Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

Ha nincs rajta részecskeszűrő akkor euró4, ha van akkor 5-s, és be kell szerezni a szükséges igazolást az opeltől, aztán módosítják a besorolást. Itthon nincs jelentősége egyenlőre, de hosszútávú tervek esetén érdemes utánajárni a dolognak :hiya:

Köszi, ezt nem tudtam. Van benne részecskeszűrő, láttam is hol.Milyen előnyökkel jár ha 5-ös a besorolásom? Gondolom anyagiakkal járna az átsorolás, forgalmi...stb.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezt nem tudtam. Van benne részecskeszűrő, láttam is hol.Milyen előnyökkel jár ha 5-ös a besorolásom? Gondolom anyagiakkal járna az átsorolás, forgalmi...stb.

Jelenleg itthon azt hiszem nincs előnye az 5-s osztálynak, mert természetesen mi más rendszerre váltjuk a normálist. De változhat a rendszer, és lehetnek előnyei. Az enyém még szűrő nélküli, és ennek vannak előnyei az itt olvasottak alapján :D De ha már egyszer van akkor gondoljunk a föld megmentésére :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Jelenleg itthon azt hiszem nincs előnye az 5-s osztálynak, mert természetesen mi más rendszerre váltjuk a normálist. De változhat a rendszer, és lehetnek előnyei. Az enyém még szűrő nélküli, és ennek vannak előnyei az itt olvasottak alapján :D De ha már egyszer van akkor gondoljunk a föld megmentésére :hiya:

Nem a részecskeszűrő a különbség az Euro4 és Euro5 között,az Euro4már részecskeszűrősök.

A forgalombahelyezésnél vannak előnyei ha euro5.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az meglehet... :D

Csak hogy tiszta legyen a besorolás rendje.

Személygépkocsik kibocsátási normái[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

300px-Euronorms_Diesel.png
magnify-clip.png
Egyszerűsített diagram a dízelüzemű személygépkocsik kibocsátási normáinak szigorodásáról
300px-Euronorms_Petrol.png
magnify-clip.png
Egyszerűsített diagram a benzinüzemű személygépkocsik kibocsátási normáinak szigorodásáról (az Euro 5 előtt nem volt PM határérték)

A személygépkocsik kibocsátási normáit az alábbi táblázat foglalja össze. Az Euro 2 szint óta az uniós szabályozás különböző határértékeket állapít meg a dízel- és a benzinüzemű gépkocsikra: a dízelekre szigorúbb CO-határérték vonatkozik, viszont magasabb lehet a NOx-kibocsátásuk. A benzinüzemű autókra az Euro 4 szintig nincsen részecske (PM) határérték megállapítva, de az Euro 5 és Euro 6 szabványok már tartalmaznak határértéket a közvetlen befecskendezésű motorral felszerelt benzinüzemű gépkocsikra is.

A táblázatban megjelölt dátumok az új típusok engedélyezésére vonatkoznak. Az uniós irányelvek egy másik (egy évvel későbbi) dátumot is megjelölnek, amely a korábban engedélyezett típusú gépkocsik forgalomba helyezésére vonatkozik.

Személygépkocsikra (M1 kategória[1]) vonatkozó európai kibocsátási normák, g/km

Szint Dátum CO HC NOx HC+NOx PM dízel Euro 1[2] 1992. július 2,72 (3,16) - - 0,97 (1,13) 0,14 (0,18) Euro 2 1996. január 1,0 - - 0,7 0,08 Euro 3 2000. január 0,64 - 0,5 0,56 0,05 Euro 4 2005. január 0,5 - 0,25 0,3 0,025 Euro 5 2009. szeptember 0,5 - 0,18 0,23 0,005 Euro 6 (tervezett) 2014. szeptember 0,5 - 0,08 0,17 0,005 benzin Euro 1[2] 1992. július 2,72 (3,16) - - 0,97 (1,13) - Euro 2 1996. január 2,2 - - 0,5 - Euro 3 2000. január 2,3 0,2 0,15 - - Euro 4 2005. január 1,0 0,1 0,08 - - Euro 5 2009. szeptember 1,0 0,1 0,06 - 0,005[3] Euro 6 (tervezett) 2014. szeptember 1,0 0,1 0,06 - 0,005[3]

Ahogy a táblázatból látszik jelentős ugrás van a 3. és 4. osztály között. A 4. és 5. közt nincs ekkora ugrás, viszont a benzineseknél is bevezeti a részecske korlátot, ami a 4.-ig még nincs. Ezt a részecske kibocsátási korlátot már csak a részecske szűrővel szerelt, közvetlen befecskendezésű motorok tudják teljesíteni.

Üdv!

:hiya:

Itt a link, mert szétdobta a táblázatot.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k

Link to comment
Megosztás:

Az pontosan hol van leírva, hogy melyik besorolási osztálynak mi a kötelező alkatrésze?

Pl. a részecskeszűrő melyiknél feltétel?

Konkrétan nem tudom, de itt felsorolnak mindenféle törvényeket, meg mellékleteket, jóváhagyási jeleket. Ha van kedved keresgélni akkor itt el tudsz indulni.

http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786

Szerintem valahol ott van a dolog lényege, hogy a gyártó hogy tudja teljesíteni az előírásokat. Nem véletlenek ezek kicsi töltött motorok, hogy csökkentsék a károsanyag kibocsátást. Ez egy régi cikk de leírja a lényeget.

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=336&akt=2

Üdv!

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan nem tudom, de itt felsorolnak mindenféle törvényeket, meg mellékleteket, jóváhagyási jeleket. Ha van kedved keresgélni akkor itt el tudsz indulni.

http://www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786

Szerintem valahol ott van a dolog lényege, hogy a gyártó hogy tudja teljesíteni az előírásokat. Nem véletlenek ezek kicsi töltött motorok, hogy csökkentsék a károsanyag kibocsátást. Ez egy régi cikk de leírja a lényeget.

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=336&akt=2

Üdv!

:hiya:

Jó írás! Mindent elolvastam már ezen az oldalon, sokat megtudhat az ember az autójáról.

A szűrő tényleg jó dolog, az autómban volt. Nem volt füst, teljesen szagtalan a kipufogógáz!

Nade!

Rövid utakon nem működik rendesen. Nálam a motorolajba kerülő üzemanyag verte ki a biztosítékot! Nem elég hogy a kenőképessége drasztikusan romlik, egy esetleges turbóhibánál a motor felszívhatja és addig foroghat teljes fordulaton, míg a teknő ki nem ürül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumlakók!

A segítségetekre lenne szükségem! Két éve boldog tulajdonosa vagyok egy Astra H GTC-nek, 1.6-os benzines motorral! De lassan túl szeretnék adni az autón, és felkeltette az érdeklődésemet ugyanilyen Astra H GTC, csak a kétliteres turbós erőforrással! Mik a tapasztalatok róla? Megbízható konstrukció? (Sajnos a jelenlegi a híres olajfogyasztását hozza, 1 L/100 km, de egyébként nagyon jó bőrben van (208 000 km).) Mivel még csak szívó benzines autóim voltak, tapasztalatlan vagyok a feltöltött motorokkal szemben. Kell félni a turbóhaláltól ennél a motornál? Érdekelne még a fogyasztás is. Remélem akad köztünk olyan, akinek van tapasztalata ezzel a motorral!

Megtisztelő válaszotokat előre is megköszönöm! Balesetmentes kilométereket mindenkinek! :)

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Nálam a motorolajba kerülő üzemanyag verte ki a biztosítékot! Nem elég hogy a kenőképessége drasztikusan romlik, egy esetleges turbóhibánál a motor felszívhatja és addig foroghat teljes fordulaton, míg a teknő ki nem ürül.

Ez a turbós autók átka, nincs köze a részecskeszűrőhöz. Viszont nagyon gatyán kell lennie egy turbónak, hogy ez megtörténjen vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumlakók!

A segítségetekre lenne szükségem! Két éve boldog tulajdonosa vagyok egy Astra H GTC-nek, 1.6-os benzines motorral! De lassan túl szeretnék adni az autón, és felkeltette az érdeklődésemet ugyanilyen Astra H GTC, csak a kétliteres turbós erőforrással! Mik a tapasztalatok róla? Megbízható konstrukció? (Sajnos a jelenlegi a híres olajfogyasztását hozza, 1 L/100 km, de egyébként nagyon jó bőrben van (208 000 km).) Mivel még csak szívó benzines autóim voltak, tapasztalatlan vagyok a feltöltött motorokkal szemben. Kell félni a turbóhaláltól ennél a motornál? Érdekelne még a fogyasztás is. Remélem akad köztünk olyan, akinek van tapasztalata ezzel a motorral!

Megtisztelő válaszotokat előre is megköszönöm! Balesetmentes kilométereket mindenkinek! :)

Gergő

1 L/100 km :omg:

???????? ezt akartad írni???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Fórumlakók!

A segítségetekre lenne szükségem! Két éve boldog tulajdonosa vagyok egy Astra H GTC-nek, 1.6-os benzines motorral! De lassan túl szeretnék adni az autón, és felkeltette az érdeklődésemet ugyanilyen Astra H GTC, csak a kétliteres turbós erőforrással! Mik a tapasztalatok róla? Megbízható konstrukció? (Sajnos a jelenlegi a híres olajfogyasztását hozza, 1 L/100 km, de egyébként nagyon jó bőrben van (208 000 km).) Mivel még csak szívó benzines autóim voltak, tapasztalatlan vagyok a feltöltött motorokkal szemben. Kell félni a turbóhaláltól ennél a motornál? Érdekelne még a fogyasztás is. Remélem akad köztünk olyan, akinek van tapasztalata ezzel a motorral!

Megtisztelő válaszotokat előre is megköszönöm! Balesetmentes kilométereket mindenkinek! :)

Gergő

Szia!

Az 1l/100 km nagyon sok, de még az 1l/1000 km is.16XEP, vagy 16XER?

A turbó egy finom "műszer". Mivel nagy fordulatszámon pörög, folyamatosan kell neki a hűtés. Ezt olajjal oldják meg. A turbó halála a rossz minőségű olajban, a nem megfelelő olajozásban, esetleg azért van, mert hanyagok voltak a vezetők.

A rossz minőségű, vagy nem belevaló olaj nem biztos, hogy fog annyit hűteni, kenni, mint amennyi kell. A motorban lévő eltömődések elzárhatják, vagy csökkenthetik az olaj útját, így a turbó kevesebb olajat kap, ami miatt ismét korai felújításról , vagy rosszabb esetben cseréről lehet szó. Ezért is érdemes olajcserekor motoröblítőt használni.

A hanyagság az, ha nem hagyják visszahűlni. Nagyobb tempó, vagy sportosabb vezetés után például érdemes egy kicsit még járatni, hogy vissza tudjon hűlni. Ha leállítod, akkor nem lesz olajnyomás, így nincs hűtés, kenés, a felforrósodott alkatrésznek ez pedig nem tesz jót. Bár vannak már állítólag elektronikák, amikkel tovább lehet járatni a motort, csak bizonyos idő után állítják le a azt. Egyébként hidegen sem szabad odalépni neki, mert arra is érzékeny.

Szóval a turbóra vigyázni kell, de meghálálja. Az én autómon már volt felújítás még az előző tulaj által kb. 30-40 ezer km-nél. Viszont megfelelő használat mellett több százezret is futhat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi a riadalomért, 1000km-enként 1 L! :DD Bár ez is marha sok, de megtanultam már együtt élni vele...kicsit csalódtam, mikor megvettem, és először tapasztaltam.

Astra555!

Köszönöm a tájékoztatód! Igen, picit félek a tubótól, mert lehet, hogy én tudnám úgy használni, ahogy kell, de lehet, hogy az előző gazdái nem! Ha szabad érdeklődni, neked mennyibe "fájt" a turbófelújítás? Mivel járt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy mi a különbség az 1.7 CDTI és az 1.9 CDTI között?

Többek között leginkább a lökettérfogat. És ennek következtében a teljesítmény. Mind a kettő ugyan olyan elven működő, közös nyomócsövet, turbófeltöltővel rendelkező dízelmotor.

Mindkettőben található kettőstömegű lendkerék? Melyik a megbízhatóbb motor?

Igen.

Előbbit sokan dicsérik, de utóbbira sincs sok panasz itt, ahogy már jó ideje olvasom a fórumot...

Olyan óriási különbség talán nincs köztük.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocsi a riadalomért, 1000km-enként 1 L! :DD Bár ez is marha sok, de megtanultam már együtt élni vele...kicsit csalódtam, mikor megvettem, és először tapasztaltam.

Astra555!

Köszönöm a tájékoztatód! Igen, picit félek a tubótól, mert lehet, hogy én tudnám úgy használni, ahogy kell, de lehet, hogy az előző gazdái nem! Ha szabad érdeklődni, neked mennyibe "fájt" a turbófelújítás? Mivel járt?

Nekem azt mondta az előző tulajdonos, aki mellesleg jó ismerősöm is, hogy kb. 100 ezer Ft. volt a felújítás. ez nyilván attól függ mennyire megy tönkre. Ha sérül a ház is, akkor már sajnos csereérett a dolog.

Tanúja voltam, amikor megnyekkent a turbó, szidta mint a bokrot.:-) Utána 10 hónapot állt (volt helyette autó bőven), aztán gondolt egyet és felújította. Nekem semmi gondom vele, igyekszem vigyázni rá. Nem hajtom, ha mégis, akkor megvárom, hogy lehűljön, olajat (gyári GM) kb. 10 ezrenként cserélek.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/26/mitol_doglik_a_turbo/1/

Ez egy jó kis cikk.

"Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy mi a különbség az 1.7 CDTI és az 1.9 CDTI között?

Mindkettőben található kettőstömegű lendkerék? Melyik a megbízhatóbb motor?"

Az 1.9 Fiat-GM fejlesztés. Találhatsz ilyet Fiatban, Saab-ban, Suzukiban. 4 fajta volt belőle, 100 lovas, 120 lovas 16, majd 8 szelepes, és 150 lovas 16 szelepes. Vannak gyerekbetegségeik, de nem olyan vészes. Nekem a 120 LE 8V-s változat van. A hangja kissé durvább, mint egy VW, vagy BMW dízelnek, de megszokható és jól viszi a majd' 1,5 tonnát.

Az 1.7 japán motor az ISUZU gyártotta. Megbízható, elterjedt kedvelt motor, szintén több változatban az évjárattól függően. Kettőstömegű mindkettőben van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem régen lettem tulajdonosa egy 1.6os H Astrának. Az elöző tulaj nem sokat tudott mondani az auto felszereltségéről még azt sem tudta,hogy van benne riasztó.

Nagyjából rájöttem már mindenre csak egy dolgot nem tudok! A műszerfal közepén az első szélvédőnél van egy kb 8x8 cm-es hangszóróburkolathoz hasonló valami és rajta egy fekete kis gömb. Felnyitottam és láttam,hogy valami vezeték megy bele. Tehát a kérdésem ,hogy az mi a fene ott??? :)

Előre is köszönöm a válasz/okat!

Üdv Bat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem régen lettem tulajdonosa egy 1.6os H Astrának. Az elöző tulaj nem sokat tudott mondani az auto felszereltségéről még azt sem tudta,hogy van benne riasztó.

Nagyjából rájöttem már mindenre csak egy dolgot nem tudok! A műszerfal közepén az első szélvédőnél van egy kb 8x8 cm-es hangszóróburkolathoz hasonló valami és rajta egy fekete kis gömb. Felnyitottam és láttam,hogy valami vezeték megy bele. Tehát a kérdésem ,hogy az mi a fene ott??? :)

Előre is köszönöm a válasz/okat!

Üdv Bat

Az automata klíma hőérzékelője. Ha beállítod a klímát egy megadott hőfokra, akkor ez érzékeli a változást és annak megfelelően állítja a levegő sebességét.

Link to comment
Megosztás:

Az elöző tulaj nem sokat tudott mondani az auto felszereltségéről még azt sem tudta,hogy van benne riasztó.

Ezek szerint nem ő volt az első tulaj...

Egyébként a gyári ultrahangos riasztó meglétét ránézésre is könnyen tudod ellenőrizni: beülsz és felnézel, középtáj felé.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem régen lettem tulajdonosa egy 1.6os H Astrának. Az elöző tulaj nem sokat tudott mondani az auto felszereltségéről még azt sem tudta,hogy van benne riasztó.

Nagyjából rájöttem már mindenre csak egy dolgot nem tudok! A műszerfal közepén az első szélvédőnél van egy kb 8x8 cm-es hangszóróburkolathoz hasonló valami és rajta egy fekete kis gömb. Felnyitottam és láttam,hogy valami vezeték megy bele. Tehát a kérdésem ,hogy az mi a fene ott??? :)

Előre is köszönöm a válasz/okat!

Üdv Bat

Én úgy tudom, hogy az a fényszenzor, ami a központi kijelző automata nappali és éjszakai módjának az érzékelője.

Az utastér hőmérsékletének a mérésére az a rész nem lenne túl jó, hiszen rásüt a nap, nyáron irdatlan forróság van ott még akkor is ha megy a klíma. De lehet, hogy tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, hogy az a fényszenzor, ami a központi kijelző automata nappali és éjszakai módjának az érzékelője.

Az utastér hőmérsékletének a mérésére az a rész nem lenne túl jó, hiszen rásüt a nap, nyáron irdatlan forróság van ott még akkor is ha megy a klíma. De lehet, hogy tévedek.

A "fényszenzor" egyben van az esőérzékelővel. Ha nincs automata világítás, akkor nem fog működni ez a funkció. A kijelzőt be tudod állítani, hogy mindig nappali, vagy éjszakai módban legyen, vagy legyen automatikus, vagyis, ha kapcsolod a világítást, rögtön átvált éjszakaira.

Ha automatára teszed a világítást, akkor amikor a szenzor olyan sötétséget érzékel,amire gyárilag belőtték, felkapcsolja a világítást és ezzel együtt átváltja a kijelző megvilágítását is.

Link to comment
Megosztás:

A "fényszenzor" egyben van az esőérzékelővel. Ha nincs automata világítás, akkor nem fog működni ez a funkció. A kijelzőt be tudod állítani, hogy mindig nappali, vagy éjszakai módban legyen, vagy legyen automatikus, vagyis, ha kapcsolod a világítást, rögtön átvált éjszakaira.

Ha automatára teszed a világítást, akkor amikor a szenzor olyan sötétséget érzékel,amire gyárilag belőtték, felkapcsolja a világítást és ezzel együtt átváltja a kijelző megvilágítását is.

Köszi, sosem próbáltam, de logikusnak tűnik, lehet hogy így van.

Viszont az utastér hőmérsékletét hogy a fenébe mérheti ott pontosan???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.