Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

 

11 hours ago, Astra555 írta:

Szia! Megírnád, hogy melyik márkaszerviz volt ez? Csak azért, hogy a jövőben Veled együtt messziről elkerüljük.:-)

Ez a szuper szerviz a nemrégen nyílt budaörsi Opel Fábián (korábban peugeot,citroen) szerviz volt ...   de milyen gond lehetett volna,ha ez a levegőszűrőből jövő csövet hosszabb ideig nem kötik vissza ? természetesen a "benzinszag",ott is mondták,inkább motorolaj-szag volt :)

 

Link to comment
Megosztás:

22 hours ago, Sztaricsnaja írta:

nappali menetfény

hazakísérőfény

komfort ablak (távirányítóval működtetés) REC modul kell hozzá

autómatikus ajtó zárás 15km/óra fölött, REC modul kell hozzá

tempomat, ha a bajuszkapcsoló + kuplungkapcsoló bent van

ha nincs BC-d akkor ha nem alap kijelződ van akkor az is bekapcsolható.

Ha minden igaz ennyi.

 

Köszi. Tech 2 vel ránézünk miket tudok ezekböl aktiválni.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, BRoland írta:

Kösziii, így egyszerűbb.

Ez okozhat a nagyobb mèrtèkű párásodást? Azzal is küzdök...

Akkor lehet nekem is azért párásodik néha annyira durván az autó. Három éve van nállam az autó de még soha nem használltam a belső levegő keringetést. Lehet nekem is le van esve az az akármi.

 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Astra555 írta:

Valóban okozhat, ha nem jön be miatta elég levegő kintről. De érdemes megnézni a szőnyegeket is, esetleg nedvesek-e (előfordul a fűtőradiátorból szivárgó víz, vagy az első ajtók hangszóróinál is be szokott ázni az autó).

Ha nem, akkor érdemes volna pollenszűrőt cserélni, ha 1 éven belül nem volt. A másik, hogy talán jót tenne egy fűtött garázs 1-2 napra, hogy ki tudjon száradni a bent lévő nedvesség, esetleg össze lehet gyűjteni páragyűjtő tablettával.

Első dolgom a pollenszűrő csere volt, valamivel jobb , de nem ehhez szoktam;) (1 hete vettem az astrát)

Megnèzem a többit. Ès lehet 2 napra ezzel állok be a garázsba.

 Köszi.

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, Nyunyóka said:

Ez a szuper szerviz a nemrégen nyílt budaörsi Opel Fábián (korábban peugeot,citroen) szerviz volt ...   de milyen gond lehetett volna,ha ez a levegőszűrőből jövő csövet hosszabb ideig nem kötik vissza ? természetesen a "benzinszag",ott is mondták,inkább motorolaj-szag volt :)

Azert a benzin es az olaj hatalmas kulonbseg :) A kicsopogo olaj koszon es szagon kivul nem igazan okoz semmit (jo, fogy az olaj is), de ez egyaltalan nem olyan komoly, mintha benzin lett volna...

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎01‎.‎14‎. at 20:22, Astra555 írta:

Valóban okozhat, ha nem jön be miatta elég levegő kintről. De érdemes megnézni a szőnyegeket is, esetleg nedvesek-e (előfordul a fűtőradiátorból szivárgó víz, vagy az első ajtók hangszóróinál is be szokott ázni az autó).

Ha nem, akkor érdemes volna pollenszűrőt cserélni, ha 1 éven belül nem volt. A másik, hogy talán jót tenne egy fűtött garázs 1-2 napra, hogy ki tudjon száradni a bent lévő nedvesség, esetleg össze lehet gyűjteni páragyűjtő tablettával.

Ma megnéztem, miután rájöttem, h csak a kesztyűtartót kell kivenni...

A belső keringetés tökéletesen működik..ide-oda, nyit-zár. És hangja sem ennek van...

A pollenszűrő doboz felől, belőle, felette, mellőle jön a kattogás...de rájöttem, hogy amikor a levegőfújás irányát választom ki, akkor jön a hang. Ez még oké is lehetne (bár nekem MK4es mondeom van, de abban ha irányt váltok semmi hangja nincs), de miért csinálja indításkor/leállításkor???

Arra gondolok, h lehet h leállításkor "alapállásba" áll, és amikor legközeélebb elindulok beállítja az utólag használt pozícióba.

Amit viszont furcsálok, hogy pl leállításkor 2 fokozaton megy a szellőztetés, de amikor újra csak gyújtást adok, nem kapcsol be a szellőztetés csak akkor ha fokozatot váltok, mondjuk 3asra, és akkor szintén jön a hang (állítja be pozícióba???)

Lehet túlaggódom, de idegesít:angry:

Nálatok is így műxik?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, BRoland írta:

Ma megnéztem, miután rájöttem, h csak a kesztyűtartót kell kivenni...

A belső keringetés tökéletesen működik..ide-oda, nyit-zár. És hangja sem ennek van...

A pollenszűrő doboz felől, belőle, felette, mellőle jön a kattogás...de rájöttem, hogy amikor a levegőfújás irányát választom ki, akkor jön a hang. Ez még oké is lehetne (bár nekem MK4es mondeom van, de abban ha irányt váltok semmi hangja nincs), de miért csinálja indításkor/leállításkor???

Arra gondolok, h lehet h leállításkor "alapállásba" áll, és amikor legközeélebb elindulok beállítja az utólag használt pozícióba.

Amit viszont furcsálok, hogy pl leállításkor 2 fokozaton megy a szellőztetés, de amikor újra csak gyújtást adok, nem kapcsol be a szellőztetés csak akkor ha fokozatot váltok, mondjuk 3asra, és akkor szintén jön a hang (állítja be pozícióba???)

Lehet túlaggódom, de idegesít:angry:

Nálatok is így műxik?

Nyitás után és leállítás után is mozog, lezár/kinyit, ez a dolga.

Pedálok mellett nézz be jobbra, látsz egy kényszerpályás fehér tárcsát, azt zsírozd meg vagy zsírspray-vel fújd be és elhallgat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 hours ago, BRoland írta:
18 hours ago, Davee írta:

Nyitás után és leállítás után is mozog, lezár/kinyit, ez a dolga.

Pedálok mellett nézz be jobbra, látsz egy kényszerpályás fehér tárcsát, azt zsírozd meg vagy zsírspray-vel fújd be és elhallgat.

Köszönöm

Az lesz az.....ez mind ilyen......sajna időnként ezt a kenést el kell végezni, és akkor elhallgat....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bocs, hogy ide írok de talán itt válasz kapok a kérdésemre.

Van egy z16xe1 zafirám  a Következő hibakódot küldi  P0340 főtengely jeladó rendellenesség!

szerintetek beszart a jeladó? 

Egyébként első indításnál nincs semmi gond aztán kb: 2 km után dobja a hibát egész nap!

3500 fordulatnál letilt gondolom a hiba miatt.

Van még egy kód 0115 ez valószínű, hogy a termosztát.

Nem tudom, hogy van e a kettőnek köze egymáshoz.

Válaszokat és a segítséget előre is köszönöm.

 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, gyalázó írta:

Sziasztok!

Bocs, hogy ide írok de talán itt válasz kapok a kérdésemre.

Van egy z16xe1 zafirám  a Következő hibakódot küldi  P0340 főtengely jeladó rendellenesség!

szerintetek beszart a jeladó? 

Egyébként első indításnál nincs semmi gond aztán kb: 2 km után dobja a hibát egész nap!

3500 fordulatnál letilt gondolom a hiba miatt.

Van még egy kód 0115 ez valószínű, hogy a termosztát.

Nem tudom, hogy van e a kettőnek köze egymáshoz.

Válaszokat és a segítséget előre is köszönöm.

 

Szia!

 

P 0340 :   Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör (1.hengersor vagy egyedülálló szenzor)

P0115:  Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör

Termosztátot nem fogja jelezni, ez valószínű, hogy a víz hőmérséklet jeladója lesz.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós H Astrát vettem pár hete. Lehet, hogy nem a megfelelő topicba írom, de próbálok ezen a fórumon is elindulni. Kis segítség kellene: a kalaptartót tartó csapok hiányoztak, de rájöttem, hogy nem hiányoznak csak benyomták azokat. A bal oldalon sikerült kivennem, majd vissza is tudtam nyomni a helyére, mivel ott nyitható a csomagtér burkolat (v.mi biztosítéktábla van ott - ha valaki tudja, pontosan mi az, megírhatná.)  A jobb oldali burkolat nem nyitható, így onnan még - azt felfeszítve - sikerült a burkolat aljára leesett csapot kivennem, de visszatenni már nem lehet. Le kellene venni az egész jobb oldali burkolatot. (Nem merem nagyon feszegetni, mert ott is van légzsák, nehogy nekem a burkolat feszegetésétől lepattanjon). Ha Valakinek lenne ebben tapasztalata és azt velem megosztaná, azt szívesen venném!

Előre is köszönöm! 

 

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, Astra555 írta:

Szia!

 

P 0340 :   Vezérműtengely helyzet érzékelő 'A' áramkör (1.hengersor vagy egyedülálló szenzor)

P0115:  Motor hűtőközeg hőmérséklet áramkör

Termosztátot nem fogja jelezni, ez valószínű, hogy a víz hőmérséklet jeladója lesz.

 

Szia!

Igen elírtam!

De még mindig nem értem mitől lehet !

Dobhatom ki a mocit?

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, gyalázó írta:

Szia!

Igen elírtam!

De még mindig nem értem mitől lehet !

Dobhatom ki a mocit?

 

Azért ne dobd ki, de pár horgasorrú Mátyásra biztosan szükséged lesz. :-)

A vezérműtengely jeladó elhalása volt már probléma jó pár embernél, fogyó eszköz. Nekem a B Vectránál szórakozott egyszer, de cserére nem került sor, mert nem produkálta többször a hibát. Kicserélni sem egy nagy dolog. A kábelezése szigetelt, így nem látszik, ha csak szakadás miatt adta volna meg magát. Itt egy lista, hogy nagyjából melyik márkát mennyiért kapod meg:

https://cromax.hu/elektromos_rendszer/motor_erzekelokjeladok/vezermutengely_ford_szamjelado/vezermutengely_ford_szamjelado_opel_1_6_44908

 

A másik meg valószínű a vízhőfok jeladó lesz. A hűtővíz hőmérséklete az óra szerint rendben van? Mert, ha fals értéket kap a rendszer, akkor akár le is tilthatja a motor működését. A cseréje nem bonyolult és nem is túl drága:

https://cromax.hu/elektromos_rendszer/jelado_erzekelo_gomba/vizhofok_jelado/vizhofok_jelado_opel_szogletes_csatlakozoval_33786

Link to comment
Megosztás:

8 hours ago, Astra555 írta:

 ft óadíj nem csekélyAzért ne dobd ki, de pár horgasorrú Mátyásra biztosan szükséged lesz. :-)

A vezérműtengely jeladó elhalása volt már probléma jó pár embernél, fogyó eszköz. Nekem a B Vectránál szórakozott egyszer, de cserére nem került sor, mert nem produkálta többször a hibát. Kicserélni sem egy nagy dolog. A kábelezése szigetelt, így nem látszik, ha csak szakadás miatt adta volna meg magát. Itt egy lista, hogy nagyjából melyik márkát mennyiért kapod meg:

https://cromax.hu/elektromos_rendszer/motor_erzekelokjeladok/vezermutengely_ford_szamjelado/vezermutengely_ford_szamjelado_opel_1_6_44908

 

A másik meg valószínű a vízhőfok jeladó lesz. A hűtővíz hőmérséklete az óra szerint rendben van? Mert, ha fals értéket kap a rendszer, akkor akár le is tilthatja a motor működését. A cseréje nem bonyolult és nem is túl drága:

https://cromax.hu/elektromos_rendszer/jelado_erzekelo_gomba/vizhofok_jelado/vizhofok_jelado_opel_szogletes_csatlakozoval_33786

Szia! 

Köszi a választ!

A jeladót akkor most már értem!

De a Vízhőmérséklet szerintem Termosztát lesz, mert nincs nagy fűtése az autónak csak garázsban ahol amúgy is meleg van.

Remélem Arany kezük van a szervizben mert 9500 ft óradíj nem csekély :-)

Majd megírom mi lett a végeredmény.

 

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, gyalázó írta:

Szia! 

Köszi a választ!

A jeladót akkor most már értem!

De a Vízhőmérséklet szerintem Termosztát lesz, mert nincs nagy fűtése az autónak csak garázsban ahol amúgy is meleg van.

Remélem Arany kezük van a szervizben mert 9500 ft óradíj nem csekély :-)

Majd megírom mi lett a végeredmény.

 

Szerintem arany kezük max. a számlaíráskor lesz, de ne legyen igazam.:-) A vt.jeladót szerintem egyszerű cserélni, a termosztát már kissé nehezebb lehet.

Link to comment
Megosztás:

9 hours ago, Astra555 írta:

Szerintem arany kezük max. a számlaíráskor lesz, de ne legyen igazam.:-) A vt.jeladót szerintem egyszerű cserélni, a termosztát már kissé nehezebb lehet.

Nos bent volt a szervizben!

Persze nem csináltattam meg velük 120 e számla jött volna ki!

a hiba kódok  amit ők diagnosztizáltak

P171 VAGY 179 nem látni listán mit írtak de szerintem 179

P0340, P0115 ezekről már beszéltünk.

Van még egy P1112

Link to comment
Megosztás:

17 minutes ago, Pali001 írta:

Üdv!

 

Múlthéten vettem egy Astra H 1.6 twinportot. Apró hibája hogy ahogy leállítom a motort a rádió nem kapcsol ki, csak ha manuálisan kikapcsolom. Erre van vmi beállítás?

 

Pali

Igen van megoldás, Beállításokba menj bele, azon belül a Systems és legalul van egy olyan, hogy Ign Logic (Gyújtás logika vagy micsoda magyarul) állítsd át és jó lesz...

Link to comment
Megosztás:

13 minutes ago, gyalázó írta:

Sziasztok!

P0171: Rendszer túl szegény (1.hengersor)

Ez mit jelent? Eltudná nekem ez valaki magyarázni?

Köszönöm!

Ez sajna azt jelenti, hogy mélyen a zsebbe kell nyúlni.......;)

Olajat nem csipegeti/eszi?

Legutóbb, mikor nekem ezt adta, szelepszár szimering csere volt komplett hengerfej felújítással(ugye ez elkerülhetetlen)....kb 210e pénz bánta....

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, Maybal írta:

Ez sajna azt jelenti, hogy mélyen a zsebbe kell nyúlni.......;)

Olajat nem csipegeti/eszi?

Legutóbb, mikor nekem ezt adta, szelepszár szimering csere volt komplett hengerfej felújítással(ugye ez elkerülhetetlen)....kb 210e pénz bánta....

Ez biztos? szervizben nekem erre fals levegőt mondtak!

Link to comment
Megosztás:

6 minutes ago, gyalázó írta:

Ez biztos? szervizben nekem erre fals levegőt mondtak!

Nem....sok minden lehet, amit írtam, az arra az esetre érvényes, ha pluszba eszi az olajat.....nekem ezek voltak társak...olaj evés meg ez a hibakód....aztán meg lett csinálva a drága szíve, azóta mindkettő megszűnt....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.