Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Kopog+má most má recseg is kanyarban ;)

Szfváron ki foglalkozik megbízhatóan féltengely felújítással?

Sztem nem érdemes felújíttatni, jobb a bontóban keresni jobb állapotú használtat.

A felújított gyengébb, nem bírja olyan sokáig, mivel a felújításnál hegesztővel pótolják a hiányzó anyagot, emiatt az anyag veszít a keménységéből, hamarabb kopik. Úgyhogy sztem vagy bontóból használt, vagy új ;)

Egyébként biztos, hogy az okozza, nem pl. toronycsapágy? :)

Link to comment
Megosztás:

A féltengely az tuti odavan, annak megismerem a koppanását meg a kerregését.

De a toronycsapágy hibáját, na azt nem ismerem fel. ;) Annak milyen hangja van?Meg hol van az?

köszi a tippet, bontóból venni féltengelyt, ez eszembe sem jutott. G astra féltengelye jó az F-be :) ez most botor kérdés volt, gondolom nem. Melyik volt az új F széria uccsó éve? csak hogy mégse vmi szintén 11 éves vasat vegyek bele...

Link to comment
Megosztás:

A féltengely az tuti odavan, annak megismerem a koppanását meg a kerregését.

De a toronycsapágy hibáját, na azt nem ismerem fel. ;) Annak milyen hangja van?Meg hol van az?

köszi a tippet, bontóból venni féltengelyt, ez eszembe sem jutott. G astra féltengelye jó az F-be :) ez most botor kérdés volt, gondolom nem. Melyik volt az új F széria uccsó éve? csak hogy mégse vmi szintén 11 éves vasat vegyek bele...

A toronycsapágy elvileg kormánytekergetésnél ropog, meg kopog, meg ilyenek.Az F szériát Classic néven asszem 2002-ben dobták utoljára a harcvonalba, elég puritán felszereltséggel, 1.99M-ért.

Link to comment
Megosztás:

A féltengely az tuti odavan, annak megismerem a koppanását meg a kerregését.

De a toronycsapágy hibáját, na azt nem ismerem fel. ;) Annak milyen hangja van?Meg hol van az?

köszi a tippet, bontóból venni féltengelyt, ez eszembe sem jutott. G astra féltengelye jó az F-be :) ez most botor kérdés volt, gondolom nem. Melyik volt az új F széria uccsó éve? csak hogy mégse vmi szintén 11 éves vasat vegyek bele...

Nem jó a G-é. Jó a 10 évesé is, ha nem kotyog. ;)

Link to comment
Megosztás:

Amennyiben az ET a német EinpressTiefe rövidítése, akkor:

7J x 15H2 35, 40

8J x 15H2 15, 20

7,5J x 16H2 35, 40

a 2 ET szám azt jelentené, hogy ilyenekkel lehet rendelni? :)

ez a 8 col széles 15ösben durván nézhet ki, de nem fog nagyon kilógni? meg ilyen inkább vmi cultra illene sztem ugyhogy én a 16osra szavazok ;)

Link to comment
Megosztás:

Csak félek, hogy hátulra nem fog beférni a 16-os. Vagy ha be is fér, nagyon kilóg és beleér a sárvédőívbe.

Mondjuk ez nem baj, max picit szlesedik majd az autó.

jaa, ha uthengert akarsz akkor természetes a szélesítés :)

nekem oz superturismo van 7" széles és ET37...nem sok kell hogy beleérjen a kasztniba ha ezt megtoldjuk 127mm + 2mm-el (fél col szélesség + 2 mm-el kijjebb kerül a kerék) akkor simán hozzáérhet szerintem

Link to comment
Megosztás:

Na, második nekifutásra csak sikerült megértenem, mit is írtál.

Na szóval, akkor "úthenger design".

Nem ide vág, de ha akartok egy jót röhögni, olvassátok el a www.carstyling.hu-n Rovatok/Ti írtátok részben az Árpi tuningja 1 és 2-t.

Amint olvastam, és magam elé képzeltem a dolgot, majd öszzecsináltam magam a röhögéstől.

Nem hosszú szöveg, de kb. 20 percig tartott, még elolvastam, annyit röhögtem rajta!

Link to comment
Megosztás:

Ismerjük, ez már elég régi dolog. :)

Ne feledd, hogy mindig vannak újoncok ( pl.: én is közéjük tartozom )

Egy újszülöttnek pedig minden vicc új! ;)

Ja, valaki legyen olyan drága, és mondja meg nekem, hogy van-e valami spéci neve annak a fajta guminak, aminek lekerekített az oldala, amilyen ezen a verdán van.

astra74.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értek a gumikhoz!

Nem tudom elképzelni, hogy az oldalfala hogy marad a felni peremén.

Valaki meg tudja értetni a hülye fejemmel, mert nekem most nem fog a hardware...

Vagy van egy pereme, ami a gumi belső oldalán van, és az nem engedi, hogy a fala összehúzódjon?

Módosítva : GombiTomi
Link to comment
Megosztás:

Nem igazán értek a gumikhoz!

Nem tudom elképzelni, hogy az oldalfala hogy marad a felni peremén.

Valaki meg tudja értetni a hülye fejemmel, mert nekem most nem fog a hardware...

Vagy van egy pereme, ami a gumi belső oldalán van, és az nem engedi, hogy a fala összehúzódjon?

Elvileg van egy perem ami nem engedi leugorni a gumit befele ilyen peremnek kell lennie minden belső nélküli gumi fogadására alkalmas felnin.

Link to comment
Megosztás:

Oké, akkor az elképzelésem jó volt!

Köv kérdés: hogyan választják ki a megfelelő méretű gumit, hogy ne sérüljön a feszülés következtében?

Úgy értem, hogy megvan például, hogy egy 7"-os felnire mondjuk 185/-től szélesebb kell, hogy legyen a biztonság érdekében, vagy ez hogy van???

Link to comment
Megosztás:

Oké, akkor az elképzelésem jó volt!

Köv kérdés: hogyan választják ki a megfelelő méretű gumit, hogy ne sérüljön a feszülés következtében?

Úgy értem, hogy megvan például, hogy egy 7"-os felnire mondjuk 185/-től szélesebb kell, hogy legyen a biztonság érdekében, vagy ez hogy van???

Erre vannak táblázatok, hogy milyen széles felnire milyen széles gumit illik rakni:

http://vwfan.freeweb.hu/gumi.htm

A gumi külső átmérőjét pedig itt kiszámolhatod úgy, hogy beírod a gyári gumiméretet és a másik oldalra amit szeretnél helyette. Akkor jó ha a kalkuláció végén az eltérés 3%-nál kisebb akkor nevezhető váltóméretnek.

Nem a legjobb táblázatot találtam meg de az látszik belőle, hogy 7" széles felnire a legkisebb gumiszélesség az a 195-ös de szerintem ez nagyon (alsó)határérték.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.