Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Ezeken a motorokon a termosztát a vezérműszíj mögött van, így egy termosztátcserénél le kell bontani a vezérlést is. Ezzel a külső házzal kiküszöbölhető ez a dolog, az eredeti termosztát helyét üresen hagyva, ezt meg a vízcsőbe iktatva könnyebb a csere szükség esetén.

Ééééés igen,vannak itt még emberek,akik figyelnek! :rolleyes:

Kösz Pepe! <_<

Link to comment
Megosztás:

Ezeken a motorokon a termosztát a vezérműszíj mögött van, így egy termosztátcserénél le kell bontani a vezérlést is. Ezzel a külső házzal kiküszöbölhető ez a dolog, az eredeti termosztát helyét üresen hagyva, ezt meg a vízcsőbe iktatva könnyebb a csere szükség esetén.

C14SE-n is a vezérlés alatt van, szóval érdemes lenne elgondolkodni rajta, hogy hogy tudom megoldani. Ha a termosztátház utáni gumicsőben lesz a termosztátom, akkor nem fogom megforralni a hengerfejet? Mennyi idő lehet kb az eltérés nyitásnál a távolság miatt?

Link to comment
Megosztás:

Nincsmit :wacko:

Dezső motortere még így néz ki? Azzal jössz Blitzre?

Egyszer meglett bontva a szelepfedél,nem vettem azóta új tömítést,itt-ott picit könnyedzik,de nem vészes.

Majd kicserélem,de most köv héten megy kasztni dokihoz,megkapja az új hátsó ajtót,szal nem azzal megyek.

Ja és azóta kapott egy Bosch silver akksit,az totál elrontja az összképet! :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Nagyon nagy munka átalakítani a digit klímára? Volt már rajtam kívül olyan aki ezt megakarta csinálni, vagy csak én vagyok ilyen elvetemült?:wacko:

Nekem folyamatban van, csak akivel csináljuk perpill nincs túl jól, meg van egyéb baja is...

Nem annyira nagy művelet. :D

Link to comment
Megosztás:

C14SE-n is a vezérlés alatt van, szóval érdemes lenne elgondolkodni rajta, hogy hogy tudom megoldani. Ha a termosztátház utáni gumicsőben lesz a termosztátom, akkor nem fogom megforralni a hengerfejet? Mennyi idő lehet kb az eltérés nyitásnál a távolság miatt?

Szerintem ugyanúgy fog működni, azoknál a motoroknál ahol kint van a termosztát ott is 98-fokos van benne. De próba-cseresznye.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap lettem tulajdonosa egy 95-ös 1.6 16v F Astrának. Számomra még teljesen ismeretlen dolog az egész ,ezért tanácsot kérnék. Hazafelé jöttem ,és belekerültem egy dugóba. A vízhőfok addig 90-92 fok körül mozgott. Viszont az araszolgatásnál majdnem 100 fokos lett. Kicsit megijedtem ,de szerencsére nem jutott el addig mert elindult a sor és visszahül az imént említett 90-92 fokra. Szerintetek ez a melegedés normális dolog? Jelzem az autó klímás ,de nem ment a klíma. A motorkód x16xel ha ez számít valamit.

Előre is köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap lettem tulajdonosa egy 95-ös 1.6 16v F Astrának. Számomra még teljesen ismeretlen dolog az egész ,ezért tanácsot kérnék. Hazafelé jöttem ,és belekerültem egy dugóba. A vízhőfok addig 90-92 fok körül mozgott. Viszont az araszolgatásnál majdnem 100 fokos lett. Kicsit megijedtem ,de szerencsére nem jutott el addig mert elindult a sor és visszahül az imént említett 90-92 fokra. Szerintetek ez a melegedés normális dolog? Jelzem az autó klímás ,de nem ment a klíma. A motorkód x16xel ha ez számít valamit.

Előre is köszi a segítséget.

Full korrekt :wacko: van 1-2 cimbim akinek ugyanez a moci dorombol, ott is ugyanez a szitu úgyhogy semmi pánik :wacko: míg visszahűl addig ne aggódj, ha lerug valahonnan valamit az már érdekesebb.. :D

Link to comment
Megosztás:

Full korrekt :wacko: van 1-2 cimbim akinek ugyanez a moci dorombol, ott is ugyanez a szitu úgyhogy semmi pánik :wacko: míg visszahűl addig ne aggódj, ha lerug valahonnan valamit az már érdekesebb.. :D

Rendben nem aggódom. Csak az kicsit mégis durva ezek szerint csak nekem, hogy majdnem 100 fokos a víz ,és nem kacsol a ventillátor.....ha meg lerug valamit az már kicsit gáz,pláne a hungárián a belső sávban.... :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Rendben nem aggódom. Csak az kicsit mégis durva ezek szerint csak nekem, hogy majdnem 100 fokos a víz ,és nem kacsol a ventillátor.....ha meg lerug valamit az már kicsit gáz,pláne a hungárián a belső sávban.... :wacko:

Azért ha egyáltalán nem kapcsol be 100 fokon sem a venti, akkor elképzelhető, hogy a hőfokkapcsolója megadta magát nem? :D

Na de majd figyelgesd, lehet csak nem érte el azt a hőmérsékletet, hogy be kelljen kapcsoljon! :wacko:

(nekem se sűrűn kapcsol, még nyáron sem, pedig 1-2 szerpentinen már felkapaszkodtam én is vele agyig megpakolva :wacko: )

Link to comment
Megosztás:

Azért ha egyáltalán nem kapcsol be 100 fokon sem a venti, akkor elképzelhető, hogy a hőfokkapcsolója megadta magát nem? :D

Na de majd figyelgesd, lehet csak nem érte el azt a hőmérsékletet, hogy be kelljen kapcsoljon! :wacko:

(nekem se sűrűn kapcsol, még nyáron sem, pedig 1-2 szerpentinen már felkapaszkodtam én is vele agyig megpakolva :wacko: )

Rendben figyelem. De ha nem túl drága ez az érzékelő,inkább veszek bele másikat. Megéri az az 1-2 ezer forintot és az én idegredszerem is rendben lesz. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Rendben figyelem. De ha nem túl drága ez az érzékelő,inkább veszek bele másikat. Megéri az az 1-2 ezer forintot és az én idegredszerem is rendben lesz. :D

Még ne vegyél azért! ;) Figyelgesd! Tök természetes dolog, hogy felmegy a mutató majdnem 100-ig dugóban! :P Ha meg utána visszament 92re, akkor az is nagyon jó!

Én is így voltam vele eleinte (előtte Wartburgom volt, ami főzte a zaccot állandóan :D ;) ) és furcsa volt nekem is, hogy nem (vagy csak ritkán) kapcsol a venti!

nekem megvan másfél éve, mentem vele vagy 40.000-et, és alig hallottam a venti hangját! ;)

5300, és az én idegrendszerem csak rosszabb lett tőle :wacko: :D :wacko: :P

Hja, azért nem egy olcsó cucc. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Rendben figyelem. De ha nem túl drága ez az érzékelő,inkább veszek bele másikat. Megéri az az 1-2 ezer forintot és az én idegredszerem is rendben lesz. :D

Nagyon egyszerűen ellenőrizni lehet a dolgot. Otthon elindítod a kocsit, felnyitod a motorháztetőt, és vársz. Szépen alapjáraton kb úgy 20 perc alatt be kell hogy kapcsoljon a venti. Figyeled közben a hőmérsékletet is, meg odapillantasz a ventire is, hogy mikor kapcsol. Előferdülhet, hogy a hőfokmérőd kicsit csal, és azért az a 100 fok nem is 100 volt hanem kevesebb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap lettem tulajdonosa egy 95-ös 1.6 16v F Astrának. Számomra még teljesen ismeretlen dolog az egész ,ezért tanácsot kérnék. Hazafelé jöttem ,és belekerültem egy dugóba. A vízhőfok addig 90-92 fok körül mozgott. Viszont az araszolgatásnál majdnem 100 fokos lett. Kicsit megijedtem ,de szerencsére nem jutott el addig mert elindult a sor és visszahül az imént említett 90-92 fokra. Szerintetek ez a melegedés normális dolog? Jelzem az autó klímás ,de nem ment a klíma. A motorkód x16xel ha ez számít valamit.

Előre is köszi a segítséget.

Üdv a klubban :D

Ne izgulj, én is így voltam az első melegedésnél. Polskiból átülve szívrohamot kaptam majdnem amikor 100 fokon állt a mutató. De aztán rájöttem, hogy zárt rendszerű a hűtő (bőven 100 fok felett forr fel a víz), és ha egy kicsit vártam volna akkor bekapcsolt volna a ventillátor és szépen visszahűtötte volna :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem 95-97 fok környékén kapcsol, ettől magasabbra még nem kúszott a mutató a legmelegebb napokon se. Amikor van menetszél akkor 90 fok +- 2.

Ha egyenletes tempónál 90 - 2, azaz 88, akkor az nem túl jó, kicsit átengedhet a termosztátod! :wacko: Nekem is így csinált, amióta kicseréltem a termosztátot, azóta stabil 90 + egy hajszálnyi! :D

(kivéve ha isuzud van, mert az kisebb hőfokon üzemel, 90 alatt) Milyen autód van? Betehetnéd az aláírásodba! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.