Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok!

Ma reggel vettem észre, hogy a képen bejelölt részen ( ttp://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) ki van szakadva, és kb 5-10cm-rel magasabban van, mint a másik oldalon. Vezetés közben nem igazán érezni, inkább csak rosszabb úton, bukkanókon hallani koppanó hangokat. Sajnos nem igazán értek az autószereléshez, szerintetek mit kell majd cserélni?

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Ma reggel vettem észre, hogy a képen bejelölt részen ( ttp://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) ki van szakadva, és kb 5-10cm-rel magasabban van, mint a másik oldalon. Vezetés közben nem igazán érezni, inkább csak rosszabb úton, bukkanókon hallani koppanó hangokat. Sajnos nem igazán értek az autószereléshez, szerintetek mit kell majd cserélni?

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff...ltoltes.hu_.jpg

Hát, ha ki van szakadva és feljebb van mint a másik, akkor a tornyodat kell megcsináltatnod egy karosszériással, mert nagy valószínűséggel elrohadt annyira, hogy kiszakadt belőle a toronycsapágy. Láttam már hasonlót, régen. :S

Link to comment
Megosztás:

Hát, ha ki van szakadva és feljebb van mint a másik, akkor a tornyodat kell megcsináltatnod egy karosszériással, mert nagy valószínűséggel elrohadt annyira, hogy kiszakadt belőle a toronycsapágy. Láttam már hasonlót, régen. :S

megnéztem jobban, úgyvan ahogy mondtad el van rohadva és átszakadt. nagyságrendileg ez mennyibe kerül? Elég úgymond a "lukat betömni" vagy cserélni kell mást is?

Link to comment
Megosztás:

megnéztem jobban, úgyvan ahogy mondtad el van rohadva és átszakadt. nagyságrendileg ez mennyibe kerül? Elég úgymond a "lukat betömni" vagy cserélni kell mást is?

Ez a torony állapotától függ, meg a kasztnistól aki csinálja. Kb árat sem tudok mondani, el kell menni egy kasztnishoz és ajánlatot kérni rá. Utána tudsz osztani és szorozni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A héten meghegesztették az autómon a hátsó váznyúlványt mert a rugótányér alatt el volt rohadva és a rugótányér be volt süppedve. Miután elhoztam az autót, alánéztem és megdöbbenve tapasztaltam hogy valami nagyon nincs rendben, mert a rugó nem úgy áll ahogy a másik oldalon. A felső rugótányért nem jó helyre hegesztették, szerintem legalább 2 cm-rel odébb van mint kéne. Emiatt a rugó nem fekszik fel teljesen, és az alsó és a felső gumi ütköző sincs függőlegesen egy vonalban. Megpróbálok beszúrni egy pár képet, amelyeken látszanak az egyik oldali eredeti és a másik oldali hegesztett rugók.

http://pics.coldline.hu/pics/381357-20111113-UZV9kc.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381358-20111113-Drj3Oq.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381367-20111113-fxsAC8.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381368-20111113-pv1orp.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381360-20111113-5kmgyw.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381361-20111113-RqZwtK.jpg

Nagyon zavar hogy ilyen szarul csinálták meg. Szerintetek befolyásol ez valamit az autó viselkedésében, működésében. Befolyásolja-e a rugó vagy a futómű élettartamát. Vigyem vissza, vágassam szét és hegesztessem újra? Ezek után nem bízom bennük, nem tudom hogy meg tudják-e normálisan csinálni. Kérlek adjatok tanácsot.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Hát ez elég szarul néz ki. Én tuti visszavinném. Kérdés persz mi okoz nagyobb kárt ha szétbarmolják és újraheggesztik vagy ha így marad.

Ami elsőre látszik, hogy ha pl megpakolod vagy lekoppan akkor a gumibakok nem találnak egymásra így jobban összeül a futómű azon oldala. Kérdés, hogy pl a gátló mit tolerál. Másik hogy így a rugó biztosan jobban igénybe van véve így akár egy rugótörés is habarabb bekövetkezhet (bár a törés inkább caravanoknál jellemző)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Javul a jobb oldal. :)

Aránylag rossz lengéscsillapítóval is el lehet menni műszakira, csak a guminyomást kell lejjebb venni. :P

Itt egy kis leírás. :lol: (23.old.)

Link to comment
Megosztás:

Javul a jobb oldal. ;)

Aránylag rossz lengéscsillapítóval is el lehet menni műszakira, csak a guminyomást kell lejjebb venni. :P

Itt egy kis leírás. :lol: (23.old.)

Értem, köszi! :)

Tehát ezek szerint a jobb hátsó már nem gyenge, hanem megfelelő. :) Érdekes, hogy javult az állapot, de a bal oldalon némi gyengülés mérhető. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Ugyanazaon a mérőpadon mérték?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Nekem is mást mérnek. Pl nyáron melegben sokszor határértékes, ősszel hidegben pedig bőven jó. Szerintem a gátlóban lévő olaj hőmérséklete, gumi nyomása milyensége(téli,nyári) mind jelentősen tudja befolyásolni a mérést.

Így aztán nem is tudom mit csináljak az áprolisi műszakim előtt. Ha megméretem márciusban és jónak mondják még mindíg nem lehetek benne biztos, hogy április végén a műszakin jó lesz :P Eddig bevállaltam a kockázatot, de jobb lenne ha nem kellene emiatt fosnom. Menyni is a koni szett ? :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is mást mérnek. Pl nyáron melegben sokszor határértékes, ősszel hidegben pedig bőven jó. Szerintem a gátlóban lévő olaj hőmérséklete, gumi nyomása milyensége(téli,nyári) mind jelentősen tudja befolyásolni a mérést.

Így aztán nem is tudom mit csináljak az áprolisi műszakim előtt. Ha megméretem márciusban és jónak mondják még mindíg nem lehetek benne biztos, hogy április végén a műszakin jó lesz :) Eddig bevállaltam a kockázatot, de jobb lenne ha nem kellene emiatt fosnom. Menyni is a koni szett ? :lol:

14körül van darabja. :)

De észrevettem, hogy most a minuszokban kicsit mintha keményebbek lennének... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanezekkel a kerekekkel, ugyanennyi guminyomással?

Nem. Azóta a téli gumigarnitúra cserélődött. Általában 2,2-es nyomás állítok be. Csak ha hosszú útra megyek és dögmeleg van, akkor rakok 2,5-et a gumikba. De engem inkább az zavar, hogy a bal oldaliak picit rosszabbak lettek, de a jobbosok javultak. A jobb hátsó meg főleg. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.