Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Miért fontos külön elvinni az akksi minuszról a testet egy külön kábelen a kasztnihoz?

Egyébként is az autó fém részéhez megy a minusz kábel.

Van ennek jelentősége?

Nem a legfontosabb de ez abban az esetben sokat javíthat ha a gyári minusz hosszú kábellel van a kasztnihoz kötve. Azért nem mindegy hogy 0,5 vagy mondjuk 2 méteres az a minusz kábel. Gyakorlatilag ha csak a gyári kábel van benne akkor is fog szólni az erőlködő meg a hangcucc hátul csak ha adnak ezekhez a gyári készletekhez akkor érdemes bekötni ha van rá hely meg kialakítás. Vannak típusok ahol sokat számíthat.

Link to comment
Megosztás:

Miért fontos külön elvinni az akksi minuszról a testet egy külön kábelen a kasztnihoz?

Egyébként is az autó fém részéhez megy a minusz kábel.

Van ennek jelentősége?

van. a gyári himihumi testkábelnek más az átmeneti ellenállása, mint egy normális testkábelnek. ez a kábel az autó elektronikájához van méretezve, és hát ha ne adj' isten hifit is szerelsz bele...nos akkor ez kevés lesz.

Link to comment
Megosztás:

Pontos méretekt ill hogy hány utas stb ilye paraméterekre lennék kiváncsi ,ugyanis a hátsó ajtoban lévő hangszorokat szeretném kicserélni furás ,faragás nélkül.Nem tul drága szebb hangzású ill kicsit nagyobb teljeseítményüre szeretném kicserélni.

A rádiom az 4X45.

Elöre is köszönöm a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg, mi a tapasztalat eddig ?

Szép a csomagolása ? ;) ;) :lol: :lol:

Na igen, kb. eddig jutottam a VPRO teszttel..... mivel a többihez Pííííísta aktív közreműködése is kell....

Azé' má' kicsomagoltam :lol:

A mélyközép korrektnek tűnik, egyedül talán a cséve kivezetésbe lehet belekötni. A magasnál zavaró, hogy van rajta fáziskúp (de minek?) ami útban lesz, ha diszkréten szeretném beépíteni. Még nemtom, hogyan fogom leszedni. Vagy az is lehet, hogy a saját "fészkébe" ültetem, amiben el lehet billenteni, meg forgatni - ez jó lehet, de nem túl diszkrét az alugyűrű (tényleg fém) meg minden. Kicsit csicsa.

Sztem táphoz nem kell két kábelt ráncigálni, ez azért kicsit macera, főleg pl. 50-es tápnál... :rolleyes:

Ha olyan "himihumi" az akku testelése, akkor elég azt a félméteres madzagot ott is kicserélni, és máris "hejehuja" lesz B)

Maga a kasztni akkora fémdarab, (ráadásul lemez, nagy felülettel), hogy annak az ellenállása a milliohm kategóriába esik. Nem hiszem, hogy gond lenne. Ha meg már akkora az áram, hogy ez probléma, úgyis kell hátra plusz akksi :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nah... igaz ráment a délutánom, de beraktam az erőlködőt meg a ládát, bekábeleztem, szól normálisan, igaz kicsit be kell holnap hangolni a csomagtartót, de legalább kész.

Nos aki kitalálta, hogy a (gondolom és) viszonylag csúnya, nehezen szerelhető, csavarokkal lefogatott küszöböket (F széria) nagyon praktikus patentosra cserélje, azt igencsak fel tudnám kötni. Az F-ben anno 10 perc alatt szétkaptam az egész küszöböt, +10 perc alatt meg az egész konzolt meg műszerfal borítást. Hát itt megizzadtam vagy 2 x az tuti, de megvan. Szépen elvezettem táp az egyik oldalt, hangkábel, jelvezeték másik oldalt, de remélem soha többet nem kell szétszedjem, mert nincs sok kedvem hozzá.

Mire befűztem a tápot a géptetőnyitó bovden mellett, aszt hittem megőrülök.

A lények, hogy most már van mély a kocsiban :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nah... igaz ráment a délutánom, de beraktam az erőlködőt meg a ládát, bekábeleztem, szól normálisan, igaz kicsit be kell holnap hangolni a csomagtartót, de legalább kész.

Nos aki kitalálta, hogy a (gondolom és) viszonylag csúnya, nehezen szerelhető, csavarokkal lefogatott küszöböket (F széria) nagyon praktikus patentosra cserélje, azt igencsak fel tudnám kötni. Az F-ben anno 10 perc alatt szétkaptam az egész küszöböt, +10 perc alatt meg az egész konzolt meg műszerfal borítást. Hát itt megizzadtam vagy 2 x az tuti, de megvan. Szépen elvezettem táp az egyik oldalt, hangkábel, jelvezeték másik oldalt, de remélem soha többet nem kell szétszedjem, mert nincs sok kedvem hozzá.

Mire befűztem a tápot a géptetőnyitó bovden mellett, aszt hittem megőrülök.

A lények, hogy most már van mély a kocsiban :rolleyes:

Van ott a tűzfalban ilyen esetekre lyuk, csak le van gumidugózva. kb a fék-gáz pedállal egy vonalban felül.

Azért gratula a művelethez! ;)

Link to comment
Megosztás:

itt

Hali!

Mire befűztem a tápot a géptetőnyitó bovden mellett

Nos itt rontottad el a dolgot és nem kicsit!

Nekem az előző tulaj itt vezette át egy gagyi riasztó kábelkötegét, ezzel annyira szétbarmolta a gumi dugót, hogy mellette simán befolyt az esővíz a szőnyeg alá, még hátulra is jutott ( az átmenő bowden csatornaként vezeti be!!)

Én attól kezdtem megőrülni mire rájöttem, hogy hol ázik be az autó.

Nem kis munka volt kiszárítani, de sikerült visszaállítani a gyári állapotot.

Szóval a tűzfalnál, ahol a bowden kilép a gumi dugóból, vigyázzni nagyon és nem b@szogtatni feleslegesen, hacsak nem egy teljes heti pluszsz munkát akarsz magadnak (űlés, küszöb, kardánbox végig, szőnyeg, tűzfal szivacs borítás kivétele)

gondolod nem egyszerű volt.

Én átfurtam a tűzfalat +korrózió védelem+spec. gumidugó és törésgátló a vezetéknek, megjegyzem soha többet nem ázott be az autóm......

Itt:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Lenne egy problémám. Van egy BLAUPUNKT Car 300-am és akksicsere után a kódot 3x rosszul ütöttem be. A Kódot azóta megtaláltam viszont a rádió Safe 7-et ír. Próbáltam a 10 perces várakozást, az egy órást de egyik után sem sikerült eljutnom a kódbeütéshez. Egy óránál többet pedig nem lehet várni, mert a rádióm ennyi idő után kapcsol ki automatikusan. segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit szorul a cucc mechanikai része, ezért úgy érzi, vége a szalagnak, és váltogatja az "oldalakat" a kazi.... :rolleyes:

Finoman meg kéne kenni a mozgó műanyag részeket vazelinnel, vagy ilyesmivel, esetleg előtte megpucolni.

Valaki elárulja hogy kell kivenni a gyári magnót? AstraG2001 comfort, philips cd900

Link to comment
Megosztás:

Valaki elárulja hogy kell kivenni a gyári magnót? AstraG2001 comfort, philips cd900

Én a kazetta-adapterre gondoltam..... ha ezt a magnó önmagában is csinálja, érdemes elgondolkodni az ékszíj cseréjén....

Amúgy a négy kis csavart ki kell tekerni, utána egy Philips/Blaupunkt stílusú kiszedőkarral ki lehet venni a fejegységet. Ha az nincs, erős drótból is lehet hajtani hozzá kiszedőt....

Link to comment
Megosztás:

Ajánljon már vki egy jó minőségű zavarszűrést (szűrőt) táp megszűréséhez, olyat ami tényleg jóóóóóó.....

Esetleg, aki komolyabban is foglalkozott már ilyennel szivesen venném szakértői hozzászólását: mit, hogyan és hová kössünk....??

(halk sípolás már a gyújtás ráadásának pillanatában, ami állandóan jelen van, nem erősödik a fordulatszám függvényében)

Azt gondoltam, a mai autókban már nem kell ilyen dolgokkal foglalkozni, alapból szűrt a táp az ISO csatlakozónál, de lehet én tévedtem!

köszönettel

Link to comment
Megosztás:

itt

Nos itt rontottad el a dolgot és nem kicsit!

Nekem az előző tulaj itt vezette át egy gagyi riasztó kábelkötegét, ezzel annyira szétbarmolta a gumi dugót, hogy mellette simán befolyt az esővíz a szőnyeg alá, még hátulra is jutott ( az átmenő bowden csatornaként vezeti be!!)

Én attól kezdtem megőrülni mire rájöttem, hogy hol ázik be az autó.

Nem kis munka volt kiszárítani, de sikerült visszaállítani a gyári állapotot.

Szóval a tűzfalnál, ahol a bowden kilép a gumi dugóból, vigyázzni nagyon és nem b@szogtatni feleslegesen, hacsak nem egy teljes heti pluszsz munkát akarsz magadnak (űlés, küszöb, kardánbox végig, szőnyeg, tűzfal szivacs borítás kivétele)

gondolod nem egyszerű volt.

Én átfurtam a tűzfalat +korrózió védelem+spec. gumidugó és törésgátló a vezetéknek, megjegyzem soha többet nem ázott be az autóm......

Itt:

Erre gondoltam én is, mert akár hiszed akár nem, már meg volt vágva ügyesen a gumidugóm és egy szál kábel volt átfűzve rajtan ami a géptető risztókapcsolójához vezet, szóval (amikor megvettem elég dohos szaga volt, lehet ezért, bár a gyári taposók kivétele után elkezdett kiszellőzni) átfűztem a tápot, és mivel rájöttem, hogy ide vezeti az esővizet a szélvédőről, szépen vastagon kihúztam FBS-el, igaz közben 6 ponton hajlítottam meg a kezem, de ott tuti nem fog többet beázni.

Link to comment
Megosztás:

Ajánljon már vki egy jó minőségű zavarszűrést (szűrőt) táp megszűréséhez, olyat ami tényleg jóóóóóó.....

Esetleg, aki komolyabban is foglalkozott már ilyennel szivesen venném szakértői hozzászólását: mit, hogyan és hová kössünk....??

(halk sípolás már a gyújtás ráadásának pillanatában, ami állandóan jelen van, nem erősödik a fordulatszám függvényében)

Azt gondoltam, a mai autókban már nem kell ilyen dolgokkal foglalkozni, alapból szűrt a táp az ISO csatlakozónál, de lehet én tévedtem!

köszönettel

Hát nincs szűrve. Sajna.

Sztem nézd át a hifi kábeleket, ha semmit sem találsz vigyél egy állandó pozitivot közvetlen akksirol biztositva a fej álllandó pozitivjára.

Link to comment
Megosztás:

Én a kazetta-adapterre gondoltam..... ha ezt a magnó önmagában is csinálja, érdemes elgondolkodni az ékszíj cseréjén....

Amúgy a négy kis csavart ki kell tekerni, utána egy Philips/Blaupunkt stílusú kiszedőkarral ki lehet venni a fejegységet. Ha az nincs, erős drótból is lehet hajtani hozzá kiszedőt....

Más adapterrel is pont ez a probléma.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, kb. eddig jutottam a VPRO teszttel..... mivel a többihez Pííííísta aktív közreműködése is kell....

Azé' má' kicsomagoltam ;)

A mélyközép korrektnek tűnik, egyedül talán a cséve kivezetésbe lehet belekötni. A magasnál zavaró, hogy van rajta fáziskúp (de minek?) ami útban lesz, ha diszkréten szeretném beépíteni. Még nemtom, hogyan fogom leszedni. Vagy az is lehet, hogy a saját "fészkébe" ültetem, amiben el lehet billenteni, meg forgatni - ez jó lehet, de nem túl diszkrét az alugyűrű (tényleg fém) meg minden. Kicsit csicsa.

Sztem táphoz nem kell két kábelt ráncigálni, ez azért kicsit macera, főleg pl. 50-es tápnál... :rolleyes:

Ha olyan "himihumi" az akku testelése, akkor elég azt a félméteres madzagot ott is kicserélni, és máris "hejehuja" lesz ;)

Maga a kasztni akkora fémdarab, (ráadásul lemez, nagy felülettel), hogy annak az ellenállása a milliohm kategóriába esik. Nem hiszem, hogy gond lenne. Ha meg már akkora az áram, hogy ez probléma, úgyis kell hátra plusz akksi :lol:

Ha szétszeditek az autót, megmérnéd légyszíves mekkora hangszóró fér be mélységileg?

Link to comment
Megosztás:

Mitől függ hogy 55 esetleg 60? Ezért lenne jó egy pontos adat. 63 as a hangszóró amit tervezek bele, de nem merem megvenni negyogy nem fér be.

65mm -ig simán befér, azaz leengedhető mögötte az ablak akadálytalanul,

ha neodymium mágnessel szereltet veszel lényegesen kisebb mágnes van rajta, de a mágnes ereje (Oz) akár a többszöröse is lehet a sima ferrit mágnesnek, azaz nem lebecsülendők ezek a hangszórók. Ezek mélysége nem több 40-45mm -nél.

Hangszórókat pedig az előző oldalakon találsz, típus, specifikáció megadásával, személy szerint csak én feltettem az oldalra legalább négyet-ötöt, amit javaslok....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.