Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Miből gondolod, hogy a lengéscsillapító ütközik fel?? Nekem 35-ös az ültetés Caravanon, és gyári méretű Koni gátlók elől, 1 csöves Kayabák hátul, de marhára sok kellene, hogy felütközzenek, pláne, hogy mikor meg van(volt) döntve a csomagtér, még akkor sem ütközött fel, pedig jobban leült.

Nem tudom...csak laikus ként szemlélem, mikor átmegyek mondjuk egy kisebb kátyún vagy valami akkor hallani ezt a koppanó hangot...illetve olyan mintha a kocsi nem is úgy reagálna az útra mint kellene...nincs meg az erős csillapítás, mintha megse mozdulna a kasztni csak a kerék le majd fel és kopp...bocsi a gagyi leírásért...de nem tudom jobban leírni...A lengéscsillapítót meg hamár megcsináltatták nem nagyon szeretném kicserélni...nincs egy hónapos...és nem is volt olcsó

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom...csak laikus ként szemlélem, mikor átmegyek mondjuk egy kisebb kátyún vagy valami akkor hallani ezt a koppanó hangot...illetve olyan mintha a kocsi nem is úgy reagálna az útra mint kellene...nincs meg az erős csillapítás, mintha megse mozdulna a kasztni csak a kerék le majd fel és kopp...bocsi a gagyi leírásért...de nem tudom jobban leírni...A lengéscsillapítót meg hamár megcsináltatták nem nagyon szeretném kicserélni...nincs egy hónapos...és nem is volt olcsó

Én inkább gondolnék hibás lengéscsillapítóra, ha instabil az autó... Ráadásul ha vadiúj a lengéscsillapító, akkor az meg sem mozdulna, tehát biztosan nem a hosszával van gond, hanem inkább a működésével. Egy új, megfelelő működésű lengéscsillapító esetén a kocsi olyan merev, hogy kirázza belőled a tegnapi ebédet is... Koppanás egyébként a kormányból is jöhet, mert sajnos hajlamos kopogósra kopni. Olyankor van az, hogy bukkanónál egyet koppan az eleje. Koppanhat a gólyalábban rosszul rögzített lengéscsillapító is! Ha megnyomkodod a kocsi orrát, szinte meg sem kellene mozduljon új lengéscsillapítóval, tehát fel sem tudna ütni. Elvinném méretni a csillapítókat, és ha nem 100%-os, akkor gari! Azért az is jelent valamit, hogy az autó nem úgy reagál, ahogy kellene... Nem tudom mit értesz alatta, de ha billeg, akkor tuti lengéscsillapító... Egyébként a lapos virsli kerekek okozhatnak oldalirányú úszást... Nekem a téli gumis korszak eleje szokott fura lenni. A téliek nem túl peresek, sőt! Nagyobb a gumi... 185/65R14. Ezt egy darabig érzem, aztán megszokom.

Link to comment
Megosztás:

Azèrt vàgtàk le a csillapítót, mert mikor alá emeltek akkor konkrètan 2 centire volt a felső rugótányèrtól a rugó...ès ebből következtettek arra,hogy nem a megfelelő időben kezd el csillapítani, mert alap helyzetben nagyon össze van nyomva, ezt mondtak...én meg gondoltam autoszerelő csak tudja mit csinál...úgy làtszik rà...tam

Link to comment
Megosztás:

Vágni ekkora ültetéshez tök fölösleges volt. Viszont ha csak magát a jelenséget nézzük, akkor több probléma is okozhatja. Első körben, mivel szét volt szedve, a toronyszilent kupakja alatti csavart meg lehetne próbálni meghúzni. Hátha kimaradt ez a lépés...

Az én hátsó rugóim, emelésnél konkrétan ki is esnek, annyira rövidek, de gyári méretű piros Konikkal hibátlanul csillapít. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ma tervezem én is a rugócserét hátul. Remélem lehet egyesével is és nem kell mindkét oldalt megemelni hátul, hogy a "híd" kellően lebillenjen. :)

Gyári rugók amúgy, csak nem hiányosak, mint a mostaniak. :D

Nem nagyon lehet, a híd merev annyira, hogy ha az egyik kerék még a földön van a másik oldalon nem tudod annyira lefeszíteni hogy kiessen a rugó, talán ha összehúzod a rugót úgy ki lehet. A híd a gátlón lóg ,amikor letekered a végéről a csavart emeld kicsit fel emelővel a rugót összenyomva , mert külöben lelövi a gátló végéről a csavart az utolsó menetnél.

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon lehet, a híd merev annyira, hogy ha az egyik kerék még a földön van a másik oldalon nem tudod annyira lefeszíteni hogy kiessen a rugó, talán ha összehúzod a rugót úgy ki lehet. A híd a gátlón lóg ,amikor letekered a végéről a csavart emeld kicsit fel emelővel a rugót összenyomva , mert külöben lelövi a gátló végéről a csavart az utolsó menetnél.

A gátlót még úgy akarom lecsavarni, hogy keréken van az autó, de már alá van támasztva kroki emelővel. Ezután veszem le a kereket és emelném fel.

De akkor jól sejtettem hogy így kell. Sajnos a garázsom pici hozzá, hogy mindkét oldalról megemeljem. A garázsom környékén meg nincs viszonylag vízszintes terep.

Link to comment
Megosztás:

Vágni ekkora ültetéshez tök fölösleges volt. Viszont ha csak magát a jelenséget nézzük, akkor több probléma is okozhatja. Első körben, mivel szét volt szedve, a toronyszilent kupakja alatti csavart meg lehetne próbálni meghúzni. Hátha kimaradt ez a lépés...

Az én hátsó rugóim, emelésnél konkrétan ki is esnek, annyira rövidek, de gyári méretű piros Konikkal hibátlanul csillapít. :rolleyes:

Biztos hogy az úgy egészséges?

Link to comment
Megosztás:

Pont a menetközbenre gondoltam. Biztos vagy benne?

Az elmúlt két év elég aktív használata, egy lökhárítótörősen tempósra vett vasúti átjáró, és néhány pályakör után? Nem. Délutántól majd elkezdek félni. :D Amíg az autó rajta van, nem tud kiesni, ha meg már akkorát repültem, hogy a híd kellőképpen lógjon hozzá, hogy kiugorjon, már régen nem a rugó kiesése lesz a legnagyobb problémám. :D
Link to comment
Megosztás:

A gátlót még úgy akarom lecsavarni, hogy keréken van az autó, de már alá van támasztva kroki emelővel. Ezután veszem le a kereket és emelném fel.

De akkor jól sejtettem hogy így kell. Sajnos a garázsom pici hozzá, hogy mindkét oldalról megemeljem. A garázsom környékén meg nincs viszonylag vízszintes terep.

Én mindíg ott akadok el amikor fel kell nyomni a hidat, hogy meglazítsam a gátlót vagy éppen rákapassam a csavart. Nincs az alján olyan felület amin stabilan megállna akár a gyári akár a palackos emelő. Eddíg mindíg kifordul alóla, ami elég car ha a kocsi alatt fekszel. De kroki emelő lehet hogy jobb lesz, mert az azért nem billen olyan könnyen el.

Link to comment
Megosztás:

Én mindíg ott akadok el amikor fel kell nyomni a hidat, hogy meglazítsam a gátlót vagy éppen rákapassam a csavart. Nincs az alján olyan felület amin stabilan megállna akár a gyári akár a palackos emelő. Eddíg mindíg kifordul alóla, ami elég car ha a kocsi alatt fekszel. De kroki emelő lehet hogy jobb lesz, mert az azért nem billen olyan könnyen el.

Csak elgurulni tud a kocsival együtt :D

Link to comment
Megosztás:

Amúgy ha krokival megemeled a híd közepénél, akkor simán cserélhető mindkettő. Ja és én mindig az alsó csavart tekertem eddig ki, és úgy csösztettem a rugót... :)

Alsó csavarra gondoltam én is. :) Na majd kipróbálom. Ma úgysem az én autómmal megyünk fesztiválra, van időm rá. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.