Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

pruto

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    86
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

pruto névjegye

  • Születésnap 1972-05-27

Elérhetőség

  • Weboldal URL
    http://

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    nagykanizsa

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Astra G classicII Z16XE
  • Város
    Nagykanizsa

Legutóbbi látogatók

2.107 profile views

pruto's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Hírnév

  1. http://www.opelforum.hu/topic/225-altalanos-muszaki-problemak/?p=1009906
  2. Sziasztok! Megosztanék veletek egy hibát és annak lehetséges megoldását, hátha valaki hasonló cipőben jár. Hibajelenség: klíma használatakor ha megállsz pl piros lámpánál kb 10 másodpercenként bekapcsol a venti a legnagyobb fordulaton majd pár mp után leáll és újra. Egy darabig nem foglalkoztam vele de aztán nem hűtött a klíma rendesen elmentem feltőltetni, átnézetni. /10 év után már aktuális volt :) / A klímával semmi baj, nem ereszt, tőltés után szuper. A szerelő egyből kiszúrta és előtétellenállásra gyanakodott, mondta autóvillamosságis. Autóvillamosságis méregeti mondja vissza klímáshoz klíma nem jó. Na ekkor vettem kezembe az ügyet. Kimérem, nálam van áram /villamosságis hiába mérte az indítás után 5 másodperccel persze akkor még nem kapcsol be a relé/, venti jó, valóban az előtétellenállás. Gondoltam veszek egyet gyorsan, hát nem beszerezhető. Itt olvastam régebben hogy kompletten kellene megvenni a ventivel együtt. Mivel az enyém 3 sebességes 4 pontos csatlakozású az ára kb 80000 újan de használtan sem olcsó. Gondoltam akkor csak a kerámiaellenállást cserélem ki ez sem beszerezhető. Egy helyen találtam http://www.opeleseknek.hu/opelshop/opel-astra-g-classic-1998-2009-alkatreszek/opel-hutoventilator-motor-ellenallas-klimaval-szereltekhez-z14xep-z16xep-14-16-benzin-gm-gyari-1341721 drasztikus áron. Gyárinak hirdeti pedig kínából származik ahonnan végűl én is rendeltem 2 darabot is mindjárt /7 usd darabja/ . Régi levág, új beforraszt, az ellenálláson a negatív ágat meg kell szakítani. Tökéletesen működik tovább mind a három fokozat. Remélem tudtam valakinek segíteni.
  3. Köszi azért elraktározom ezt az infót is hátha még szükség lesz rá valamikor.
  4. Köszönöm mindenkinek a segítséget generátor témában, a probléma megoldódott. Tanúlsággként írom le a tapasztalatokat. Az hogy nem tölt a generátor, ingadozik az alapjárat, elfogy az energia nem biztos hogy generátor. Kicseréltem másikra, lekötöttem minden fogyasztót de ugyan az maradt a hiba. Ekkor jutott eszembe hogy kb 2 hete kiszedtem a műszeregységet led csere miatt, hát kiszedtem megint és láss csodát kiderült mekkora barom vagyok. Kiszerelésnél a csúszócsatlakozóbol kiesett a műanyag betét /aki szerelte már tudja/ amit nem vettem észre és anélkül tettem vissza, szóval sima kontakt hiba. Most már tudom hogyha a töltésjelző nem világit nem kap jelet a generátor és nem kezd el tőlteni. Amúgy jó pár éve mikor ledesítettem tudtam is ezt de azóta kiment a fejemből. Most a dudorokat kezelem a fejemen falabverés miatt. Előnye hogy 15 perc alatt ki és visszaszerelem a generátort is már. Lehet röhögni és szidni kinek kénye kedvére, a hülye saját kárán tanul. pruto
  5. Köszi. Esetleg leírnád ezt a terhelést az izzóval hogyan végezzem? Illetve mekkora fordulatszámmal kellene pörgetni a generátort hogy feszt generáljon mondjuk próbapad szerűen? A cseregenerátoron amivel nemsokára próbálkozom más a diódasor, ha csak azt cserélem jó lesz-e vagy ne próbáljam?
  6. Köszi, szénkefe a feszszabályzóval egy egységet képez az jó, fő kábeleket természetesen átnéztem így elsőre jók.Diódasor mérőműszerrel megmérve fesz nélkül, szakadás nincs. A motor amúgy Z16XE , generátor BOSCH márkájú.Mégegyszer kösz, majd holnap még jelentkezem.
  7. Hali! Segítségeteket szeretném kérni a következő problémámhoz. Első jelenség kb 1 hete, sebességből kivéve fordulatszám leesik kb 500-ra meleg motornál, 1-szer le is fulladt, majd lassan visszaáll ez többször is előfordúlt. Ma menet közben lassításkor hangrendszer elnémúl /fejegység megy hang nincs erősitőn keresztűl/, 1 perc múlva ABS kigyullad, műszerfal kijelző halványodik majd elalszik, szervókormány megszűnik, alapjárat kb 1000 meleg motornál. Motor még megy hazaérek. Akkun mérve szegény még él de alig 12.00V. Gyújtáson és motorindításnál sem megy feljebb gondoltam nincs töltés az akku hajt mindent. Ha kb 3000 fordulatra felpörgetem elkezd dolgozni a generátor de csak 13.8V és ingadozik. Generátor ki feszszabályzó csere de semmi változás. Most itt tartok, holnap komplett másik generátorral próbálom. Villamosságis telefonban generátor forgórészre gyanakszik. Akku csere is megvolt próbaképp, nem az a gond. Kérnék pár tanácsot ha esetleg mésem a generátor akkor mire lehet még gondolni. Gyújtásnál nem ég a kontrolllámpa /akku formájú/ de hibakód nincs. Előre is köszi a tanácsokat. pruto
  8. Jobb honlapokon odaírják a ledes h7 mellé hogy csak tuning/bemutató/ célra, fényereje még kevés. Azért remélem már nem kell sokat várni.
  9. pruto

    Astra G LEDezés

    Alternatív megoldásnak a TID/MID kijelzőhöz a "kannás" megoldás mellé ajánlom a led szalagot /minőségi smd ledes, áramgenerátoros/. Nálam ebből van 1 szegmens /kb 5cm 3db smd led/ felragaszva, teljesen homogén.
  10. De legalább végigolvasta az egész fórumot! ;)
  11. Én késest használtam, egyedűl a földelésnél nem, mert a vw 99 ablaktörlő relével együtt szereltem be és az ablaktörlő földjére forrasztottam ezt is. Inkább forrasssz mindenhol elkerülendő a hibalehetőségeket./ lásd Stofl/ Ott valahol a kormányrúdon kell lennie testpontnak ahova hozzácsavarozod, de pontosan nem tudom elérne-e odáig a vezeték illetve hozzáférhető-e.
  12. Igen valamivel lassabb mint a gyári ütem, de ez szerintem még jól is jön egy nagyobb kőrforgalomban pl.
  13. Ahogy imy írta, nem a helyzetjelzőre hanem a tompított áramszáljára kell kötni.
  14. Ez egy csomag amiben benne van az elektronika is ami vezérel. Az akku saruira és a helyzetjelzőre kell kötni. Érzékeli ha ráadod a gyujtást és beindítod a motort bekapcsol illetve ha leveszed a gyujtást lekapcsol. A helyzetjelző szál azért kell hogyha ráadod a világítást lekapcsoljon. Teljesen megfelel az europai és a magyar szabályozásoknak ugyanis így is van előirva. „Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, … nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.” Ez változott év elején, most már benne van a VAGY szó. A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával. (2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki. A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek 55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni. (2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni: a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet; ;) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető. (3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják. Vagyis ha elindítod a motor be kell kapcsolódnia, ha felkapcsolod a lámpát le kell kapcsolódjon ezt mind AUTOMATIKUSAN /nem kapcsolóval/ "Az ellentmondás feloldása okán a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli. 5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.” A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget. Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak. " Vagyis nem éghet a helyzetjelző sem. Jelölés E4/R87 kell legyen Remélem kielégítő a válasz.
  15. pruto neked is így működik az ablakmosás az új relével, hogy csak addig töröl amíg húzod a kart?
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.