak a tiéddel, nagyon megköszönném!

Hmmm. Ez érdekes. Nekem már több mint 1 éve van meg az autó, részecskeszűrő nélkül vettem, de még sosem vettem észre, hogy nagyon füstölt volna. Autópályán észrevettem nagyobb gyorsításokkor, de az nem amiatt van.

Nekem azt mondták, hogyha a rendszer nem találja a szűrőt (vagyis kontakt hiba van, vagy le van véve a csatlakozó), akkor nem is indítja el a regenerációt. Opeles srác is csak annyit csinált a Tech2-vel, hogy törölte a hibát tavaly októberben. Tavaszig nem is jelezett vissza, aztán onnantól kezdve volt amikor jelzett, volt amikor nem. Érdekes módon most a hideg időben ismét csendben van.

Ünnepek után megérdeklődöm, hogy mik voltak a kivétel körülményei, aztán megírom.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg az injektorom kezdi megadni magát. Reggelente harmadjára tudom beindítani a masinát.

Tudnátok valakit ajánlani valami korrekt szakit, akit felújítja? 1.9 cdti, z19dtj

Szerintem először ellenőriztesd le. Főként az izzítógyertyákat. Ha azokból akár egy is rossz, már nem nagyon akar indulni. Ha azok jók, akkor másfelé kell nézelődni.

Ha befecskendező rendszer, akkor lehet, hogy nem ártana neki egy kis adalék első körben.

Évjárat, km?

Link to comment
Megosztás:

Igen, a gyertyákat a két ünnep közt feltétlen megnézem. Van egy autószerelő barátom, aki így hallásra azt mondta, hogy szerinte nem kap (elég) gázolajat.

Bár Ő nem nagyon ért az újabb autókhoz, és a szakmáját is csak részben űzi, és inkább csak teherautókat szerel.

Remélem, hogy csak a gyertyák lesznek. Teszkóban vettem ilyen stp hideg indítós cuccot dízelekhez, amit a tankba kellett önteni, de semmit nem használt.

2 hónapja vásároltam az autót, abból 1,5hónapot állt a kárügyintézőnél, pár napja kaptam vissza. Olaj, szűrő cserék 17.000km-el ezelőtt voltak megejtve. A két ünnepközt már nagyon le akarom cserélni az olajat meg a szűrőket.

Előző tulaj 15.000km-enként cserélte szervizkönyv és az Ő állítása szerint.

10.000-nél lenne a legoptimálisabb, nem?

2004.12. havi. 219.000km

Link to comment
Megosztás:

Igen, a gyertyákat a két ünnep közt feltétlen megnézem. Van egy autószerelő barátom, aki így hallásra azt mondta, hogy szerinte nem kap (elég) gázolajat.

Bár Ő nem nagyon ért az újabb autókhoz, és a szakmáját is csak részben űzi, és inkább csak teherautókat szerel.

Remélem, hogy csak a gyertyák lesznek. Teszkóban vettem ilyen stp hideg indítós cuccot dízelekhez, amit a tankba kellett önteni, de semmit nem használt.

2 hónapja vásároltam az autót, abból 1,5hónapot állt a kárügyintézőnél, pár napja kaptam vissza. Olaj, szűrő cserék 17.000km-el ezelőtt voltak megejtve. A két ünnepközt már nagyon le akarom cserélni az olajat meg a szűrőket.

Előző tulaj 15.000km-enként cserélte szervizkönyv és az Ő állítása szerint.

10.000-nél lenne a legoptimálisabb, nem?

2004.12. havi. 219.000km

Üdv!

Ha rossz gyertya van, akkor világít a tengeralattjáró, majd egy idő után elalszik. Ezt minden indítás után csinálja. Van hibakódja ( ECN 00380), azt ki lehet íratni vele, legalább is az 1,7 cdti-nél. Az olaj cseréről meg már sok szó esett itt fórumon. Én évente cserélem, 12-15e kilométerenként, szűrővel és üzemanyag szűrővel együtt. Légszűrőt állapottól függően. Ha már dermedt a gázolaj akkor nem használ az adalék, csak ha felmelegíted legalább +5 fokig a gázolajat, és a kicsapódott kristályok maguktól feloldódnak, utána hatékony a dermedés gátló.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Igen, a gyertyákat a két ünnep közt feltétlen megnézem. Van egy autószerelő barátom, aki így hallásra azt mondta, hogy szerinte nem kap (elég) gázolajat.

Bár Ő nem nagyon ért az újabb autókhoz, és a szakmáját is csak részben űzi, és inkább csak teherautókat szerel.

Remélem, hogy csak a gyertyák lesznek. Teszkóban vettem ilyen stp hideg indítós cuccot dízelekhez, amit a tankba kellett önteni, de semmit nem használt.

2 hónapja vásároltam az autót, abból 1,5hónapot állt a kárügyintézőnél, pár napja kaptam vissza. Olaj, szűrő cserék 17.000km-el ezelőtt voltak megejtve. A két ünnepközt már nagyon le akarom cserélni az olajat meg a szűrőket.

Előző tulaj 15.000km-enként cserélte szervizkönyv és az Ő állítása szerint.

10.000-nél lenne a legoptimálisabb, nem?

2004.12. havi. 219.000km

Szerintem nem az üzemanyaggal lesz gond. Ha nem kapna elég üzemanyagot, akkor az menet közben is problémát okozhatna. Adalékból érdemes olyat venni, ami tisztítja az üzemanyagrendszert. Ezt érdemes 5 ezrenként használni benne.

"Nekem csak autó egy villáskulccsal villan fel, és talán pár percig ég, de inkább csak egy percig.

Most reggel, hogy este csak -1 volt, így elsőre indult egy 7-8 másodperces indítózás után."

:icon1: Igen, arról az ikonról volt szó! Próbáld meg, hogy ráteszed a gyújtást, majd lenyomod a fék- és gázpedált egyszerre. Ki kell, hogy adja a hibakódot a km helyén ECN felirat, majd utána számok lesznek. Lehet, hogy több is lesz benne, akkor egymás után fogja kiadni. Ettől talán okosabbak lehetünk, de nem biztos. Ugyanis lehet, hogy az adott egység hibáját nem azért jelzi, mert gond van vele, hanem azért mert van valmi hiba, ami miatt nem tud rendesen működni.

A 7-8 másodperces indítózás kicsit sok, nekem rögtön indul -15-ben is. Az olajcserét ejtsd meg. Előtte közvetlenül érdemes motoröblítőt használni, ami leszedi a koszt a motor belsejéből.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem az üzemanyaggal lesz gond. Ha nem kapna elég üzemanyagot, akkor az menet közben is problémát okozhatna. Adalékból érdemes olyat venni, ami tisztítja az üzemanyagrendszert. Ezt érdemes 5 ezrenként használni benne.

"Nekem csak autó egy villáskulccsal villan fel, és talán pár percig ég, de inkább csak egy percig.

Most reggel, hogy este csak -1 volt, így elsőre indult egy 7-8 másodperces indítózás után."

:icon1: Igen, arról az ikonról volt szó! Próbáld meg, hogy ráteszed a gyújtást, majd lenyomod a fék- és gázpedált egyszerre. Ki kell, hogy adja a hibakódot a km helyén ECN felirat, majd utána számok lesznek. Lehet, hogy több is lesz benne, akkor egymás után fogja kiadni. Ettől talán okosabbak lehetünk, de nem biztos. Ugyanis lehet, hogy az adott egység hibáját nem azért jelzi, mert gond van vele, hanem azért mert van valmi hiba, ami miatt nem tud rendesen működni.

A 7-8 másodperces indítózás kicsit sok, nekem rögtön indul -15-ben is. Az olajcserét ejtsd meg. Előtte közvetlenül érdemes motoröblítőt használni, ami leszedi a koszt a motor belsejéből.

Először benyomod a fék+gázt, benyomva tartod és utána adod rá a gyújtást. Csak hidegen indul nehezen, vagy melegen is? Érdemes volna diagnosztikai műszerrel élő adatban megnézni, hogy indítózás közben milyen gyorsan épül fel az üzemi nyomás. Ameddig nem ér el kb. 250bar nyomást, be sem indul. Ennek több oka is lehet, pl.: valamelyik porlasztó résolaj vesztesége nagy, nyomásszabályzó szelep, levegős üzemanyagrendszer. Nézz hibakódot és hátha abból kiderül valami.

Link to comment
Megosztás:

Megcsináltam, remélem ebből valamit ki tudtok szűrni ;).

ECN 007071

ECN 210870

ECN 05007E

ECN 05007F

ECN 213971

ECN 065070

ECN 038008

ECN 000252

ECN 110908

Azt hiszem, van egy pár :o

Csak hidegben indul nehezen. Új akksit most vettem bele, mert a régivel már nem volt izzítás.

Link to comment
Megosztás:

Megcsináltam, remélem ebből valamit ki tudtok szűrni ;).

ECN 007071

ECN 210870

ECN 05007E

ECN 05007F

ECN 213971

ECN 065070

ECN 038008

ECN 000252

ECN 110908

Azt hiszem, van egy pár :o

Csak hidegben indul nehezen. Új akksit most vettem bele, mert a régivel már nem volt izzítás.

Szép kis gyűjtemény. :omg: ECN 213971 már nekem is volt, de nem vettem észre semmit.

Ez az oldal segít(het) a kódok kikeresésében: http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/p0380/Diagnostics/Opel/Default.aspx

A kódokat pedig úgy tudod kikeresni, hogy az utolsó két karaktert lehagyod, elé meg teszel egy "P"-t. Pl. 213971= P2139. Fordításnak meg ott a gugli. A kódokat érdemes később is ellenőrizni, van, hogy egy-kettő eltűnik.

Az egyik kód az izzítógyertyát is jelzi. Szerintem vidd el az autót egy hozzáértő műhelybe, de ne hagyd, hogy rögtön több tíz-százezres alkatrészek cseréjével kezdjenek (mint említettem nem mindig az alkatrész csere a megoldás, hanem a probléma kiktatása).

A jó szerelő előbb körbeszaglászik, gondolkodik. A volt szerelőm 3 hétig javított egy 1.9-es Vectrát ( addig telefonált, érdeklődött, utánajárt), de a végére jó lett és nem került százezrekbe, pedig márkaszervizben már az élettől is elvették a tulaj kedvét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.