Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

A kiegyenlítő tartály sapija, nem engedi el a nyomást, azt cserélni kéne, vagy nem tudom lehet e javítani rajta vmit...

Ha folyásnak nincs nyoma, akkor olyan helyen ereszt ahol rögtön el is párolog.

Ha a radiátorban lenne dugulás, akkor csak nem lenne fűtésed.

Szétszedtem, kitakarítottam, összeraktam, ugyan úgy sz.r volt. Föltekertem az NZ-dről levőt, hazáig jónak tűnt, de az első hosszabb út után az se vált be. Szétszedtem az újabbik sapkámat is minden tömítés a helyén volt, rugó jó, kupakok jók, sapka mégse jó. Föltettem az újat, azóta semmi bajom vele...

Link to comment
Megosztás:

A kiegyenlítő tartály sapija, nem engedi el a nyomást, azt cserélni kéne, vagy nem tudom lehet e javítani rajta vmit...

Ha folyásnak nincs nyoma, akkor olyan helyen ereszt ahol rögtön el is párolog.

Ha a radiátorban lenne dugulás, akkor csak nem lenne fűtésed.

érdekes , a sapka kb. 5 éve volt cserélve, gyárira , ilyen hamar beszart volna ?

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor mondj még egy okot, amiért egy álló motorban akkor nyomás van, hogy a ( bocs itt másoli fogok :) ) ", a víz zubogva tört fel a kiegyenlítő tartályból , alul a csőnél ."

mondasz valamit ... akkor irány az első alkatrészes bolt , egy új hűtősapka rendel :)

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor mondj még egy okot, amiért egy álló motorban akkor nyomás van, hogy a ( bocs itt másoli fogok :) ) ", a víz zubogva tört fel a kiegyenlítő tartályból , alul a csőnél ."

azért halkan megkérdezném , hogy egy meghibásodott/eldugult hűtősapka pontosan ezt a jelenséget kell , hogy produkálja?

ha igen ,akkor a szervizben nem ártana továbbképezniük magukat ....

Link to comment
Megosztás:

azért halkan megkérdezném , hogy egy meghibásodott/eldugult hűtősapka pontosan ezt a jelenséget kell , hogy produkálja?

ha igen ,akkor a szervizben nem ártana továbbképezniük magukat ....

Fogj egy fecskendőt, töltsd meg félig vízzel. majd az egyik ujjad szoritsd a végére. Aztán teljes erővel próbáld kinyomni belőle a vizet.

Link to comment
Megosztás:

azért halkan megkérdezném , hogy egy meghibásodott/eldugult hűtősapka pontosan ezt a jelenséget kell , hogy produkálja?

ha igen ,akkor a szervizben nem ártana továbbképezniük magukat ....

A szervizekről annyit, hogy Zotyának márkaszervizben takarítottak EGR szelepet C14NZ-n (nincs ilyen szelep rajta), szervizben többször megdícsérték az isuzu motoromat, hogy milyen szép, meg jó (csak nem isuzu) és a szervizek 70 %-ában úgy veszik le a hátsó fékdobot, hogy leütik kalapáccsal... Ha 1500 pénzért veszel egy kupakot, kevesebből tudsz meg többet, mintha odaviszed az autót egy főokoshoz, aki "máár ezer ilyet látott" és párezres óradíjért rá is jön, hogy nem tudja mit kéne csinálni, csak találomra elkezd darabokat cserélgetni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Következő problémám van a hűtő/ fűtőrendszerrel :

A kocsiban járó motornál , gázt adva hallható a hűtővíz áramlása , zürbölése kb. a fűtőmotor környékéről .

A kiegyenlítő tartályból lecsökent a vízszint. Tegnap reggel , hideg motornál a hűtősapka levételénél ,szisszenést hallottam , a víz zubogva tört fel a kiegyenlítő tartályból , alul a csőnél . Korábban , február körül , elkezdte forralni a vizet városban , akkkor kb . 3 liter fagyállót kellett utánatölteni . A víz elfolyásának nincs semmi nyoma , sem az utastérben ,sem kívül .

Persze voltam szervizben is februárban , de nem találtak semmilyen rendellenességet sem .

Jó kis hibatünet, van valakinek ötlete ?

Én arra gondoltam ,hogy a fűtőradiátorban dugulás van ....

Nekem így kezdődött a hengerfejtömítés átlukadása.....

Hát akkor mondj még egy okot, amiért egy álló motorban akkor nyomás van, hogy a ( bocs itt másoli fogok :) ) ", a víz zubogva tört fel a kiegyenlítő tartályból , alul a csőnél ."

Beledolgozik a motor a rendszerbe.

Link to comment
Megosztás:

A szervizekről annyit, hogy Zotyának márkaszervizben takarítottak EGR szelepet C14NZ-n (nincs ilyen szelep rajta), szervizben többször megdícsérték az isuzu motoromat, hogy milyen szép, meg jó (csak nem isuzu) és a szervizek 70 %-ában úgy veszik le a hátsó fékdobot, hogy leütik kalapáccsal... Ha 1500 pénzért veszel egy kupakot, kevesebből tudsz meg többet, mintha odaviszed az autót egy főokoshoz, aki "máár ezer ilyet látott" és párezres óradíjért rá is jön, hogy nem tudja mit kéne csinálni, csak találomra elkezd darabokat cserélgetni :rolleyes:

Mert úgy nem szabad? Nem értek hozzá, csak ha netán így szedi le a szerelőm akkor hogy le tudjam cseszni! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem így kezdődött a hengerfejtömítés átlukadása.....

Beledolgozik a motor a rendszerbe.

az utcában lakik egy hűtőjavítós srác , megnézte a kocsit , szerinte hengerfejes

a hűtősapka csere nem jött be ....

kb 2 . liter vizet kellett utánatöltenem a rendszerbe , csurig töltve a kiegy. tartályt , időnként buborékok jönnek fel , illetve kinyomja a vizet

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat olvasgattam, de sajna nem igazán találtam egyértelmű választ, ne haragudjatok, ha elnéztem. És remélem hogy jó Topic-ba írok...

Problémám: Hogyan tudom kiszedni a fűtéskonzolt?

Odáig ismerős a procedúra, hogy hogyan szedem le a középkonzolt róla, de ki kellene szedjem LED-ezés céljából jobb hozzáférhetőség miatt az egész konzolt (legalábbis remélem így hívják a fehér színű részt, amin pl. maga a számlap is van.)

Esetleg képekkel illusztrálva valaki? Egyébként mennyire húzós művelet?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sokat olvasgattam, de sajna nem igazán találtam egyértelmű választ, ne haragudjatok, ha elnéztem. És remélem hogy jó Topic-ba írok...

Problémám: Hogyan tudom kiszedni a fűtéskonzolt?

Odáig ismerős a procedúra, hogy hogyan szedem le a középkonzolt róla, de ki kellene szedjem LED-ezés céljából jobb hozzáférhetőség miatt az egész konzolt (legalábbis remélem így hívják a fehér színű részt, amin pl. maga a számlap is van.)

Esetleg képekkel illusztrálva valaki? Egyébként mennyire húzós művelet?

Köszi

Rádió ki, kijelző ki, kormányburkolat le, óraegység burkolat le, két felő rács ki, fűtéskezelő gombok le. A középsőnél ki kell húzni a gombot és alányúlni vékony csavarhúzóval és lejön, aztán csavarok ki. Felül a két rácsnál, kormány bukolat alatt van egy, kijelzőnél a két szélső valamint a fűtéskonzolnál van kettő alul, valamint ugye a hőmérsékletállító és a pozícióváltó alatt találsz még két csavart, ami a középkonzol burkolatához fogja oda a fűtéskezelő egységet. Elakadásjelzőt és a csatlakozóját ki kell pattintani a helyéről, ha jobban hozzá akarsz férni. Ezután már elvileg libeg az egész fehér fűzéskonzolod, csak a három bowdent, a vákuumcsvet és a csatlakozókat kell leszedni a ventilárorkapcsolóról és kint is van. :)

Link to comment
Megosztás:

Rádió ki, kijelző ki, kormányburkolat le, óraegység burkolat le, két felő rács ki, fűtéskezelő gombok le. A középsőnél ki kell húzni a gombot és alányúlni vékony csavarhúzóval és lejön, aztán csavarok ki. Felül a két rácsnál, kormány bukolat alatt van egy, kijelzőnél a két szélső valamint a fűtéskonzolnál van kettő alul, valamint ugye a hőmérsékletállító és a pozícióváltó alatt találsz még két csavart, ami a középkonzol burkolatához fogja oda a fűtéskezelő egységet. Elakadásjelzőt és a csatlakozóját ki kell pattintani a helyéről, ha jobban hozzá akarsz férni. Ezután már elvileg libeg az egész fehér fűzéskonzolod, csak a három bowdent, a vákuumcsvet és a csatlakozókat kell leszedni a ventilárorkapcsolóról és kint is van. :)

Na a "libegésig" már jópárszor eljutottam... :icon1: Épp a három bowden és a vákuumcső levétele érdekelne, mert azt még sosem próbáltam...

Képek esetleg?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

az utcában lakik egy hűtőjavítós srác , megnézte a kocsit , szerinte hengerfejes

a hűtősapka csere nem jött be ....

kb 2 . liter vizet kellett utánatöltenem a rendszerbe , csurig töltve a kiegy. tartályt , időnként buborékok jönnek fel , illetve kinyomja a vizet

Kipufogó gőzöl-e?

Link to comment
Megosztás:

Kipufogó gőzöl-e?

megjött a diagnózis a klinikából : átégett a 4-es hengernél a hengerfej tömítés !!

a gyógyszer a következő :

hengerfej gépműhelyben felújítva

hengerfej tömítés csere ,

vezérműszíj csere ,

főtengely szimering csere ,

vezérműtengely szimering csere ,

motorolaj csere ,

fagyálló csere,

kíváncsi leszek a végeredményre !

Link to comment
Megosztás:

megjött a diagnózis a klinikából : átégett a 4-es hengernél a hengerfej tömítés !!

a gyógyszer a következő :

hengerfej gépműhelyben felújítva

hengerfej tömítés csere ,

vezérműszíj csere ,

főtengely szimering csere ,

vezérműtengely szimering csere ,

motorolaj csere ,

fagyálló csere,

kíváncsi leszek a végeredményre !

Hengerfej csavarokat is lehet hogy kéne cserélni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

megjött a diagnózis a klinikából : átégett a 4-es hengernél a hengerfej tömítés !! a gyógyszer a következő : hengerfej gépműhelyben felújítva hengerfej tömítés csere , vezérműszíj csere , főtengely szimering csere , vezérműtengely szimering csere , motorolaj csere , fagyálló csere, kíváncsi leszek a végeredményre !

Mázlid van, ennek a motornak van némi hajlama a hengerfej repedésére is. A hengerfej felújításába beletartozik a szelepszár-szimmeringek cseréje is remélem.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A problémám a következő... Opel Astra Gsi 8v. C20NE motorkód.

Nem kapcsol be a hütőventillátor ha eléri a hőfokot akkor sem.Ma vettem bele hőgombát de az se segített a problémán. :(

Most úgy oldottam meg hogy kapcsolósra csináltam meg a ventillátort de gondolom ez se jó megoldás hosszú távon!

Mit lehetne tenni hogy működjön?

Előre is köszi a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A problémám a következő... Opel Astra Gsi 8v. C20NE motorkód.

Nem kapcsol be a hütőventillátor ha eléri a hőfokot akkor sem.Ma vettem bele hőgombát de az se segített a problémán. :(

Most úgy oldottam meg hogy kapcsolósra csináltam meg a ventillátort de gondolom ez se jó megoldás hosszú távon!

Mit lehetne tenni hogy működjön?

Előre is köszi a segítséget! :)

Egészen pontosan meddig hagytad melegedni? Ha egyfokozatú a ventillátorod, akkor tényleg csak akkor kapcsol a gomba amikor már tényleg nagyon meleg van :rolleyes: Esetleg a csatlakozóját el lehet takarítani, illetve a gombáról jövő csatlakozón rövidre zárni az érintkezőket, hogy akkor elindul -e a venti, de lehet hogy csak följebb van az "ingerküszöbe" mint neked :D Csalóka az a mutató, nem kell fokra pontosan komolyan venni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

A problémám a következő... Opel Astra Gsi 8v. C20NE motorkód.

Nem kapcsol be a hütőventillátor ha eléri a hőfokot akkor sem.Ma vettem bele hőgombát de az se segített a problémán. :(

Most úgy oldottam meg hogy kapcsolósra csináltam meg a ventillátort de gondolom ez se jó megoldás hosszú távon!

Mit lehetne tenni hogy működjön?

Előre is köszi a segítséget! :)

Villany van a vezetékben? Ami a gombára megy. Gondolom a hőgomba az csak egy bimetálos kapcsoló, nem más, így ha gombára menő vezetéket összezárod. akkor el kellene indulni a ventilátornak. De csak szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Villany van a vezetékben? Ami a gombára megy. Gondolom a hőgomba az csak egy bimetálos kapcsoló, nem más, így ha gombára menő vezetéket összezárod. akkor el kellene indulni a ventilátornak. De csak szerintem.

Pontosan. :D Ahogy Dáwid is írta. Összezár, beindul, akkor jó minden, csak a gomba nem jó.

Igaz, hogy nekem kétsebességes a klíma miatt, de az első sebesség nálam is akkor kapcsolódik, mint a normál mezei 1 sebességesnél (mivel nekem a második sebesség csak bekapcsolt klímánál lépne üzembe) így az én műszerem szerint mikor beindulnak a ventik (igen, kettő van) már nyaldossa a műszer a 100 fokos jelzést..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.