Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés, és klíma


Golby

Recommended Posts

Köszi! Nekem is azt javasolták, hogy nem éri meg szétszedni. Meg mivel bontott a kompresszor és ki tudja mióta le volt már szedve, ezért ki vannak száradva a tömítések benne. Azt tanácsolták, hogy meg kellene próbálni még egy feltöltést, hátha megdagadnak tőle már annyira a tömítések, hogy jó lesz.

Na elengedte a második töltést is, úgyhogy a kompresszor ház tömítés adta meg magát, ez most már biztos. De rendes volt a szervizes srác, mert ingyen megtöltötték, meg azt mondta, hogy ha nem lesz jó, akkor vigyem vissza, a bontós ismerőse ingyen ad egy másik kompresszort (mivel ott vettem), ők ingyen felszerelik és még egyszer megtöltik ingyen. Úgyhogy le a kalappal előttük, mert a rendszert teljesen rendbe tették, nem ereszt sehol, arról meg nem ők tehetnek igazából, hogy a bontóból vett kompresszor rossz.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A hétvégi termosztátproblémám megoldódott viszont nem csak a kerekem kapott defektet a napokban hanem a fűtőradiátorom is! Folyik a víz az utastér felé. Érdemes nekilátni házilag cserélni, vagy inkább szerelőre bízzam? Mennyire nehéz kiszedni a műszerfal mögül? És mennyire kell megbontani a műszerfalat?

Köszi a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégi termosztátproblémám megoldódott viszont nem csak a kerekem kapott defektet a napokban hanem a fűtőradiátorom is! Folyik a víz az utastér felé. érdemes nekilátni házilag cserélni, vagy inkább szerelőre bízzam? Mennyire nehéz kiszedni a műszerfal mögül? és mennyire kell megbontani a műszerfalat?

Köszi a segítséget előre is!

műszerfalat semennyire, a kardánboxot kell folszedni, és ottl lesz a műszerfal alatt. Nem túl egyszerű cserélni, de nem lehetetlen ;)
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Tudom nem ide tartozik, de ezen a fórumon van a legnagyobb mozgás, ezért írok inkább ide. Egy Suzuki klímájával lenne gond. Nem kapcsol be. Van benne egy kis áramkör, ami vezérel 2db relét. Az egyik a kompresszort, a másik a ventillátort kapcsolja. A bekapcsoló gomb meg egy sima mikrokapcsoló, ami ad egy jelet a vezérlőpanelnak és az kapcsolja a 2 relét. Biztik jók, vezetékek jók, kapcsoló jó és mégse megy. Indítás után ha bekapcsolom a klímát, akkor egy pillanatra megemelkedik a fordulat, de nem húz be a kompresszoron a mágnes és nem kapcsol a ventillátor sem, de ha külön adok áramot a ventinek és a mágnesnek, akkor működnek. A vezérlőpanel megkapja a testet és a 12V-ot is, a nyomógombon lévő AC és ECO ledek is világítanak reagál a gomb nyomkodásra, csak nem kapcsol be a klíma. Létezik az hogy ez az elektronika halt be és ezt kellene cserélni, vagy esetleg valamelyik nyomáskapcsoló halhatott be a klímacsövön? Találkozott már valaki ilyen hibával? Még egyszer bocsi, hogy ide írtam, de úgy gondoltam itt kapok leghamarabb választ erre a problémára!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tudom nem ide tartozik, de ezen a fórumon van a legnagyobb mozgás, ezért írok inkább ide. Egy Suzuki klímájával lenne gond. Nem kapcsol be. Van benne egy kis áramkör, ami vezérel 2db relét. Az egyik a kompresszort, a másik a ventillátort kapcsolja. A bekapcsoló gomb meg egy sima mikrokapcsoló, ami ad egy jelet a vezérlőpanelnak és az kapcsolja a 2 relét. Biztik jók, vezetékek jók, kapcsoló jó és mégse megy. Indítás után ha bekapcsolom a klímát, akkor egy pillanatra megemelkedik a fordulat, de nem húz be a kompresszoron a mágnes és nem kapcsol a ventillátor sem, de ha külön adok áramot a ventinek és a mágnesnek, akkor működnek. A vezérlőpanel megkapja a testet és a 12V-ot is, a nyomógombon lévő AC és ECO ledek is világítanak reagál a gomb nyomkodásra, csak nem kapcsol be a klíma. Létezik az hogy ez az elektronika halt be és ezt kellene cserélni, vagy esetleg valamelyik nyomáskapcsoló halhatott be a klímacsövön? Találkozott már valaki ilyen hibával? Még egyszer bocsi, hogy ide írtam, de úgy gondoltam itt kapok leghamarabb választ erre a problémára!

Hülye kérdés, de gáz van benne, nem engedte el? Ha nagyon nincs gáz a rendszerben, akkor szándékosan nem szokott elindulni a kompresszor

:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Igen van benne gáz. Azt hittük mi is, hogy nincs és azért nem kapcsol, de elvitték feltölteni és azt mondta a klímás, hogy volt benne 360g gáz, szóval be kellett volna kapcsolnia, de azért feltöltötte rendesen és így se kapcsol. Ha viszont adok külön áramot a reléknek, akkor kapcsol.

Link to comment
Megosztás:

Igen van benne gáz. Azt hittük mi is, hogy nincs és azért nem kapcsol, de elvitték feltölteni és azt mondta a klímás, hogy volt benne 360g gáz, szóval be kellett volna kapcsolnia, de azért feltöltötte rendesen és így se kapcsol. Ha viszont adok külön áramot a reléknek, akkor kapcsol.

Akkor azt a nyomásérzékelőt kellene megnézni még, amit írtál. Ki kellene valahogy iktatni a körből és ha úgy elindul, akkor megvan a hiba.

Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Akkor azt a nyomásérzékelőt kellene megnézni még, amit írtál. Ki kellene valahogy iktatni a körből és ha úgy elindul, akkor megvan a hiba.

Szerintem...

Köszi a választ! Én is arra a nyomáskapcsolóra gyanakszok még. Gondolom az csak egy sima érzékelő, ami nyomás alatt rövidre zárja az áramkört, egyébként meg nem. (gondolom én) De még majd meg kell néznem milyen van benne, mert a neten találtam 2 vezetékes és 4 vezetékes változatot is. 2 vezetékesnél egyértelmű, hogy csak össze kell kötni a két vezetéket, de 4 vezetékesnél jó kérdés, hogy melyiket kell.

Link to comment
Megosztás:

Kétvezetékes a nyomáskapcsoló, rövidre zártam, de így sem indul. Egyébként indítás után ha bekapcsolom a a klímát, akkor kb 1-2mp-re be is kapcsol, elindul a ventillátor és behúz a mágnes, de egyből ki is kapcsol. Következő bekapcsolásnál már ezt nem csinálja, csak ha leveszem a gyújtás és újra beindítom. Ha a ventillátor és a mágnes reléjének adok külön áramot, akkor szépen elindul és hűt is. Ebből kifolyólag arra tippelek arra, hogy a kis vezérlő doboz, ami a reléket vezérli rossz. Vezetékek tuti jók, ki lettek mérve, biztik is jók. A relék nem kapcsolnak, azokat meg ez a dobozka kapcsolja, úgyhogy szerintem egyértelműen ez a baj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehetséges autóvétel előtt állok, egy 1.6-os F Astra a kinézett típus, viszont a rengeteg utánaolvasás után és a nézelődés előtt egy kérdésre még függőben van, mégpedig a klíma...legyen, vagy ne legyen.

Azt szeretném megtudakolni, hogy a klímakompresszor szíja a főtengelyen kívül még milyen alkatrészre kapcsolódik rá, mit hajt?

Ha véletlen a kompresszornak valami fizikai sérelme támad és nem tudom azonnal cserélni akkor mely alkatrészek lesznek azok, amik a szíj levételével megszűnnek dolgozni.

A választ előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehetséges autóvétel előtt állok, egy 1.6-os F Astra a kinézett típus, viszont a rengeteg utánaolvasás után és a nézelődés előtt egy kérdésre még függőben van, mégpedig a klíma...legyen, vagy ne legyen.

Azt szeretném megtudakolni, hogy a klímakompresszor szíja a főtengelyen kívül még milyen alkatrészre kapcsolódik rá, mit hajt?

Ha véletlen a kompresszornak valami fizikai sérelme támad és nem tudom azonnal cserélni akkor mely alkatrészek lesznek azok, amik a szíj levételével megszűnnek dolgozni.

A választ előre is köszönöm!

Helló!

Az enyémen hosszbordás szíj van és ez a szíj hajtja a főtengelyről a klímakompresszort, a generátort és a szervót. Ezen szerintem felesleges gondolkodni. Ha teheted klímásat vegyél, mert nyáron a melegben elég hálás tud lenni, feltéve ha működik. De ha nem is működik, attól az autót tudod használni, semmi köze hozzá. Csak ha javításhoz le kell venni a kompresszort, akkor nem tudsz vele menni, ameddig nincs visszarakva, vagy rövidebb szíjat kell feltenni addig. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehetséges autóvétel előtt állok, egy 1.6-os F Astra a kinézett típus, viszont a rengeteg utánaolvasás után és a nézelődés előtt egy kérdésre még függőben van, mégpedig a klíma...legyen, vagy ne legyen.

Azt szeretném megtudakolni, hogy a klímakompresszor szíja a főtengelyen kívül még milyen alkatrészre kapcsolódik rá, mit hajt?

Ha véletlen a kompresszornak valami fizikai sérelme támad és nem tudom azonnal cserélni akkor mely alkatrészek lesznek azok, amik a szíj levételével megszűnnek dolgozni.

A választ előre is köszönöm!

Természetesen klímás legyen. Ha bármi baja adódna akkoris találsz hozzá bontottan 15-20-ért, de van hogy olcsóbban is.

Ezek a kompresszorok nem tartanak örökké mint ahogy más sem. Ha elmegy a gáz az autót tudod használni és megcsináltatod ha lesz pénzed rá.

Ha a "fizikai sérelem" alatt pedig arra gondoltál mi lesz akkor ha tönkre megy egy esetleges ütközés során, akkor szerintem már nem a klíma lesz a legnagyobb problémád hanem egy új motor vagy másik autó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehetséges autóvétel előtt állok, egy 1.6-os F Astra a kinézett típus, viszont a rengeteg utánaolvasás után és a nézelődés előtt egy kérdésre még függőben van, mégpedig a klíma...legyen, vagy ne legyen.

Azt szeretném megtudakolni, hogy a klímakompresszor szíja a főtengelyen kívül még milyen alkatrészre kapcsolódik rá, mit hajt?

Ha véletlen a kompresszornak valami fizikai sérelme támad és nem tudom azonnal cserélni akkor mely alkatrészek lesznek azok, amik a szíj levételével megszűnnek dolgozni.

A választ előre is köszönöm!

Enyém is klímás gyárilag. Sajnos vannak nem gyári klímások is, Diavia márkájú csodák. Ezt azért jó lenne tudni, hogy gyári-e. Bár a gyárit könnyen felismerni: 1 feszítőgörgő van, de az igazán szembetűnő dolog, hogy elől kettő hűtőventilátor van. Egyk belül a motortérben a másikat pedig a hűtőmaszknál látni a jobb első lámpa felőli oldalán.

Én is csak annyit tudok hozzászólni, hogy a klíma hálás dolog. Tavaly lementem egyik fórumtársamhoz balatonlellére a kocsiját szerelgetni és hazafele feladta a feszítőgörgő és eltépte a szíjat. Akksiról hazamentem (fél-hybrid :D), szervó nulla, töltés nincs.

Elvileg felrakható kisebb szíj, amíg pl a kompresszor kiesik a rendszerből. Lassan 1 éve akarom én ezt lecsekkolni, hogy felrakható-e (elfér-e) a rövidebb szíj, ugyanis a kompim döglött és javíttatni kéne.

Link to comment
Megosztás:

X16XEL-nél a feszítés ugyan ott van klímás, és nem klímás motornál is. A hajtásszíj különbözik. Elvileg kompresszor kihagyásával is működik. A 2 verzió közt a tartóbak különbsége nagy, de a feszítőjük csere kompatibilis. A simáról klímásra cserekor a kevesebbet futott feszítőt tettük fel.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!

Így már világos. Mivel elég sokat járok földes úton és elég sok por kerül a motortérbe, így ez egy plusz kopási lehetőség.

Arra voltam végeredményben kíváncsim hogy egy beállt kompresszort ki lehet-e iktatni, vagy annak a hajtását.

Ezek szerint a kompresszor kiiktatása (csak ha baj van vele!!) egy megfelelő rövid hosszbordás szíjjal megoldható vagy csak simán leveszem.

Így, hogy a vízpumpa és a vezérmű külön szíjon van akkor nyugodtan egy út erejéig sem baj ha nincs a szíj a kompresszor körében. Szervó nélküli autóval közlekedek most is :) , aksit meg mindig a lehető legnagyobbat teszem bele, sokat bírjon.

A technika ördöge soha nem alszik, és csak próbálom a lehető legjobb választás mellett letenni a voksom

Link to comment
Megosztás:

Enyém is klímás gyárilag. Sajnos vannak nem gyári klímások is, Diavia márkájú csodák. Ezt azért jó lenne tudni, hogy gyári-e. Bár a gyárit könnyen felismerni: 1 feszítőgörgő van, de az igazán szembetűnő dolog, hogy elől kettő hűtőventilátor van. Egyk belül a motortérben a másikat pedig a hűtőmaszknál látni a jobb első lámpa felőli oldalán.

Én is csak annyit tudok hozzászólni, hogy a klíma hálás dolog. Tavaly lementem egyik fórumtársamhoz balatonlellére a kocsiját szerelgetni és hazafele feladta a feszítőgörgő és eltépte a szíjat. Akksiról hazamentem (fél-hybrid :D), szervó nulla, töltés nincs.

Elvileg felrakható kisebb szíj, amíg pl a kompresszor kiesik a rendszerből. Lassan 1 éve akarom én ezt lecsekkolni, hogy felrakható-e (elfér-e) a rövidebb szíj, ugyanis a kompim döglött és javíttatni kéne.

Sajnos??? Legalább 3 klímás mondta már nekem azt, hogy a diavia az egyik legjobb, és tapasztalatból én is ezt gondolom.

A gyári klímákkal is tudnak tévedni. Pl.: H astránál a ventillátor a hűtő előtt van, beáll mögé a kosz és szétrohasztja a hűtőt....

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

1-2-es fokozatban nem fuj levegőt a ventilátorom 3-4-be igen. Sok visszaolvasgatás után rátaláltam , hogy a pollen szűrő alatt kell keresnem a megoldást az előtétem mehetett tönkre!Az lenne a kérdésem , hogy ez javítható e tehát házilag meg tudom csinálni vagy ez egy alkatrészcserét jelent ha utóbbi akkor univerzális tehát dízel/benzinesbe is ugyanolyan van tehát motorfüggetlen a dolog vagy kifejezetten 1.7TDS-est kell keresnem illetve vennem.

Aztán lenne még egy kérdésem...olvastam itt klímákról enyémbe sajnos nincs de szeretnék tudnátok ajánlani valakit aki nem azt mondja , hogy sajnos isuzus astraba nincs klíma mert eddig sehol nem tudtak segíteni ez ügyben.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban már írtam ide klímával kapcsolatban. Már a második bontott kompi van rajta, mert az első a háztömítésnél körben 2 nap alatt elengedte a gázt. Szerencsére nem került plusz pénzembe, mert ingyen kicserélte a bontós srác és a töltésért sem fizettem. Már 2 hete tökéletesen működik, nem engedte el a gázt, de észrevettem a kompresszoron 1 kis olaj folyást. (zöld olaj) Ez mennyire lehet később problémás? Szerintem a kompresszorban lévő olaj szivároghat valahol, mert ha a rendszerben lévő olaj folyna, akkor már a gázt is elengedte volna, de majd valaki kijavít ha nem így van. Tökéletesen hűt egyébként, 7 fokos levegőt fúj még így 2 hét elteltével is, csak ez az olaj szivárgás idegesít.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

1-2-es fokozatban nem fuj levegőt a ventilátorom 3-4-be igen. Sok visszaolvasgatás után rátaláltam , hogy a pollen szűrő alatt kell keresnem a megoldást az előtétem mehetett tönkre!Az lenne a kérdésem , hogy ez javítható e tehát házilag meg tudom csinálni vagy ez egy alkatrészcserét jelent ha utóbbi akkor univerzális tehát dízel/benzinesbe is ugyanolyan van tehát motorfüggetlen a dolog vagy kifejezetten 1.7TDS-est kell keresnem illetve vennem.

Aztán lenne még egy kérdésem...olvastam itt klímákról enyémbe sajnos nincs de szeretnék tudnátok ajánlani valakit aki nem azt mondja , hogy sajnos isuzus astraba nincs klíma mert eddig sehol nem tudtak segíteni ez ügyben.

Köszi előre is.

Csere. utoljára 7k körül vettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Korábban már írtam ide klímával kapcsolatban. Már a második bontott kompi van rajta, mert az első a háztömítésnél körben 2 nap alatt elengedte a gázt. Szerencsére nem került plusz pénzembe, mert ingyen kicserélte a bontós srác és a töltésért sem fizettem. Már 2 hete tökéletesen működik, nem engedte el a gázt, de észrevettem a kompresszoron 1 kis olaj folyást. (zöld olaj) Ez mennyire lehet később problémás? Szerintem a kompresszorban lévő olaj szivároghat valahol, mert ha a rendszerben lévő olaj folyna, akkor már a gázt is elengedte volna, de majd valaki kijavít ha nem így van. Tökéletesen hűt egyébként, 7 fokos levegőt fúj még így 2 hét elteltével is, csak ez az olaj szivárgás idegesít.

A klímagázt festik, méghozzá zöldre általában, direkt azért, hogyha csak kicsit enged, akkor is lehessen látni, hogy hol.

750gramm gázból ha elmegy 100gramm akkor még tökéletesen hűt elvileg. Nekem még 500al is tökéletesen hűtött.

Azt jelentheti, hogy ez is enged valahol egy picit. (szerintem)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos??? Legalább 3 klímás mondta már nekem azt, hogy a diavia az egyik legjobb, és tapasztalatból én is ezt gondolom.

A gyári klímákkal is tudnak tévedni. Pl.: H astránál a ventillátor a hűtő előtt van, beáll mögé a kosz és szétrohasztja a hűtőt....

Sajnos a beépítése nem éppen olyan, ahogy nekem az tetszene. Összevisszakábel meg mittomén mi. Dupla feszítő, csakhogy mégXarabb legyen.

Még jó, hogy nekem két hűtőventilátor hűti a vizet és a klímát. A Harrison klímarendszer meg nem XAR. :)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a beépítése nem éppen olyan, ahogy nekem az tetszene. Összevisszakábel meg mittomén mi. Dupla feszítő, csakhogy mégXarabb legyen.

Még jó, hogy nekem két hűtőventilátor hűti a vizet és a klímát. A Harrison klímarendszer meg nem XAR. :)

Szia daykiller!Nem rossz a Harri son rendszer,de a Delphi~Diavia sem.Az én Astrámba 16 éve van bennt,annyi gondom volt vele,hogy 2009~ben egy kö kilyukasztotta a klimahütöt és ki kellett cserélni.Nincs szervóm,két ékszíjtárcsa van a fötengely végén,egyik a generátoré,másik a kompresszort hajtja.A hivatalos forgalmazó építette be,nincs mókolva.Sokat járok Palotára ott szűlettem,ha gondolod szivesen megmutatom.Egyébként ment is rendesen a klima,226189~km van a vasba.
Link to comment
Megosztás:

Szia daykiller!Nem rossz a Harri son rendszer,de a Delphi~Diavia sem.Az én Astrámba 16 éve van bennt,annyi gondom volt vele,hogy 2009~ben egy kö kilyukasztotta a klimahütöt és ki kellett cserélni.Nincs szervóm,két ékszíjtárcsa van a fötengely végén,egyik a generátoré,másik a kompresszort hajtja.A hivatalos forgalmazó építette be,nincs mókolva.Sokat járok Palotára ott szűlettem,ha gondolod szivesen megmutatom.Egyébként ment is rendesen a klima,226189~km van a vasba.

Viszont én már láttam nagyon összekókányolt Diavia klímarendszert és hiába a jó tapasztalat, ha ott a rossz. Majd dudálj rám, ha látsz egy gyöngyház kék Caravan-t IYP rendszámmal. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.