Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Igen nekem is ez a problémám, amiről te írsz. Nekem is elkopott a komplett rudazat, és leesett a szelepek mellé, így rángat az autó külön nem cserélhető, csak egyben. Szerencsétlenségemre még lehet az állítóműve is eltört, de majd a szaki megmondja mit kell cserélni. Vasárnap viszem le Szombathelyre, ahol ki lesz cserélve kompletten, mert én nem szeretném dugózgatni. Szerintem nem véletlen van az oda kitalálva. Ha nem kellenének azok a szelepek, akkor nem is lennének ott. Meg nem tudom, ha ledugózzák az mit foglal magában, mert lehet akkor is le kell szedni a szívósort, és ha már leszedik, akkor már érdemesebb kicseréltetni. Alkatrészt is találtam 50-55 ezerért 2 év garanciával. Eléggé kiábrándító, hogy így elkopik az az alkatrész. Vagy ha már ilyen, akkor tehették volna elérhetőbb helyre is, úgy is van elég hely a motorban:)

Üdv

A ledugózásban annyi a lényeg hogy kinyitva lerögzítik őket. Igazi kókány megoldás. De legalább nem fog labogni az alapjárat, egyenletesebben fog járni a motor, viszont a fogyasztás se lesz olyan kedvező.

A pillangószelepek feladata annyi, hogy adott fordulatszámon nyitnak, ezzel szabaddá téve a második szívó csatornát, így egy örvény keletkezik az égéstérben, ezzel biztosítva a tökéletesebb égést. Ez hatással van a fogyasztásra, emissziós értékekre egyaránt.

Amúgy valóban egy ótvar hitvány megoldás, és szöges-trágyás léccel verném fejbe azt, aki kitalálta/megtervezte hogy ilyen alkatrészt rakjanak a motorba.

Néztem jó pár ilyen motorral szerelt autót (Vectra, Saab), valós km állással, volt olyan, aminél már 110e km-nél taknyos volt a pillangószelepek töve, és 120-130e km körül lógott az egész rudazat, mint tehénen a gatya (a legdurvább egy 138e-et futott példány volt, annál már 2 szelep a saját életét élte, a rúd meg megfeszülve beállva, gyanítom hogy a mozgató motor is nyekk)... Az oka az egésznek nagyon egyszerű, műanyag az egész szerkezet. Jó hogy nem papír. Vagy cérna...

Sajnos igaz erre is az, hogy manapság az autót már nem kilométerek százezreire, max csak 100-150e-re tervezik. És nagyon alapos munkát végeznek ilyen téren a tervezőik!

Többek szerint ezt a motort is csak kb 150e km-re tervezték. Először nem akartam elhinni, de valahogy egyre hihetőbbnek tűnik.

(ha jól rémlik, ez az a motor, aminek 150e a szíjcsere intervalluma, de 120körül már szeret elszakadni a gyári szíj, szép rendet hagyva a szelepek körül!?)

Link to comment
Megosztás:

A ledugózásban annyi a lényeg hogy kinyitva lerögzítik őket. Igazi kókány megoldás. De legalább nem fog labogni az alapjárat, egyenletesebben fog járni a motor, viszont a fogyasztás se lesz olyan kedvező.

A pillangószelepek feladata annyi, hogy adott fordulatszámon nyitnak, ezzel szabaddá téve a második szívó csatornát, így egy örvény keletkezik az égéstérben, ezzel biztosítva a tökéletesebb égést. Ez hatással van a fogyasztásra, emissziós értékekre egyaránt.

Amúgy valóban egy ótvar hitvány megoldás, és szöges-trágyás léccel verném fejbe azt, aki kitalálta/megtervezte hogy ilyen alkatrészt rakjanak a motorba.

Néztem jó pár ilyen motorral szerelt autót (Vectra, Saab), valós km állással, volt olyan, aminél már 110e km-nél taknyos volt a pillangószelepek töve, és 120-130e km körül lógott az egész rudazat, mint tehénen a gatya (a legdurvább egy 138e-et futott példány volt, annál már 2 szelep a saját életét élte, a rúd meg megfeszülve beállva, gyanítom hogy a mozgató motor is nyekk)... Az oka az egésznek nagyon egyszerű, műanyag az egész szerkezet. Jó hogy nem papír. Vagy cérna...

Sajnos igaz erre is az, hogy manapság az autót már nem kilométerek százezreire, max csak 100-150e-re tervezik. És nagyon alapos munkát végeznek ilyen téren a tervezőik!

Többek szerint ezt a motort is csak kb 150e km-re tervezték. Először nem akartam elhinni, de valahogy egyre hihetőbbnek tűnik.

(ha jól rémlik, ez az a motor, aminek 150e a szíjcsere intervalluma, de 120körül már szeret elszakadni a gyári szíj, szép rendet hagyva a szelepek körül!?)

Az én autómban 141000 van hivatalosan, és tekergetés nélkül, és teljesen kinyiffant az egész szívócsonk, meg a francia még azt is mondta, hogy az állító mechanikája is, meg még valamit írt az EGR szelepről is, de azt lehet majd csak takarítani kell. Nekem van még egy 2.5-ös passatom, arról én magam szedtem le a szívócsonkokat, mert annyi volt az egész, hogy pár csavart leszedtem, és már jöttek is le. Nem kellett kibontani a motort. Valami ilyesmi megoldást lehetett volna itt is csinálni, ha már ilyen hitvány minőségben oldották meg a dolgokat. Ezért is szeretem jobban a V6-osokat:) A vezérlésre meg annyit, hog arról is írták, hogy majd el van szakadva, pedig 10000-rel ezelőtt lett cserélve, így nagyon kíváncsi leszek, hogy mit mond a szerelőm otthon. Mennyi az alkatrész egy vezérlés cseréhez?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen nekem is ez a problémám, amiről te írsz. Nekem is elkopott a komplett rudazat, és leesett a szelepek mellé, így rángat az autó külön nem cserélhető, csak egyben. Szerencsétlenségemre még lehet az állítóműve is eltört, de majd a szaki megmondja mit kell cserélni. Vasárnap viszem le Szombathelyre, ahol ki lesz cserélve kompletten, mert én nem szeretném dugózgatni. Szerintem nem véletlen van az oda kitalálva. Ha nem kellenének azok a szelepek, akkor nem is lennének ott. Meg nem tudom, ha ledugózzák az mit foglal magában, mert lehet akkor is le kell szedni a szívósort, és ha már leszedik, akkor már érdemesebb kicseréltetni. Alkatrészt is találtam 50-55 ezerért 2 év garanciával. Eléggé kiábrándító, hogy így elkopik az az alkatrész. Vagy ha már ilyen, akkor tehették volna elérhetőbb helyre is, úgy is van elég hely a motorban:)

Üdv

Szia!

Én úgy tudom környezetvédelmi szempontok miatt találták ezt ki, meg elvileg pár decivel kevesebbet fogyaszt. A ledugózás tényleg kókányolás, de legalább le van a gond, ezzel nem lesz több probléma, bár ehhez is szét kell bontani a fél motort, de legalább csak egyszer. Egyetértek Skyrangr-ral a megoldás minőségéről, nem beszélve arról hogy mekkora baromság, hogy kompletten kell cserélni az egészet egy fém pálca meg pár műanyag darab miatt. Ettől függetlenül megköszönném ha megmondanád hogy hol lehet 50-55 körül szívósort kapni, mert én 68-ért (bruttó) láttam gyári újat Pesten. Amúgy sem vagyok a kókányolás híve, - nálam legalább az állító motorral nincs semmi baj- meg nem is rángat és ha már úgy is szétszedik, 50 körül már elgondolkodnék hogy kicseréltessem.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Az én autómban 141000 van hivatalosan, és tekergetés nélkül, és teljesen kinyiffant az egész szívócsonk, meg a francia még azt is mondta, hogy az állító mechanikája is, meg még valamit írt az EGR szelepről is, de azt lehet majd csak takarítani kell. Nekem van még egy 2.5-ös passatom, arról én magam szedtem le a szívócsonkokat, mert annyi volt az egész, hogy pár csavart leszedtem, és már jöttek is le. Nem kellett kibontani a motort. Valami ilyesmi megoldást lehetett volna itt is csinálni, ha már ilyen hitvány minőségben oldották meg a dolgokat. Ezért is szeretem jobban a V6-osokat:) A vezérlésre meg annyit, hog arról is írták, hogy majd el van szakadva, pedig 10000-rel ezelőtt lett cserélve, így nagyon kíváncsi leszek, hogy mit mond a szerelőm otthon. Mennyi az alkatrész egy vezérlés cseréhez?

Én úgy emlékszem, hogy 65-70 volt a vezérlés, vízpumpával, munkadíjjal. Ezek nem gyári alkatrészek voltak, de nem is a legszarabbak.

Link to comment
Megosztás:

A ledugózásban annyi a lényeg hogy kinyitva lerögzítik őket. Igazi kókány megoldás. De legalább nem fog labogni az alapjárat, egyenletesebben fog járni a motor, viszont a fogyasztás se lesz olyan kedvező.

A pillangószelepek feladata annyi, hogy adott fordulatszámon nyitnak, ezzel szabaddá téve a második szívó csatornát, így egy örvény keletkezik az égéstérben, ezzel biztosítva a tökéletesebb égést. Ez hatással van a fogyasztásra, emissziós értékekre egyaránt.

Amúgy valóban egy ótvar hitvány megoldás, és szöges-trágyás léccel verném fejbe azt, aki kitalálta/megtervezte hogy ilyen alkatrészt rakjanak a motorba.

Néztem jó pár ilyen motorral szerelt autót (Vectra, Saab), valós km állással, volt olyan, aminél már 110e km-nél taknyos volt a pillangószelepek töve, és 120-130e km körül lógott az egész rudazat, mint tehénen a gatya (a legdurvább egy 138e-et futott példány volt, annál már 2 szelep a saját életét élte, a rúd meg megfeszülve beállva, gyanítom hogy a mozgató motor is nyekk)... Az oka az egésznek nagyon egyszerű, műanyag az egész szerkezet. Jó hogy nem papír. Vagy cérna...

Sajnos igaz erre is az, hogy manapság az autót már nem kilométerek százezreire, max csak 100-150e-re tervezik. És nagyon alapos munkát végeznek ilyen téren a tervezőik!

Többek szerint ezt a motort is csak kb 150e km-re tervezték. Először nem akartam elhinni, de valahogy egyre hihetőbbnek tűnik.

(ha jól rémlik, ez az a motor, aminek 150e a szíjcsere intervalluma, de 120körül már szeret elszakadni a gyári szíj, szép rendet hagyva a szelepek körül!?)

Helló. Ha kóklány, ha nem kóklány, Én megcsináltam. Amúgy nem arról van szó, hogy nyitva vannak rögzítve a szelepek... Aki ezt csinálja megérdemli, hogy vegyen egy új részecskeszűrőt.... (nyitvarögzítésnél letapad a korom, a lapátokon, néha néha leszekad egy egy nagyobb darab és útnak indul..) Én a lapátokat kidobtam belőle, lukak dugózva, köszöni szépen 2éve békességben nyugalomban dolgozik az autó. Jaj, és 3000 kőkemény forintomba került :-)) Üdv!

Ú.i.: Én még sosem hallotam szíjszakadsát c vectrában. Persze azt ne vegyük bele, hogy a user belrakott 200-at, azt elszakadt...

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdésem lenne felétek Kedves Opelesek!

Ha már megbontatom a motort csak megkérdezem, hogy mit lenne még érdemes cseréltetni, aminek 120 körül van a csere intervalluma? Akkor egy kalap alatt letudom. kinek mi ment szét még a szívós cuccokon kívül a motor, és környékén.

Köszike:)

Link to comment
Megosztás:

Helló. Ha kóklány, ha nem kóklány, Én megcsináltam. Amúgy nem arról van szó, hogy nyitva vannak rögzítve a szelepek... Aki ezt csinálja megérdemli, hogy vegyen egy új részecskeszűrőt.... (nyitvarögzítésnél letapad a korom, a lapátokon, néha néha leszekad egy egy nagyobb darab és útnak indul..) Én a lapátokat kidobtam belőle, lukak dugózva, köszöni szépen 2éve békességben nyugalomban dolgozik az autó. Jaj, és 3000 kőkemény forintomba került :-)) Üdv!

Ú.i.: Én még sosem hallotam szíjszakadsát c vectrában. Persze azt ne vegyük bele, hogy a user belrakott 200-at, azt elszakadt...

A szívóoldalon miért tapadna le korom, és milyen lapátokon?

Amúgy valóban, ez a másik megoldás, hogy teljesen kiiktatják ezt a rendszert. Kókánynak ez is kókány, de legalább a jobb megoldás.

Nameg sok más autóban nincs ilyen szívósor, és mégis elmegy. Szóval abszolút fölös cucc.

Konkrétan C Vectra szíjszakadást nem hallottam még én sem, de már nem egyről hallottam Fiat/Alfa vonalon, és kollégám is így járt a Saab-al. Tekintve hogy a motor ugyanaz... És állítólag a motor gyártója csak a szakadt szíj erejéig vállal garanciát. Azt amit a szakadt szíj okozott, azt a tulaj nyeli be... Tehát kapott az illető egy új szíjat az elszakadt helyett, meg egy 300e ft-os számlát a gépműhelyből, amiből összeszögelték a szétszakadt vezérlést.

Link to comment
Megosztás:

A szívóoldalon miért tapadna le korom, és milyen lapátokon?

Amúgy valóban, ez a másik megoldás, hogy teljesen kiiktatják ezt a rendszert. Kókánynak ez is kókány, de legalább a jobb megoldás.

Nameg sok más autóban nincs ilyen szívósor, és mégis elmegy. Szóval abszolút fölös cucc.

Konkrétan C Vectra szíjszakadást nem hallottam még én sem, de már nem egyről hallottam Fiat/Alfa vonalon, és kollégám is így járt a Saab-al. Tekintve hogy a motor ugyanaz... És állítólag a motor gyártója csak a szakadt szíj erejéig vállal garanciát. Azt amit a szakadt szíj okozott, azt a tulaj nyeli be... Tehát kapott az illető egy új szíjat az elszakadt helyett, meg egy 300e ft-os számlát a gépműhelyből, amiből összeszögelték a szétszakadt vezérlést.

Én úgytudom a szívósor a turbó után van, az meg nyomó oldal. Szerintem... A négy darab kis fekete pillangószelpen, ami a szívósorban csücsül. Azokon. Mikor én kiszedtem, akkor a 2-es 3-as lapáton annyira megtapadt, hogy több mint felére csökkent a csatorna keresztmetszete.

Amúgy nem felesleges, mert ezzel siekerült kihozni a 150lóerőt, meg a nyomatékot. Fogyasztáshoz nincs köze....

Még mindíg tartom magam, hogy szíjszakadás user hülyeség... Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én úgytudom a szívósor a turbó után van, az meg nyomó oldal. Szerintem... A négy darab kis fekete pillangószelpen, ami a szívósorban csücsül. Azokon. Mikor én kiszedtem, akkor a 2-es 3-as lapáton annyira megtapadt, hogy több mint felére csökkent a csatorna keresztmetszete.

Amúgy nem felesleges, mert ezzel siekerült kihozni a 150lóerőt, meg a nyomatékot. Fogyasztáshoz nincs köze....

Még mindíg tartom magam, hogy szíjszakadás user hülyeség... Üdv.

Most akkor mi van? Szívósor, ami a nyomó oldalon van!? :D

Amúgy értem mire gondolsz. Az EGR mocskol oda, valóban.

És akkor most neked nincs meg a 150Le meg az X Nm? Szerintem ez a pillangó sor inkább az emisszió meg a fogyi miatt van. Ha jól tudom, 1900es fordulat körül nyit a sor, ezzel egy plusz örvényt hoz létre az égéstérben, így javítja az égést. E nélkül ez az örvény már az adott fordulat alatt is megvan, ahol ronthat dolgokat.

Persze, nem felesleges, ahogy sok más dolog se. Csak épp szükség nem sok van rá (lásd a te példádat, ahol az autó anélkül is kifogástalanul működik).

User hülyeség vagy sem, ha 150e előtt elszakad a szíj, akkor ott valami nem kerek...

Link to comment
Megosztás:

Most akkor mi van? Szívósor, ami a nyomó oldalon van!? :D

Amúgy értem mire gondolsz. Az EGR mocskol oda, valóban.

És akkor most neked nincs meg a 150Le meg az X Nm? Szerintem ez a pillangó sor inkább az emisszió meg a fogyi miatt van. Ha jól tudom, 1900es fordulat körül nyit a sor, ezzel egy plusz örvényt hoz létre az égéstérben, így javítja az égést. E nélkül ez az örvény már az adott fordulat alatt is megvan, ahol ronthat dolgokat.

Persze, nem felesleges, ahogy sok más dolog se. Csak épp szükség nem sok van rá (lásd a te példádat, ahol az autó anélkül is kifogástalanul működik).

User hülyeség vagy sem, ha 150e előtt elszakad a szíj, akkor ott valami nem kerek...

Turbós autónál van szívó oldal, meg nyomó oldal. Érted :-D Nekem megvan a 150ló meg a nm-is. Ahogy írod, 1900felett amúgy is csontra kilenne nyitva, hát nekem is nyitva van olyankor. Mivel éjjel nappal nyitva van nekem, így alacsony fordulaton kicsit több a levegő fölösleg (dízel autó alapból légfölsleggel dolgozik) ezért hangya######nyit jobban keveredik az üzemanyag, és nem kormol annyira. Úgyhogy bort búzát békességet :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy a szívócsonk, és a mozgató motor között van egy műanyag kis pálca, amit irányítja a 3. szelepet. Azt a pálcát lehet-e külön kapni? Mert a szerelőm azt mondta, hogy az új alkatrészhez sem adnak. esetleg egy gyári száma van-e? Nekem most ki lesz cserélve a szívócsonk, így nem nagyon lesz baj egy darabig vele.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdeklődnék, hogy a szívócsonk, és a mozgató motor között van egy műanyag kis pálca, amit irányítja a 3. szelepet. Azt a pálcát lehet-e külön kapni? Mert a szerelőm azt mondta, hogy az új alkatrészhez sem adnak. esetleg egy gyári száma van-e? Nekem most ki lesz cserélve a szívócsonk, így nem nagyon lesz baj egy darabig vele.

Szerintem sétálj be egy kereskedésbe. Ott érdeklődj.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki.Kb 2-2.5 órámba telt mire az összes hozzászólást elolvastam,ami 1 kicsit el is keserített.Lehet,hogy ismét beletenyereltem,mert amit itt páran irtak a Z22YH motorról,az nem volt szívderítő olvasni való.Mondjuk más helyeken meg épp ellenkezőleg-dicsérték,azért is kerestem ilyet.Sokat utazok és gázosítanám,de most elbizonytalanodtam,lehet így 1 hét utánn baromi gyorsan el kéne adjam még mielőtt beleölök negyedmillát?Az autó 5éves /hónapra pontosan/220.000km állással,szervízkönnyvel-de semmi nyoma a vezérműlánc és társai cseréjének .Mondjuk lassan már semmi normális,tartós autót nem lehet venni mert mindegyiknek van valami nyűgje.Alig vártam,hogy megtudjak szabadulni a diesel Passatomtól /2003 110LE/ most megvettem a másik gagyit?

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki.Kb 2-2.5 órámba telt mire az összes hozzászólást elolvastam,ami 1 kicsit el is keserített.Lehet,hogy ismét beletenyereltem,mert amit itt páran irtak a Z22YH motorról,az nem volt szívderítő olvasni való.Mondjuk más helyeken meg épp ellenkezőleg-dicsérték,azért is kerestem ilyet.Sokat utazok és gázosítanám,de most elbizonytalanodtam,lehet így 1 hét utánn baromi gyorsan el kéne adjam még mielőtt beleölök negyedmillát?Az autó 5éves /hónapra pontosan/220.000km állással,szervízkönnyvel-de semmi nyoma a vezérműlánc és társai cseréjének .Mondjuk lassan már semmi normális,tartós autót nem lehet venni mert mindegyiknek van valami nyűgje.Alig vártam,hogy megtudjak szabadulni a diesel Passatomtól /2003 110LE/ most megvettem a másik gagyit?

A közvetlen befecsivel lehetnek gondok (nyomásszabályzó, nagynyomású szivattyú). De ha gázosítod, akkor mire fel a kín!? :)

Amúgy minden autót így terveznek/gyártanak az elmúlt 15-20 éve. Bírja ki a garanciát, meg 1 km-t utána meg akár szét is eshet (ugye nem véletlen van tele a motor, a hűtés, meg úgy általában az egész autó műanyaggal...). Tehát akármilyen autót is veszel, arra számíthatsz hogy nem az örökkévalóságnak építették (de talán még nem is 10 évekre). Persze fenn lehet tartani egy szintet, csak kérdés, hogy megéri-e beleölni a pénzt...

Tehát annyira nem kell aggódj, nem hinném hogy belenyúltál a gagyiba.

Lánccsere passz (elvileg itt is van vmi km megkötés, talán 120e!?), de szíjat kell cserélni.

Kérdés viszont hogy akkor vajon a többi karbantartást-szervizt is ilyen jól kapta meg!?

Link to comment
Megosztás:

A ledugózásban annyi a lényeg hogy kinyitva lerögzítik őket. Igazi kókány megoldás. De legalább nem fog labogni az alapjárat, egyenletesebben fog járni a motor, viszont a fogyasztás se lesz olyan kedvező.

A pillangószelepek feladata annyi, hogy adott fordulatszámon nyitnak, ezzel szabaddá téve a második szívó csatornát, így egy örvény keletkezik az égéstérben, ezzel biztosítva a tökéletesebb égést. Ez hatással van a fogyasztásra, emissziós értékekre egyaránt.

Amúgy valóban egy ótvar hitvány megoldás, és szöges-trágyás léccel verném fejbe azt, aki kitalálta/megtervezte hogy ilyen alkatrészt rakjanak a motorba.

Néztem jó pár ilyen motorral szerelt autót (Vectra, Saab), valós km állással, volt olyan, aminél már 110e km-nél taknyos volt a pillangószelepek töve, és 120-130e km körül lógott az egész rudazat, mint tehénen a gatya (a legdurvább egy 138e-et futott példány volt, annál már 2 szelep a saját életét élte, a rúd meg megfeszülve beállva, gyanítom hogy a mozgató motor is nyekk)... Az oka az egésznek nagyon egyszerű, műanyag az egész szerkezet. Jó hogy nem papír. Vagy cérna...

Sajnos igaz erre is az, hogy manapság az autót már nem kilométerek százezreire, max csak 100-150e-re tervezik. És nagyon alapos munkát végeznek ilyen téren a tervezőik!

Többek szerint ezt a motort is csak kb 150e km-re tervezték. Először nem akartam elhinni, de valahogy egyre hihetőbbnek tűnik.

(ha jól rémlik, ez az a motor, aminek 150e a szíjcsere intervalluma, de 120körül már szeret elszakadni a gyári szíj, szép rendet hagyva a szelepek körül!?)

:D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki.Kb 2-2.5 órámba telt mire az összes hozzászólást elolvastam,ami 1 kicsit el is keserített.Lehet,hogy ismét beletenyereltem,mert amit itt páran irtak a Z22YH motorról,az nem volt szívderítő olvasni való.Mondjuk más helyeken meg épp ellenkezőleg-dicsérték,azért is kerestem ilyet.Sokat utazok és gázosítanám,de most elbizonytalanodtam,lehet így 1 hét utánn baromi gyorsan el kéne adjam még mielőtt beleölök negyedmillát?Az autó 5éves /hónapra pontosan/220.000km állással,szervízkönnyvel-de semmi nyoma a vezérműlánc és társai cseréjének .Mondjuk lassan már semmi normális,tartós autót nem lehet venni mert mindegyiknek van valami nyűgje.Alig vártam,hogy megtudjak szabadulni a diesel Passatomtól /2003 110LE/ most megvettem a másik gagyit?

Üdv!

Hát hogy beletenyereltél azt nem mondanám, mert szerintem nagyon jó motor, mind fenntarthatóság és mind teljesítmény alapján! Legalábbis én megvagyok elégedve vele, lassan már két éve nálam van az autó, sajnos már kijött rajta a nagynyomású pumpa és nyomásszabályzó hiba, de az új alkatrészekkel már nincs ilyen gond, a régi pumpák (Siemens márka) ritka rosszak, nekem már Continental működteti az autót és nagyon tuti! Én nem bántam meg, hogy ilyet vettem, a diesel Passatodtól fényévekre jobb!!! Szerintem sokkal jobban jártál, mintha vettél volna egy 1.9 CDTI-t!!! Nekem még csak 73ekm van benne, a fogyasztása 7-8 liter között van, szóval....na mindegy én megvagyok vele elégedve és szerintem te is megleszel! Sok gond- és balesetmentes kilométert az autóval!

Esetleg egy képet feltehetnél milyen a gép! ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hát hogy beletenyereltél azt nem mondanám, mert szerintem nagyon jó motor, mind fenntarthatóság és mind teljesítmény alapján! Legalábbis én megvagyok elégedve vele, lassan már két éve nálam van az autó, sajnos már kijött rajta a nagynyomású pumpa és nyomásszabályzó hiba, de az új alkatrészekkel már nincs ilyen gond, a régi pumpák (Siemens márka) ritka rosszak, nekem már Continental működteti az autót és nagyon tuti! Én nem bántam meg, hogy ilyet vettem, a diesel Passatodtól fényévekre jobb!!! Szerintem sokkal jobban jártál, mintha vettél volna egy 1.9 CDTI-t!!! Nekem még csak 73ekm van benne, a fogyasztása 7-8 liter között van, szóval....na mindegy én megvagyok vele elégedve és szerintem te is megleszel! Sok gond- és balesetmentes kilométert az autóval!

Esetleg egy képet feltehetnél milyen a gép! ;)

Hali,amint lessz lehetőségem teszek fel.Közben azért nem tétlenkedtem,és többen is átnézték a kocsit.Megnyugvással töltött el a Continetál felirat.A hangja sem ilyen még

.A fogyasztást kicsit kevesebbre gondoltam mert a 11-12L-t sokaltam 150-170-nél addig,míg nem olvastam a német topikokat a BMW-Audi-k étvágyáról ebbe a sebesség tartományba.A Passat 8-8,5 körül evett ilyen tempónál gázolajat.Bár sokan írnak "csuda" fogyasztásokat,azoknak annyit tudok mondani tegyenek meg 800km-ert 6 óra alatt 1 tankolással,amiből 750km pálya /német-osztrák-magyar/ a maradék főút.Munkába járásnál 6.8-at mutat az átlag mérő /44-km oda-vissza,főut,max 100,néha előzés/.Gázosítás utánn viszont kicsi olcsóbb lessz mint a dieselek /és azoknak minden nyűgjétől végleg megszabadulva/ 13l-errel számolva,de annál valszeg kevesebb lesz az átlag,13*0.8=10.4 euro gázzal/100km vs. 8*1.45=11.6 euro diesel-el.Ja és a német állam 2018-ig garantálja,hogy nem emeli az LPG és a CNG jövedéki adóját.Ami nekem különösen tetszik,hogy 6.-ban nyugodtan lehet vele 70-80-nal poroszkálni.De majd beszámolgatok,hogy mire-mennyi megy el.
Link to comment
Megosztás:

Hali,amint lessz lehetőségem teszek fel.Közben azért nem tétlenkedtem,és többen is átnézték a kocsit.Megnyugvással töltött el a Continetál felirat.A hangja sem ilyen még fogyasztást kicsit kevesebbre gondoltam mert a 11-12L-t sokaltam 150-170-nél addig,míg nem olvastam a német topikokat a BMW-Audi-k étvágyáról ebbe a sebesség tartományba.A Passat 8-8,5 körül evett ilyen tempónál gázolajat.Bár sokan írnak "csuda" fogyasztásokat,azoknak annyit tudok mondani tegyenek meg 800km-ert 6 óra alatt 1 tankolással,amiből 750km pálya /német-osztrák-magyar/ a maradék főút.Munkába járásnál 6.8-at mutat az átlag mérő /44-km oda-vissza,főut,max 100,néha előzés/.Gázosítás utánn viszont kicsi olcsóbb lessz mint a dieselek /és azoknak minden nyűgjétől végleg megszabadulva/ 13l-errel számolva,de annál valszeg kevesebb lesz az átlag,13*0.8=10.4 euro gázzal/100km vs. 8*1.45=11.6 euro diesel-el.Ja és a német állam 2018-ig garantálja,hogy nem emeli az LPG és a CNG jövedéki adóját.Ami nekem különösen tetszik,hogy 6.-ban nyugodtan lehet vele 70-80-nal poroszkálni.De majd beszámolgatok,hogy mire-mennyi megy el.

150-170-es sebességnél ne is várdd el hogy jól fog fogyasztani. A legtöbb autó 90-100között fogyaszt optimálisan, afölött már drasztikusan növekszik a légellenállás, így a fogyasztás is. Gondolom a Passat is 90-100 között fogyasztott a legjobban...

Dízel kicsit jobban eszik, ez meg egy drágább fajlagos költségű benzines, aminek a szerviz költsége alacsonyabb.

Gázosítva meg űber lesz. Ha Continental a szivattyúd, akkor az már valószínűleg cserélve lett.

Én nem tudok megtenni 800km-t, mert akkor lehet hogy tolni kell az autót :D :D :D :D

De amúgy ja. Ez sokszor a mese, hogy mennyire keveset fogyaszt az autó. Persze. Hátszélben, dombnak lefele, esetleg egy kamion szélárnyékában. De nem akkor amikor halad is az ember... Gyári értékek is dettó ugyan ilyenek.

Link to comment
Megosztás:

Hali Opelesek!

Megérkezett a szívócsonkom németből, amiben minden benne volt a tömítésekkel együtt, viszont az állító motor, és a csonk közötti pálca nem. A szerelőm viszont azt mondta, hogy annak is evvel kellett volna jönnie. A kérdésem az lenne, hogy valakinek van-e otthon egy ilyen talonban? Ha igen írjon már, mert megvenném!

A kocsi:

Vectra C kombi

2004-es Z19DTH 150 Le

5850180 a csonk kódja, amikez a pálca kellene

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.