Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Először is köszönöm szépen a gyors válaszokat! :icon1:

Nos azt kipróbáltam hogy átvezettem kábelt a hőgomba csatijáról és úgy ment a venti :icon1: a hőgomba vadi új tegnap vettem a cromaxba.

Háááát megnéztem vártam és felment a 100as felé a mutató de nem akart bekapcsolni :huh: 2fokozat van rá írva a hőgombára 105 meg 110 ha jól emlékszem...

Nekem anno volt egy másik GSI-m az már ha felment 92-95fokra akkor egyből beindult a venti... nos nem tudom mi lehet?! lehet elkéne vinnem valami villamossági emberkéhez.

Link to comment
Megosztás:

Először is köszönöm szépen a gyors válaszokat! :icon1:

Nos azt kipróbáltam hogy átvezettem kábelt a hőgomba csatijáról és úgy ment a venti :icon1: a hőgomba vadi új tegnap vettem a cromaxba.

Háááát megnéztem vártam és felment a 100as felé a mutató de nem akart bekapcsolni :huh: 2fokozat van rá írva a hőgombára 105 meg 110 ha jól emlékszem...

Nekem anno volt egy másik GSI-m az már ha felment 92-95fokra akkor egyből beindult a venti... nos nem tudom mi lehet?! lehet elkéne vinnem valami villamossági emberkéhez.

Akkor a vadi uj gomba nem hozzá való.

Ha jól rémlik 100nál kene bekapcsolnia 95nél ki.

a tiéd meg 110nél kapcsol be.

Link to comment
Megosztás:

De azt meg már nem mertem megvárni mert nem igazán tesz jót neki gondolom ha felmegy 100fölé?! mert a Cromax ba ezt adták hozzá mondtam motorkódot is :icon1:

Honnan tudod, hogy 100 fokos a víz? :) A műszer nem OMSZ által hitelesített műszer. :) Amúgy gondolom egy sebességes a rendszered, tehát a csatlakozó csak két lábból áll. Ha tényleg 105 és 110 van ráírva, akkor igazan van Errant-nak és rossz értékű gombát adtak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Most nézem hogy amit én vettem az hőfok kapcsoló...ezek szerint akkor a hőgomba teljesen más? Ha szembe állok a kocsival akkor bal oldalon a hűtő oldalán helyezkedik el amit kicseréltem 3lábú hőfok kapcsoló...A hőgomba hol helyezkedik el?

Az a hőgomba. Van amikor a lengéscsillapítót is gátlónak hívják :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv a Fórumon! Lenne egy kérdésem: 97es astra x14xe motoros Hűtőventilátora induláskor nagyon zajos. Kiszereltem,hogy csapágyat cseréljek vagy megzsírozzam a hátulját sikerült szétszedni de az elejét nemtudom hogy zsugorgyürüs vagy menetes a burkolat elötti rész. Előre is köszönöm a segítőkész Fórumozók segítségét!

Link to comment
Megosztás:

Üdv a Fórumon! Lenne egy kérdésem: 97es astra x14xe motoros Hűtőventilátora induláskor nagyon zajos. Kiszereltem,hogy csapágyat cseréljek vagy megzsírozzam a hátulját sikerült szétszedni de az elejét nemtudom hogy zsugorgyürüs vagy menetes a burkolat elötti rész. Előre is köszönöm a segítőkész Fórumozók segítségét!

Az enyém ilyen melyik részével van gondod?

545078-20120505-AoYuMy.jpg

545079-20120505-LYsrji.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv a Fórumon! Lenne egy kérdésem: 97es astra x14xe motoros Hűtőventilátora induláskor nagyon zajos. Kiszereltem,hogy csapágyat cseréljek vagy megzsírozzam a hátulját sikerült szétszedni de az elejét nemtudom hogy zsugorgyürüs vagy menetes a burkolat elötti rész. Előre is köszönöm a segítőkész Fórumozók segítségét!

Igen, azokat a fémb@szokat kell kihajlítani és akkor szétjön. Bár szétszedni könnyebb, mint összerakni.

Amúgy halk hűtőventit még nem láttam, szóval hacsak nem recseg, zörög vagy nyikorog, akkor inkább ne is szedd szét.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Diavia klímám van, a gázpedál mellett, a fűtésboxba oldalról bele van csavarozva egy 133000/2-es cikkszámú diavia "érzékelő".

A belső oldalán ilyen hosszú fém pöckök vannak mintha valami hűtőborda lenne vagy ilyesmi. A levegő befúvás nem szabályoz rendesen, csak ha maximumra állítom akkor nyomja a levegőt, amúgy csak ha kicsit megkopogtatom ezt az "érzékelőt" akkor néha elindul egy kis időre a többi fokozat is.

Kérdésem a következő: Mi ennek a csodának a neve? Köszönöm

Szerk: ECC fordulat szabályzó a neve, és 27darab ezres lesz... Szuper!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Diavia klímám van, a gázpedál mellett, a fűtésboxba oldalról bele van csavarozva egy 133000/2-es cikkszámú diavia "érzékelő".

A belső oldalán ilyen hosszú fém pöckök vannak mintha valami hűtőborda lenne vagy ilyesmi. A levegő befúvás nem szabályoz rendesen, csak ha maximumra állítom akkor nyomja a levegőt, amúgy csak ha kicsit megkopogtatom ezt az "érzékelőt" akkor néha elindul egy kis időre a többi fokozat is.

Kérdésem a következő: Mi ennek a csodának a neve? Köszönöm

Szerk: ECC fordulat szabályzó a neve, és 27darab ezres lesz... Szuper!

Biztos, hogy halott az alkatrész? Nem lehet, hogy csak kontakthiba van valahol?

Egyébként én most kompresszort cseréltem, és bárcsak 27 rongy lett volna...

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy halott az alkatrész? Nem lehet, hogy csak kontakthiba van valahol?

Egyébként én most kompresszort cseréltem, és bárcsak 27 rongy lett volna...

Néha működik, néha nem. Ha rákoppintok elindul de pár másodpercen belűl meg is áll. Kivétel ha maximális befújáson van mert akkor jön folyamatosan.

Illetve ha működik akkor állítgatja saját magát, egyszer gyengébben egyszer erősebben, egyszer elindul egyszer megáll. A hivatalos forgalmazónál beszéltem egy palival aki sokat segített már nekem eddig is. Aztmondta ilyet akkor csinál ha haldoklik.

Kérdeztem lehet-e javítani azt mondta nem. Illetve ha olyan hibája lenne hogy pl test vagy ilyesmi akkor jelezné a hibát a kijelzőn. Sajnos ez van Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volna-e ötletetek hogy miért lehet ilyen a tűzfalon kijövő fűtés csőnél a szivacs tömítés? Ki lett cserélve a vízcső + új bilincs És csak az egyik oldalt ilyen mindig!

Nekem felváltva három helyen szivárgott a víz, csöveket cseréltem, bilincsekkel variáltam sehogy sem lett jó. Végül a kiegyenlítő tartály kupakját cseréltem ki és azóta nem szivárog sehol. Esélyes nálad is szerintem, hogy valahol dugulás lehet a rendszerben, vagy a nyomáskiengedő szelep szórakozik nálad is és azért szivárog akármit csinálsz vele.

Link to comment
Megosztás:

Nekem felváltva három helyen szivárgott a víz, csöveket cseréltem, bilincsekkel variáltam sehogy sem lett jó. Végül a kiegyenlítő tartály kupakját cseréltem ki és azóta nem szivárog sehol. Esélyes nálad is szerintem, hogy valahol dugulás lehet a rendszerben, vagy a nyomáskiengedő szelep szórakozik nálad is és azért szivárog akármit csinálsz vele.

Nekem sehol máshol csak ott!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Már korábban írtam ide klímával kapcsolatban. Na a héten eljutottam az autóval végre a klímáshoz. Sajnos az általam vásárolt használt kompresszor nem volt kompatibilis az enyémmel, pedig az is x14xe motoron volt, de tigrán és más a szíjtárcsája meg a mágnes tekercs csatlakozója. Megpróbáltuk átrakni a szíjtárcsát, de nem lehet, más a mágnes mérete is és a mágnest sem lehet átrakni. Kénytelen voltam gyorsan bontóból venni egy másikat. Szárítószűrő és feltöltő szelep cserélve lett. Vákumot tartotta, feltöltötték festett gázzal. Tökéletesen hűtött. Örültem is neki. Eltelt 2 nap. Most este kapcsolnám be, mondom kipróbálom műxik e még. Hát nem működött, be sem kapcsolt. Biztiket átnéztem, minden ok. Zseblámpával a sötétben átnéztem a motorteret és akkor szembesültem azzal, hogy a kompresszorháznál körben engedte el a gázt, fluoreszkált az egész motor alja, gondolom a menetszél széthordta. Máshol szerencsére nem látok szivárgás nyomot. Kérdés, hogy honnan tudok én szerezni tömítésgarnitúrát a kompresszorhoz?

Az az igazság, hogy nem szeretnék fizetni megint tízezreket, úgyhogy jó lenne ha megtudnánk oldani itthon a tömítéscserét és csak töltésre kellene elvinnem. A másik gondom még az, hogy amikor még működött a klíma és kikapcsoltam, akkor néha csörömpölt kicsit a kompi. Van a szíjtárcsán valami burkolat és abba ér bele néha. Mondták is amikor felrakták, hogy lesz 1 kis hangja, de majd abbahagyja. Ezzel lehet valamit csinálni, vagy majd tényleg abbahagyja? Egy idő után egyébként tényleg abbahagyja, de minden kikapcsolás után előjött ez a hang, elég idegesítő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Már korábban írtam ide klímával kapcsolatban. Na a héten eljutottam az autóval végre a klímáshoz. Sajnos az általam vásárolt használt kompresszor nem volt kompatibilis az enyémmel, pedig az is x14xe motoron volt, de tigrán és más a szíjtárcsája meg a mágnes tekercs csatlakozója. Megpróbáltuk átrakni a szíjtárcsát, de nem lehet, más a mágnes mérete is és a mágnest sem lehet átrakni. Kénytelen voltam gyorsan bontóból venni egy másikat. Szárítószűrő és feltöltő szelep cserélve lett. Vákumot tartotta, feltöltötték festett gázzal. Tökéletesen hűtött. Örültem is neki. Eltelt 2 nap. Most este kapcsolnám be, mondom kipróbálom műxik e még. Hát nem működött, be sem kapcsolt. Biztiket átnéztem, minden ok. Zseblámpával a sötétben átnéztem a motorteret és akkor szembesültem azzal, hogy a kompresszorháznál körben engedte el a gázt, fluoreszkált az egész motor alja, gondolom a menetszél széthordta. Máshol szerencsére nem látok szivárgás nyomot. Kérdés, hogy honnan tudok én szerezni tömítésgarnitúrát a kompresszorhoz?

Az az igazság, hogy nem szeretnék fizetni megint tízezreket, úgyhogy jó lenne ha megtudnánk oldani itthon a tömítéscserét és csak töltésre kellene elvinnem. A másik gondom még az, hogy amikor még működött a klíma és kikapcsoltam, akkor néha csörömpölt kicsit a kompi. Van a szíjtárcsán valami burkolat és abba ér bele néha. Mondták is amikor felrakták, hogy lesz 1 kis hangja, de majd abbahagyja. Ezzel lehet valamit csinálni, vagy majd tényleg abbahagyja? Egy idő után egyébként tényleg abbahagyja, de minden kikapcsolás után előjött ez a hang, elég idegesítő.

Én pl abban a szervizben kértem, ahol a kompresszort szereltettem fel. Volt nekik vagy 20 féle, vittem minkákat a régi tömítésből és ahhoz mértük össze. Darabját kb 50 pénzért adták, szóval még kerestek is rajta :lol:

Amúgy lehet venni komplett készletet is, de az több ezerbe kerül.

Link to comment
Megosztás:

Én pl abban a szervizben kértem, ahol a kompresszort szereltettem fel. Volt nekik vagy 20 féle, vittem minkákat a régi tömítésből és ahhoz mértük össze. Darabját kb 50 pénzért adták, szóval még kerestek is rajta :lol:

Amúgy lehet venni komplett készletet is, de az több ezerbe kerül.

Magyarul, akkor nem kell megvenni 7-8 ezerért a tömítésgarnitúrát (ennyit mondtak rá kb), hanem szét kell kapni a kompit és venni bele a benne lévő gumi tömítéssel megegyezőt max pár száz forintért, majd összerakni?

Link to comment
Megosztás:

Magyarul, akkor nem kell megvenni 7-8 ezerért a tömítésgarnitúrát (ennyit mondtak rá kb), hanem szét kell kapni a kompit és venni bele a benne lévő gumi tömítéssel megegyezőt max pár száz forintért, majd összerakni?

Bocs, azt hiszem félre értettelek... :omg:

Neked nem a csőcsatlakozáshoz való kis gyűrűk kellenek, hanem a kompresszor házának tömítésgarnitúrája? Na az már nem egyszerű.

Csak úgy nem is szabad (nem érdemes) szétszedni a kompresszort, azt szakik szokták csinálni. Ja és aranyáron.

A háztömítés tényleg lehet simán 7-8 ezer is, plusz kb 50 a javítás. Inkább vegyél másik kompit, lehet, hogy az olcsóbb.

Link to comment
Megosztás:

Bocs, azt hiszem félre értettelek... :omg:

Neked nem a csőcsatlakozáshoz való kis gyűrűk kellenek, hanem a kompresszor házának tömítésgarnitúrája? Na az már nem egyszerű.

Csak úgy nem is szabad (nem érdemes) szétszedni a kompresszort, azt szakik szokták csinálni. Ja és aranyáron.

A háztömítés tényleg lehet simán 7-8 ezer is, plusz kb 50 a javítás. Inkább vegyél másik kompit, lehet, hogy az olcsóbb.

Hát nem tudom. 50 azért az húzós. Az már átb..szás. nekem 15-20 ezret mondtak a háztömítés cserére. Egyébként most vettem a kompresszort bontóban azért,mert az enyém fullra behalt. Nem szivárgott sehol, de valószínűleg ki voltak kopva a dugattyúi és nem csinált nyomást, hiába lett feltöltve gázzal a rendszer, nem hűtött. Vettem egy hibátlan kompresszort egyébként, ami tigrából lett kiszedve ugyanilyen motorról (működött a klíma mielőtt le lett bontva), de sajna nem stimmelt a szíjtárcsa és nem is lehetett átrakni, úgyhogy muszáj volt hirtelen a bontóból venni, de csak ez az egy darab volt. Működni működik, de a háznál körben elengedte a gázt sajnos. Nincs értelme másikat venni szerintem, mert mindben tömítésgarnitúrát kellene cserélni, mivel ki tudja milyen állapotban van már az a tömítés, főleg ha régen le van már szerelve és nem volt használva. Szóval ilyen kompresszor ház tömítésgarnitúra kellene valahonnan, mert nem akarok 20 ezret fizetni még ezért is.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom. 50 azért az húzós. Az már átb..szás. nekem 15-20 ezret mondtak a háztömítés cserére. Egyébként most vettem a kompresszort bontóban azért,mert az enyém fullra behalt. Nem szivárgott sehol, de valószínűleg ki voltak kopva a dugattyúi és nem csinált nyomást, hiába lett feltöltve gázzal a rendszer, nem hűtött. Vettem egy hibátlan kompresszort egyébként, ami tigrából lett kiszedve ugyanilyen motorról (működött a klíma mielőtt le lett bontva), de sajna nem stimmelt a szíjtárcsa és nem is lehetett átrakni, úgyhogy muszáj volt hirtelen a bontóból venni, de csak ez az egy darab volt. Működni működik, de a háznál körben elengedte a gázt sajnos. Nincs értelme másikat venni szerintem, mert mindben tömítésgarnitúrát kellene cserélni, mivel ki tudja milyen állapotban van már az a tömítés, főleg ha régen le van már szerelve és nem volt használva. Szóval ilyen kompresszor ház tömítésgarnitúra kellene valahonnan, mert nem akarok 20 ezret fizetni még ezért is.

Nekem azt mondták ezek a gm-harrison kompresszorok ilyenek, hogy idő múltával elengedik a gázt. Ki lehet cserélni a tömítéseket, tömszelencéket, de nem biztos hogy jó/jobb lesz. Nekem is ereszt de az én szakim 2ezerért reload-ol :) Aztmondta ha szét kéne szedni és megcsinálni az minimum 20 ezer. Azt hogy milyen cucc kell bele csak akkor látod meg ha szétszedted mert több féle hozzávaló alkatrész van. Keresd meg a "Cool4u Kft."-t nekem minden egyes kérdésben a rendelkezésemre álltak (habár az én klímám nem gyári de a kompresszor ugyanaz). Ha bármit nem tudtam elmagyarázták, beállítási rajzot küldtek, és szinte fejből nyomják a gyári számokat, legalábbis akivel én beszéltem. Remélem tudtam segíteni Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondták ezek a gm-harrison kompresszorok ilyenek, hogy idő múltával elengedik a gázt. Ki lehet cserélni a tömítéseket, tömszelencéket, de nem biztos hogy jó/jobb lesz. Nekem is ereszt de az én szakim 2ezerért reload-ol :) Aztmondta ha szét kéne szedni és megcsinálni az minimum 20 ezer. Azt hogy milyen cucc kell bele csak akkor látod meg ha szétszedted mert több féle hozzávaló alkatrész van. Keresd meg a "Cool4u Kft."-t nekem minden egyes kérdésben a rendelkezésemre álltak (habár az én klímám nem gyári de a kompresszor ugyanaz). Ha bármit nem tudtam elmagyarázták, beállítási rajzot küldtek, és szinte fejből nyomják a gyári számokat, legalábbis akivel én beszéltem. Remélem tudtam segíteni Üdv

Köszi! Nekem is azt javasolták, hogy nem éri meg szétszedni. Meg mivel bontott a kompresszor és ki tudja mióta le volt már szedve, ezért ki vannak száradva a tömítések benne. Azt tanácsolták, hogy meg kellene próbálni még egy feltöltést, hátha megdagadnak tőle már annyira a tömítések, hogy jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.