Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok! Már 2 hónapja küzdök egy jelenséggel, ami csak néha jön elő, és mivel leállítás után törlődik, sose sikerült elcsípnem. A jelenség, hibakód lámpa felvillan, turbót az autó letiltja, és hogy még mókásabb legyen 2000 fordulat fölé nem engedi. Na most ma előjött rokonoktól hazafelé, és hogy ki tudjam olvasni, nem állítottam le, hazavezettem így....

Motor Z19DTH

Kiolvasott Hibakódok:

A hibakódok száma: 2

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás

(61) - Nincs jelen

P1614 - Rossz transzponder kulcs

(50) - Nincs jelen

A rossz transzponder kulcs ismerős, azt is néha eljátsza, de szerintem az, hogy nem ment, a másik miatt csinálta. Valaki járt már így, vagy tud segíteni a hibakódok ismeretében, hogy mi lehet az autóban rossz?

Töröltem őket, és már ment is mint a golyó az autó. Most egy darabig nem fog előjönni gondolom, de azért szeretném megjavítani, kicserélni, ami miatt ezt csinálja.

Köszönöm bárki segítségét, aki tud!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volt egy 2002-es fapados 1.8-as Vectrám, Azt eladtam, vettem egy 2003-as 1.8-ast sok extrával. Arra ráfizettem 2500eurót, és lett egy 2007-es 2.2-es benzines autómata vectra. Na, ez már igen. 6 Hétig volt meg, mert az ABS nem működött, és az eladó kikötötte a visszajelzőt. Összetörtem. Most lefoglalóztam egy 2007-es 2.2-es autómata SRi-t, amint a biztosító fizet, el is hozom.

Azt olvastam, hogy a chip tunning szinte semmit nem ér ennél a kocsinál. Akkor hogy lehet egy kicsit több lovat kicsikarni belőle?

mediag.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volt egy 2002-es fapados 1.8-as Vectrám, Azt eladtam, vettem egy 2003-as 1.8-ast sok extrával. Arra ráfizettem 2500eurót, és lett egy 2007-es 2.2-es benzines autómata vectra. Na, ez már igen. 6 Hétig volt meg, mert az ABS nem működött, és az eladó kikötötte a visszajelzőt. Összetörtem. Most lefoglalóztam egy 2007-es 2.2-es autómata SRi-t, amint a biztosító fizet, el is hozom.

Azt olvastam, hogy a chip tunning szinte semmit nem ér ennél a kocsinál. Akkor hogy lehet egy kicsit több lovat kicsikarni belőle?

Ha mindenképp a nagy teljesítmény számít akkor OPC vectrát keress!

Ha nem szánsz rá annyit, akkor a hagyományos tuning módszereknél maradhatsz. (chip, direkt szűrő, kipufogó rendszer átalakítása...) Sok kicsi sokra megy! ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok,

van egy 2004-es Opel Vectra C-m Z19DTH motorkóddal. A hibajelenség a következő:

Megjelenik a szervizkulcs és lekorlátoz az autó 2000/min fordulatra. Ez leállítás és újraindítással eddig megszűnt. De az elmúlt egy hétben már a CHECK Engine lámpa is felvillan és nem is alszik el újraindítást követően.

Csináltam hibakód kiolvasást, a szöveget beillesztem mert csatolni nem tudom. A légtömegmérő és az AGR hibát én idéztem elő, hátha attól változik valami menet közben, de nem így volt. Nekem két gyanúsítottam van, az egyik a gázpedál kapcsoló, a másik a beszívott levegő hőmérséklet jeladó hibája. Azt nem tudom, hogy az utóbbi az együtt van a légtömegmérővel, vagy külön szenzor. És hol?

Előre is köszönöm a segítséget.


P0100 - Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő áramkör magas bemenet

(54)  - Nincs jelen

P0100 - Levegőtömeg vagy -mennyiség mérő áramkör hiba

(08)  - Nincs jelen

P0100 - Beszívott levegő hőmérsékletérzékelő áramkör hiba

(21)  - Nincs jelen

P0703 - Fékkapcsoló áramkör hiba

(04)  - Nincs jelen

P0400 - Kipufogógáz visszavezető áramkör szakadt

(04)  - Nincs jelen

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás

(61)  - Nincs jelen

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem is ezt csinálja, pár hetente jön elő. A jelenség ugyanaz, szervizkulcs, turbót letiltja, és max 2000-es fordulat. Leállítás után (még) nekem is megszűnik. Viszont nekem csak egy féle hibakódot ír ki, ami nálad is szerepel:

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás

(61) - Nincs jelen

Én se jutottam eddig semmire. Kitisztítottam a fojtószelepet a szívósor végében, de nem változott. Most épp egy nyomászenzort készülök kicserélni a szívósorban, hátha az a hiba. Ha rájövök mi okozza, megírom ,kérlek, ha esetleg te jössz rá előbb, írd meg mindenkép.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem is ezt csinálja, pár hetente jön elő. A jelenség ugyanaz, szervizkulcs, turbót letiltja, és max 2000-es fordulat. Leállítás után (még) nekem is megszűnik. Viszont nekem csak egy féle hibakódot ír ki, ami nálad is szerepel:

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás

(61) - Nincs jelen

Én se jutottam eddig semmire. Kitisztítottam a fojtószelepet a szívósor végében, de nem változott. Most épp egy nyomászenzort készülök kicserélni a szívósorban, hátha az a hiba. Ha rájövök mi okozza, megírom ,kérlek, ha esetleg te jössz rá előbb, írd meg mindenkép.

Mindenképp jelentek. De azt nem tudod véletlenül, hogy a beszívott levegő hőmérsékletét azt hol méri? Valahol a cooler után kell hogy legyen. De ehhez kelleni fog szerintem egy OPEL TIS vagy EPC. Egyébként meg én a hétvégén fogok neki ugrani és szét húzogatom a csatikat a gázpedálnál, mert van egy sanda gyanúm, hogy a jó szar CAN hálózat feszültség ingadozást érzékel és ezért írja be hibának. Remélhetőleg csak oxidáció van rajta.

Sajnos ennyi idős autóknál a forrasztások is elengednek, mivel már nem ónt használ az autóipar, és a használt anyag pedig szép lassan eloxidálóik...

Link to comment
Megosztás:

cseréljétek ki a fojtoszelepházat....

Ezt ki tudnád fejteni, kicsit bővebben.Hogy ezekből a hibajelekből, hogyan következik a fojtószelepsor cseréje? Ugye itt a szívósor végén vannak pillangó szelepek, amik az áramló levegőt terelik..? Ennek a motornak a felépítésével még nem vagyok teljesen képben, de amint lesz egy EPC-m vagy TIS, már látni fogom a részeket, de addig is szívesen fogadom a felhomályosításokat...:)

Link to comment
Megosztás:

a motor jobb oldalán van egy pillangoszelepház - azaz egy fojtoszelepház (mint a benzinesen). a motorba beáramló levegőt szabályozza. az hibásodott meg. nem a gázpedál.

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás hibakódot a fojtószelepházra dobja.

meg lehet próbálni megtisztitani a szennyeződésektől, de nem fog segiteni nagyvalószinüséggel....

http://www.auto24parts.com/en_GB/p/THROTTLE-BODY-OPEL-1.9-CDTI-Z19DTH-Z19DTJ-ASTRA-VECTRA-SIGNUM-ZAFIRA-55199975-55350839-93178706-5825241-5825253-93179062-825310-850440-93183260/10005

Link to comment
Megosztás:

a motor jobb oldalán van egy pillangoszelepház - azaz egy fojtoszelepház (mint a benzinesen). a motorba beáramló levegőt szabályozza. az hibásodott meg. nem a gázpedál.

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás hibakódot a fojtószelepházra dobja.

meg lehet próbálni megtisztitani a szennyeződésektől, de nem fog segiteni nagyvalószinüséggel....

http://www.auto24par...-93183260/10005

És a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőre írt hibakód, az a légtömegmérő csatijának lehúzásnak na következménye ezek szerint?

Mert nekem az utóbbi időben a Check Engine lámpa is égve marad, nem csak a villás kulcs.

Erre van valami ötleted? Az eddigieket, nagyon szépen köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

a motor jobb oldalán van egy pillangoszelepház - azaz egy fojtoszelepház (mint a benzinesen). a motorba beáramló levegőt szabályozza. az hibásodott meg. nem a gázpedál.

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás hibakódot a fojtószelepházra dobja.

meg lehet próbálni megtisztitani a szennyeződésektől, de nem fog segiteni nagyvalószinüséggel....

http://www.auto24par...-93183260/10005

Üdv! Fojtószelep az nem csak leállításkor zárja el a levegőt, hogy ne akarjon kiszakadni a motor a helyéről? Így a duplatömegű is tovább él egy picit.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem is ezt csinálja, pár hetente jön elő. A jelenség ugyanaz, szervizkulcs, turbót letiltja, és max 2000-es fordulat. Leállítás után (még) nekem is megszűnik. Viszont nekem csak egy féle hibakódot ír ki, ami nálad is szerepel:

P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás

(61) - Nincs jelen

Én se jutottam eddig semmire. Kitisztítottam a fojtószelepet a szívósor végében, de nem változott. Most épp egy nyomászenzort készülök kicserélni a szívósorban, hátha az a hiba. Ha rájövök mi okozza, megírom ,kérlek, ha esetleg te jössz rá előbb, írd meg mindenkép.

Szia,

nem tudom mennyire figyelted a hozzászólásokat, de nagyon jó megoldás érkezett a Moderátortól. Utánanéztem a Német fórumokon és valóban ez okozza a hibát és a tisztitása ló...t nem ér. Ugyanis amit sejteni lehetett elektromos hiba lépett fel, amit lehet orvosolni.

A következőt kell csinálni, vagy elolvasod Te is amit a Német muksó írt, vagy csak egyszerűen kiveszed a fojtó szelepet és átforrasztód a nyákon egy két dolgot. Pontosabban mondva újra kell forrasztani v. forrasztatni. Ha nem vagy biztos magadban akkor inkább bízd hozzáértőre, mert itt hamar tönkre lehet vágni néhány félvezetőt, ami a hősokktól többé már nem lesz félvezető...:)

Itt a kép mit kell át forrasztani...

Én a hétvégén megcsinálom valószínűleg úgy is szét lesz szedve az autó turbó felújítás miatt.

Remélem ez lesz a megoldás.

Sok sikert.

Link to comment
Megosztás:

Szia, nem tudom mennyire figyelted a hozzászólásokat, de nagyon jó megoldás érkezett a Moderátortól. Utánanéztem a Német fórumokon és valóban ez okozza a hibát és a tisztitása ló...t nem ér. Ugyanis amit sejteni lehetett elektromos hiba lépett fel, amit lehet orvosolni. A következőt kell csinálni, vagy elolvasod Te is amit a Német muksó írt, vagy csak egyszerűen kiveszed a fojtó szelepet és átforrasztód a nyákon egy két dolgot. Pontosabban mondva újra kell forrasztani v. forrasztatni. Ha nem vagy biztos magadban akkor inkább bízd hozzáértőre, mert itt hamar tönkre lehet vágni néhány félvezetőt, ami a hősokktól többé már nem lesz félvezető...:) Itt a kép mit kell át forrasztani... én a hétvégén megcsinálom valószínűleg úgy is szét lesz szedve az autó turbó felújítás miatt. Remélem ez lesz a megoldás. Sok sikert.

Köszönöm a nyomozást. Forrasztással nem lesz gond, a klímavezérlőt is én javítottam meg, és ahogy nézem, itt se nagy dologról van szó, nem a miniatűr SMD felületszerelt padeket kell forrasztani, hanem az átmenő furatokban lévő lábakat. VanWeller páka, meg rutinom is. Viszont csak később lesz lehetőségem megcsinálni, a te tapasztalatodra mindenképp kíváncsi vagyok!

Amúgy megkérdeztem autós boltba. 100.000 Ft alatt még kedvezménnyel se tudnák odaadni. Angliában meg nincs 50.000 Ft. Csak macerás. Bontóba 30.000, de azt nem akarom, ki tudja, az mennyit fog elmenni még, és akkor ugyanott vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Na, én ma átforrasztottam a fojtószelep csatlakozólábait. Egyenlőre minden ok, de ez nem jelent semmit, mert 2-3 hetente jelentkezett a hiba. Kicsit laposak voltak a forrasztások, most adtam neki normális ólmos forraszanyagot, remélem többet már nem lesz vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volt egy 2002-es fapados 1.8-as Vectrám, Azt eladtam, vettem egy 2003-as 1.8-ast sok extrával. Arra ráfizettem 2500eurót, és lett egy 2007-es 2.2-es benzines autómata vectra. Na, ez már igen. 6 Hétig volt meg, mert az ABS nem működött, és az eladó kikötötte a visszajelzőt. Összetörtem. Most lefoglalóztam egy 2007-es 2.2-es autómata SRi-t, amint a biztosító fizet, el is hozom.

Azt olvastam, hogy a chip tunning szinte semmit nem ér ennél a kocsinál. Akkor hogy lehet egy kicsit több lovat kicsikarni belőle?

Nagyon jól néz ki ez a Vectra, plusz lovat viszont nem igazán tudsz belőle kicsikarni a közvetlen befecskendezés miatt. Ha jól tudom ezt nem lehet tuningolni, egy angol fórumon olvastam! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jól néz ki ez a Vectra, plusz lovat viszont nem igazán tudsz belőle kicsikarni a közvetlen befecskendezés miatt. Ha jól tudom ezt nem lehet tuningolni, egy angol fórumon olvastam! :unsure:

Már két hete nyüstölöm, nagyon szeretem.

Pár apróság, olaj, szűrők, két gumi (235/35/19...) kellett rá, meg néhány extrát utólag belerakok. Navi benne van, csak egy bluetooth gyárit rakatok bele, a hátsó ablakemelőt, meg talán az esőszenzort.

Ami fontos lenne az az félautómata klíma, hogy mi kell hozzá a kapcsolón kívül, mert azt nem tudom. És az nagyon fincsi dolog lenne.

Link to comment
Megosztás:

Na, én ma átforrasztottam a fojtószelep csatlakozólábait. Egyenlőre minden ok, de ez nem jelent semmit, mert 2-3 hetente jelentkezett a hiba. Kicsit laposak voltak a forrasztások, most adtam neki normális ólmos forraszanyagot, remélem többet már nem lesz vele gond.

Én is megcsináltam már, csak az autó van darabokban egyelőre, ugyanis a turbót is elvittem felújítani és most van szinte egy új turbóm töredék áron, mint egy új.

Te írtad korábban, hogy le vetted a szívó oldalt, hogy kipucold a swirl lapokat. Le tudnád írni, hogy ezt hogyan vitted véghez, mert OPEL TIS azt írta, hogy le kell szedni az üzemanyag pumpát is, de ahhoz rögzíteni kell jelölési ponton a hozzá tartozó fogas kereket Felülről rákukkantva sajnos azt láttam, hogy már berhelték a motort, ugyanis hiányzik a lapokat összekötő rudazat. A fojtószelep elektronika is volt már javítva, de el volt repedve két forrasztás. Remélem a mostani megint jó lesz. Ha kész vagyok az operációval, majd riportálok.

Link to comment
Megosztás:

Én is megcsináltam már, csak az autó van darabokban egyelőre, ugyanis a turbót is elvittem felújítani és most van szinte egy új turbóm töredék áron, mint egy új.

Te írtad korábban, hogy le vetted a szívó oldalt, hogy kipucold a swirl lapokat. Le tudnád írni, hogy ezt hogyan vitted véghez, mert OPEL TIS azt írta, hogy le kell szedni az üzemanyag pumpát is, de ahhoz rögzíteni kell jelölési ponton a hozzá tartozó fogas kereket Felülről rákukkantva sajnos azt láttam, hogy már berhelték a motort, ugyanis hiányzik a lapokat összekötő rudazat. A fojtószelep elektronika is volt már javítva, de el volt repedve két forrasztás. Remélem a mostani megint jó lesz. Ha kész vagyok az operációval, majd riportálok.

Szia!

Én nem pucoltam ki a szívósor örvény lapátjait, nekem egybe cserélték a szívósort, csak leírtam, hogy nagyon gyalázatosan nézett ki belülről. Az EGR miatt teljesen színültig állt bent a ragadós taknyos korom. Néhol meg teljesen ráégve, olyan durván, hogy pl a lapátokról max le lehetne vésni, nem is tudom, hogy lehetne eltávolítani úgy, hogy ne tegye az ember tönkre. Tudom, hideg zsíroldó, de az meg az alut is megmarja.

Remélem hamar elkészül a tiéd is, és jó lesz, és végre élvezheted, mert ha jó, igen élvezetes vele közlekedni. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én nem pucoltam ki a szívósor örvény lapátjait, nekem egybe cserélték a szívósort, csak leírtam, hogy nagyon gyalázatosan nézett ki belülről. Az EGR miatt teljesen színültig állt bent a ragadós taknyos korom. Néhol meg teljesen ráégve, olyan durván, hogy pl a lapátokról max le lehetne vésni, nem is tudom, hogy lehetne eltávolítani úgy, hogy ne tegye az ember tönkre. Tudom, hideg zsíroldó, de az meg az alut is megmarja.

Remélem hamar elkészül a tiéd is, és jó lesz, és végre élvezheted, mert ha jó, igen élvezetes vele közlekedni. :)

És azt megkérdezhetem, hogy mennyibe fájt a művelet, ill. a szívósor? Mert lehet nekem is be kell szereznem egy másikat, de nem fogok érte 100ezreket kifizetni, inkább veszek egy jó bontottat, mert bár így is funkciónál, de én szeretem, ha nem kókányolva vannak a dolgok a motoron. Sajnos a legtöbb szerelő még ismerős is, számomra nem áll elég professzionálisan a dolgokhoz és a javítások nem teljesen szakszerűek. Lehet, hogy megfelelnek azok is, de azért egy két dolgot nem véletlenül találtak ki a fejlesztések során. Az EGR-t mondjuk likvidálom a rendszerből, legalábbis a leömlő öntvénynél levakolom, hogy ne dombja tele minden szarral. Így kevésbé telítődik majd a DPF is, ritkábban kell regenerálnia, no meg a szívó oldal is tisztább marad. Ha minden vissza lesz állítva eredeti állapotra, remélem a fogyasztása is optimalizálódik valamelyest.

Link to comment
Megosztás:

Szívósor emlékeim szerint, ha Németországból rendeled, akkor is minimum 70.000 Ft, cserére 20.000 Ft-ot szoktak kérni a szerelők, mivel majd egy napos meló.

Én ha megint megszorul, és tönkremegy, inkább ledugózom, vagy ledugóztatom, mert szinte semmi jelentősége nincs, Mondom úgy, hogy használtam nélküle, és most egy teljesen új van rajta fent.

EGR-t hiába likvidálod, a DPF ugyanúgy telítődik, hisz a kipufogó gázt eddig visszavezette a motornak újra elszívásra, most meg megy a DPF felé egyből.

Max annyi lesz, hogy a szívóoldal nem koszolódik el.

Fogyasztásával mi a baj? Csak mert ezek a dolgok nem igazán szólnak bele a fogyasztásba.

Link to comment
Megosztás:

Még annyi, hogy ezeken már nem olyan egyszerű valamit csak úgy elzárni, kikötni ,kiiktatni. Mindent érzékelők figyelnek, ha belenyúlsz, azonnal hibakód, és tilt.

EGR szoftveres kiiktatásra nekem pl 40.000-et mondtak. Gondolom nem lenne ilyen, ha egy egyszerű lefalazás is segítene.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1,9 dth Vectrám van 2005ös a hibája 1600 és 2000es fordulaton enyhén rángat hidegen és melegen is szinte minden sebességi fokozatban!

Ötleteket várom előre is köszönöm!

Dani

Hibakód van?

Vákuum cső el van repedve, ami vezérli a turbót. Ez egy ötlet, ettől rángathat. Enyém hátul volt elrepedve a Vákuum dob előtt, ahol 90 fokban meg van hajlítva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.