Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem a rúgod ugrik egyet az ágyon? Illetve a Rugóágy nyekereg, ahogy mozog kanyarodás közben?

Akkorát azért nem nyekereg, hogy ugorjon, de nekm is szembe jutott, hogy a rugó mocorgása is adhat ilyen hangot a gumiágyon. Majd kap egy kis szilikont agumiágy azt meglátjuk elhallgat-e. Persze ezt is csak műszaki után mert még ráfognák, hogy a lengéscsillapítóm ereszti az olajat :)

Link to comment
Megosztás:

Zotya 975-nek: Hát átrángattam a futóművet és a bal oldali lengőkarnak a hátsó szilentje az odavan!A fém meg a gumi az külön mozog és nyikorog is ment állat!A jobb oldali még bírja de az sincs a legjobb állapotban!Ugyhogy most a két lengőkarban az összes szilentet ki kell cserélnem!Mert szerintem ha már csinálom akkor legyen új mindenhol!Ugyhogy szerintem most a féktárcsa az pihen egy darabig!

De amugy mást nagyon nem találtam!Csak a szilentet!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Zotya 975-nek: Hát átrángattam a futóművet és a bal oldali lengőkarnak a hátsó szilentje az odavan!A fém meg a gumi az külön mozog és nyikorog is ment állat!A jobb oldali még bírja de az sincs a legjobb állapotban!Ugyhogy most a két lengőkarban az összes szilentet ki kell cserélnem!Mert szerintem ha már csinálom akkor legyen új mindenhol!Ugyhogy szerintem most a féktárcsa az pihen egy darabig!

De amugy mást nagyon nem találtam!Csak a szilentet!

Üdv.:zozo

Helló, én azon tűnődtem hogy ez milyen lehet, komplett lengőkar van és benne van a két szilent meg a talpas is....http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/lengokar_jobb_opel_astra_f_calibra_vectra_a_1566431033.html

én ha nekem szilentgondjaim lettek volna műszakikor valószinűleg vettem volna egy ilyen szereltet. Árban ugyanott lehet mint a két szilent meg a talpas a minőség meg háát ki tudja amit éppen veszel az milyen? Meg ugye ekkor már csak a kiszerel beszerel móka van, nem kell préselgetni a szilenteket. Amúgy azon nagyon csodálkoztam hogy a gyári 260 ezret futott talpasaim még mindíg jók, pedig hogy megcibállták szegény kerekeket rossz volt nézni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Caravanba nem tudjátok mivel lehetne helyrehozni, hogy fennebb emelje a hátsó felét?

Eredeti rugók voltak benne, egy majom szerelő hatására kidobtam belőle, mert egyiken el volt törve a legutolsó kis karika, pedig nagyon szépen tartotta magát.

Bontóba választottunk másabbat, "hű ez lesz a jó, nézd mennyivel vastagabb az anyaga is már". Betettük leült mint a pitcha a bilire, az már nem is téma h 2 hónap mulva felébe van törve, csak ne dobtam volna el a régieket, bocsánatot kérnék tőlük :(

Milyen méretei kellene legyenek a rugónak?

Mit lehet helyette tenni, az új ki van zárva, bontottat Astra Caravanból most per pill nem találok:(

Előre is köszi a segítséget

Én most vettem újat THQ -t a neten postával 6000 ért,a vaterán még van belőle!Nekem is az alsó karika törött el,hidd el nem jó bele másik,én már régóta magam szerelem az Astrámat ezért vettem ezt a típust melózni mert roppant egyszerű a javítása,olcsó az alkatrész,megbízható!

A csere meg pofon egyszerű ne fizess érte!Felbakolod hátul mind a két felét hátsó kerekek le,mindkét lengés csillapítót alul kicsavarozod,le jön a trapézkar és máris ki esnek a rugók vissza ugyan ez!Ha csak egyet cserélsz akkor is ki kell mind kettő lengés csillapítót csavarozni!

Link to comment
Megosztás:

Helló, én azon tűnődtem hogy ez milyen lehet, komplett lengőkar van és benne van a két szilent meg a talpas is....http://auto-motor.va...1566431033.html

én ha nekem szilentgondjaim lettek volna műszakikor valószinűleg vettem volna egy ilyen szereltet. Árban ugyanott lehet mint a két szilent meg a talpas a minőség meg háát ki tudja amit éppen veszel az milyen? Meg ugye ekkor már csak a kiszerel beszerel móka van, nem kell préselgetni a szilenteket. Amúgy azon nagyon csodálkoztam hogy a gyári 260 ezret futott talpasaim még mindíg jók, pedig hogy megcibállták szegény kerekeket rossz volt nézni...

Én is néztem a komplett lengőkart!De a gömbfejek még nekem is tök jók pedig még gyári mert szegecselve van és már majdnem 180ezer van a verdába!Ezen én is meglepödtem!És így azt nem cserélném!És hogyha külön megveszem a szilenteket akkor az azért olcsobb!Munkadíjam ugye nincs! :) A márkát azt igazából nem tudom neked megmondani!

Csináltam képeket a hátsó szilentemről:

http://kepfeltoltes.hu/view/120407/F_nyk_p0229_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/120407/F_nyk_p0227_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem néz ki valami jól!Szerintem nemsok van hátra neki! Nem????

Link to comment
Megosztás:

Én is néztem a komplett lengőkart!De a gömbfejek még nekem is tök jók pedig még gyári mert szegecselve van és már majdnem 180ezer van a verdába!Ezen én is meglepödtem!És így azt nem cserélném!És hogyha külön megveszem a szilenteket akkor az azért olcsobb!Munkadíjam ugye nincs! :) A márkát azt igazából nem tudom neked megmondani!

Csináltam képeket a hátsó szilentemről:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Nem néz ki valami jól!Szerintem nemsok van hátra neki! Nem????

Hát eléggé odavan, mondjuk nekem szarrá van repedve a gumi a stabrúd bekötésen de nem foglalkoztak vele csak megcibállták..

Link to comment
Megosztás:

Én most vettem újat THQ -t a neten postával 6000 ért,a vaterán még van belőle!Nekem is az alsó karika törött el,hidd el nem jó bele másik,én már régóta magam szerelem az Astrámat ezért vettem ezt a típust melózni mert roppant egyszerű a javítása,olcsó az alkatrész,megbízható!

A csere meg pofon egyszerű ne fizess érte!Felbakolod hátul mind a két felét hátsó kerekek le,mindkét lengés csillapítót alul kicsavarozod,le jön a trapézkar és máris ki esnek a rugók vissza ugyan ez!Ha csak egyet cserélsz akkor is ki kell mind kettő lengés csillapítót csavarozni!

Én nem csavaroztam ki mindkettő lengéscsillapítót. Csak a cserés oldalt bakoltam alá, és a fékdobra rátérdelve kiszedtem a rugót, az újat meg betettem. Kb 3-4 centit kellett lenyomni, azt meg el kell viselje az anyag, hiszen belül egy acél rúd fut végig, ami pont az ilyen mozgások toleranciáját hivatott szolgálni. Mikor az autó jobb hátsó kereke padkára áll a többi meg földön, akkor hasonló mértékben hajlik a híd... Szerintem nem kell ezért parázni tőle, hogy eltörne.

Link to comment
Megosztás:

Én nem csavaroztam ki mindkettő lengéscsillapítót. Csak a cserés oldalt bakoltam alá, és a fékdobra rátérdelve kiszedtem a rugót, az újat meg betettem. Kb 3-4 centit kellett lenyomni, azt meg el kell viselje az anyag, hiszen belül egy acél rúd fut végig, ami pont az ilyen mozgások toleranciáját hivatott szolgálni. Mikor az autó jobb hátsó kereke padkára áll a többi meg földön, akkor hasonló mértékben hajlik a híd... Szerintem nem kell ezért parázni tőle, hogy eltörne.

El biztos nem törik.

Link to comment
Megosztás:

Én nem csavaroztam ki mindkettő lengéscsillapítót. Csak a cserés oldalt bakoltam alá, és a fékdobra rátérdelve kiszedtem a rugót, az újat meg betettem. Kb 3-4 centit kellett lenyomni, azt meg el kell viselje az anyag, hiszen belül egy acél rúd fut végig, ami pont az ilyen mozgások toleranciáját hivatott szolgálni. Mikor az autó jobb hátsó kereke padkára áll a többi meg földön, akkor hasonló mértékben hajlik a híd... Szerintem nem kell ezért parázni tőle, hogy eltörne.

Én is úgy próbáltam először de mivel egyedül csináltam és spájszerrel megértem lenyomni egyszerűbbnek tartottam levenni a másikat is!Meg a szerelési útmutatóban is így írták és csak 10 perc plusz az egész!El szerintem se törik!

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy próbáltam először de mivel egyedül csináltam és spájszerrel megértem lenyomni egyszerűbbnek tartottam levenni a másikat is!Meg a szerelési útmutatóban is így írták és csak 10 perc plusz az egész!El szerintem se törik!

Csak vigyázzni kell visszarakáskor ha emelővel nyomod vissza a hidat hogy beérjen a teló szára a helyére, ha kifordul az emelő jó nagyot tud ütni a híd a rugó meg van hogy elpattan.

Link to comment
Megosztás:

Csak vigyázzni kell visszarakáskor ha emelővel nyomod vissza a hidat hogy beérjen a teló szára a helyére, ha kifordul az emelő jó nagyot tud ütni a híd a rugó meg van hogy elpattan.

Van nekem astra javítási kézikönyvem és astra f szervíz pdf-be!Hova tudnám ide feltölteni persze ha kell valakinek?

És légyszi írd le nekem annak a bizonyos kék szívó csőnek a helyét ami a légszűrő házból megy csak nem tudom hová mert nekem egyszerűen nincs!

Link to comment
Megosztás:

Van nekem astra javítási kézikönyvem és astra f szervíz pdf-be!Hova tudnám ide feltölteni persze ha kell valakinek?

És légyszi írd le nekem annak a bizonyos kék szívó csőnek a helyét ami a légszűrő házból megy csak nem tudom hová mert nekem egyszerűen nincs!

Hátőőő igazából sehova mert a fórum űzelmeltetői nem nagyon csipázzák a illegális és hasonló fájlcseréket/másolásokat..egyebek. Ugye ez alapból ez egy nyomtatott könyv és elméletileg nem lehetne másolni. Az injektorfedél nagy fekete kupakjába csatlakozik a kék cső hátulra az ablakmosó felőli csonkba.

Link to comment
Megosztás:

Hátőőő igazából sehova mert a fórum űzelmeltetői nem nagyon csipázzák a illegális és hasonló fájlcseréket/másolásokat..egyebek. Ugye ez alapból ez egy nyomtatott könyv és elméletileg nem lehetne másolni. Az injektorfedél nagy fekete kupakjába csatlakozik a kék cső hátulra az ablakmosó felőli csonkba.

Szívás az enyém si nincs helye sem a csőnek az lapjáratom meg elmegy!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kicseréltem ma a mindkét lengőkarba a szilenteket meg a talpas gömbfejet!A hátsó szilentjeim nagyon oda voltak!De most olyan csöndbe van az eleje,hogy nagyon!Teljesen más mint volt!Ugyhogy most a futómű egy darabig letudva!

Üdv.:zozo

Futóműbeállításra nem gondolsz most? Nehogy egye a gumit....

Link to comment
Megosztás:

Akik ültettek az autón mivel tették?

Gyárival nekem hátul eléggé puha, de a magasság megfelelne. Viszont elöl puha is meg nagyon magas is.

Sokat nem max 3-4cm-t ültetnék elől. TA technix-ről meg Fk-ról aztmondják gagyi. A koni kicsit drága.

Gondoltam még GSI szettre is. Hátul talán jó lenne, de elől érne valamit a "kis" 1.6 16V alatt? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Akik ültettek az autón mivel tették?

Gyárival nekem hátul eléggé puha, de a magasság megfelelne. Viszont elöl puha is meg nagyon magas is.

Sokat nem max 3-4cm-t ültetnék elől. TA technix-ről meg Fk-ról aztmondják gagyi. A koni kicsit drága.

Gondoltam még GSI szettre is. Hátul talán jó lenne, de elől érne valamit a "kis" 1.6 16V alatt? Köszi!

409. Oldalt tudom ajánlani ;-)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Akik ültettek az autón mivel tették?

Gyárival nekem hátul eléggé puha, de a magasság megfelelne. Viszont elöl puha is meg nagyon magas is.

Sokat nem max 3-4cm-t ültetnék elől. TA technix-ről meg Fk-ról aztmondják gagyi. A koni kicsit drága.

Gondoltam még GSI szettre is. Hátul talán jó lenne, de elől érne valamit a "kis" 1.6 16V alatt? Köszi!

Nekem Koni 35/35mm rugcsik vannak benne Kyb gátlókkal! + összes szilent ki lett cserélve ha már szét lett bontva! Tökéletes lett meg vagyok elégedve vele!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Felkerültek a kocsimra az új felnik, 195/45-ös gumikkal. Viszont túlságosan soknak érzem a távolságot a gumi és a sárvédő között.

Íme a kép:

IMG_0015.JPG

Milyen mértékű ültetést javasoltok? Szeretném, hogy a konfort érzés némileg megmaradjon. Illetve elég lenne csak ültető rugókat használni?

Üdv

Dani

Koni -35/35mm ajánlani tudom :)

Link to comment
Megosztás:

Már én is hónapok óta vacakolok folyamatosan a hátsó rugókkal, törtem már kettőt is. Majd vettem alá megint, az pedig nem jó, elvileg 1,7 dízel caravan-é, az azóta is itt porosodik.

Majd kaptam egy olyan tippet, ha sokat pakolok és ül a segge, a rugó alá és fölé a tányérra esztergáltassak bakkelitből vagy bonobitból 1-1cm-es tányért és arra tegyem a gumit. Néztem legutóbb mikor szétszedtem, és szerintem felülre elfér a 2cm-es is simán.

Valaki halott már ilyenről? Nekem jó megoldásnak tűnik, mivel így is marad bőven csonk, így ki nem ugrik a rugó onnan :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.