Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Vezérlést (szíj szett+vízpumpa) akarok cseréltetni az autómban (Z16XER). Érdemes ezt szakszervízben csináltatni vagy elég egy jó szaki?

Az alkatrészeket már megvettem, csak a szerelés miatt kérdezem.

Nekem az előző autóm (Vectra B2 1.8 16V) egyszer sem volt emiatt szakszervizben (soha nem is volt vele gond). Bár szerintem a munkadíj nem sokkal több a szervizben és elméletileg garancia is van rá. Én is mostanában akarok cserélni. A szerelőm sajnos meghalt, ezért lehet, hogy szakszerviz lesz belőle.

Nekem ismerős (bontás, szerviz, karosszéria a profiljuk) egyébként 25 ezret mondott a cserére ( az enyém dízel), Csergőnél is kb. ugyanannyi, szerintem máshol sem kérnek sokkal többet érte. http://www.csergoe.hu/media/docs/vezerles-keszlet-akcio.xls

Érdeklődtem a Wallisnál is, de nem válaszoltak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlést (szíj szett+vízpumpa) akarok cseréltetni az autómban (Z16XER). Érdemes ezt szakszervízben csináltatni vagy elég egy jó szaki?

Az alkatrészeket már megvettem, csak a szerelés miatt kérdezem.

Szia!

Nekem is Z16XER van, hol és mennyiért sikerült beszerezni az alkatrészeket?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is Z16XER van, hol és mennyiért sikerült beszerezni az alkatrészeket?

Szia!

Majd' egy hetet elszöszöltem, hogy felhívtam a jelentősebb alkatrészkereskedőket (Meteor, Bárdi, Láng, Wilker, Unix), hogy kinél mi van a legjobb áron. Közép és attól jobb kategóriában kerestem az alkatrészeket.

Végül a Wilker adta az összes alkatrészre a legjobb árakat:

-Gates vezérműszíj szet: 25.000HUF (Contitech 27K lett volna)

-SKF vízpumpa:13.800HUF (Graf 9,6K lett volna)

-Bosch gyertya: 5.280 HUF (ez nem it volt a legolcsóbb, de 100 Forintért már nem mászkáltam máshova)

-4l Castrol Magnatec 5W40: 7.740HUF

-1l Castrol Magnatec 5W40: 2.085HUF

+olajszűrő + 3l piros fagyálló

Összesen: 58.830

Opel szervízben nagyon baráti kedvezményekkel csak a szíjszett+vízpumpa (nem tudom milyen minőségűek) lett volna 62.000 HUF

Mint ahogy 2 Opel szervíz alkatrész és munkadíj árajánlata sem volt egyforma (tapasztalatom szerint), így lehet, hogy Te a helyi Wilkerben sem ugyanezeket az árakat fogod kapni.

Szerk.: Berényi Opelben vezérlés szett+vízpumpa csere munkadíja: 10K, olaj+gyertya csere munkadíja: 6K (mondjuk 1 óra várakozásomután sem kezdtek még hozzá, így ott hagytam őket), gyöngyösi Opelben ugyanez 32K lenne. Egy helyi szaki 8K-t mondott cakli-pakli. Lehet nála lesz a munka elvégezve.

Link to comment
Megosztás:

Opel szervízben nagyon baráti kedvezményekkel csak a szíjszett+vízpumpa (nem tudom milyen minőségűek) lett volna

Gyári, eredeti GM. Mikor nekem csinálták, előttem bontották fel a dobozt.

Az enyémhez a vezérléscsere anyaggal munkadíjjal Opelben volt 60e HUF, 2 év garanciával.

Én is utánajártam, hol mennyi csak a készlet hozzá. A legolcsóbb kedvezményes ár volt 42 e.

Igen, keresgélhettem volna még utángyártottakat is, akkor pár ezret spórolhattam volna. De a 60e-hez képest az a pár ezer nekem már elhanyagolható. Minőségben pedig biztos nem jobb az autángyártott, mint a gyári.

Egyébként márkaszervizbe viheted te is az általad előre máshol megvett alkatrészt. Csak akkor a garancia az alkatrészre nem náluk érvényesíthető, hanem ott ahol vetted.

Ha esetleg meg valami baj lenne vele, akkor a szerviz a boltra fog mutogatni, a bolt meg a szervizre.

Link to comment
Megosztás:

....Ha esetleg meg valami baj lenne vele, akkor a szerviz a boltra fog mutogatni, a bolt meg a szervizre.

Ebben van valami, de éppen ezért vettem jobb minőségű alkatrészeket. Nekem 100-110K körül mondták az anyagot+ munkadíjat. Ehhez képest az 58K+10...15K jóval olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Gyári, eredeti GM. Mikor nekem csinálták, előttem bontották fel a dobozt.

Az enyémhez a vezérléscsere anyaggal munkadíjjal Opelben volt 60e HUF, 2 év garanciával.

Én is utánajártam, hol mennyi csak a készlet hozzá. A legolcsóbb kedvezményes ár volt 42 e.

Igen, keresgélhettem volna még utángyártottakat is, akkor pár ezret spórolhattam volna. De a 60e-hez képest az a pár ezer nekem már elhanyagolható. Minőségben pedig biztos nem jobb az autángyártott, mint a gyári.

Egyébként márkaszervizbe viheted te is az általad előre máshol megvett alkatrészt. Csak akkor a garancia az alkatrészre nem náluk érvényesíthető, hanem ott ahol vetted.

Ha esetleg meg valami baj lenne vele, akkor a szerviz a boltra fog mutogatni, a bolt meg a szervizre.

Én 33-ért vettem a gyári szettet. A vízpumpa még várat magára, de szerintem 20 körül azt is megúszom.

A Vectrámmal jártam úgy, hogy az első cserénél utángyártott ment bele. Bőven lefutotta a 60 ezret. Utána gyárit vettem. És 40 ezer km múlva az egyik feszítőgörgő elkezdett nyekeregni. Először azt hittem, hogy a generátor csapágy az. Szóval azt cserélnem kellett. Ennyit a gyári alkatrészről. Bár ennek ellenére előnyben részesítem sok utángyártottal szemben.

A szerviz 4+ 1.9-es dízelre meg nem terjed ki. A 25 ezer a munkadíj. Nekem 2,5 óra a művelet, emiatt több. Nyilván a volt szerelőmnél megúsznám 15 körül, de hozzá sajnos már nem mehetek, így kénytelen vagyok keresgélni.

Link to comment
Megosztás:

Gyári, eredeti GM. Mikor nekem csinálták, előttem bontották fel a dobozt.

Az enyémhez a vezérléscsere anyaggal munkadíjjal Opelben volt 60e HUF, 2 év garanciával.

Én is utánajártam, hol mennyi csak a készlet hozzá. A legolcsóbb kedvezményes ár volt 42 e.

Igen, keresgélhettem volna még utángyártottakat is, akkor pár ezret spórolhattam volna. De a 60e-hez képest az a pár ezer nekem már elhanyagolható. Minőségben pedig biztos nem jobb az autángyártott, mint a gyári.

Azért azt tudni kell, hogy a Gates vezérműszíj szet a Meteorban 47.000HUF lett volna (ugyanit a Contitech is 48.000, tehát egy minőségűek kb.) és az SKF vízpumpa is máshol 17-20K.....szóval nem tudom milyen a "gyári" minőség, ki gyártja, mert ugye azt is valamelyik nagyobb gyártótól veszik, csak a nevét nem tudjuk.

Ha a 60K-s szervízköltségedből levonjuk a kb. 15-20K-s munkadíjat, akkor akkor olyan 40K körül van neked is a vezérlés szett.

De ilyenkor ajánlott a vízpumpa csere is...és akkor már űtővízet is cserélni...na meg olajat+zűrőt.....nem egyszerű és olcsó dolog ez.

Link to comment
Megosztás:

-Bosch gyertya: 5.280 HUF (ez nem it volt a legolcsóbb, de 100 Forintért már nem mászkáltam máshova)

Szerviz 4+ keretében 8000ft a 4 GYÁRI gyertya cserével együtt!

Nem tudom megéri-e a köztudottan problémásabb bármilyen másik gyertyát megvenni az autóba 2500ft nyereségért... Egy esetleges trafócsere 30000ft a későbbiekben, a magasabb fogyasztás meg folyamatos pluszköltség ;) !

Link to comment
Megosztás:

Szerviz 4+ keretében 8000ft a 4 GYÁRI gyertya cserével együtt!

Nem tudom megéri-e a köztudottan problémásabb bármilyen másik gyertyát megvenni az autóba 2500ft nyereségért... Egy esetleges trafócsere 30000ft a későbbiekben, a magasabb fogyasztás meg folyamatos pluszköltség ;) !

Milyen a gyári? Az van rajta, hogy GM? Gondolom nem a GM gyártja, csak valahonnan beszállítják és azt a logót teszik rá, mert nagy mennyiségben vásárolnak.

Nekem az előző autómban mindig NGK volt, semmi baj nem volt vele.

Link to comment
Megosztás:

Milyen a gyári? Az van rajta, hogy GM? Gondolom nem a GM gyártja, csak valahonnan beszállítják és azt a logót teszik rá, mert nagy mennyiségben vásárolnak.

Nekem az előző autómban mindig NGK volt, semmi baj nem volt vele.

Bosch gyártmány, de ez nem jelent semmit, nem én találtam ki, több szervizes ismerős is mondta, hogy gyári gyertyával sosincs probléma, ellenben a többivel (bosch, ngk, akármi)! (Nem volt egyébként érdekük a gyárit preferálni és nekem sem mielőtt azt gondolnád!)..

Egyébként pont az NGK amivel még jobban mellé lehet fogni, sok a hamisítvány!

Link to comment
Megosztás:

Milyen a gyári? Az van rajta, hogy GM? Gondolom nem a GM gyártja, csak valahonnan beszállítják és azt a logót teszik rá, mert nagy mennyiségben vásárolnak.

igen az van rajta... egyébként bosch gyártmány

de valamiért mégse működik úgy ahogy kellene...

Link to comment
Megosztás:

erről nincs infóm :)

nekem a GM dobozban NGK IR lapult :),mert az való bele ... aranyáron :)

http://alkatreszek.hu/hasznos_informaciok/eredeti_es_hamisitott_ngk_gyertyak_megkulonboztetese/htmls/eredeti_es_hamisitott_ngk_gyertyak_megkulonboztetese

Van egy pár cikk a neten:)! Nem gondolom, hogy a bazidrága iridiumosat hamisítanák, nem sok embernek van V6-osa, szóval sokat nem adnának el belőle:P..:)

Link to comment
Megosztás:

Ha a 60K-s szervízköltségedből levonjuk a kb. 15-20K-s munkadíjat, akkor akkor olyan 40K körül van neked is a vezérlés szett.

Persze. Én is pontosan ezt próbáltam leírni. Ha úgy vadászok hozzá össze mindent, meg elmészkálok máshova megvenni, akkor sem lettem volna sokkal beljebb. Pont ezért ajánlottam.

De ilyenkor ajánlott a vízpumpa csere is...és akkor már űtővízet is cserélni...na meg olajat+zűrőt.....nem egyszerű és olcsó dolog ez.

Miért is? Az enyémnél (Z17DTH) teljesen független a vezérlés és a vízpumpa. Az egyiket a vezérműszíj hajtja, a másikat a hosszbordás szíj. Ha vízpumpát kellene cseréltetnem hozzá sem kellene nyúlni a vezérlésemhez.

Link to comment
Megosztás:

Z19DTJ

Közben kiderült, hogy a szívósornál az a fedél lesz, amit 4 kis "pöcs" tart a helyén. Kiköpte a szívósor a helyéről.

295282_1_b.jpg

Mind a négy izzítógyertyám kuka volt, azért indult marha nehezen.

Ez volt az első autóvásárlásom, de elég balul sült el:(.

Cserélnem kell a lendkereket, kuplungot, és a szívósort...

Azt mondták, hogy ezen kívül már csak az EGR szelep romolhat el...

Úgy láttam az Unixnál, hogy a z19dtj csak 120hp, de gondolom ez csak elírás.

Link to comment
Megosztás:

Z19DTJ

Közben kiderült, hogy a szívósornál az a fedél lesz, amit 4 kis "pöcs" tart a helyén. Kiköpte a szívósor a helyéről.

295282_1_b.jpg

Kiderült amúgy, hogy mind a négy izzító gyertyám megadta magát, azért indult ilyen piszok nehezen.

Ez volt az első autóvásárlásom, de elég balul sült el:(.

Cserélnem kell a lendkereket, kuplungot, és a szívósort...

Azt mondták, hogy ezen kívül már csak az EGR szelep romolhat el...

Meg a turbo, meg a generátor..... stb, stb. :sick:

"1.9 CDTi motoroknál a generátor sűrűn megáll 80-90e km-nél. Sajnos alul van méretezve. nekem már volt!

Z19DT folytószelepbe belejut az olaj és elromlik.

Z19DT EGR elromlik és lekormolja miatta a részecskeszűrőt. ez is!

Z19DTH szívótorokban a leffentyűk összekötője lehulik, majd akár az egész leffentyű is kimozdulhat a helyéről."

Nézz körül, lendkereket már lehet elég olcsón kapni kb. 100 körül van az enyémhez (bár nemtom a LUK mennyire jó márka). Ha rendben lesz, akkor viszont sokáig nem lesz gondod vele. Megcsináltatod?

Link to comment
Megosztás:

Astra555:

Generátor 40.000-el ezelőtt volt cserélve szervizkönyv szerint, így remélem az még csak tartja magát.

LUK-ra nekem azt mondták ma a márkaszervizben, hogy Opel beszállító, és hogy nincs különbség a Sasch és a LUK közt.

Angliából akarok majd rendelni Sasch-t. Kuplunggal együtt 160.000ft-ba kerülne.

Bár egyelőre még megvitatom a menyasszonyommal, hogy mi legyen. Lehet eladás lesz:(.

Link to comment
Megosztás:

Astra555:

Generátor 40.000-el ezelőtt volt cserélve szervizkönyv szerint, így remélem az még csak tartja magát.

LUK-ra nekem azt mondták ma a márkaszervizben, hogy Opel beszállító, és hogy nincs különbség a Sasch és a LUK közt.

Angliából akarok majd rendelni Sasch-t. Kuplunggal együtt 160.000ft-ba kerülne.

Bár egyelőre még megvitatom a menyasszonyommal, hogy mi legyen. Lehet eladás lesz:(.

Nézd meg ezt,szerintem jó ajánlat!

http://www.piese-opel.com/akciok/17-izelito-jelenlegi-akcios-termekeinkbol

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nekiálltunk megcsinálni a szívósort.

Az az kis sufni moddinggal a helyére varázsolni azt a rudazatot, ami mozgatja az örvényszelepeket.

Réz lemez, hármas furat, rögzítő alátét, majd a lemez ráhajlít a rudazatra, hogy ott tartsa.

Meg csináltuk, nyomtam neki egy szépet, dolgozott a rudazat, ahogy kell, nyitott-zárt.

Kiszálltam az autóból megnézni, hogy milyen munkát is végeztünk, de ekkor egyszer csak átálltak a szelepek zárt állásba, és kaptunk a műszerfalon egy tengeralattjárót...

Azóta akár kivesszük akár vissza rakjuk a rudazatot a tengeralattjáró ott marad, és le tilt az autó 3.000-es fordulat körül.

Amit észrevettünk, ha még egyből indításnál adok nagyobb gázt, akkor dolgozik rendesen a rudazat, egészen addig, amíg nem hagyom le esni a fordulatot alapjáratra.

Ha a sufni moddingos rudazatot bent hagytuk, akkor zárt állásba helyezi az összes szelepet, és onnantól ömlik a motortérbe a karter gáz.

Ki olvastam a hibakódot(fék+gáz), kaptunk egy P1109-et.

ECU reset kéne? Vagy inkább egy jobb szerelő?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megadta magát az a kis műanyag szerkezet, ami a vízcsövet vezeti be a blokkba, nem tudom pontosan a nevét.

Arra lettem figyelmes, hogy nagyon hangosan megy a ventilátor, aztán megnéztem a főfokmérőt, ami 108 fokot mutatott...gyorsan lekapcsoltam a motort, mire megnéztem az összes víz elfolyt a tartálytól. Most húzattam haza az autót.

Mi ennek a műanyag dolognak a hivatalos neve? Azt hallottam valahol, hogy van belőle fém, ez igaz?

Milyen folyadékot vegyek bele, mennyit?

Szerintetek nem lett baja a motornak ennyitől?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.