Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Teljesítmény Tuning


Amusing

Recommended Posts

Üdvözlet Mindenkinek!!

Nem csak ebben a fórumban szólok hozzá hanem még másik kettőben is mert segítségre lenne szükségem! Van egy projektem. Opel vectra B 2.5 V6. Pálya autó készül belőle. (Hogy miért nem turbós? Mert az sokba kerül és túl igényes. Ebből a motorból még van 2 a garázsban) Kapott nagy injektorokat, hegyezett vez.tengelyeket. Új kipuf. leömlőket rendszerrel. Új kibővített omega légbeömlő rendszert. Könnyített lendkereket. A többi nem ecu tárgya. Szóval a tervem körülbelül 300Le ami szerintem nem egy nagy kihívás. Van esetleg valaki aki tud ECU-t írni vagy meg tudja mutatni mit, hogy vagy még valami teljesítménynövelő ötletet adni? Nézegettem a neten és lehet venni ecu író programokat elég olcsón de abba benne van, hogy el is rontom. Előre mondom, hogy nem tudo mibe kerül egy ilyen ecu módosítás de nem szeretnék rá 200e Ft-ot költeni. Ez a projekt hobbi céllal épül fillérekből szponzorok nélkül!! Az eddig össze hozottak is saját tudás és szerelő ismerősök álltal jött össze. De az ecu-nál megakadtunk. Jelenleg még nem áll saját lábakon a gép de hamarosan. Előre is köszönöm a segítségeket és további szép napot minden olvasónak!

Zsolt

Nem eszik olyan forrón azt a kását... a Courtenay Motorsport azokra a módosításokra amit írtál (kipufogó nélkül, viszont átírt programmal, azaz chiptuninggal) is mindössze +25LE-t ígér az X25XE-re, úgyhogy én azt mondanám hogy feltöltés nélkül reálisan (nem milliókból) max. a 250LE-t tudod megcélozni mint a 300-at, a gyári 170LE-höz képest ez is +80LE lenne, ami azért nem kevés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mérési adatok táblázata:

Szépek a lambda értékek,c20xe injektorok meg a chippelés teszi a dolgát. Érdekes lett volna látni,hogy régebben azért esett jobban a nyomatékod 6500feletett mert kisebb injektorok voltak vagy a leömlő miatt. Ha előzőleg is itt mérettél volna akkor egyből látszott volna ha szegényedés van.

Kicsi kormot lehet látni ilyenkor,amikor padon pörgetik neked? Mert az enyém 5000 környékén tol egy kevés kormot. Lehet túl dús...

Link to comment
Megosztás:

Nem eszik olyan forrón azt a kását... a Courtenay Motorsport azokra a módosításokra amit írtál (kipufogó nélkül, viszont átírt programmal, azaz chiptuninggal) is mindössze +25LE-t ígér az X25XE-re, úgyhogy én azt mondanám hogy feltöltés nélkül reálisan (nem milliókból) max. a 250LE-t tudod megcélozni mint a 300-at, a gyári 170LE-höz képest ez is +80LE lenne, ami azért nem kevés.

Szia.

Ez a gsi motoros ami 197Le-s. Én is olvastam a courtenay oldalt de ott tulajdonképpen semmi sport nincs benne. mv6os vez tengelyeket használnak meg 4bar os benzin nyomás szabályzót (ez a 197 Le). se injektor se kipuff...stb és azért ott van nekik a katalizátor és a műszaki amin teljesíteni kell az autónak a zöldek felé is. azért mi kicsit jobban bele akarunk nyúlni a lecsóba mert mi nem közútra használnánk. szóval nem 300e km-t kell majd mennie. mindig a barátom 2.0es astrájából indulok ki ami 136Le-vel kezdte és kb200Le lett a vége hasonló hozzá valókkal. de azért köszönöm a véleményt, mindent szívesen fogadunk. ha kész lesz akkor úgy is hallotok még rólunk! :-D üdv

Link to comment
Megosztás:

2 motor/verseny. :D

Szia, remélem azért nekünk többet fut majd egy versenynél. Már egyet maga mögött tudhat és sok ember hibájából és kitartó internetes böngészésből igyekszünk minden gyenge pontját kilőni ennek a fránya v6-nak. gondolok itt az extra hűtésre és olajzásra valamint a lefolytott levegadagolásra ami köztudottan a legszarabb a v6 opelben stb. ha ezek és a többiek megvannak remélhetőleg többet bír majd mint 1-2 pályanap. a 300Le szerintem nem sok egy ilyen kaliberű motorból. ha igazak amiket olvastam akkor ugyan azokkal a dugókkal meg karokkal megy mint a c20let-ek. ha azok bírják a turbó rángatását 250-300lovon akkor ennek is kéne. persze ez csak elmélet. a swindon kisebb átalakításokkal de 220le-s motorokkal adta ki a vectra supertouringokat amiből bajnokság is ment évekig angliában. ott a gyári v6-okat tiporták versenyeken. azért én nem ölném annyira. :-D

Link to comment
Megosztás:

Szia.

Ez a gsi motoros ami 197Le-s. Én is olvastam a courtenay oldalt de ott tulajdonképpen semmi sport nincs benne. mv6os vez tengelyeket használnak meg 4bar os benzin nyomás szabályzót (ez a 197 Le). se injektor se kipuff...stb és azért ott van nekik a katalizátor és a műszaki amin teljesíteni kell az autónak a zöldek felé is. azért mi kicsit jobban bele akarunk nyúlni a lecsóba mert mi nem közútra használnánk. szóval nem 300e km-t kell majd mennie. mindig a barátom 2.0es astrájából indulok ki ami 136Le-vel kezdte és kb200Le lett a vége hasonló hozzá valókkal. de azért köszönöm a véleményt, mindent szívesen fogadunk. ha kész lesz akkor úgy is hallotok még rólunk! :-D üdv

Érdekes elképzelések. Azért várom, hogy mit tudsz összehozni.

Véleményem szerint ha eléred a 250-260LE-t, akkor már elégedett lehetsz (nem leszólni akarom).

Minnél jobban kezded kiélezni a motorod, annál nehezebb (lényegesen) összehozni ugyan azt a növekedést), de szerintem ezzel te is tisztában vagy. Nálam nehezebb volt összehozni az utolsó 10-12lovat, mint az azt megelőző 30-at. Ezért szerintem merész elképzelés ez a +50%.

Link to comment
Megosztás:

Szia, remélem azért nekünk többet fut majd egy versenynél. Már egyet maga mögött tudhat és sok ember hibájából és kitartó internetes böngészésből igyekszünk minden gyenge pontját kilőni ennek a fránya v6-nak. gondolok itt az extra hűtésre és olajzásra valamint a lefolytott levegadagolásra ami köztudottan a legszarabb a v6 opelben stb. ha ezek és a többiek megvannak remélhetőleg többet bír majd mint 1-2 pályanap. a 300Le szerintem nem sok egy ilyen kaliberű motorból. ha igazak amiket olvastam akkor ugyan azokkal a dugókkal meg karokkal megy mint a c20let-ek. ha azok bírják a turbó rángatását 250-300lovon akkor ennek is kéne. persze ez csak elmélet. a swindon kisebb átalakításokkal de 220le-s motorokkal adta ki a vectra supertouringokat amiből bajnokság is ment évekig angliában. ott a gyári v6-okat tiporták versenyeken. azért én nem ölném annyira. :-D

Szia!

Érdekelne, hogy az extra hűtést és olajozást, hogyan gondoltad megoldani?

Mert szerintem is fontos pontja lesz a tartosságnak.

Valamint mekkora max. fordulatot tervezel a motornak?

Link to comment
Megosztás:

Szia, remélem azért nekünk többet fut majd egy versenynél. Már egyet maga mögött tudhat és sok ember hibájából és kitartó internetes böngészésből igyekszünk minden gyenge pontját kilőni ennek a fránya v6-nak.

Az internetes böngészéssel óvatosan,mert honnan tudod,hogy aki írta az okosabb nálad?

Nem vagyok tuningguru,ezért csak fotelfizikával tudok szolgálni.Ha a gyári 230Nm nyomatékodat sikerül elvinni 9000!!!-ig az még mindig "csak" kb. 293LE. Azért ez nem egyszerű feladat.

Szívóbenzin tuningnál két út van nagyjából. Vagy olyan tengelyt használsz, ami a maximális nyomatékodat kb. +15%-al képes megnövelni viszont a teljesítménycsúcs nem fog sokkal arrébb menni,ennélfogva a teljesítmény növekedés sem lesz eget verő. Viszont jó rugalmas motor lesz,gondolom ez nálad nem játszik.

Vagy a maximális nyomaték értéke nem igazán fog változni viszont sokkal feljebb sikerül tornázni a teljesítmény csúcsot,mivel később kezd esni a nyomatékgörbe.

Visszalapozol láthatsz egy jól sikerült z18xe tuningot,ahol 7400-ra került a teljesítménycsúcs a gyári 6000 helyett így 167lovat tud a gyári 125 helyett. Nem volt olcsónokosba tuning.

A tiéd ilyen paraméterekkel 225lovat tudna kb.

Nem mondom,hogy lehetetlen a 300le szívó 2.5ből,mert létezik hasonló fajlagos teljesítményű motor.

Viszont csak a dugók és hajtókarok hengerfejek árából vehetsz két 300lóra húzott c20LET motort.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Érdekelne, hogy az extra hűtést és olajozást, hogyan gondoltad megoldani?

Mert szerintem is fontos pontja lesz a tartosságnak.

Valamint mekkora max. fordulatot tervezel a motornak?

Szia,

Az extra hűtést azt egy nagyobb hűőtvel+ventivel és két extra vízkeringetővel oldjuk meg. Reméljük működni fog. Az olajhűtést pedig még van egy saab v6 turbó szettem abból használjuk. Azt rakjuk bele mert az a 3.0 v6 ugyan ez a motor. A fordulatot nem tudom mert gondolom itt közre játszik majd az aki írja az ecu-t, hogy mit lehet kihozni belőle mennyin. De gondolom nem fog 9000nél többet pörögni. Max szerintem 8000-8500. Pár angol cikk azt írta ez egy elég pörgös v6os. Nem tudom mi igaz belőle. Az extra levegőre nem válaszoltam aki kérdezte de az úgy lesz, hogy az omegának a beömlőjét kapja meg ami két torkú majd ez a két torok összemegy egy nagy oválba ami pedig a motorháztetőn kivágott nyíláshoz csatlakozik a légszűrővel és onnan kapja majd a levegőt. Elméletben folyton hideg közvetlen friss levegő kétszer akkor torkon. elméletben. persze az omega beömlő nem fér el így majd a géptetőn is alakítani kell mert magasabb mint a vectrájé alapból. Amúgy sperr difit csináltatunk bele és megpróbáljuk az F40es hatos váltóval összehozni ezt a motort. Csak egyetlen egy ember mondta, hogy lehetséges mert ő megcsinálta mégpedig a 3.0 V6 cdti F40es váltóval. Az össze többinek más a harangja. Mondjuk ilyen váltó nem sok van eladó ha van akkor meg súlyos áron. Ha valakinek van érdekelne vagy cserébe valami. A nagy fékek már megvannak. A Gátlókat csináljuk. Szilenteket csináljuk. Szóval lassan haladunk.

Link to comment
Megosztás:

Tulajdonképpen azért döntöttünk az építés mellet mert próbáltam eladni de 200e ft-nál többet nem akart senki érte adni. Nincs pénze az embereknek most sajna. Ha valakit érdekelnek vagy tudtok valakit aki keres belsőt meg egyéb alkatrészeket akkor szóljatok vagy kérdezzetek mert minden eladó elég jutányos áron. Félbőr fekete sri belső angliából. négy elektromos ablak. hibátlan tetőkárpit ajtókárpitok. komplett első generációs hátsó rész(lökő,lámpák,csomagtérajtó szárnnyal..stb).

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Az extra hűtést azt egy nagyobb hűőtvel+ventivel és két extra vízkeringetővel oldjuk meg. Reméljük működni fog. Az olajhűtést pedig még van egy saab v6 turbó szettem abból használjuk. Azt rakjuk bele mert az a 3.0 v6 ugyan ez a motor. A fordulatot nem tudom mert gondolom itt közre játszik majd az aki írja az ecu-t, hogy mit lehet kihozni belőle mennyin. De gondolom nem fog 9000nél többet pörögni. Max szerintem 8000-8500.

Gyári c18nz szétfűzött blokkon láttam egyszer mit művel ha 180nál visszarakják harmadikba (hátha megindul még :D). Az is kb. 8500-at pörgött minimális nyomatékkal,hajtókar csavar bizonyult a leggyengébb láncszemnek.

Milyen tengelyek vannak benne?

Egyébként van egy lengyel srácnak x30xe 300ló felett.http://www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0423 ITB-vel amihez rögtön kell a standalone ecu,mert a gyári vezérlővel nem lesz az igazi sohasem, akárhogy tologatják a görbéket.

http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/2-5-3-2-V6-24V/new-camshafts/Opel-Vauxhall-2-5-3-2-V6-24V-Performance-camshaft::5334.html

Gyanítom ennél nagyobb tengelyek vannak benne. Meg a blokk öntvényen kívül semmi sem gyári. Tomotynál a 266-os 6500-nál kezd esni,így 7470-nél kb.160Nm-e van még a mximális 170ből, így jön ki a 167LE.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Az extra hűtést azt egy nagyobb hűőtvel+ventivel és két extra vízkeringetővel oldjuk meg. Reméljük működni fog. Az olajhűtést pedig még van egy saab v6 turbó szettem abból használjuk. Azt rakjuk bele mert az a 3.0 v6 ugyan ez a motor. A fordulatot nem tudom mert gondolom itt közre játszik majd az aki írja az ecu-t, hogy mit lehet kihozni belőle mennyin. De gondolom nem fog 9000nél többet pörögni. Max szerintem 8000-8500. Pár angol cikk azt írta ez egy elég pörgös v6os. Nem tudom mi igaz belőle. Az extra levegőre nem válaszoltam aki kérdezte de az úgy lesz, hogy az omegának a beömlőjét kapja meg ami két torkú majd ez a két torok összemegy egy nagy oválba ami pedig a motorháztetőn kivágott nyíláshoz csatlakozik a légszűrővel és onnan kapja majd a levegőt. Elméletben folyton hideg közvetlen friss levegő kétszer akkor torkon. elméletben. persze az omega beömlő nem fér el így majd a géptetőn is alakítani kell mert magasabb mint a vectrájé alapból. Amúgy sperr difit csináltatunk bele és megpróbáljuk az F40es hatos váltóval összehozni ezt a motort. Csak egyetlen egy ember mondta, hogy lehetséges mert ő megcsinálta mégpedig a 3.0 V6 cdti F40es váltóval. Az össze többinek más a harangja. Mondjuk ilyen váltó nem sok van eladó ha van akkor meg súlyos áron. Ha valakinek van érdekelne vagy cserébe valami. A nagy fékek már megvannak. A Gátlókat csináljuk. Szilenteket csináljuk. Szóval lassan haladunk.

Szia!

Látom komolyan beleakarsz nyúlni a motorba, ami tetszik, hogy te is megpróbálsz rendszerben gondolkodni.

Ami még nem tiszta, hogy az olajhűtés mivel lesz jobb, ha a saab turbóját használod. Csak, mert például a szívó XE és a turbós LET motornál másképp oldották meg.

A LET-nél a hűtést turbó miatti nagyobb hő miatt egy +olajkörrel oldották meg ami a dugattyúkat hűtik.Nézz utána, hogy a saabnál hogy oldották meg, mert nem biztos, hogy az olajhűtője önmagában elég lesz.

A fordulatot meg azért kérdeztem, mert gondolom a nagyobb tengelyek már megvannak, amiből nagyjából tudod, a teljesítménycsúcsnál milyen fordulatszámmax lesz. Ha tényleg 8e feletti lesz, akkor dugattyúk, hajtókarok, szelepek stb. mind cserések+az olajszivattyú is kevés lesz hozzá (még a saab turbóé is, ha az menne bele).

Az omega szívósora mennyivel több levegőt tud szállítani? Rövidebb vagy hosszabb lesz így a szívóhossz? 8e fordulatú teljesítménycsúcsnál is legalább +60Nm növekedést kellene elérni, hogy hozza a 300le-t.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A motoroptimalizálás, és a chiptuning az ugyanaz, vagy két teljesen más dolog?

Szerintem nagyon hasonló módon optimalizálják a befecskendezést mind két esetben (szívó motornál).

Elérkezett az idő az ismételt mérlegelésemhez:

Szeretném megcélozni ténylegesen a 190(-200) LE környékét, ezért tanácsokat szeretnék kérni:

Gondolkodtam az ITB (motor karburátorsor) felszerelésén. Ha el tudnám adni a Dbilas szívócsövet 80000Ft magasságában, akkor nem is kerülne sokba az átalakítás. A gondom az, hogy teljesen elektromos a gyári pillangó szelepe a Z18XE-nek. Nézegettem, elég sufni módon tudnám rárögzítni a nyitó mechanikát az itb rendszerére (de szerintem meg tudnám csinálni).

Tudom, hogy elég hülye kérdés, de ez mennyit hozna a konyhára, illetve menire befolyásolná a vezethetőséget (városban)? Elsősorban Zsoltee véleményére vagyok kiváncsi.

Másik a nagyobb tengely. Ha a mostani 266 fokos Dbilas tengelyt is el tdnám adni 70eFt környékén, akkor már 275-278°-os 11mm emelésű tengelyt lehet kapni 160eFt-ért (-70eFt=90eFt költség). Ha valaki használt már ilyen "nagyobb" tengelyt 16v opel motoron, akkor az nyilatkozhatna a vezethetőség változásáról. Ez is "mennyit hozna a konyhára, illetve menire befolyásolná a vezethetőséget (városban)"?

Illetve valai csináltatott tengely feltöltetést és köszörűltetést? Mert ha másképpen nem megy, akkor Gaál-ék csinálnak ilyet (Havassy-nál is) 60eFt környékén.

Még csak gondolkodom, hogy megéri-e foglalkozni ezekkel.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nagyon hasonló módon optimalizálják a befecskendezést mind két esetben (szívó motornál).

Elérkezett az idő az ismételt mérlegelésemhez:

Szeretném megcélozni ténylegesen a 190(-200) LE környékét, ezért tanácsokat szeretnék kérni:

Gondolkodtam az ITB (motor karburátorsor) felszerelésén. Ha el tudnám adni a Dbilas szívócsövet 80000Ft magasságában, akkor nem is kerülne sokba az átalakítás. A gondom az, hogy teljesen elektromos a gyári pillangó szelepe a Z18XE-nek. Nézegettem, elég sufni módon tudnám rárögzítni a nyitó mechanikát az itb rendszerére (de szerintem meg tudnám csinálni).

Tudom, hogy elég hülye kérdés, de ez mennyit hozna a konyhára, illetve menire befolyásolná a vezethetőséget (városban)? Elsősorban Zsoltee véleményére vagyok kiváncsi.

Másik a nagyobb tengely. Ha a mostani 266 fokos Dbilas tengelyt is el tdnám adni 70eFt környékén, akkor már 275-278°-os 11mm emelésű tengelyt lehet kapni 160eFt-ért (-70eFt=90eFt költség). Ha valaki használt már ilyen "nagyobb" tengelyt 16v opel motoron, akkor az nyilatkozhatna a vezethetőség változásáról. Ez is "mennyit hozna a konyhára, illetve menire befolyásolná a vezethetőséget (városban)"?

Illetve valai csináltatott tengely feltöltetést és köszörűltetést? Mert ha másképpen nem megy, akkor Gaál-ék csinálnak ilyet (Havassy-nál is) 60eFt környékén.

Még csak gondolkodom, hogy megéri-e foglalkozni ezekkel.

Ezressel többet kéne pörögnie a motorodnak a mostaninál.Szerintem ott már a blokk öntényen kívül semmi sem maradhat gyári. Vagy tegyél bele több nyomatékot.Legegyszerűbben: 2.2 dugók,hajtókarok,főtengely. Ehhez való nagyobb injektorok,nagyobb szelepek.

Link to comment
Megosztás:

"Tudom, hogy elég hülye kérdés, de ez mennyit hozna a konyhára, illetve menire befolyásolná a vezethetőséget (városban)? Elsősorban Zsoltee véleményére vagyok kiváncsi. "

Szóval az én véleményem már nem is érdekel............ :evilgrin:

Nekem kb 1,5 éve van fent a pillangó minden nap 30km város 40km közút. Abszolút vezethető semmi kinlódás nincs városban sem ,se lefulladás se semmi rendellenes viselkedés az asszony is szivesen vezeti.

"Másik a nagyobb tengely. Ha a mostani 266 fokos Dbilas tengelyt is el tdnám adni 70eFt környékén, akkor már 275-278°-os 11mm emelésű tengelyt lehet kapni 160eFt-ért (-70eFt=90eFt költség). Ha valaki használt már ilyen "nagyobb" tengelyt 16v opel motoron, akkor az nyilatkozhatna a vezethetőség változásáról. Ez is "mennyit hozna a konyhára, illetve menire befolyásolná a vezethetőséget (városban)"?

Illetve valai csináltatott tengely feltöltetést és köszörűltetést? Mert ha másképpen nem megy, akkor Gaál-ék csinálnak ilyet (Havassy-nál is) 60eFt környékén."

Nekem szuromi féle van úgymond kisalapkörös kíváncsi lennék azért egy gyári nagyalapkörös tengely viselkedésére is .Elvileg a nagyalapkörös kíméli a szeleprugókat is mert nem kell annyira hirtelen nyitni a tengelynek és egyenletesebb a felfutás és a lefutás is.

Az hogy az itb meg a tengelycsere kb mit jelentene akkor tudnánk megnézni ha végre fel lenne rendesen progizva az autóm és látnánk a két nyomatékgörbe és teljesítmény közötti különbséget. Mondjuk egy jó leömlőt még csinálni kellene rá mert a többi része fent van de az még hiányzik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.