Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szevasztok!

Levideóztam jelenséget

Milyen hibára utalhat?? izzítás biztos rendben. Üzemanyag ellátás hiba nem lehet ilyen jelenség?

Próbálj ki valamit!

Ahelyett, hogy ilyen sokáig indítózol, add rá a gyújtást, várj 5mp-et, majd vedd le a gyújtást.

Add rá ismét, várj 5mp-et és indítózz.

Tudom, hogy hülyeségnek hangzik, meg ha már izzít, akkor jó lesz, de nekem is nehezen indult az egyik nap és rá másnap.

Így pikk-pakk beindul azóta,

Lehet fáradnak az izzítógyertyáim, 2 éve van nálam, én még nem cseréltem, az előző tulajt nem ismerem.

Nálam a töltés sincs teljesen rendben, ráadásul városban közlekedek, így nem tölt vissza kellő képen.

Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

ECN 38008 jobban megnézve ,ECN 38008 Izzítógyertya/fűtőáramkör funkció-rendellenesség izzítás probléma ahogy neten olvasgatom, 1 hónapja lett cserélve 4 izzítógyertya Opel szervizbe...

Szia! Ha tudsz mérni, akkor mérd meg, hogy mindegyik gyertyára megy-e feszültség, mikor izzítasz. Két emberes de lehet, hogy nem gyertya a gond. Ha van jó, pontos mérőműszered, akkor mérd meg a gyertyák ellenállását, 0,3-0,6 ohm között jó. Ha nagyobb, vagy szakadt, akkor rossz. Reklamálj a szervizben, mert ez nem életszerű. Én 3 év alatt egyet cseréltem. Nem mennek ezek olyan sűrűn tönkre. De a hibakód szerint gyertya hiba.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ha tudsz mérni, akkor mérd meg, hogy mindegyik gyertyára megy-e feszültség, mikor izzítasz. Két emberes de lehet, hogy nem gyertya a gond. Ha van jó, pontos mérőműszered, akkor mérd meg a gyertyák ellenállását, 0,3-0,6 ohm között jó. Ha nagyobb, vagy szakadt, akkor rossz. Reklamálj a szervizben, mert ez nem életszerű. Én 3 év alatt egyet cseréltem. Nem mennek ezek olyan sűrűn tönkre. De a hibakód szerint gyertya hiba.

Üdv!

Mindneképpen rámérek és megnézem hogy valóban mind a 4 et kicserélték eee.....!

Tárolt Hibakód törlödik hiba megszűnésével vagy törölni kell..... ha igen hogyan kell?

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv

Link to comment
Megosztás:

Mindneképpen rámérek és megnézem hogy valóban mind a 4 et kicserélték eee.....!

Tárolt Hibakód törlödik hiba megszűnésével vagy törölni kell..... ha igen hogyan kell?

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv

Automatikusan törli a listáról, csak a tárolóban marad, de nem jelzi. Azaz egyből elalszik a kulcsos autó a többi ikonnal együtt, és pedálra nem jelzi. Op-commal listázható, törölhető. Sok szerencsét!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Mindneképpen rámérek és megnézem hogy valóban mind a 4 et kicserélték eee.....!

Tárolt Hibakód törlödik hiba megszűnésével vagy törölni kell..... ha igen hogyan kell?

Válaszokat előre is köszönöm!

üdv

Szia!

Z19DTH motornál van valami hasonló hibakód az egyik izzítógyertyára vonatkozóan, de az pöccre indul, és nem is füstöl. Ha jól emlékszem, az ellenállása picit nagyobb, de azt mondták szakszervizben vásárláskor, hogy nem probléma még egy ideig.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Ma jóidő hatására megnéztem autó izzitását ....izzitógyertyák ellenállási értékei jók , 12Vmegérkezik ugyhogy az biztos jó!
Vkinek Biztositék táblárol nincs vmi okoság hogy mi mi csoda (Service manual)? jó lenne tudni izzitás hogyan van kötve opelba....
Kapcsolási rajz--->>>?


Segitséget előre köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Én még új vagyok itt, olvasgattam a fórumot, de még nem találtam választ a kérdésemre.

Nekem egy Astra H GTC-m (2005) van, 1,9 dizel motorral és 120 pacival.

Gondom van vele, már pár napja nem megy a kicsi, semmi ereje nincs, és 100-ig fél napig gyorsul. Mintha lekorlátozná valami elektronika, illetve mintha nem lehhe jó az üzemanyag-levegő keverék. Alapjáraton szépen dolgozik a motor, nincs csörgő csikorgó hangja, viszont mikor elindulok vele alig alig van ereje, talán max 30 lóerő :)

ÖAMTC-ben csináltam diagnosztikát ott a légtömegmérőre mutattak, de azt is hozzátették, hogy ez nem 100 százalék mert ezt csak egy Opel márkaszervizben tudnám megtudni, pontossan :S LOL

Volt e már valakinek ilyen problémája?

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Én még új vagyok itt, olvasgattam a fórumot, de még nem találtam választ a kérdésemre.

Nekem egy Astra H GTC-m (2005) van, 1,9 dizel motorral és 120 pacival.

Gondom van vele, már pár napja nem megy a kicsi, semmi ereje nincs, és 100-ig fél napig gyorsul. Mintha lekorlátozná valami elektronika, illetve mintha nem lehhe jó az üzemanyag-levegő keverék. Alapjáraton szépen dolgozik a motor, nincs csörgő csikorgó hangja, viszont mikor elindulok vele alig alig van ereje, talán max 30 lóerő :)

ÖAMTC-ben csináltam diagnosztikát ott a légtömegmérőre mutattak, de azt is hozzátették, hogy ez nem 100 százalék mert ezt csak egy Opel márkaszervizben tudnám megtudni, pontossan :S LOL

Volt e már valakinek ilyen problémája?

Helló!

Hibakód van? Fék, gázpedál segítségével Te is ki tudod olvasni, utána már csak keresgélni kell a neten. Szívósor rendben üzemel?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlöm a fórumozókat.

A vasárnapi nap elfolyt a hűtővízem menet közben 1,7 Astr H enjoy csak a fagyáló szagára figyeltem fel ,még jó , hogy nem sült be a motor.Ez normális , hogy a kocsi semmien módon nem jelzi ki a műszerfalon , hogy elfolyt a hűtő közeg ?

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlöm a fórumozókat.

A vasárnapi nap elfolyt a hűtővízem menet közben 1,7 Astr H enjoy csak a fagyáló szagára figyeltem fel ,még jó , hogy nem sült be a motor.Ez normális , hogy a kocsi semmien módon nem jelzi ki a műszerfalon , hogy elfolyt a hűtő közeg ?

Hmm hmmm.

Alig két hónapja a Z16XEP-vel esett meg nálunk ugyanez.

Még nem néztem bele a tartályba, hogy van-e benne egyáltalán jeladó vagy esetleg 100Ft spórolásért beáldoztak pár motort ...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Hibakód van? Fék, gázpedál segítségével Te is ki tudod olvasni, utána már csak keresgélni kell a neten. Szívósor rendben üzemel?

Hello!

Na, reggel "elhajtottam" a kicsi GTC-m egy Opel márkakereskedésbe, kértem őket, hogy diagnosztizálják már ki nekem mi a baja a kocsinak. A vége, elméletileg az utánégetőm van tele, (sajnos sokat hajtom városban :-/ ) ők valahogy kitakaritották, és most tán jó. Holnap reggel megyek a kocsié, és meg is kérdezem meddig mehet ez igy ilyen állapotban.

Na most kérdeznék:

- Lehet az utánégetőt takaritani egyáltalán?

- Létezik olyan szer ami kitakaritja nekem a katalizátor-utánégető rendszereim?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Na, reggel "elhajtottam" a kicsi GTC-m egy Opel márkakereskedésbe, kértem őket, hogy diagnosztizálják már ki nekem mi a baja a kocsinak. A vége, elméletileg az utánégetőm van tele, (sajnos sokat hajtom városban :-/ ) ők valahogy kitakaritották, és most tán jó. Holnap reggel megyek a kocsié, és meg is kérdezem meddig mehet ez igy ilyen állapotban.

Na most kérdeznék:

- Lehet az utánégetőt takaritani egyáltalán?

- Létezik olyan szer ami kitakaritja nekem a katalizátor-utánégető rendszereim?

Szia!

Utánégetőről eddig csak vadászgépeknél hallottam.:-) Nem részecskeszűrő akar lenni (DPF)?

Link to comment
Megosztás:

De :) részecskeszürő.

bocsi a hozzánemértésem :)

Megzavart a gugli fordító?. :icon1:

Nekem Z19DT a motorkódom, szintén 120 lovas. A részecskeszűrőt már az előző tulaj kivette belőle, mert az elromlott EGR miatt telement korommal.

Fontos az, hogy mindig végrehajthassa a rendszer a regenerálási folyamatot, akkor sokkal tovább bírja, erre figyelj oda. (Ha nem tudod mi az, akkor írd meg és részletesen megválaszoljuk.)

Lehetséges a kimosása egy speciális folyadékkal, de láttam már olyat is, hogy nagynyomású mosóval mossák ki, bár abban nem vagyok biztos, hogy ez jót tesz e neki.

Viszont van amikor már nem bírja tovább, akkor jön a csere, ami kb. 2-300 ezres tétel. Vagy van még az olcsóbb megoldás, a kivétele a rendszerből.

Vannak cégek, akik ezzel foglalkoznak, csak ott 40-70 ezer Ft körüli összeget kérnek a "letanításért", azaz, hogy a rendszer ne akarjon regenerálni, és ne keresse a szűrőt.

Az enyém egyszerűen, flexxel került kivételre, nincs letanítva. Tavasztól kb. őszig szokott néha-néha jelezni a szervizlámpa, hiányolva a szűrőt (azt a hibakódot is dobja), de a fogyasztása is normális, meg a menetteljesítménye is jó.

Link to comment
Megosztás:

Megzavart a gugli fordító?. :icon1:

Nekem Z19DT a motorkódom, szintén 120 lovas. A részecskeszűrőt már az előző tulaj kivette belőle, mert az elromlott EGR miatt telement korommal.

Fontos az, hogy mindig végrehajthassa a rendszer a regenerálási folyamatot, akkor sokkal tovább bírja, erre figyelj oda. (Ha nem tudod mi az, akkor írd meg és részletesen megválaszoljuk.)

Lehetséges a kimosása egy speciális folyadékkal, de láttam már olyat is, hogy nagynyomású mosóval mossák ki, bár abban nem vagyok biztos, hogy ez jót tesz e neki.

Viszont van amikor már nem bírja tovább, akkor jön a csere, ami kb. 2-300 ezres tétel. Vagy van még az olcsóbb megoldás, a kivétele a rendszerből.

Vannak cégek, akik ezzel foglalkoznak, csak ott 40-70 ezer Ft körüli összeget kérnek a "letanításért", azaz, hogy a rendszer ne akarjon regenerálni, és ne keresse a szűrőt.

Az enyém egyszerűen, flexxel került kivételre, nincs letanítva. Tavasztól kb. őszig szokott néha-néha jelezni a szervizlámpa, hiányolva a szűrőt (azt a hibakódot is dobja), de a fogyasztása is normális, meg a menetteljesítménye is jó.

Meeg megzavart :D

Nagyon szépen köszi a választ! Közben elhoztam az Opel márkaszervizből a kocsit, ott kitakaritották a részecskeszürőm (dynamische Regenerierung durchfüchren), kaptam is számlát szépet.

Ezt : "Fontos az, hogy mindig végrehajthassa a rendszer a regenerálási folyamatot, akkor sokkal tovább bírja, erre figyelj oda. (Ha nem tudod mi az, akkor írd meg és részletesen megválaszoljuk.)"

Nem értettem teljessen, kérlek részletezd :icon1:

Viszont, lenne itt még valami.. Most, hogy ez a probléma elévült, lett egy újjabb gondom. Nagyon szépen dolgozik a motor, viszont még mindig alig húz, csak akkor amikor már eléri a 3000 fordulatot, lomha még mindig :unsure:

Ez idővel "regenerálódik"? vagy ez egy másik hibát vet fel?

Link to comment
Megosztás:

Meeg megzavart :D

Nagyon szépen köszi a választ! Közben elhoztam az Opel márkaszervizből a kocsit, ott kitakaritották a részecskeszürőm (dynamische Regenerierung durchfüchren), kaptam is számlát szépet.

Ezt : "Fontos az, hogy mindig végrehajthassa a rendszer a regenerálási folyamatot, akkor sokkal tovább bírja, erre figyelj oda. (Ha nem tudod mi az, akkor írd meg és részletesen megválaszoljuk.)"

Nem értettem teljessen, kérlek részletezd :icon1:

Viszont, lenne itt még valami.. Most, hogy ez a probléma elévült, lett egy újjabb gondom. Nagyon szépen dolgozik a motor, viszont még mindig alig húz, csak akkor amikor már eléri a 3000 fordulatot, lomha még mindig :unsure:

Ez idővel "regenerálódik"? vagy ez egy másik hibát vet fel?

Akkor elkezdem a kályhától. :D

A részecskeszűrőt a dízelekben alkalmazzák. A lényeg, hogy a benne lévő kerámiaszűrő felfogja a kormot és összegyűjti. Ezáltal kevesebb káros anyagot bocsát ki, így jobb környezetvédelmi besorolást kap az autó.

Azonban egy idő után ez a "koromcsapda" eltömődik. A kipufogórendszerben van egy nyomásérzékelő, ez érzékeli azt, hogy mennyire telített a szűrő. Egy bizonyos telítettség után a rendszer automatikusan elkezd gázolajat fecskendezni a szűrőbe, hogy az égés során teljesen kiégjen a korom a szűrőből.

Ezt úgy veszed észre, hogy megnő a pillanatnyi fogyasztás. Ilyenkor fordulaton kell tartani az autót, mert, csak bizonyos fordulatszám tartományban működik a folyamat. Javaslok ehhez autópályát, lakott területen kívüli utat, ott lehet nyomni neki, ha van rá lehetőséged, akkor menj ilyen helyeken mostanában. Nem kell megijedni, ilyenkor vörösre izzik a szűrő burkolata, de ugye ezt menet közben nem látod.

Meg lehet csinálni, azt is hogy álló helyzetben regenerálódjon, ilyenkor felteszik gépre. és azzal tartják a fordulatot.

Egy másik titok. Ha úgy érzed, hogy valami gond van az autóddal, akkor nem mindig kell rögtön márkaszervizbe rohanni. Ráteszed a gyújtást, majd lenyomod egyszerre a fék és gázpedált. Pár másodperc múlva a km számláló helyén ki fog írni egy, vagy több 6 jegyű számot, ha valamilyen hiba van az autónál. Ezeket jegyezd meg, de csak az első négyet. Ebből ki tudod majd következtetni a hibakódot. Pl., ha 112052 jelenik meg, akkor a hibakód P 1120 lesz. Utána így már tudsz a neten keresgélni, sok az angol, lengyel, német leírás a hibakódokról, a gugli meg segít egy picit. :icon1:

Ha a kódot kiírja, akkor az nem mindig azt jelenti, hogy a hiba még fennáll, csak azt, hogy volt egy ilyen probléma, egy ideig még tárolja a rendszer. Több kód esetén sem kell megijedni, mert lehet, hogy egy hiba következménye a többi.

Link to comment
Megosztás:

Akkor elkezdem a kályhától. :D

A részecskeszűrőt a dízelekben alkalmazzák. A lényeg, hogy a benne lévő kerámiaszűrő felfogja a kormot és összegyűjti. Ezáltal kevesebb káros anyagot bocsát ki, így jobb környezetvédelmi besorolást kap az autó.

Azonban egy idő után ez a "koromcsapda" eltömődik. A kipufogórendszerben van egy nyomásérzékelő, ez érzékeli azt, hogy mennyire telített a szűrő. Egy bizonyos telítettség után a rendszer automatikusan elkezd gázolajat fecskendezni a szűrőbe, hogy az égés során teljesen kiégjen a korom a szűrőből.

Ezt úgy veszed észre, hogy megnő a pillanatnyi fogyasztás. Ilyenkor fordulaton kell tartani az autót, mert, csak bizonyos fordulatszám tartományban működik a folyamat. Javaslok ehhez autópályát, lakott területen kívüli utat, ott lehet nyomni neki, ha van rá lehetőséged, akkor menj ilyen helyeken mostanában. Nem kell megijedni, ilyenkor vörösre izzik a szűrő burkolata, de ugye ezt menet közben nem látod.

Meg lehet csinálni, azt is hogy álló helyzetben regenerálódjon, ilyenkor felteszik gépre. és azzal tartják a fordulatot.

Egy másik titok. Ha úgy érzed, hogy valami gond van az autóddal, akkor nem mindig kell rögtön márkaszervizbe rohanni. Ráteszed a gyújtást, majd lenyomod egyszerre a fék és gázpedált. Pár másodperc múlva a km számláló helyén ki fog írni egy, vagy több 6 jegyű számot, ha valamilyen hiba van az autónál. Ezeket jegyezd meg, de csak az első négyet. Ebből ki tudod majd következtetni a hibakódot. Pl., ha 112052 jelenik meg, akkor a hibakód P 1120 lesz. Utána így már tudsz a neten keresgélni, sok az angol, lengyel, német leírás a hibakódokról, a gugli meg segít egy picit. :icon1:

Ha a kódot kiírja, akkor az nem mindig azt jelenti, hogy a hiba még fennáll, csak azt, hogy volt egy ilyen probléma, egy ideig még tárolja a rendszer. Több kód esetén sem kell megijedni, mert lehet, hogy egy hiba következménye a többi.

Minden nap tanul az ember :)

Köszönöm a kimeritő választ, mostmár ezekre oda fogok figyelni! Nagyon szépen köszönöm mégegyszer!

Közben kiolvastam a hibakódokat:

- 161450

- 161600

Már rákerestem itt a fórumban, és ezek nem vészes hibák.

De a kocsim még mindig lomha 3000 fordulatig. Holnap elviszem egy barátomhoz, autószerelő és megnézzük mi lehet. Ő igy kapásból 2 dologra tippel. Az egyik a "Luftmassenmesser" (nemtudom magyarul :goofy: ) , a másik pedig egy kicsi elektronika a turbónál ami szabályozza a bekapcsolását. (előre is elnézést kérek ha nem tudom magam szakszerüen kifejezni, nem ez a szakmám :pinch: )

Link to comment
Megosztás:

Minden nap tanul az ember :)

Köszönöm a kimeritő választ, mostmár ezekre oda fogok figyelni! Nagyon szépen köszönöm mégegyszer!

Közben kiolvastam a hibakódokat:

- 161450

- 161600

Már rákerestem itt a fórumban, és ezek nem vészes hibák.

De a kocsim még mindig lomha 3000 fordulatig. Holnap elviszem egy barátomhoz, autószerelő és megnézzük mi lehet. Ő igy kapásból 2 dologra tippel. Az egyik a "Luftmassenmesser" (nemtudom magyarul :goofy: ) , a másik pedig egy kicsi elektronika a turbónál ami szabályozza a bekapcsolását. (előre is elnézést kérek ha nem tudom magam szakszerüen kifejezni, nem ez a szakmám :pinch: )

EGR szelep baja lesz, vakoljátok le, világítani fog a kulcsos autó, de úgy fog menni mint régen. Ha valóban megjavul, akkor EGR takarítás vagy csere.

Link to comment
Megosztás:

Minden nap tanul az ember :)

Köszönöm a kimeritő választ, mostmár ezekre oda fogok figyelni! Nagyon szépen köszönöm mégegyszer!

Közben kiolvastam a hibakódokat:

- 161450

- 161600

Már rákerestem itt a fórumban, és ezek nem vészes hibák.

De a kocsim még mindig lomha 3000 fordulatig. Holnap elviszem egy barátomhoz, autószerelő és megnézzük mi lehet. Ő igy kapásból 2 dologra tippel. Az egyik a "Luftmassenmesser" (nemtudom magyarul :goofy: ) , a másik pedig egy kicsi elektronika a turbónál ami szabályozza a bekapcsolását. (előre is elnézést kérek ha nem tudom magam szakszerüen kifejezni, nem ez a szakmám :pinch: )

EGR szelep baja lesz, vakoljátok le, világítani fog a kulcsos autó, de úgy fog menni mint régen. Ha valóban megjavul, akkor EGR takarítás vagy csere.

Link to comment
Megosztás:

Szia, Zsolt, ugyanez volt nekem: EGR-tisztítás + részecskeszűrő tisztítás segített az én esetemben, persze nem vagyok szaki, de ugyanezeket produkálta. Az 1.3 CDTI motorok szerintem mindegyike részecskeszűrővel szerelt, így a Tied is. Regenerálni szokott? (20 percre megugrik a fogyasztás, füstöl, büdös stb). Illik mindig végigvárni a regenerálást, ami persze mindig a legrosszabbkor jön, mikor már leállítaná az ember az autót.

Szia, köszi az infót. Az enyém nem részecskeszűrős, ez tuti. Ránézünk az EGR-re, 2 hét múlva viszem 5 éves szervizre.

Üdv.:

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!!

A kérdésem az lenne hogy találkozott e már valaki 1.7cdti 80 lovas z17DTL G astránál Vagy H astránál olyannal vagy hasonlóval, hogy menet közben egyszercsak kivágja a kisautó villáskulcsal jelet és egyszerűen leáll a motor!!!félre állok gyujtás ráad ismét hiba bentvan indítózok kb 3- 4szer utóbbinál indul rendben ,jel 2 mp ig még kinnvan majd elalszik és az autó megy tovább rendesen,nemrángat semmi tünet.Ezt 10km alatt vagy 5-6szor eljátszotta,kínos volt mindíg kinlódani az út szélén de többszöri indítás után beindul és rendben megy tovább...ahogy észrevettem inkább akkor jött elő a baj ha jobban odaléptem neki hogy haladjunk,szép lassan normális tempóval semmibaj nemvolt..ma teszteltem és SEHOGY nem jött elő a baj...se lassan se gyorsan,meghajtva sem..

a kérdésem még az lenne hogy a hibatároló eltárolja e az ilyen jellegű hibakódot ami korábban kijött? jelenleg ugye nem ad ki semmit.

tudom diagra vele holnap elviszem,meglátjuk eltárolta e hogy mi lehet.

Elis vittem ma kiolvasni a hibatárolót és a következőket hozta ki:

P1335

P1190

ezek voltak benne az első problémás alkalom után.

Kitöröltük aztán 2000 res fordulat felett ismét bejön a hiba főleg ha jobban odalépek neki de most csak a P1190 jött be.

Ha nem pörgetem nagyon 80,90 5.be akkor nincs baj de ha odalépek,pörgetem akkor leáll.

Aki tud kérem segitsen hogy merre tovább.köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.