Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Üdv!

neten találtam egy ilyet pt tuning box ez valamiféle chip tuning. Láttam volt róla szó de sajnos nem találom a hsz amire hivatkoztak :( Ezért még egyszer megkérdezném most akkor ez jó, tényleg működik? Valósak azok az állítások? :) Másik ami felmerült bennem hogy adnak hozzá egy bekötési leírást. MAP senzor oké rákötöd nem nagy kihívás, lambdaszonda nálam egy vezetékes, a leírásban több vezetékről írnak így kicsit vakarom a fejem bár támpontokat adnak szóval ki lehet mérni elvileg (vagy jó vagy nem), láttam olyat benne hogy "gázpedál állás vagy fojtószelep poti" tanácstalan vagyok azt merre is találom meg. Eddig minden rendben. Olvasom tovább azt írják h 10.000 be is szerelik, vagyis bekötik ezt az 5 db vezetéket. Nekem gyanús az hogy adnak hozzá még egy ilyen aksira köthető fogyasztás csökkentő varázskütyüt is... (ezt inkább hagyjuk) Amúgy az egész cucc 22.000 HUF (gyanúsan olcsó) Van valakinek ezzel a boxal valami tapasztalata, esetleg tanácsa?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

neten találtam egy ilyet pt tuning box ez valamiféle chip tuning. Láttam volt róla szó de sajnos nem találom a hsz amire hivatkoztak :( Ezért még egyszer megkérdezném most akkor ez jó, tényleg működik? Valósak azok az állítások? :) Másik ami felmerült bennem hogy adnak hozzá egy bekötési leírást. MAP senzor oké rákötöd nem nagy kihívás, lambdaszonda nálam egy vezetékes, a leírásban több vezetékről írnak így kicsit vakarom a fejem bár támpontokat adnak szóval ki lehet mérni elvileg (vagy jó vagy nem), láttam olyat benne hogy "gázpedál állás vagy fojtószelep poti" tanácstalan vagyok azt merre is találom meg. Eddig minden rendben. Olvasom tovább azt írják h 10.000 be is szerelik, vagyis bekötik ezt az 5 db vezetéket. Nekem gyanús az hogy adnak hozzá még egy ilyen aksira köthető fogyasztás csökkentő varázskütyüt is... (ezt inkább hagyjuk) Amúgy az egész cucc 22.000 HUF (gyanúsan olcsó) Van valakinek ezzel a boxal valami tapasztalata, esetleg tanácsa?

Bekötni nagyon egyszerű,lambda vezeték és fojtószelep poti vezetékre kötöd. Bizonyos fojtószelep állásnál növeli a lambda vezetéken az ellenállást így nagygáznál szegény keveréket hazudik az ECU-nak. Központi injektoros tök gyári motoromon 100as benyával padon lemérve hozott +10lovat és érzésre is jobb volt természetesen,állítólag padlógázon nincs lambda visszajelzés,központi injektorosnál mégis lehet,hogy van...passz,ott működött.

Viszont x14xe-n a helyedben inkább szélessávúval felprogiztatnám,azzal szépen be lehet lőni,hogy nyélgázon több anyagot kapjon meg több anyaghoz talán több előgyuszit is lehet adni.. Zoloj tud ilyet csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Bepattintottam a sport-betétszűrőt, hátha hoz valamit a nagyobb injektor + portolt hf-hez. Telepítettem a racechronót , meg vagy 5 másik programot, és méregettem. Valami lehet az S3 telefonommal , mert egyik se talált normális GPS jelet ( be volt kapcsolva). Szóval még marad nekem a stopper+videó páros. Ha ki tudok hámozni videót valamelyik progiból az felrakom. Mentem még 2 gyorsulást mérőprogik nélkül is, szerintem ezek lesznek jók.

racechrononál settingsnél mondtad neki,hogy internal gps-t használjon?

Link to comment
Megosztás:

Bekötni nagyon egyszerű,lambda vezeték és fojtószelep poti vezetékre kötöd. Bizonyos fojtószelep állásnál növeli a lambda vezetéken az ellenállást így nagygáznál szegény keveréket hazudik az ECU-nak. Központi injektoros tök gyári motoromon 100as benyával padon lemérve hozott +10lovat és érzésre is jobb volt természetesen,állítólag padlógázon nincs lambda visszajelzés,központi injektorosnál mégis lehet,hogy van...passz,ott működött.

Viszont x14xe-n a helyedben inkább szélessávúval felprogiztatnám,azzal szépen be lehet lőni,hogy nyélgázon több anyagot kapjon meg több anyaghoz talán több előgyuszit is lehet adni.. Zoloj tud ilyet csinálni.

Sem padlógázon, sem alapjáraton nincs lambda szabályzás, csak részterhelésen. (nincs is értelme) Nem csak az opelnél, minden lambdás rendszer így működik.

Link to comment
Megosztás:

remek tehát akkor van értelme, alszok rá párat ha készen lesz a kocsi és marad ra keret beruhárok egyre. Fogyasztás is csökkenhet? Elvileg meg kell adni a kocsi pontos típusát ergo akkor nem kell program vagy tévedek?

Az x14xe-ről nem tudok nyilatkozni mit fog használni. Egyedül a központi injektoroshoz vettem ott stopperral,érzésre és padon is jobb volt ennyit tudok elmondani róla. Viszont nincs ott program,tök egyforma az összes doboz. De azóta már raktam bele nagyobb injektort,nagyobb nyomású pumpát is, biztos ami biztos. :D

Meg haverom 1.9 tdi-jén is ilyen márkájú tyuningdoboz van,azon is dobott,bár ez csak zárójel,hiszen feltöltött motor...

Ha engem kérdezel a tiédet inkább chiptuningoltatnám ennyi pénzből kijön az is. Pontosan be lehet lőni az összes hengert. Nálam két középső gyertya kormosabb a központi injektorosomnál.

Vagy leginkább úgy lenne célszerű,hogy szerzel 260fok környéki tengelyeket és azokhoz íratsz programot. :D

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiválasztani egy használható felvételt.

Emlékszem, amikor elkezdtem a tuningot: "Bárcsak össze tudnék hozni 9 másodpercet a 10.5 helyett 0-100-as gyorsulásban". Jött a szívócső + tengely, meg is lett a 9 sec. Aztán "Bárcsak... 8.5 másodperc környékére kerülnék". Phase3 chip, összejött a 8.2. Újra álmodozás: "Bárcsak :goofy: ... 8 másodpercen belülre...".

http://www.youtube.com/watch?v=L1rmQT3TTNk

Összejött a 7.6 sec. Nem tudom mi hozott 0.6 másodpercet: portolás, injektor, prémium benzin (OMV 100-as + 30% etanol)??? A lényeg, hogy sikerült. Most elégedett Opeles lettem. "Bárcsak :goofy: ... 7 másodpercen belülre..."

Link to comment
Megosztás:

Az x14xe-ről nem tudok nyilatkozni mit fog használni. Egyedül a központi injektoroshoz vettem ott stopperral,érzésre és padon is jobb volt ennyit tudok elmondani róla. Viszont nincs ott program,tök egyforma az összes doboz. De azóta már raktam bele nagyobb injektort,nagyobb nyomású pumpát is, biztos ami biztos. :D

Meg haverom 1.9 tdi-jén is ilyen márkájú tyuningdoboz van,azon is dobott,bár ez csak zárójel,hiszen feltöltött motor...

Ha engem kérdezel a tiédet inkább chiptuningoltatnám ennyi pénzből kijön az is. Pontosan be lehet lőni az összes hengert. Nálam két középső gyertya kormosabb a központi injektorosomnál.

Vagy leginkább úgy lenne célszerű,hogy szerzel 260fok környéki tengelyeket és azokhoz íratsz programot. :D

valójában azért gondoltam erre a boxra mivel minimális változtatás kell csak hozzá. Ha cserélem a tengelyeket ahoz meg kell bontani a szelepfedelet, vezérlést stb. Ami még rendbe lenne csak ahoz viszont h a program is legyen több tudás kéne. Hozzá teszem azt is ha ezt meg is megcsinálom nem lennék nyugodt ha a tömitést nem cserélem ez kapásból min 10.000 kedvezményel is. (szelepfedél, vezérműtengely min.) Lamda szondát viszont ellenőriznem kell. Előfordul néha furcsán nagyobb fogyasztás főleg hosszútávon. Város kb. 10L (2-4km távokon megyek, hosszú távon 8-5L változó, ezért gyanús kicsit )

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiválasztani egy használható felvételt.

Emlékszem, amikor elkezdtem a tuningot: "Bárcsak össze tudnék hozni 9 másodpercet a 10.5 helyett 0-100-as gyorsulásban". Jött a szívócső + tengely, meg is lett a 9 sec. Aztán "Bárcsak... 8.5 másodperc környékére kerülnék". Phase3 chip, összejött a 8.2. Újra álmodozás: "Bárcsak :goofy: ... 8 másodpercen belülre...".

Összejött a 7.6 sec. Nem tudom mi hozott 0.6 másodpercet: portolás, injektor, prémium benzin (OMV 100-as + 30% etanol)??? A lényeg, hogy sikerült. Most elégedett Opeles lettem. "Bárcsak :goofy: ... 7 másodpercen belülre..."

Nem akadékoskodni szeretnék, de én 8.4s körül mértem stopperrel. Úgy, hogy a fordulatszámmérő hirtelen emelkedésétől indítottam az órát(azaz a gázpedál lenyomásától indítva).

Nem így kellene mérni?

Link to comment
Megosztás:

Nem akadékoskodni szeretnék, de én 8.4s körül mértem stopperrel. Úgy, hogy a fordulatszámmérő hirtelen emelkedésétől indítottam az órát(azaz a gázpedál lenyomásától indítva).

Nem így kellene mérni?

Attól még a kuplung be volt nyomva ;). 3000 fordulat felett "ugrottam le" a kuplungról.

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiválasztani egy használható felvételt.

Emlékszem, amikor elkezdtem a tuningot: "Bárcsak össze tudnék hozni 9 másodpercet a 10.5 helyett 0-100-as gyorsulásban". Jött a szívócső + tengely, meg is lett a 9 sec. Aztán "Bárcsak... 8.5 másodperc környékére kerülnék". Phase3 chip, összejött a 8.2. Újra álmodozás: "Bárcsak :goofy: ... 8 másodpercen belülre...".

Összejött a 7.6 sec. Nem tudom mi hozott 0.6 másodpercet: portolás, injektor, prémium benzin (OMV 100-as + 30% etanol)??? A lényeg, hogy sikerült. Most elégedett Opeles lettem. "Bárcsak :goofy: ... 7 másodpercen belülre..."

És ha sikerülne elindítani a racechronót,akkor nagyon örülnél ha 8.5 alatt sikerül. :D

Link to comment
Megosztás:

Attól még a kuplung be volt nyomva ;). 3000 fordulat felett "ugrottam le" a kuplungról.

Szépen megy.

Én akkor is egy racechrono -s mérésre lennék kíváncsi mert ha 7600 ig forog a váltód alapján ami F17+ cr3,94

kmh / RPM 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 7600

1st Gear 7.5 15 22.5 29.9 37.4 44.9 52.4 56.9

2nd Gear 13.1 26.1 39.2 52.2 65.3 78.4 91.4 99.3

tehát 2. ban 7600 nál 99,3 at megy akkor a videó alapján 3-12 sec ig 9mp. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Szépen megy.

Én akkor is egy racechrono -s mérésre lennék kíváncsi mert ha 7600 ig forog a váltód alapján ami F17+ cr3,94

kmh / RPM 1000 2000 3000 4000 5000 6000 7000 7600

1st Gear 7.5 15 22.5 29.9 37.4 44.9 52.4 56.9

2nd Gear 13.1 26.1 39.2 52.2 65.3 78.4 91.4 99.3

tehát 2. ban 7600 nál 99,3 at megy akkor a videó alapján 3-12 sec ig 9mp. :icon13:

Én is kalkuláltattam:

V_lt___tt_tel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyedül az alján az 1-ből 2-be váltásra ír furcsaságot, nekem 5000 környékére ejti a fordulatszámot. Párszor teszteltem és 7650 fölött tiltott kalkulációim szerint hármas és négyesben az autó. Ezért ez a táblázat szerintem elég közel van az igazsághoz (nálam gyakorlatilag is).

Tömegről meg:

Calibra http://katalogus.hasznaltauto.hu/opel/calibra_2.0_16v-1030230 1220kg

Astra GTC http://katalogus.hasznaltauto.hu/opel/astra_1.8_gtc_enjoy-2130098# 1190kg

Én is pár napja tudtam meg, hogy az Astra 1.8 gtc nem 1290kg, hanem csak 1190 :blink:

De ha akarjátok, akkor üsse kavics, legyen lekopva a gumimból pl 3mm, és ezért legyen 8 sec a 0-100. 10,7 volt a katalógus gyári adat (eddig erről is azt hittem, hogy 10.5), 25%-ot javult a gyorsulásom. Számomra ez elég szép eredmény.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap elnéztem az adatot az 1,8 GTC-nél, mert a 140le-s változatot néztem és annak 1310kg-ot írtak.

Szóval a katalógus adatok: Calibra c20xe: 1215kg. GTC 1.8(125le): 1265kg.

Persze ezek is full fapadosra igazak, minimál benzinnel. A plusz extrák, nagyobb kerék és már hízott is 30-40kg-ot.

Link to comment
Megosztás:

Nem is mondta senki hogy nem szép eredmény ,ez nagyon sok belefektetett munka és pénz. Csak az app ok valamennyivel reálisabb képet adnak az időkről a javulásról avagy romlásról is. :icon13:

Bizony-bizony pont erről van szó.

Amelyik autó 10mp alatt tudja gyorsulásmérővel a 0-100at, már az is elég jól szedi a lábát.

Elég sok (gyári) autót is megnéztem mit tud valójában racechronoval,és kb.0.5mp nél jobban megközelíteni egyikkel sem sikerült a gyári 0-100at.

Asszem kéziváltós 730d (245le) tudott az imént emlegetett 7.5 környékét...igen vagy 200kg-val nehezebb,deazértna...

Link to comment
Megosztás:

És ez az átlagos 0,5s-os gyengébb eredmény a plusz súlyoknak köszönhető. Annak idején a Calibra összehasonlító teszteken is a gyári 8,5s helyett 9,0s-ot mértek több tesztnél is. A menetkész súlynál pedig a gyári 1215kg helyett 1285kg-ot mértek!

Még a 730d-nek is 7.2s a hivatalos gyorsulási adata, tehát még ott is van 3 tized.

Amikor még 180egynéhány lóerővel gazdálkodtam, összefutottam egy GS 300-al az egyik lámpánál. A gyári adatai szerint 249le és 7.2s gyorsulást tud. Ennek ellenére simán tartottam a tempóját 1-2-3-ban úgy, hogy maradt még egy kis kraft a motorban, azaz 0,5s-os gyengébb gyorsulás ott is benézett.

Link to comment
Megosztás:

730d automata mindig ugyanugy gyorsul, nincs mit elcseszni. Gyorsultam olyan ellen, 10bol csak 1x tudtam megfogni, mert vagy elkapartam vagy befulladtam, de amikor elvert akkor sem volt soha fel kocsinal tobb elonye. Szeria volt a z18xe a corsamban, 4.18 vegattetellel.

Ott sem tudjuk, hogy mennyi plusz súlyt jelentettek az extrák.

A másik, melyik típusú 730d volt, mert a régebbiek csak 8,0s tudnak gyárilag.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.