Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Sziasztok!

Most regisztráltam, mert tegnap vettem egy Astra G Caravant, 2.0 DTL 16V motorral. :-)

Van benne CDR500-as rádió. Viszont csak német nyelvű leírást kaptam hozzá. Van valakinek esetleg *.pdf formátumban? Ha igen megkaphatnám? Bocs, hogy nem olvasok vissza, de szinte semmi időm sincs. Kösz!

Z

Link to comment
Megosztás:

Mi a gond a beépítő kerettel? Nem passzolnak a lyukak a hangszóróhoz? Akkor fúrj rá másik lyukakat! Végülis csak egy műanyag keret.... Vagy esetleg nagyobb a hangszóró beépítési körmérete? Az már nagyobb gond. Javaslom, hogy ha kézügyességnek nem vagy híján, próbálj 19-25mm-es MDF-ből saját keretet fabrikálni. Nekem eddig mindig ez volt a bevált megoldás.... (persze most már öreg lusta disznó vagyok, úgyhogy én is vettem kész keretet :blink: )

A beépítési mélységgel kapcsolatban egyébként tényleg nagy a káosz, mindenki mást mond... az Autóhifi Stúdióban azt mondták, hogy bármi bemegy... ők mondjuk már pár autót csináltak, de szerintem ez csak saját készítésű kerettel igaz. Elég sok hely van, de nem mindegy, mennyit emel ki a keret, az én műanyag keretem kb. 25 mm-t. Szerintem ilyennel kb. 60-70 mm-ig nem lehet gond.

Konkrétan hangszórót inkább nem ajánlok, mert elküld mindenki a p**ba ha a zsebében turkálok, de olcsóbb hangszórókból is van azért bőven, lehet válogatni. Menj el egy autóhifi szaküzletbe, ott biztosan talász olyaón szettet, ami hangzás/beépíthetőség/pénztárca viszonylatban megfelel....

Köszi az infokat, a hátsó hangszóró beépítést sikerült megoldani, beépítő keret nélkül be lehett építeni az eredeti helyére B) az első még egy kicsit várat magára... így lett egy felesleges hátsó beépítőkeretem, ha érdekel valakit szóljon...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak érdekességképp leírnám, hogy oldottam meg a subwoofer kérdést. Mivel a család miatt kell a csomagtartó ehhez igazodó megoldást kellett keresnem. Kiszedtem a pótkereket és az ezt tartó fém lapokat behajtogattam annyira, hogy a pótkereket fordítva tudjam visszarakni. Így megkaptam egy adott méretű helyet már csak a megfelelő hangszórót kellett kiválasztanom. MDF lapból kivágtam a csomagtatró aljába illeszkedő lapot és ebbe helyeztem a subot. Így csak kb 2cm-el emmelkedik a szint a csomagtartó ugyan akkora marad, a hangszórót pedig erős fém rács védi lehet rá pakolni. Persze ehhez jó minőségű és megfelelő paraméterű sub kell mert csak 25cm-es fér el és az űrtartalom is kicsi marad.Ha tudok szívesen segítek tanáccsal a részletekről. A rendszer most igy néz ki / 5 ajtós astra classic 2 1.6/ Pioneer fej /7600/ evvel lehet előlröl is vezérelni a vágási frekvenciákat és a sub paramétereit, első szett MB-QUART 16cm komponens, hátsó ajtó semmi, Hifonics erősitő 4 csatornás /2 első szett, 2 hídban a subot/és DLS 25 cm duplamagos sub. Hozzáteszem ezt nem hallani kívülről 3 utcával is odébb /nincs "hülyegyerek" dumm dumm/ pont úgy szól ahogy kell.

pruto

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak érdekességképp leírnám, hogy oldottam meg a subwoofer kérdést. Mivel a család miatt kell a csomagtartó ehhez igazodó megoldást kellett keresnem. Kiszedtem a pótkereket és az ezt tartó fém lapokat behajtogattam annyira, hogy a pótkereket fordítva tudjam visszarakni. Így megkaptam egy adott méretű helyet már csak a megfelelő hangszórót kellett kiválasztanom. MDF lapból kivágtam a csomagtatró aljába illeszkedő lapot és ebbe helyeztem a subot. Így csak kb 2cm-el emmelkedik a szint a csomagtartó ugyan akkora marad, a hangszórót pedig erős fém rács védi lehet rá pakolni. Persze ehhez jó minőségű és megfelelő paraméterű sub kell mert csak 25cm-es fér el és az űrtartalom is kicsi marad.Ha tudok szívesen segítek tanáccsal a részletekről. A rendszer most igy néz ki / 5 ajtós astra classic 2 1.6/ Pioneer fej /7600/ evvel lehet előlröl is vezérelni a vágási frekvenciákat és a sub paramétereit, első szett MB-QUART 16cm komponens, hátsó ajtó semmi, Hifonics erősitő 4 csatornás /2 első szett, 2 hídban a subot/és DLS 25 cm duplamagos sub. Hozzáteszem ezt nem hallani kívülről 3 utcával is odébb /nincs "hülyegyerek" dumm dumm/ pont úgy szól ahogy kell.

pruto

Nem értem pontosan, de úgy veszem ki, hogy a szub tere nincs alulról zárva, hanem a pótkerék gumija zárja le a légterét? Vagy egy pici épített zárt dobozban ül? Nem zörög az MDF lap? (nem emelgeti a sub?)

Nagyon érdekelne a dolog, mert az asszony kocsijában nagyon gyenge a hang amióta kiszedtem a hifit belőle - szintén kell a hely a gyerek miatt. Viszont ott figyel a pótkerék, eleve lefelé néz! Meghallgatnám a kocsid egyszer, ha tényleg jó, lekoppintom :blink: B)

Link to comment
Megosztás:

Nem értem pontosan, de úgy veszem ki, hogy a szub tere nincs alulról zárva, hanem a pótkerék gumija zárja le a légterét? Vagy egy pici épített zárt dobozban ül? Nem zörög az MDF lap? (nem emelgeti a sub?)

Nagyon érdekelne a dolog, mert az asszony kocsijában nagyon gyenge a hang amióta kiszedtem a hifit belőle - szintén kell a hely a gyerek miatt. Viszont ott figyel a pótkerék, eleve lefelé néz! Meghallgatnám a kocsid egyszer, ha tényleg jó, lekoppintom :blink: B)

A sub terét a csomagtartó alja zárja természetesen nincs és nem is kell neki doboz.A lapnak eleve van súlya, ráadásul több ponton is szorul egy kicsit így nem emelgeti.Persze ha kellet volna akkor rögzítettem volna valamilyen módon

Link to comment
Megosztás:

A sub terét a csomagtartó alja zárja természetesen nincs és nem is kell neki doboz.A lapnak eleve van súlya, ráadásul több ponton is szorul egy kicsit így nem emelgeti.Persze ha kellet volna akkor rögzítettem volna valamilyen módon

Értem.... és számoltál előtte valamit, vagy csak AS tűréssel jött létre a szub? Mert hát nemtom, de én lehet, hogy inkább építek majd egy kis dobozt, ami illik a pótkerékbe. Nem nagyon bízom a szerencsémben, hogy a légtér ami "létrejön" megfelel a hangszórómnak (van egy elfekvő 25-ösöm), meg, hogy nem fog kifújni a kis réseken.... így adhoc azért kis mázli is kell, hogy jól szóljon. B) Persze a jó játékosnak szerencséje is van! :blink:

Link to comment
Megosztás:

A sub terét a csomagtartó alja zárja természetesen nincs és nem is kell neki doboz.A lapnak eleve van súlya, ráadásul több ponton is szorul egy kicsit így nem emelgeti.Persze ha kellet volna akkor rögzítettem volna valamilyen módon

Ha jól értem a lap amibe a mélynyomó van az nincs lerögzítve??????

Link to comment
Megosztás:

Előszőr is dobozt azért nem építettem mert a pótkereket is bent hagytam és így már az nem férne el.

Másodszor a doboz nem csak az űrtartalom hanem a belső kialakitástól is függ.Természetesen kibéleltem valami filc anyaggal a csillapítás miatt.Persze a sub választás nagyon fontos de ha neked adott, akkor ahhoz kell alakítani.Lehet, hogy csak szerencsém volt de sokkal szebben szól mint egy hasonszőrű dobozos.Persze egy ilyen sub ára nem olcsó /50000 ft kb/, a beállításokkal pedig hetekig szórakoztam.

Mint írtam a lap nincs rögzítve mert eleve szorul 1-2 helyen és nem volt rá szükség. ha kellett volna azt is megoldottam volna.Ha komolyan érdekel a dolog csinálhatok róla fényképeket. Hardcore, techno, house és hasonló elektronikus zenét hallgatok, és ezek is jól szólnak.De hangsúlyozom a minőség volt a fő szempont nem a hangerő /azért van!/. Ja és az első szett 125 HZ fölött a sub alatt van vágva

Link to comment
Megosztás:

Mint írtam a lap nincs rögzítve mert eleve szorul 1-2 helyen és nem volt rá szükség. ha kellett volna azt is megoldottam volna.Ha komolyan érdekel a dolog csinálhatok róla fényképeket. Hardcore, techno, house és hasonló elektronikus zenét hallgatok, és ezek is jól szólnak.De hangsúlyozom a minőség volt a fő szempont nem a hangerő /azért van!/. Ja és az első szett 125 HZ fölött a sub alatt van vágva

Tényleg, ilyenkor, amikor valami mély hang is van a kocsiban hátul, meg gondolom erősítő is, akkor a tápfeszt honnan szeditek neki? Motortérből végighúztok egy új kábelt egész a csomagtartóig?

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Ha komolyan érdekel a dolog csinálhatok róla fényképeket. Hardcore, techno, house és hasonló elektronikus zenét hallgatok, és ezek is jól szólnak.De hangsúlyozom a minőség volt a fő szempont nem a hangerő /azért van!/. Ja és az első szett 125 HZ fölött a sub alatt van vágva

Már ráálltam az oldalborda-hifi projektre, szóval mindenképpen megcsinálom én is - ha családilag megyünk, mindig a feleségem kocsiját használjuk, és bár elöl még benn van a korábban belerakott szett, a fejegység nem igazán jól hajtja meg és az alja is hiányzik a hangnak. Mivel a 25-ösömnek az ideális térfogata zárt dobozban 18-20 liter, bőven elég lesz a pótkerék öble. Azt még nem tudom, a pótkerékkel mi lesz... :D Ha küldesz fotókat PÜ-ben vagy mailben, azt megköszönöm. A 16-os tápkábel meg az RCA meg már benn van, azt nem húztam ki mert behúzni is elég macerás volt B)

Tényleg, ilyenkor, amikor valami mély hang is van a kocsiban hátul, meg gondolom erősítő is, akkor a tápfeszt honnan szeditek neki? Motortérből végighúztok egy új kábelt egész a csomagtartóig?

Tomka

Igen, nincs mese, ráadásul combos kábel kell. Ez a legsz@rabb rész az egész installációban... :blink: főleg, ha már 35-ös, vagy 50-es tápkábelt kell hátravinni a motortérből, mint nekem a Van-ben.... Szerencsére csak a pluszt kell végighúzni, mert ugye a test az mindenütt ott van :D

Link to comment
Megosztás:

Természetesen a tápkábelt mindenképp az akku-tól /pozitív saru/ kell hátravinni.Ráadásul a táp és az rca kábeleket külön megfelelő távolságra kell egymástól elhelyezni, különben nagy velószínüséggel hallani fogsz a hangszórókban nem odaillő zajokat.Ma ha lesz időm csinálok képeket és megnézem a pontos adatokat is/vezeték keresztmetszet, watt számok/.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen a tápkábelt mindenképp az akku-tól /pozitív saru/ kell hátravinni.Ráadásul a táp és az rca kábeleket külön megfelelő távolságra kell egymástól elhelyezni, különben nagy velószínüséggel hallani fogsz a hangszórókban nem odaillő zajokat.Ma ha lesz időm csinálok képeket és megnézem a pontos adatokat is/vezeték keresztmetszet, watt számok/.

Hát, akkor azt hiszem ez a projekt még várat magára, nem akarom a garis új autót egyszerre átkábelezni. A régi kocsi ezért volt jó, ott senki nem köthetett bele. :blink:

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Hát, akkor azt hiszem ez a projekt még várat magára, nem akarom a garis új autót egyszerre átkábelezni. A régi kocsi ezért volt jó, ott senki nem köthetett bele. :blink:

Tomka

Az én autóm másfél éves, a rendszert a 2. hónapban már megcsináltam.Szerintem mivel 1 teljesen új kábelt kell elhúzni, senki nem szólhat bele, ráadásul mindenhol biztosíték hegyek vannak /kocsiban a kábelre is kell 1,az erősítőben is van pár/

Link to comment
Megosztás:

Hát, akkor azt hiszem ez a projekt még várat magára, nem akarom a garis új autót egyszerre átkábelezni. A régi kocsi ezért volt jó, ott senki nem köthetett bele. :blink:

Tomka

Ááááá... az a kutyát nem érdekli, a hifi beépítés a garanciát semmilyen módon nem befolyásolja! Arra esetleg idegesek lehetnének, ha te vmelyik gyári köteget kezdenéd el buherálni, de ahhoz nem kell nyúlnod. Ez ugyanúgy nem szól bele a gariba, mint ha pl. utólag riasztót rakatsz a kocsiba - ott is új kábeleket húznak be az akkutól (legalábbis így kéne). Ha a szervíz, vagy a kereskedő mást mond, akkor füllent. Egy szélesebb kerék sokkal jobban igénybeveszi az autót, mint egy jól megépített hifi... (ja, ha 1000W-okban gondolkodsz, lehet, hogy generátor csere kell - na akkor nemtom mi van - de szerintem itt nem ez a helyzet...)

A legkeményebb a tűzfalon való átjutás, én általában sohasem fúrok új lukat, hanem megpróbálok gyári, ledugózottat keresni. Ha nincs, a sárvédő alatt is át lehet jönni, aztán az A oszlopon be. Ha így csinálod, ez megintcsak nem szól bele a gariba. Ahhoz, hogy a kábelt hátravidd, az utastér belső műanyag borításait le kell bontani, (küszöbök, oszlopborítás stb.) de ez szintén nem nagyobb hozzápiszkálás, tehát ez sem érdekel senkit... És ez az otthon beszerelt cuccra is igaz, nemcsak a hivatalos beszerelő műhelyek munkájára. Szóval summa-summárum, a garancia aztán ne legyen visszatartó erő! B)

Ami fontos, hogy ha te csinálod, közvetlen, ahogy lejössz az akkuról, rakj be egy főbiztosítékot a kábelbe, hogy mekkora kell, az az erősítő(k)től függ (az erősítők biztosítékainak összesített értékéhez adj hozzá még egy kicsit). Ezt aztán akármikor hozzápiszkálsz a bekötéshez, mindig vedd ki előbb...

Link to comment
Megosztás:

Ááááá... az a kutyát nem érdekli, a hifi beépítés a garanciát semmilyen módon nem befolyásolja!

Ahha! Akkor OK. :)

Thx az infoért! :)

Majd szépen csinálom, ha nekiállok egyszer. De még gyűjtöm az információkat és a pénzt. :(

Biztosíték logikus, szerelgettem én már villanyos dolgokat, de feltétlen lesz. És az akksinál hogy csatlakoztok rá?

Tomka

Link to comment
Megosztás:

Ha veszel kábelt vegyél hozzá végződést is. Simán kilazítod a csavar és ugyan oda teszed ahol a többi is van.A homlok falon a filc mögött a pedálok felett egy picivel van gyári lyuk ami le van dugózva, nem kell furni.A biztosíték mérete függ még az erősítő teljesítményétől is valamint a vezeték keresztmetszetétől is.

Ajánlatos az akkutól nem messze tenni kb 60 cm belűlre. Biztosítékházba kell tenni, azon pedig van csavar hely az első dobon felülről a motorháztető alatt pedig van valami ketyere amihez simán hozzá lehet fogatni annak gyári csavarjával.

Link to comment
Megosztás:

Ha veszel kábelt vegyél hozzá végződést is. Simán kilazítod a csavar és ugyan oda teszed ahol a többi is van.A homlok falon a filc mögött a pedálok felett egy picivel van gyári lyuk ami le van dugózva, nem kell furni.A biztosíték mérete függ még az erősítő teljesítményétől is valamint a vezeték keresztmetszetétől is.

Ajánlatos az akkutól nem messze tenni kb 60 cm belűlre. Biztosítékházba kell tenni, azon pedig van csavar hely az első dobon felülről a motorháztető alatt pedig van valami ketyere amihez simán hozzá lehet fogatni annak gyári csavarjával.

Királyság!

Az gondoltam bonyolultabb átvinni a tűzfalon. De így már akkor yo. Fejegység már úton van, majd szépen sorban jönnek a többi dolgok is.

Köszönet!

Tomka

Link to comment
Megosztás:

érdeklődnék, hogy ha fejegység csere történik, akkor milyen márkáknál maradna meg a kijelző?

vagy csak szimplán kiirná a dátumot, meg az időt, meg a fokot?

VDO-hoz pár ezer Ft az adapterkábel, és viszi a kormány-távvezérlőt is (ha van). Nem minden típushoz, csak a nagyobbakhoz. Nézd meg a VDO oldalán, vagy valamelyik autohifi kereskedőnél.

Asszem Kenwoodhoz láttam még kijelző-adaptert, horror áron.... Lehet, hogy van több márkához is, de az biztos, hogy 20-25 alatt nem fogsz kapni, inkább e felett saccolom. A kormány-távvezérlő adapterek is ez a magasság, ez több márkának is van, tutira. (pl. JVC, Sony, stb.) De a fejegységnek is támogatnia kell!

Link to comment
Megosztás:

Előszőr is dobozt azért nem építettem mert a pótkereket is bent hagytam és így már az nem férne el.

Másodszor a doboz nem csak az űrtartalom hanem a belső kialakitástól is függ.Természetesen kibéleltem valami filc anyaggal a csillapítás miatt.Persze a sub választás nagyon fontos de ha neked adott, akkor ahhoz kell alakítani.Lehet, hogy csak szerencsém volt de sokkal szebben szól mint egy hasonszőrű dobozos.Persze egy ilyen sub ára nem olcsó /50000 ft kb/, a beállításokkal pedig hetekig szórakoztam.

Mint írtam a lap nincs rögzítve mert eleve szorul 1-2 helyen és nem volt rá szükség. ha kellett volna azt is megoldottam volna.Ha komolyan érdekel a dolog csinálhatok róla fényképeket. Hardcore, techno, house és hasonló elektronikus zenét hallgatok, és ezek is jól szólnak.De hangsúlyozom a minőség volt a fő szempont nem a hangerő /azért van!/. Ja és az első szett 125 HZ fölött a sub alatt van vágva

Engem érdekelnének a képek :) Az Én beépítéseim: http://www.kep.tar.hu/urbanjozsi

Link to comment
Megosztás:

Ha van rá igény összeszedem magam és csinálhatok egyet

Igen, hát persze!!! :) Nagyon örülnék neki... Szívesen veszek bármilyen szerelési cikket! Ide küldhettek emailben: telo.opel@gmail.com . Ha kérhetem írjatok azért egy pü-t is, ha küldtetek mailt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.