Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Nektek világítanak fent a gombok a belső lámpa előtt? Amikkel fel lehet kapcsolni a belső világítást, meg a két oldalsó térkép olvasó lámpát.

Ismerősöm H Astrájába világít, ha rajta van a világítás, de enyémbe nem. Igaz az én Vectrám 2005-ös. az Astra H meg 2007-es.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nektek világítanak fent a gombok a belső lámpa előtt? Amikkel fel lehet kapcsolni a belső világítást, meg a két oldalsó térkép olvasó lámpát.

Ismerősöm H Astrájába világít, ha rajta van a világítás, de enyémbe nem. Igaz az én Vectrám 2005-ös. az Astra H meg 2007-es.

Nekem 2002-es és világít az összes...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Ha tudat alatt sikerült volna újra indítani, akkor miért csak a bal oldalit? Azért megpróbálkozom a gombok hosszabb nyomkodásával, vagy esetleg az aksisaruval.

Nem akarok egyből szervizbe rohanni, hátha ad valaki használható tippet.

Update: megnéztük OpCom-al, vezetőoldali ajtó tesztnél (DPM) írja az utasoldali tükör vezérlő áramköri hibát. Hibakód törléskor is visszaáll. Valószínűleg a kapcsolója xar. Már kiszedtem, megnéztem, de a nyák tiszta, a gombok tiszták, tehát nem csak valami kontakt hiba. Szerintem cserélni kell, de jó lenne vásárolgatás előtt belepróbálni egy másikat.

Ha van Veszprém-Fejér megyei (lehetőleg megyeszékhelyi) Vectrás, aki szánna rám kb. 5 percet egy teszt elejéig, keressen privátban. Ezer hála és némi alkohol lenne a fizetség.

Szerintem rossz helyen kerested, az ajtókárpitot ha leszeded ott van mögötte a vezérlő,jobb és bal oldalon is...

Link to comment
Megosztás:

Ha az akksid ment tönre, akkor is ez ajel jön. Szóval ha "szerencséd" van, csak akkumulátor.

Más.

Megoldódott egy hónapja a xenon problémám. Kicseréltem mindkettőt, egészen eddig világított is szépen. Ma viszont megint nem világít egyik. Megnéztem, hiába raktam bele a korábban kivett egy darab jó xenont, azzal se világít, plusz a negyfrekis hangja sincs meg, mint a másik oldalon. Ergó gyújtótrafó, és elektronika halt meg.

Fogalmam sincs, milyen van rajt, és hol kéne vennem, és hol olcsó, és milyet. Utólagosan lett az enyémbe az előző tulaj által beszerelve. Csináltam pár képet a kivett lámpáról, milyen most, hátha tud valaki segíteni:

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_12_6_rwdj62oios.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_12_6_r52tyfh80b.jpg

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha az akksid ment tönre, akkor is ez ajel jön. Szóval ha "szerencséd" van, csak akkumulátor.

Más.

Megoldódott egy hónapja a xenon problémám. Kicseréltem mindkettőt, egészen eddig világított is szépen. Ma viszont megint nem világít egyik. Megnéztem, hiába raktam bele a korábban kivett egy darab jó xenont, azzal se világít, plusz a negyfrekis hangja sincs meg, mint a másik oldalon. Ergó gyújtótrafó, és elektronika halt meg.

Fogalmam sincs, milyen van rajt, és hol kéne vennem, és hol olcsó, és milyet. Utólagosan lett az enyémbe az előző tulaj által beszerelve. Csináltam pár képet a kivett lámpáról, milyen most, hátha tud valaki segíteni:

http://www.kephost.c..._rwdj62oios.jpg

http://www.kephost.c..._r52tyfh80b.jpg

Előre is köszönöm!

Vegyél bele kompletten újakat, nekem is az lett a vége.

http://www.metroman.hu/product/Auto-vilagitas-fenytechnika/-Xenon-szett/Xenon-lampa-keszlet-THUNDER-H7-6000-K

http://www.metroman.hu/cat/Auto-vilagitas-fenytechnika/Xenon-trafo-Can-Bus-Fenyszoro-moso-lampaszintezo

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy 2005-ös 1.9 CDTI (120 LE) kombi Vectrával lett egy problémám. Az autó belső levegő keringtető motorjával lett valami, az autó nyitásakor-zárásakor kattogás hallatszódik, ugyanez történik a Belső levegő keringtető gomb megnyomásakor. Ki kell cserélni, de az új ára nem valami olcsó,..44 ezer Ft + munkadíj. Ezért próbálok keresni bontottat, de eddig nem jártam sikerrel.

Valaki nem tudna nekem segíteni abban, hogy hol találhatok hozzá ilyen alkatrészt?

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni, nem tudom, hogy volt e már valakinek hasonló problémája az autójával, és találtatok e már rá megoldást, Amennyiben igen, akkor tudtok segíteni, hogy hol találom meg?

Probléma:

Opel Vectra C, 2.2DTI (Y22DTR) autóm van 2004 gyártású. Úgy egy éve először kezdett néha felvillani a szervizlámpa menetközben, majd el is aludt. Ilyenkor nem volt feltöltőnyomás, az autó ilyenkor kb mint egy szívódizel.

Az elmúlt pár hónapban ez egyre gyakrabban fordul elő, sőt valamikor telejesn állandó, és következő indításkor már a check engine is világít. Mindez megy egy darabig, majd magától megjavul az autó, visszaáll a teljesítménye, és a hibajelzések is kialszanak.

Motordiagnosztika során a következő hibakódot kaptam: P1105 és P0105.

Kicseréltettem az egyik feltöltőnyomás szabályzó mágnesszelepet, de nem oldotta meg a problémát. Szerelő javasolta ennek a cseréjét a fenti két hibakód alapján. A cserélt alaktrész bosch száma: 0928 400 536.

Most az egyik fórumozó javaslatára lehúztam a csatlakozót, a légköri nyomás érzékelőről. Így jobban működik az autó, de 2700 fordulat környékén szintén nincs töltőnyomás.

Remélem valaki tud segíteni.

Köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem is volt ilyen problémám a 2004. évjáratú, 2.2DTI Vectrámmal.

Nekem az Opel szervizben mindent ki akartak cserélgetni.

Cseréltem egy turbónyomás szabályozó szelepet ( 40 e Ft. ), intercooler csövet ( 45 e Ft. ), turbó csövet( 10 e Ft ).

Aztán elvittem a mostani szerelőmhöz, aki látatlanban azt mondta, hogy szívósor, szívótorok tisztítás lesz a dologból.

Szétszedte és tiszta korom volt a torok is meg a sor is.

Azóta, fél éve, rendeltetésszerűen működik.

Remélem tudtam segíteni!

Sziasztok,

Szeretnék segítséget kérni, nem tudom, hogy volt e már valakinek hasonló problémája az autójával, és találtatok e már rá megoldást, Amennyiben igen, akkor tudtok segíteni, hogy hol találom meg?

Probléma:

Opel Vectra C, 2.2DTI (Y22DTR) autóm van 2004 gyártású. Úgy egy éve először kezdett néha felvillani a szervizlámpa menetközben, majd el is aludt. Ilyenkor nem volt feltöltőnyomás, az autó ilyenkor kb mint egy szívódizel.

Az elmúlt pár hónapban ez egyre gyakrabban fordul elő, sőt valamikor telejesn állandó, és következő indításkor már a check engine is világít. Mindez megy egy darabig, majd magától megjavul az autó, visszaáll a teljesítménye, és a hibajelzések is kialszanak.

Motordiagnosztika során a következő hibakódot kaptam: P1105 és P0105.

Kicseréltettem az egyik feltöltőnyomás szabályzó mágnesszelepet, de nem oldotta meg a problémát. Szerelő javasolta ennek a cseréjét a fenti két hibakód alapján. A cserélt alaktrész bosch száma: 0928 400 536.

Most az egyik fórumozó javaslatára lehúztam a csatlakozót, a légköri nyomás érzékelőről. Így jobban működik az autó, de 2700 fordulat környékén szintén nincs töltőnyomás.

Remélem valaki tud segíteni.

Köszi mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok.

Volt korábban egy kérdésem amire sajnos nem kaptam választ. A hibajelenség a következő: a multikormány jobb oldali kapcsolóiról a duda szól a kocsiban. Először azt hittem, hogy azért mert egy rossz rádió volt az autóban, de a rádiót már kicseréltem és a hiba továbbra is megvan.

Szóval van valakinek valami ötlete? Vagy hasonló tapasztalata?

Válaszotokat előre is köszönöm! B.U.É.K.

Bálint

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az én autóm egy sportfutóművel van felszerelve, egy olyannal amiben van egy sport gomb és ennek benyomásával még lehet a lengéscsillapítókat feszesebbre állítani és ugye ezt a futóművet már valami intelligens futóműnek hívják mert igazodik az útviszonyokhoz, ha rosszabb útra érek akkor enged a lengéscsillapítókon, jó úton pedig feszít rajtuk.

Azt vettem észre mostanában, pár hete, hogy az autóm eleje sokkal feszesebb, pattogósabb mint eddig volt, olyan érzés mintha az elején a Sport gomb kikapcsolása után nem engednének vissza a lengéscsillapítók.

Nem tudom hogy van-e valami módszer erre, hogy itthon meg tudjam nézni hogy visszaengednek-e ezek a lengéscsillapítók. Próbáltam hogy álló helyzetben megmozgatom az elejét de a sportfutómű végett szinte alig lehet megmozgatni alap helyzetben is.

Ha esetleg felemelnénk akkor nincsen valami amit lehet látni a lengéscsillapítótokon hogy milyen helyzetben vannak, vagy valami szelep vagy állító rajtuk amikkel mechanikusan alap állapotba lehetne hozni őket?

Lehet nem is ez a gond, de én most erre gondolok és nem igazán akarok ezzel szervizbe menni, mert ahová én hordom az közel 100 km-re van tőlünk.

Az egész akkor kezdődött, amikor egy kereszteződésben gyorsan ki kellett ugranom és sport fokozatban (ilyenkor sokkal érzékenyebb a gázadásra) nagyon nagy gázt adtam neki 1-es fokozatban, meg az út is vizes volt és nagyon elrúgott az autó, ki is írta hogy meghibásodott a futómű rendszer, de megállás és újraindítás után a hiba eltűnt, otthon megnéztem OP-COMal is és valami ismeretlen hibát írt ki, amit töröltem és azóta sem jött vissza.

Ha valaki tud valami megoldást az kérem hogy segítsen.

Előre is köszönöm!

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Bocs, nem "02S2, hanem "D2S"

Hello

hogyan lehet megtudni hogy a vectrámban milyen xenon égő van? Kiégett az egyik . Nem tudom hogy gyári lehet e mert a lökösön nincs fényszóró mosó . Ettől függetlenül lehet hogy törve volt és ezért nincs rajt,nem tudom.Magasság állító motor van a kocsiban. Az előző tulajt nem tudom sehogy elérni így nem tudom megkérdezni sem.

Link to comment
Megosztás:

Ha nincs a lökhárítón lámpamosó, ha a mosótartály 2 literes, és nem 5, és ha a magasságállítás nem automata, hanem bentről kézzel tudod állítani, akkor utólag lett beszerelve. Véleményem szerint szinte 100%, hogy utólag lett. Szóval innentől fogva csak találgatni lehetne, milyet tettek bele, és hogy. Ki kell venni, és megnézni, plusz azt is, hogy biztosan az égő-e a rossz, mert az elektronikák is szoktak tönkremenni, meg a trafó is. Viszont annyira nem könnyű művelet, mert a lökhárítót is le kell venni kicsit,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mostanában a következő hibajelenségeket tapasztaltam a Vectrámban amiben van sport gomb is :

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_1_26_81fgjrzv0g.jpg

Elvileg a lengéscsillapítót írja ki.Bemérettem nem rég és azt mondták hogy megfelelő.

Viszont hidegen ha megyek recseg ropog valami amikor mondjuk döccenőre megyek , viszont amikor már bemelegszik az autó már nem is csinálja.Valakinek valami ötlete?Ja és kb 15-20 mp-ként eltűnik, előjön a jel.

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_1_26_m2ux3x773o.jpg

Ez lenne a másik ami elvileg a szervót jelenti . Nem vettem észre semmi változást amikor ezt ki írta.Esetleg erre is valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mostanában a következő hibajelenségeket tapasztaltam a Vectrámban amiben van sport gomb is :

http://www.kephost.c..._81fgjrzv0g.jpg

Elvileg a lengéscsillapítót írja ki.Bemérettem nem rég és azt mondták hogy megfelelő.

Viszont hidegen ha megyek recseg ropog valami amikor mondjuk döccenőre megyek , viszont amikor már bemelegszik az autó már nem is csinálja.Valakinek valami ötlete?Ja és kb 15-20 mp-ként eltűnik, előjön a jel.

http://www.kephost.c..._m2ux3x773o.jpg

Ez lenne a másik ami elvileg a szervót jelenti . Nem vettem észre semmi változást amikor ezt ki írta.Esetleg erre is valami ötlet?

Tehát mindkét nagy áramot zabáló egység (automata lengéscsillapító, szervokormány jól működik, mégis hibakódokat adnak. Egy tipp, hogy nem kapnak elég Feszt. Azaz vagy az akksid, vagy a generátorod (vagy mindkettő) gyengélkedik, ezért falsh hibakódok keletkeznek.

Link to comment
Megosztás:

A szilentek rágnak a nagy hidegben, enyém is ilyen, meg ahogy olvastam elég sok Vectra tulajé. Nem igazán jelent problémát, tökéletesen működik így is, csak rossz hangja van. Állítólag, ha WD40-el befújod, akkor pár napig nem csinálja. Az igazi megoldás az lenne, ha szétszednéd, és bezsíroznád, de csak ezért szétszedni nem érdemes. Nekem csak 10 fok alatt csinálja, és ahogy írtad, ha már párat rugózott, akkor abbahagyja. Ez nem a speckó teleszkópok miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Még új vagyok a fórumon bemutatkoznék nevem Újvari Attila és van egy Opel astra 1,7 td-m német motoros, a kérdést nem a motorról tenném fel hanem a fűtésről,pontosabban a fűtés kapcsolóról 1-2 fokozatban nem megy 3-4 müködik de akkor meg leviszi a hajam. A kérdésem az hogy mi lehet a baj és hogy házilag lehet e orvosolni na meg hogy egyszerű megcsinálni vagy inkább szervíz. Válaszotokat megköszönöm....üdv: Attila

Link to comment
Megosztás:

Akkor jó :) Köszönöm a segítséget

A szilentek rágnak a nagy hidegben, enyém is ilyen, meg ahogy olvastam elég sok Vectra tulajé. Nem igazán jelent problémát, tökéletesen működik így is, csak rossz hangja van. Állítólag, ha WD40-el befújod, akkor pár napig nem csinálja. Az igazi megoldás az lenne, ha szétszednéd, és bezsíroznád, de csak ezért szétszedni nem érdemes. Nekem csak 10 fok alatt csinálja, és ahogy írtad, ha már párat rugózott, akkor abbahagyja. Ez nem a speckó teleszkópok miatt van.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Valakinek volt már olyan problémája hogy a C Vectrában elromlott a fő computere?Azért kérdezem mert már írtam pár problémát ami mostanában jött elő a C Vectrámban de ezek még nem voltak elegek mert most már ha az index kart használom ellenkező kormányzásnál nem vált vissza . Kézzel kell mindig lekapcsolni . Egyszerüen nem tudom mi lehet a probléma,Valakinek ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni,hogy hogyan kell index izzót cserélni a vezetőoldali lámpában?

Egy 2007-es Vectrám van,nagylámpás és xenonos.

Köszönöm előre is!

leszed a lököst

kiveszed a xenonhoz tartozó biztit

kiveszed a lámpát

a többi már egyértelmű :)

de ha elég vékony és hajlékony a kezed akkor nem kell le venni a lököst

Link to comment
Megosztás:

leszed a lököst

kiveszed a xenonhoz tartozó biztit

kiveszed a lámpát

a többi már egyértelmű :)

de ha elég vékony és hajlékony a kezed akkor nem kell le venni a lököst

Köszönöm a segélyt.

Érdekes módon megjavult,nem tudom mi lelte,de most jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.