Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

  • 1 year later...

Sziasztok,

először is: újként kérek ellnézést, ha esetleg nem rögtön a megfelelő helyen és módon kérdezek. Képbe a kombi astra mint következő autó.

a.) 1.6 115 LE , 5 seb easytronic

b.) 1.3 diesel

c.) 1,7 diesel

Benzinest 2 évre vennék 80-100e km futásteljesítményre, dieselt 3-4 évre, ennek megfelelően 150-200e km-re. Terveim szerint meghosszabbított garanciával.

Mik a tapasztalatok a robotizált váltóval? Főleg autópályán megyek, ill pár km-et (30-40 percet) araszolok Bp belvárosában. A kis dieselnél vonz a 200 Nm, de riaszt a szűk tartomány -> sokat kell váltogatni? Mennyire bírja majd a váló? És a motor?

Szabálytisztelő tempónál (130-140) mennyit eszik egy 1.6-os benzines pályán?

Eddig rokon lacettijeim voltak, sajnos annyira ütődöttek, hogy kombit nem adnak automatával (vagy csak nagyon drágán)

Előre is köszi:

attis

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

először is: újként kérek ellnézést, ha esetleg nem rögtön a megfelelő helyen és módon kérdezek. Képbe a kombi astra mint következő autó.

a.) 1.6 115 LE , 5 seb easytronic

b.) 1.3 diesel

c.) 1,7 diesel

Benzinest 2 évre vennék 80-100e km futásteljesítményre, dieselt 3-4 évre, ennek megfelelően 150-200e km-re. Terveim szerint meghosszabbított garanciával.

Mik a tapesztalatok a robotizált váltóval? Főleg autópályán megyek, ill pár km-et (30-40 percet) araszolok Bp belvárosában. A kis dieselnél vonz a 200 Nm, de riaszt a szűk tartomány -> sokat kell váltogatni? Mennyire bírja majd a váló? És a motor?

Szabálytisztelő tempónál (130-140) mennyit eszik egy 1.6-os benzines pályán?

Eddig rokon lacettijeim voltak, sajnos annyira ütődöttek, hogy kombit nem adnak automatával (vagy csak nagyon drágán)

Előre is köszi:

attis

Hello!

Én a diesel oldalat tudom megközelitani! Személy szerinte egy 1.7 Cdti 5 ajtós astrám van mostmar masfél évesen 88 ezer km-rel! Nagy ártlag fogyasztás amiben autopálya főut varos is van klimaval 5,6Liter/100 valtogatni nem igazan a pincéből el kezd huzni! Gyakorlatilag sik terepen 5. ből alapjáraton elgurul és onna gond nélkül el lehet indulni! Ugyhogy ez a motort tudom ajánalani Jó kis Japan ISUZU block! Ezzel szembe mivel van kapcsolat opelos szevizesekke az 1.3 Cdti blok az egy Fiat erőforrás nem sok jot hallotam roluk és sajnos az 1.9 Cdtik re is ugyan ez a dolog vonatkozik!

Szívem szerint én az 1.7 Cdti ajánlanám!

Üdv

Sok sikert hozzá ha kérdésed van csak bátran!

u.i.: Amugy az ország melyik részéről vagy?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Én a diesel oldalat tudom megközelitani! Személy szerinte egy 1.7 Cdti 5 ajtós astrám van mostmar masfél évesen 88 ezer km-rel! Nagy ártlag fogyasztás amiben autopálya főut varos is van klimaval 5,6Liter/100 valtogatni nem igazan a pincéből el kezd huzni! Gyakorlatilag sik terepen 5. ből alapjáraton elgurul és onna gond nélkül el lehet indulni! Ugyhogy ez a motort tudom ajánalani Jó kis Japan ISUZU block! Ezzel szembe mivel van kapcsolat opelos szevizesekke az 1.3 Cdti blok az egy Fiat erőforrás nem sok jot hallotam roluk és sajnos az 1.9 Cdtik re is ugyan ez a dolog vonatkozik!

Szívem szerint én az 1.7 Cdti ajánlanám!

Üdv

Sok sikert hozzá ha kérdésed van csak bátran!

u.i.: Amugy az ország melyik részéről vagy?

Közepéről. Előtalálási helyem főként az M7es. Sajna az 1.7-eshez nem kínáltak automata váltót, ezért elég hátul vana rangsorban. Köszi az infót, az olasz dízel első hallásra engem is riaszt, kivéve ha garancián belül lecserélem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Közepéről. Előtalálási helyem főként az M7es. Sajna az 1.7-eshez nem kínáltak automata váltót, ezért elég hátul vana rangsorban. Köszi az infót, az olasz dízel első hallásra engem is riaszt, kivéve ha garancián belül lecserélem :rolleyes:

Hat igen igaz a garancián belüli csere! de akkor is duhitő ha sokat kell szevizbe járni! Hat igen ha automata akkor nem tudom mi a helyzet elvileg most jön majd ki az uj 1,7 cdti erőforrás 120 és 150Le valtozata azokhoz lehet hogy lesz automata ezt nem tudom!

Link to comment
Megosztás:

Közepéről. Előtalálási helyem főként az M7es. Sajna az 1.7-eshez nem kínáltak automata váltót, ezért elég hátul vana rangsorban. Köszi az infót, az olasz dízel első hallásra engem is riaszt, kivéve ha garancián belül lecserélem :rolleyes:

Csak azért kérdeztem hogy merre laksz mert ha arra amerre szokatam jarni szivesen megyek ugy hogy elvigyuk egy probakörre az enyémet hogy mit is tud!

Link to comment
Megosztás:

120Le-ig rendelhető automata váltó (ha jól emlékszem)

Amúgy vezess.hu AstraH fórumon keresd meg a "Guriga" nevű usert, ha jól emléxem neki van automatája. Nekünk valahogy jobban bejött a manuális váltogatás :rolleyes:

Egyébként Fiat motoroknál az olajszivárgás gáz, a turbó alul van méretezve, és műanyag lapátos. Gyári specifikáció szerint 150kkm-nél vége lesz <_<

Amúgy dieselnek akkor van értelme, ha évente legalább 30k beleugrik. Egyébként maradj a benzinesnél...

Link to comment
Megosztás:

120Le-ig rendelhető automata váltó (ha jól emlékszem)

Amúgy vezess.hu AstraH fórumon keresd meg a "Guriga" nevű usert, ha jól emléxem neki van automatája. Nekünk valahogy jobban bejött a manuális váltogatás :rolleyes:

Egyébként Fiat motoroknál az olajszivárgás gáz, a turbó alul van méretezve, és műanyag lapátos. Gyári specifikáció szerint 150kkm-nél vége lesz <_<

Amúgy dieselnek akkor van értelme, ha évente legalább 30k beleugrik. Egyébként maradj a benzinesnél...

évi 30-50e beleugrik, de még így sem éri meg, alaposan kiszámoltam. Viszont az automata váltók alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot szeretnek... Nem is értem ezt a 120 LE határt (valaki fentebb), szerintem nyomatékra vannak méretezve a váltók.

Link to comment
Megosztás:

évi 30-50e beleugrik, de még így sem éri meg, alaposan kiszámoltam. Viszont az automata váltók alacsony fordulatszámot és nagy nyomatékot szeretnek... Nem is értem ezt a 120 LE határt (valaki fentebb), szerintem nyomatékra vannak méretezve a váltók.

Én nem tudom mikor számolgattam! de nekem az jött ki hogy 100.000km után mondható az hogy megtérült a diesel!

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudom mikor számolgattam! de nekem az jött ki hogy 100.000km után mondható az hogy megtérült a diesel!

Ha nem tudod kp kifizetni (én nem tudom) akkor hitelből drágább a diesel, akkor még lassabban térül meg. A mostani 1.6 benzinesem-el 38-43 Ft között jön ki egy km, ez diesellel max 30-35 Ft környékére vihető le (biztosítások, szervízek, gumik, értékvesztés, stb mind beleszámolva)0

Link to comment
Megosztás:

Ha azt veszed, hogy 50.000km-nél pl. 7 lityis átlaggal számolva 180.000.- HUF a különbség csak az üzemanyag árak miatt... ehhez még add hozzá a benzin árfolyammal számolva a plusz 2l fogyasztás többletet... hol tartunk? <_<

Jó, lehet, hogy a szerviz is többe kerül, meg a fenti számítások is teljesen relatívak. Gázolaj ára egyre jobban közeledik a 95ös benzinéhez, egyre kisebb rá az esély, hogy valahonnét csurranjon-cseppenjen... Igazából akkor térül meg gyorsan, ahol sokat mész, és sok a diesel céges autó (naagy fogyasztással) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha azt veszed, hogy 50.000km-nél pl. 7 lityis átlaggal számolva 180.000.- HUF a különbség csak az üzemanyag árak miatt... ehhez még add hozzá a benzin árfolyammal számolva a plusz 2l fogyasztás többletet... hol tartunk? <_<

Jó, lehet, hogy a szerviz is többe kerül, meg a fenti számítások is teljesen relatívak. Gázolaj ára egyre jobban közeledik a 95ös benzinéhez, egyre kisebb rá az esély, hogy valahonnét csurranjon-cseppenjen... Igazából akkor térül meg gyorsan, ahol sokat mész, és sok a diesel céges autó (naagy fogyasztással) :rolleyes:

havi 20.000 Ft-ot spórolnék az üzemanyagon. Ez évente 240e Ft. 2 év alatt 480.000 pénz. Minimum ennyivel kerül többe egy diesel autó ma a benzinesnél. Tehát legelább 2 év mire nullszaldós leszek. Ha beleszámolom azt, hogy hitelből drágább, simán 3 év alatt jön csak vissza.

2 évente szeretném lecserélni -> nem éri meg. Ha az értéktartását nézem, akkor az javít valamit a helyzeten

Persze a bazi nagy nyomaték mint vezetési élmény más kérdés...

Link to comment
Megosztás:

havi 20.000 Ft-ot spórolnék az üzemanyagon. Ez évente 240e Ft. 2 év alatt 480.000 pénz. Minimum ennyivel kerül többe egy diesel autó ma a benzinesnél. Tehát legelább 2 év mire nullszaldós leszek. Ha beleszámolom azt, hogy hitelből drágább, simán 3 év alatt jön csak vissza.

2 évente szeretném lecserélni -> nem éri meg. Ha az értéktartását nézem, akkor az javít valamit a helyzeten

Persze a bazi nagy nyomaték mint vezetési élmény más kérdés...

Hát a 2 évente kocsi csere azér egy kicsit nekem sűrű az évente 240.000ft-tal kb egyet értek! Igazabol nem tudom nem tudom a mi volvonk ma honap 6 éves 235.000km-rel még mai napig pipálja az én Astramat előzésnél nem tudok mögötte maradni elhúz egy kicst se eszi az olajat ne füstöl semmi mellék hagja nincs 0 km ota a mi tulajdonunkba van! Szerintem mar 1 pár soron vissza hozta a pénzét igazabol szerintem ha autopalyan hasznalod egyenletes tempoval és hidegen vigyázol rá nyugodtan számolhatsz 200.000km egy diesel autora nekünk a normal szervizen kivül 100.000ft kellet a kocsira költeni + az olajcsere fébetét és 200.000km-nél a féktárcsa!

Link to comment
Megosztás:

Hát a 2 évente kocsi csere azér egy kicsit nekem sűrű az évente 240.000ft-tal kb egyet értek! Igazabol nem tudom nem tudom a mi volvonk ma honap 6 éves 235.000km-rel még mai napig pipálja az én Astramat előzésnél nem tudok mögötte maradni elhúz egy kicst se eszi az olajat ne füstöl semmi mellék hagja nincs 0 km ota a mi tulajdonunkba van! Szerintem mar 1 pár soron vissza hozta a pénzét igazabol szerintem ha autopalyan hasznalod egyenletes tempoval és hidegen vigyázol rá nyugodtan számolhatsz 200.000km egy diesel autora nekünk a normal szervizen kivül 100.000ft kellet a kocsira költeni + az olajcsere fébetét és 200.000km-nél a féktárcsa!

Viszont azóta kipróbáltam egyet. Megy. És mint tudjuk az autóvásárlás nem racionális döntés :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Grats, remélem,jól megy:)

Még nem jött meg, nyáron leáll ugye a németo-i gyár. Számításom szerint mostanában megy vissza Mustafa és Ibrahim, hogy újult erővel lásson hozzá az autóm összekalapálásához. Hans meg majd figyeli ésigazgatja őket :)

Bár az is lehet, hogy manapság már Voitek, Lolka&Bolka, esetleg Miroslav kalapál a gyárban?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Még nem jött meg, nyáron leáll ugye a németo-i gyár. Számításom szerint mostanában megy vissza Mustafa és Ibrahim, hogy újult erővel lásson hozzá az autóm összekalapálásához. Hans meg majd figyeli ésigazgatja őket :lol:

Bár az is lehet, hogy manapság már Voitek, Lolka&Bolka, esetleg Miroslav kalapál a gyárban?

Na megvan már az autó sok idő telt el azóta.

bár nekem is 6 hetet ígértek elöször egy caravanra de most szóltak hogy dec 10

na és a tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Na megvan már az autó sok idő telt el azóta.

bár nekem is 6 hetet ígértek elöször egy caravanra de most szóltak hogy dec 10

na és a tapasztalatok?

megvan :lol:

áááá , neeeeemjóóóóóó :lol: :P ;)

Komolyan:

Okos ügyes kis olajkályha, 3000 km után kezd lejebb mennia fogyim. 6,5 -ről most 6-nál tartok. BC szerint, ami ugye nem szentírás.

Jól elnéztem, nincs benne ködlámpa. 3 egymást követő daewoo-chevrolet autó után elszoktam attól, hogy a szerintem legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős...

A tempomat behozza az árát, jobban vezet mint én (fogyi + gyorsaság)

A napi használatban hiányoznak a pakoló rekeszek a műszerfalról (pohártartó :lol: ) és a csomagtérből is. Végül vettem egy kívül tépőzáras táskát, ami felragad a csomagtér bolyhaira, abban van a tűzoltópalack, eü cucc, stb...

Az indexet egy 7be tellett megszokni.

Hülyeség, hogy a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál is. Folyton húzogatom, rakosgatom a GPS-t.

A 16"os felnik miatt húzós a téligumiszett ára. De egy 5-6 millás autónál ne ezen sopánkodjunk, ugye..

Összességében nagyon elégedett vagyok vele.

Röviden ennyi

Link to comment
Megosztás:

megvan :P

áááá , neeeeemjóóóóóó :cry: :D ;)

Komolyan:

Okos ügyes kis olajkályha, 3000 km után kezd lejebb mennia fogyim. 6,5 -ről most 6-nál tartok. BC szerint, ami ugye nem szentírás.

Jól elnéztem, nincs benne ködlámpa. 3 egymást követő daewoo-chevrolet autó után elszoktam attól, hogy a szerintem legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős...

A tempomat behozza az árát, jobban vezet mint én (fogyi + gyorsaság)

A napi használatban hiányoznak a pakoló rekeszek a műszerfalról (pohártartó :( ) és a csomagtérből is. Végül vettem egy kívül tépőzáras táskát, ami felragad a csomagtér bolyhaira, abban van a tűzoltópalack, eü cucc, stb...

Az indexet egy 7be tellett megszokni.

Hülyeség, hogy a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál is. Folyton húzogatom, rakosgatom a GPS-t.

A 16"os felnik miatt húzós a téligumiszett ára. De egy 5-6 millás autónál ne ezen sopánkodjunk, ugye..

Összességében nagyon elégedett vagyok vele.

Röviden ennyi

Grat!

Akkor a válaszok:

"legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős..."

Vigyázz, mert külön felszereltségekkel/csomagokkal árulják németországban. Mi Kelet-Euróbai Régióba tartozunk - szerintük, így itt más szabályok érvényesek.

Hozzá kell tenni, hogy náluk egy 1.9CDTi kocsiba abból a zséből amit itthon regisztrációs adóra költenek, kinnt kapsz egy DPF-et, ESPt, meg ki tudja még mit - ami az Únijós jogszabályok miatt náluk kötelező...

Ez ugye nálunk mind opció...

"a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál"

Amennyiben van a kocsiban (nem emlékszem, hogy ez széria-e) akkumulátor lemerülés elleni védelem, kb. 15-20 perc után automatikusan lekapcsol minden kényelmi elektronika, értsd belső világítás, rádió, szivargyújtó csati, stb...

"indexet egy 7be tellett megszokni"

Igen, ez egy érdekes dolog... Amúgy a jót könnyű megszokni, reméljük a kocsit is gyorsan megszokod...

Ha kérdésed van, úgy is segítünk...

Link to comment
Megosztás:

Grat!

Akkor a válaszok:

"legalapvetőbb felszereltség egy német autónál külön fizetős..."

Vigyázz, mert külön felszereltségekkel/csomagokkal árulják németországban. Mi Kelet-Euróbai Régióba tartozunk - szerintük, így itt más szabályok érvényesek.

Hozzá kell tenni, hogy náluk egy 1.9CDTi kocsiba abból a zséből amit itthon regisztrációs adóra költenek, kinnt kapsz egy DPF-et, ESPt, meg ki tudja még mit - ami az Únijós jogszabályok miatt náluk kötelező...

Ez ugye nálunk mind opció...

"a szivargyújtó áram alatt marad bezárt autónál"

Amennyiben van a kocsiban (nem emlékszem, hogy ez széria-e) akkumulátor lemerülés elleni védelem, kb. 15-20 perc után automatikusan lekapcsol minden kényelmi elektronika, értsd belső világítás, rádió, szivargyújtó csati, stb...

"indexet egy 7be tellett megszokni"

Igen, ez egy érdekes dolog... Amúgy a jót könnyű megszokni, reméljük a kocsit is gyorsan megszokod...

Ha kérdésed van, úgy is segítünk...

a koreai autóra ugyanannyi regadót kell fizetni, ráadásul arra még a vámtétel is rakódik, mert nem eu-s gyártású. és mégis benne vannak az alapdolgok :(

sajna a sziv gyújtót nem kapcs ki az akuőr. minden egyebet igen, de et nem.

index:

most már okés. érdekes módon a kormánygombokkal állok hadilábon, az előzőben bal kéznél volt a rádió vezérlője, még mindig azt babrálom...

Link to comment
Megosztás:

  • 9 months later...

Hi All!

Látom rég nem megy a fórum, azért írok.

Astra H-t szeretnék venni, diesel meghajtással vagy 1.7est vagy 1.9est.

Ha esetleg valakinek van pár jó tanácsa, esetleg tapasztalata, mire érdemes ezeknél a típusoknál odafigyelni, azt nagyon megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.