Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

És bejött a bizti kivétel-visszarakás, már jó is a duda. Ezek azok a dolgok amik számomra érthetetlenek. :)

Viszont ez az automata klíma befújó állítgatás eléggé megszokást igényel, mert jelenleg furcsállom, hogy szinte minden egyes ajtónyitáskor csinálja, hiába el se indítom az autót. <_<

Még nem figyeltem meg mennyi idő múlva, de

kinyitod az ajtót, akkor beáll a tárcsa. Ha nem indítasz, akkor visszaáll, ahová vissza kell állnia. Ha megint kinyitod, megint beáll, stb...

Link to comment
Megosztás:

És bejött a bizti kivétel-visszarakás, már jó is a duda. Ezek azok a dolgok amik számomra érthetetlenek. :)

Viszont ez az automata klíma befújó állítgatás eléggé megszokást igényel, mert jelenleg furcsállom, hogy szinte minden egyes ajtónyitáskor csinálja, hiába el se indítom az autót. <_<

Még nem figyeltem meg mennyi idő múlva, de

kinyitod az ajtót, akkor beáll a tárcsa. Ha nem indítasz, akkor visszaáll, ahová vissza kell állnia. Ha megint kinyitod, megint beáll, stb...

Nos, ez úgy működik, hogy amikor bezárod az autót, a távirányítós kulcsban tárolódnak különféle infók. Többek között a klíma beállításai. Ha kinyitod az autót, ezek a legutolsó tárolt adatok alapján újra beállítódnak az autóban. Ez az, amit rögtön ajtónyitás után hallotok. Amúgy a "nagy" könyvben le van írva, érdemes átolvasni elejétől a végéig, rengeteg hasznos infó van benne.

Próbáld ki: ha megvan mindkét gyári kulcs, különböző beállításokkal(klíma, hőfok, terelőlapát, stb) zárd be az autót, és utána felváltva nyisd ki. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelesek!

Minap tulaja lettem egy Astra H (2007)1.4 nek(motorkód X14XEP).A kérdésem az lenne a motorolaj és szűrön kivül mit cseréljek le még ?

milyen motor olajat ajánlatok hozzá egyébként? a motor egyképként láncos ez azmondták különösebb karbantartást nem igényel,arra

lennék kiváncsi még ,hogy a vezérlésen belül van e valami amit érdemes lecserélni?Sajnos gépkönyvem szervizkönyvem nincsem amik

ezeket leirják ha tudnátok ebben segiteni azt megköszöném hogy hol találom neten ezeket az adatokat :))ja és még egy kérdés hol

és hogyan tudom megnézni ,hogy mennyit fogyaszt a kocsi? van erre lehetőség a menűjébe valahol ?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelesek!

Minap tulaja lettem egy Astra H (2007)1.4 nek(motorkód X14XEP).A kérdésem az lenne a motorolaj és szűrön kivül mit cseréljek le még ?

A többi szűrőt: levegő, utastér...

Gyertyákat, ha szükséges.

Fékbetéteket, tárcsákat ha szükséges.

Hűtőfolyadékot, ha a fagyáspontja indokolja.

milyen motor olajat ajánlatok hozzá egyébként?

Dexos2 szabványt teljesítő motorolajat. A gyári GM 5W-30-as is tökéletes bele.

ja és még egy kérdés hol és hogyan tudom megnézni ,hogy mennyit fogyaszt a kocsi? van erre lehetőség a menűjébe valahol ?

Ha van benne BC (board computer) akkor ott. Ha megnyomod a középkonzolon a BC gombot és azt írja "No fuction", akkor marad a tankolás és megtett km alapján számolgatós módszer, vagy felprogramoztatod egy szervizben, ha alkalmas rá.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nos, ez úgy működik, hogy amikor bezárod az autót, a távirányítós kulcsban tárolódnak különféle infók. Többek között a klíma beállításai. Ha kinyitod az autót, ezek a legutolsó tárolt adatok alapján újra beállítódnak az autóban. Ez az, amit rögtön ajtónyitás után hallotok. Amúgy a "nagy" könyvben le van írva, érdemes átolvasni elejétől a végéig, rengeteg hasznos infó van benne.

Próbáld ki: ha megvan mindkét gyári kulcs, különböző beállításokkal(klíma, hőfok, terelőlapát, stb) zárd be az autót, és utána felváltva nyisd ki. ;)

Nem értem ezt a logikát akkor sem. Van egy beállítás amit beállítottam az autóban mikor megyek vele, megállok, lezárom távirányítóval eltárolja ezt, akkor mit állítgat mikor kinyitom az ajtót, mikor senki nem nyúlt hozzá, ergo a beállításnak tök ugyanannak kellene lennie, mint mikor kiszálltam, tehát semmit se kellene neki állítania.

Pluszban ugye amikor csak kinyitom az ajtót, de nem indulok el vele, hanem visszacsukom az ajtót, akkor miért búg megint? Hova állítja vissza a beállítást? Tehát állít kinyitáskor meg becsukáskor is.

Vagy ez ilyen elektromos lévén mikor levesszük a gyújtást teljesen elfelejt mindent és csak a nyitáskor "döbben"

rá a beállításra?

Nem jöttem még rá erre a logikára teljsen megmondom őszintén, mert nem konstans minden ajtónyitásnál és csukásnál csinálja.

Na mind1, egyébként ez legyen a legnagyobb baja.

Link to comment
Megosztás:

Ja, azt elfelejtettem írni, hogy amikor kiszállsz, visszaáll minden alapállapotba. Lezárja a levegőt, így elméletileg nem jön be semmi lezárt állapotban. De ez is benne van a nagy könyvben. TESSÉK OLVASGATNI!

Tehát, hogy jól megértsd, amikor bezárod az autót, az adatok eltárolódnak a kulcsban, és elkezd mindent lezárni. A terelő lapátokat visszaállítja 0°-ra. A levegő beáramlást pedig lezárja, mintha a belső levegő keringetést választanád. Így van ez megtervezve....ne jöjjön be levegő, por, rossz szag, bogár, akármi.....

Tehát visszajössz, nyitod az autót, és minden elkezd zümmögni, és beállnak a legutolsó adatok alapján. Gondolom ha eltelik X idő, megint alaphelyzetbe áll vissza.....vagy ahogy orlix is mondta, ajtónyitás is számít.

Link to comment
Megosztás:

Ok, értem most már azt hiszem, köszi.

Más téma: car pass kódot ki lehet valahogy olvasni? Nem kaptam hozzá és külföldi az autó tehát a márkaszervizes megkérdezés se egyszerű.

Gondolom ha kiveszem az akksit, utána rádió kérni fogja. Na meg amúgy is jó lenne ha meglenne.

Link to comment
Megosztás:

Ok, értem most már azt hiszem, köszi.

Más téma: car pass kódot ki lehet valahogy olvasni? Nem kaptam hozzá és külföldi az autó tehát a márkaszervizes megkérdezés se egyszerű.

Gondolom ha kiveszem az akksit, utána rádió kérni fogja. Na meg amúgy is jó lenne ha meglenne.

Nem fogja kérni.

Szerintem csak le- és felprogramozásnál kéri!? (le, ha eladod, fel, ha vettél egy újat a gyáriakból)

Link to comment
Megosztás:

...Ha meg már úgyis ott az autó a szervizben, egyúttal kértem, hogy vágják rendbe a lendkereket is. Előbb-utóbb úgyis sorra került volna.

Totál szét volt már hullva a lendkerekem. Ami azért érdekes, mert azon kívül hogy bizonyos kuplungpedál pozícióban adott egy kerregő hangot, semmi más tünetet nem produkált. Ennek ellenére már a rögzítőcsavarokat darálta le.

Link to comment
Megosztás:

Ok, értem most már azt hiszem, köszi.

Más téma: car pass kódot ki lehet valahogy olvasni? Nem kaptam hozzá és külföldi az autó tehát a márkaszervizes megkérdezés se egyszerű.

Gondolom ha kiveszem az akksit, utána rádió kérni fogja. Na meg amúgy is jó lenne ha meglenne.

12.000. Ft.a kódok lekérdezése,most jártam utána. Sok dologhoz szükséges, így érdemes belefektetni, ha nincs más megoldás. A másik, hogy e-mailben küldik, így sosem fog elveszni többet. Amit még megtudtam, hogy pl. német állampolgároknak mindez ingyenes.

Link to comment
Megosztás:

Az faxa. Generátorral mi újság?

Azt még nem tudom, azt ma vette le a szerelőm. Ma még nem értekeztem vele.

Jól ki van belezve most szegény autó. De nem baj, legalább egyszerre rendbe lesz rakva minden.

Ha már szét van szedve, a futóművet is szétkapják: a porvédő gumi is cserélve lesz az egyik lengéscsillapítón. Sajnos ki van szakadva és ha lecsiszolja a por, aranyáron lehet IDS+-ost kapni hozzá. Valamint a toronycsapágyak is rendbe lesznek rakva hogy ne rohadjanak. Illetve az egyik féltengely szimmering is cserés. A váltó is új olajat kap, stb...

Péntekre elvileg kész lesz, majd megírom mi volt.

Link to comment
Megosztás:

12.000. Ft.a kódok lekérdezése,most jártam utána. Sok dologhoz szükséges, így érdemes belefektetni, ha nincs más megoldás. A másik, hogy e-mailben küldik, így sosem fog elveszni többet. Amit még megtudtam, hogy pl. német állampolgároknak mindez ingyenes.

Köszi. Hol lehet ezt kérni? Azt tudom, hogy a felprogramozáshoz kell, de milyen esetekben jön még jól? Mert egyelőre nem látom ezt annyira szükségesnek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan kérdésem lenne hogy most cserélnék egy két dolgot a kocsiba és benzinszűröt nem találok sehol neten legalábbis ami a kocsiba való ,tudnátok ajánlani v mit ?a kocsim h astra1.4 a motor kód:Z14XEP

Ne foglalkozz vele, nem kell cserélni, nincsen előírva, cserélhető de több mint 100ezer, a tankba van beépítve a szintérzékelővel együtt...:)

Nem egy klasszikus szűrő, csupán egy hálószerű valami ha jól tudom:)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok nekem mondani, miért és hol megy be víz a szellőztető ventillátorba? Valahol bejutott a víz, a csapágy meg szépen megszorult. Persze nem javítható, vettem egy újat jó drágán, de most az is kezd kinlódni.

Másik kérdés: a klímát ha bekapcsolom, a kapcsolón a lámpa kigyullad, de nem történik semmi. A gáznyomas egy szerviz szerint rendben van.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok nekem mondani, miért és hol megy be víz a szellőztető ventillátorba? Valahol bejutott a víz, a csapágy meg szépen megszorult. Persze nem javítható, vettem egy újat jó drágán, de most az is kezd kinlódni.

Másik kérdés: a klímát ha bekapcsolom, a kapcsolón a lámpa kigyullad, de nem történik semmi. A gáznyomas egy szerviz szerint rendben van.

Köszönöm

Dehogy nem javítható!

Én januárban estem túl a ventilátor felújításon és csapágycserén. kb 20.000Ft volt, de még mindig olcsóbb, mint újat venni. Nekem is az alsó csapágynál állt a víz.

Ha megszorul és megáll, arra vigyázz, hogy nehogy megsüsd a fokozatokat állító ellenállást! Annak a cseréje sem olcsó mulatság főleg ha automata klímád van.

Nem púposodott föl véletlenül a szélvédő elejénél lévő műanyag csíkod? Én arra jutottam, hogy ott folyhat be a víz. Ugyan mögötte van egy vízelvezető csatorna, de ha nagyon intenzív az eső, esetleg kocsit mosol, simán túlcsordulhat és a külső/belső csappantyún keresztül pont a ventilátorra folyik. Ott meg az alsó csapágynál megáll mert az a legmélyebb pont.

Ez csak egy feltételezés, de más magyarázatot nem találtam rá.

Klímánál ha a nyomás rendben van, lehet elektromos hiba. Pl nem húz be a kompresszor tekercse. Megy egyáltalán a kompresszorod? A hangján lehet hallani, röviddel a gomb benyomása után, mikor bekapcsol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok nekem mondani, miért és hol megy be víz a szellőztető ventillátorba? Valahol bejutott a víz, a csapágy meg szépen megszorult. Persze nem javítható, vettem egy újat jó drágán, de most az is kezd kinlódni.

Másik kérdés: a klímát ha bekapcsolom, a kapcsolón a lámpa kigyullad, de nem történik semmi. A gáznyomas egy szerviz szerint rendben van.

Köszönöm

Digitális klímád van, vagy sem?

Melyik gombbal kapcsolod be a klímát?

Ha az AUTO gombra gondolsz, azzal még nem kapcsoltad be.

Digitális klímánál a választó tárcsát be kell nyomni és a kis négyzetbe X-et tenni, akkor indul a kompresszor.

Nekem digitális van GID kijelzővel. A manuálisnál tényleg egy gombot kell csak megnyomni.

Link to comment
Megosztás:

12.000. Ft.a kódok lekérdezése,most jártam utána. Sok dologhoz szükséges, így érdemes belefektetni, ha nincs más megoldás. A másik, hogy e-mailben küldik, így sosem fog elveszni többet. Amit még megtudtam, hogy pl. német állampolgároknak mindez ingyenes.

Kicsit ezen pontosítanék.

Magyarországon a magyarországi autóhoz a kód kikérése ingyenes.

Opel szervizes megnézi a rendszerben, hol vették az autót, felhívja a kereskedést azonosítja magát és az autót, megkapja a kódot.

Ha a kereskedés azóta megszűnt teljesen (jogutód, összevont kereskedés nincs), vagy külföldi az autó* ez esetben az Opel Mo.-tól kell kikérniük a kódot, ami sajnos 40 euro vagy 12.000 Ft.

*: Ha a szervizes kolléga beszél jól külföldiül, akkor felhívja a külföldi kereskedést, azonosítja magát és az autót és elkéri a kódot, ami szintén ingyenes. Csak sajnos nálunk egy autószerelő ritkán beszél németül és/vagy angolul.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit ezen pontosítanék.

Magyarországon a magyarországi autóhoz a kód kikérése ingyenes.

Opel szervizes megnézi a rendszerben, hol vették az autót, felhívja a kereskedést azonosítja magát és az autót, megkapja a kódot.

Ha a kereskedés azóta megszűnt teljesen (jogutód, összevont kereskedés nincs), vagy külföldi az autó* ez esetben az Opel Mo.-tól kell kikérniük a kódot, ami sajnos 40 euro vagy 12.000 Ft.

*: Ha a szervizes kolléga beszél jól külföldiül, akkor felhívja a külföldi kereskedést, azonosítja magát és az autót és elkéri a kódot, ami szintén ingyenes. Csak sajnos nálunk egy autószerelő ritkán beszél németül és/vagy angolul.

Nekem német volt az autó, így sajnos valószínűleg marad a 12 ezer,de utána járok még pár helyen.

Link to comment
Megosztás:

Dehogy nem javítható!

Én januárban estem túl a ventilátor felújításon és csapágycserén. kb 20.000Ft volt, de még mindig olcsóbb, mint újat venni. Nekem is az alsó csapágynál állt a víz.

Ha megszorul és megáll, arra vigyázz, hogy nehogy megsüsd a fokozatokat állító ellenállást! Annak a cseréje sem olcsó mulatság főleg ha automata klímád van.

Nem púposodott föl véletlenül a szélvédő elejénél lévő műanyag csíkod? Én arra jutottam, hogy ott folyhat be a víz. Ugyan mögötte van egy vízelvezető csatorna, de ha nagyon intenzív az eső, esetleg kocsit mosol, simán túlcsordulhat és a külső/belső csappantyún keresztül pont a ventilátorra folyik. Ott meg az alsó csapágynál megáll mert az a legmélyebb pont.

Ez csak egy feltételezés, de más magyarázatot nem találtam rá.

Klímánál ha a nyomás rendben van, lehet elektromos hiba. Pl nem húz be a kompresszor tekercse. Megy egyáltalán a kompresszorod? A hangján lehet hallani, röviddel a gomb benyomása után, mikor bekapcsol.

Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

Azt nem írtam le, hogy Angliából fórumozok, az autó egy Vauxhall Astra.

Sajnos ma reggelre totál beállt a ventillátor, hiába próbáltam mind a 4 fokozatot, sehol semmi. Azt tudom, hogy ha az ellenálás megy tönkre, akkor maximumon kellene működnie, de sajnos nem megy. Meló előtt elvittem gyorsan egy szerelőhöz, aki levette az ablaktörlő karok alatti burkolatot, és egy szigeteléscsíkot talált, ami éppen belelógott a nyílásba, ami a ventillátorhoz ment, és beleeresztette a vizet. Már csak egy új ventit kell vennem, (vagy bontottat), és minden oké. A felújítás itt sajnos nem divat, vedd meg, használd és dobd el :(

A klímával (manuális)még nem tudom, mihez kezdek, egyelőre örülök, ha a párásodást sikerül megszüntetnem

Mégegyszer köszi a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

Nekem német volt az autó, így sajnos valószínűleg marad a 12 ezer,de utána járok még pár helyen.

Előbb utóbb nekem is szükségem lesz erre a kódra, mert ki kell szednem egyszer a rádiót, meg a középkonzolt kicsit szét-összerakni.

Ami biztos, akksi cserénél nem kellett, meg egyik kulcsban is cserélve lett az X éve lemerült elem, az is ment simán.

Opel márkaszervízből van a fenti infó.

Én még elugrom itt kint majd egy szervízba és megkérdem, hogy lekérhető-e ingyen. Utána úgyis elmondom mit tudok meg.

Link to comment
Megosztás:

Felújítás: diódahíd csere, csapágy csere, vákuumpumpa tömítés csere...

Valamint lendkerék + kuplung. A váltó is kapott friss olajat, ha már le volt szedve.

Most megint szuperál minden rendesen. :)

A csapágy is kezdte megadni magát, vagy csak úgy voltak vele, hogyha már kiszedték, csere az is?

Lassan megduplázod a kocsi árát.... :icon1:

Mennyibe fájt összesen? A lendkerékből milyet vettél?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.