Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Üdv!

Álló helyzetben, ha mondjuk a tetősínt megfogva (kombi) meghintáztatom a kocsit, akkor a hátsó kerekektől nyikorgás/ nyiszorgás hallatszik.

Hátsó lengéscsillapítók negyed éve cserélve volta.

Rugók nyikorognak, vagy mi lehet?

Üdv!

Hi

Nekem is nyikorgott mozgatásra rázkodásra én felemeltettem a kerék dekni alatt mögött van egy pár mm lemez az adta meg magát valami oknál fogva és az nyikorgott nekem Leszedtük és ennyi

Módosítva : Szabi77
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom,test mode-ban nézve főleg lassan haladva vagy dugóba araszoláskor a vízhőfokom volt már 118 fok is de lazán 90 fölé megy ilyen helyzetekben.Ventilátor nem nagyon akar kapcsolni,viszont ha bekapcsolom a klímát leviszi a hőfokot elég gyorsan,mert bekapcsol ilyenkor a ventilátor,de csak kb 4-5 mp-re majd kikapcsol 14-15 mp-re majd ismét be.Így váltogatja folyamatosan.Van valakinek valamilyen gondolata,esetleg tapasztalata?Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom,test mode-ban nézve főleg lassan haladva vagy dugóba araszoláskor a vízhőfokom volt már 118 fok is de lazán 90 fölé megy ilyen helyzetekben.Ventilátor nem nagyon akar kapcsolni,viszont ha bekapcsolom a klímát leviszi a hőfokot elég gyorsan,mert bekapcsol ilyenkor a ventilátor,de csak kb 4-5 mp-re majd kikapcsol 14-15 mp-re majd ismét be.Így váltogatja folyamatosan.Van valakinek valamilyen gondolata,esetleg tapasztalata?Előre is köszönöm!!

Ez így nem túl jó, lehet, hogy egyszer megfőzöd a motort. Meg kellene nézni, hogy a hűtőventilátor miért nem kapcsol be. Tudomásom szerint 2 ventilátor van benne (enyémben legalábbis) egy a vízhűtésnek, egy pedig a klímának. Ha bekapcsolod a klímát, akkor az a ventilátor megy, de azt nem tudom, hogy ilyenkor a vízhűtő felőli ventinek is be kell e kapcsolnia.

Ha 90 fok fölé megy, az még nem baj, de az a 118 már kissé soknak tűnik. Érdemes volna átnézetni, hogy miért nem kapcsol.

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem túl jó, lehet, hogy egyszer megfőzöd a motort. Meg kellene nézni, hogy a hűtőventilátor miért nem kapcsol be. Tudomásom szerint 2 ventilátor van benne (enyémben legalábbis) egy a vízhűtésnek, egy pedig a klímának. Ha bekapcsolod a klímát, akkor az a ventilátor megy, de azt nem tudom, hogy ilyenkor a vízhűtő felőli ventinek is be kell e kapcsolnia.

Ha 90 fok fölé megy, az még nem baj, de az a 118 már kissé soknak tűnik. Érdemes volna átnézetni, hogy miért nem kapcsol.

Hát én hirtelen az enyémben csak egy ventilátort látok.Persze csütörtökön kell vinnem a szerelőhöz.Csak hirtelen soknak tűnt a termosztát(25000ft)+termosztát ház(65000ft) csere.

Link to comment
Megosztás:

például ilyen:

11662.jpg

Hátul a híd két végén van 1-1, azokkal érdemes kezdeni, ha már alatta vagy az összeset érdemes átnézni.

Alábújtam, fényképeztem mindkét oldalra:

Kép1

Kép2

Ez lesz a szilentem?

Ha csak mozgatásra nyikorog, érdemes vele foglalkozni, vagy cseréljem, mert előbb-utóbb úgy is kell?

Találtam egy ilyet a Cromax-nál:

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210229-hatso-hid-alkatreszei/186835-hatso-hid-szilent-opel

Ez mintha hasonlítana, de 11000Ft darabja.

Módosítva : okynoa
Link to comment
Megosztás:

Alábújtam, fényképeztem mindkét oldalra:

Kép1

Kép2

Ez lesz a szilentem?

Ha csak mozgatásra nyikorog, érdemes vele foglalkozni, vagy cseréljem, mert előbb-utóbb úgy is kell?

Találtam egy ilyet a Cromax-nál:

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210229-hatso-hid-alkatreszei/186835-hatso-hid-szilent-opel

Ez mintha hasonlítana, de 11000Ft darabja.

Ez az igen, de csak akkor kell cserélni ha kotyog, vagy lóg, emelőn meg kell feszegetni és megnézni, esetleg műszaki állomáson rázópadra rátenni, én úgy szoktam pl.

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem túl jó, lehet, hogy egyszer megfőzöd a motort. Meg kellene nézni, hogy a hűtőventilátor miért nem kapcsol be. Tudomásom szerint 2 ventilátor van benne (enyémben legalábbis) egy a vízhűtésnek, egy pedig a klímának. Ha bekapcsolod a klímát, akkor az a ventilátor megy, de azt nem tudom, hogy ilyenkor a vízhűtő felőli ventinek is be kell e kapcsolnia.

Ha 90 fok fölé megy, az még nem baj, de az a 118 már kissé soknak tűnik. Érdemes volna átnézetni, hogy miért nem kapcsol.

Biztos, hogy 2 van benne? Szerintem 1 van, több fokozattal.

Hőfok:

Én úgy tudom, hogy 100 fokon még nem forr a víz a rendszerben. Ettől függetlenül még tesztelni kellene a ventilátor fokozatokat. Azt OP-COM-mal is lehet.

A hűtőrendszer nyomás alatt van ha minden igaz.

Korábban már esett szó erről a hőfok-ventilátor témáról. Az 1.6 benzines(Z16XEP) 112°C-nál kapcsolja a 2. fokozatot, majd a 3.-at.

1 fokozat nincs......(vagy nálam nem megy, de Tech2-vel a szervizben is csak ennyit találtak.)

Ha jól emléxem, a dízelnél hamarabb bekapcsol a venti....ezt majd a dízelesek pontosítják.

Ha nem kapcsol 112 foknál, akkor baj van....

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy 2 van benne? Szerintem 1 van, több fokozattal.

Korábban már esett szó erről a hőfok-ventilátor témáról. Az 1.6 benzines(Z16XEP) 112°C-nál kapcsolja a 2. fokozatot, majd a 3.-at.

1 fokozat nincs......(vagy nálam nem megy, de Tech2-vel a szervizben is csak ennyit találtak.)

Ha jól emléxem, a dízelnél hamarabb bekapcsol a venti....ezt majd a dízelesek pontosítják.

Ha nem kapcsol 112 foknál, akkor baj van....

http://www.build-threads.com/wp-content/uploads/2013/08/Opel-Astra-H-1152x768-54f24dffeeafd9d9.jpg

Ezen a képen 2 van, ez a Z19DT motor. Ezért írtam, hogy az enyémben. Viszont akkor lehet, hogy egyébként a fokozatok közül nem megy a 2., ezért tud felmelegedni annyira.

Link to comment
Megosztás:

http://www.build-threads.com/wp-content/uploads/2013/08/Opel-Astra-H-1152x768-54f24dffeeafd9d9.jpg

Ezen a képen 2 van, ez a Z19DT motor. Ezért írtam, hogy az enyémben. Viszont akkor lehet, hogy egyébként a fokozatok közül nem megy a 2., ezért tud felmelegedni annyira.

Ezen a képen hogy látszik a ventilátor több fokozata?

Ha arra gondolsz, hogy kettő ventilátor van benne, az csak annyit mutat, hogy klima is van...

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ezen a képen hogy látszik a ventilátor több fokozata?

Ha arra gondolsz, hogy kettő ventilátor van benne, az csak annyit mutat, hogy klima is van...

Szerintem.

Igen, de ezt írtam is. A klímaventillátor pl. ideiglenesen jó lehet akkor, amikor a vízhűtő ventilátor betegeskedik, ugyanis az szinte állandóan megy, így plusz hűtést tud biztosítani.

Link to comment
Megosztás:

Lenne néhány kérdésem:

- TwinTop/Z18XER utasoldalt hátul van felcsavarva egy vasdarab membránon keresztül, cikkszám szerint rezgéscsillapító.

Kell ezt karbantartani? Eléggé rezonál a kasztni 2800 körül.

- A TwinTopban az összes doblemezben van gyári hangtompító hab, ez minden H Astrán így van vagy csak a kabrió miatt töltötték ki habbal?

- Fékezésnél és elindulásnál csukott tetőnél behallatszik az utastérbe, ahogyan a tankban lötyög/áramlik a tartályfalak között a benzin.

Le lehet ezt hangszigetelni valahol?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

2007-es Essentia felszereltségű Astra ablakemelője csak gyújtáson működik gyárilag?

Azért furcsállom, mert G-s Astránkban gyújtás nélkül (kulcs benne van) működnek az ablakemelők

Mindegyik H Astra-ban csak gyújtáson működik, az okát nem tudni, gyárilag ilyen.

Egyéb:

Érdekesség képen kérdezem csak, olvastam a kezelési útmutatóban, hogy némelyik típusban/felszereltségben az óracsoport gyújtás ráadásakor öntesztet futtat le, ekkor felvándorolnak a mutatók maximumra, majd vissza, ennek mi a feltétele, bekapcsolható vagy elektronika függő?

Módosítva : Davee
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mindegyik H Astra-ban csak gyújtáson működik, az okát nem tudni, gyárilag ilyen.

Érdekes, mert nekem a jelenlegi és az előző Astra H-ban is a kulcs behelyezés és minimális elfordítás után működik az ablakemelő, gyújtás nem kell.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, mert nekem a jelenlegi és az előző Astra H-ban is a kulcs behelyezés és minimális elfordítás után működik az ablakemelő, gyújtás nem kell.

Lehetséges, holnap majd kipróbálom, de erős a gyanúm, hogy felszereltség függő lesz a dolog, azon belül is REC modul.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klímahűtő cserém volt, most frankón működik is. Meg lehet fagyni. De pár napja hogy volt a lehülés meleg helyett is hideget fújt (autóklíma). Akkor próbáltam fűteni de sajna csak hideget fúj. Mi történhetett?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klímahűtő cserém volt, most frankón működik is. Meg lehet fagyni. De pár napja hogy volt a lehülés meleg helyett is hideget fújt (autóklíma). Akkor próbáltam fűteni de sajna csak hideget fúj. Mi történhetett?

Szia. Mennyi fokra állítottad?

Link to comment
Megosztás:

Lehetséges, holnap majd kipróbálom, de erős a gyanúm, hogy felszereltség függő lesz a dolog, azon belül is REC modul.

Érdekes volna, ha ennyit variáltak volna, mert a B Vectrán is ugyanígy működött. A kulcs kivétele után még lehet mozgatni az ablakokat, viszont a vezető oldali ajtó nyitása, majd becsukása után már nem. Ha jól emlékszem, az Astra is ilyen.

A Focus volt érdekes számomra, ott pl. gyújtás nélkül egyáltalán nem működött az ablakemelő, pedig gyárilag 4 volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.