Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Állítólag jók az első gátlók. A hátsóból az egyiknek az olaja elvolt folyva, ezért döntöttem a csere mellett, akkor meg már párban. Nagyon remélem hogy az a stabrúd lesz a hibás, mert nem akarom sokáig keresgélni hogy mi okozza. A hátsó szilentekkel sincs gond. Egyébként ha már itt tartunk, nem akarnám ültetni a kocsit, de szeretném ha keményebb lenne a rugózása. Tudtok valamit ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

Állítólag jók az első gátlók. A hátsóból az egyiknek az olaja elvolt folyva, ezért döntöttem a csere mellett, akkor meg már párban. Nagyon remélem hogy az a stabrúd lesz a hibás, mert nem akarom sokáig keresgélni hogy mi okozza. A hátsó szilentekkel sincs gond. Egyébként ha már itt tartunk, nem akarnám ültetni a kocsit, de szeretném ha keményebb lenne a rugózása. Tudtok valamit ajánlani?

Az elsők gyáriak? Mert akkor csak úgy jó, hogy nem húzzák meg forgalmi vizsgán. Alap esetben a lengéscsillapítók 60-70ezernél cserések, mert igazából akörül vége. Persze az emberek zöme úgy van vele, hogy egy ilyen drága befektetést nem visz végig, mérésre úgy is jó. Igaz, hogy a féktáv megnőtt, és a gumi kopás is sokszorosa, de...

Most van 2 normális gátlód hátul, ami valószínűleg jobban üzemel, mint a gyári, és van 2 ami x éves, és xxxxxxxx kilóméteres... Kicserélted a hátsót, mert folyt az olaj, de valójában nem attól megy tönkre, ráadásul hátul kevésbé kapja az ívet az emberek zöménél, kivéve, ha munkás autó. Ezzel szemben az elsők kapják rendesen, mert az eleje eleve állandó terheléssel van, így azok szoktak hamarabb tönkremenni. Nekem a 4 lengéscsillapítóm lett cserélve. Amelyik olajos volt még működött, ezzel szemben a másik, ami száraznak tűnt szinte beesett, és úgy is maradt. mérésre nem voltak rosszak! Én gondoltam úgy, hogy lehetne stabilabb a kocsi. Ha alul kormányzott autót akarsz, akkor az elejét kell keményíteni, a túlkormányzáshoz pedig hátul kell keményíteni, tehát elől keresd a hibát.

GSI rugó keményebb! max 1-2 centit enged. Elöl legyenek Koni narancs gátlók, és tegyél GSI stabrudat.

Link to comment
Megosztás:

A kocsit november végén vettem. 300.000km van benne, valószínűleg már nem az eredetiek a lengéscsillapítók.Csütörtökön voltam a szerelőmnél, de sajna csak kutyafuttában vetett rá a pillantást, mert éppen indult a feleségével orvoshoz, másnap reggel meg utaztak el. Megrángatta és ő mondta hogy a gátlók jók. Ha hazajön megnézi alulról is, mert úgyis cseréli a hátsó fékeket. Én meg türelmetlen vagyok, és gyűjtöm az infót hogy mire készüljek.

hetyke!

GSI rugó, Koni narancs gátlók, GSI stabrud mi pénzbe kerül? Hol jutok hozzá legolcsóbban? Gondolom a Koni nem olcsó. Rugóból egy rakat márkát látok az autócentrál oldalán (Mapco, CS German, Monroe, Suplex, Lesjöfors, Metzger). Melyiket érdemes venni?

Stabilizátorból meg Dunát lehet rekeszteni. Ott inkább mit ne válasszak?

Ennek a narancs Koninak van neve, vagy csak így keressem?

Link to comment
Megosztás:

Az elsők gyáriak? Mert akkor csak úgy jó, hogy nem húzzák meg forgalmi vizsgán. Alap esetben a lengéscsillapítók 60-70ezernél cserések, mert igazából akörül vége. Persze az emberek zöme úgy van vele, hogy egy ilyen drága befektetést nem visz végig, mérésre úgy is jó. Igaz, hogy a féktáv megnőtt, és a gumi kopás is sokszorosa, de...

Most van 2 normális gátlód hátul, ami valószínűleg jobban üzemel, mint a gyári, és van 2 ami x éves, és xxxxxxxx kilóméteres... Kicserélted a hátsót, mert folyt az olaj, de valójában nem attól megy tönkre, ráadásul hátul kevésbé kapja az ívet az emberek zöménél, kivéve, ha munkás autó. Ezzel szemben az elsők kapják rendesen, mert az eleje eleve állandó terheléssel van, így azok szoktak hamarabb tönkremenni. Nekem a 4 lengéscsillapítóm lett cserélve. Amelyik olajos volt még működött, ezzel szemben a másik, ami száraznak tűnt szinte beesett, és úgy is maradt. mérésre nem voltak rosszak! Én gondoltam úgy, hogy lehetne stabilabb a kocsi. Ha alul kormányzott autót akarsz, akkor az elejét kell keményíteni, a túlkormányzáshoz pedig hátul kell keményíteni, tehát elől keresd a hibát.

GSI rugó keményebb! max 1-2 centit enged. Elöl legyenek Koni narancs gátlók, és tegyél GSI stabrudat.

Ezt cáfolnám. Nekem a vectrában 300e-nél még mindig a gyári gátlók vannak bent, és ugyanúgy teszik a dolgukat. Se padon mérve, se kézzel nyomogatva nem mutatja hogy elfáradtak volna, és vezetni is ugyanolyan. (mielőtt még megkapnám hogy lassan hozzászokik az ember, megjegyezném, hogy szinte folyamatosan feszegetem az autó határait, tehát ha szar lenne, már kiütközött volna)

Link to comment
Megosztás:

Ezt cáfolnám. Nekem a vectrában 300e-nél még mindig a gyári gátlók vannak bent, és ugyanúgy teszik a dolgukat. Se padon mérve, se kézzel nyomogatva nem mutatja hogy elfáradtak volna, és vezetni is ugyanolyan. (mielőtt még megkapnám hogy lassan hozzászokik az ember, megjegyezném, hogy szinte folyamatosan feszegetem az autó határait, tehát ha szar lenne, már kiütközött volna)

Az eredeti alkatrészek nagyon strapabírók, most cseréltem 290ezer kilóméter után jobb oldali talpast, a bal oldalon még a régi van, pedig hát ez az alkatrész nagyon sokat kap az úttól. Még most is átment vele műszakin de néha hallottam koppanást így cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék az alábbi hibajelenséggel kapcsolatban:

először akkor tapasztaltam a problémát, mikor előzésnél visszaváltottam egy fokozatot, majd gázt adsz....ekkor az autó kissé megugrik, ami természetes is talán... jelzem nem vadállat módjára kezelem a kuplongot.... és közben egy olyan hang hallatszik a jobbelső futómű felől mintha valami lemez egy másik lemmezzel összeszorulni próbálna és olyan jellegzetes lemezszerű nyikorgást hallani....

Aztán próbálgattam induláskor előhozni a hangot, 1-esbe be és kicsit durvábban kezelve a kuplungot elő is jött a hang....ahogy hintáztatom a kocsit, mindig ugyanaz a nyikorgó hang ismétlődik...

Előzmények: (nem lesz rövid) hozzáértő opelszervizes a múlt évben cserélte az első lengéscsillapítókat, mondván kell mert zörög kopog az eleje....ha már lengéscsillapító, akkor toronycsapágy is és a szilentek is legyenek cserélve...a toronycsapággyal már egyszer megjártam, az utángyártott csapágy belső furata kisebb volt mint kellene, és felült a lengéscsillapító szárára, összerakás után derült ki hogy alig lehet kormányozni a verdát.... újra szerelő, újra szétszedni, és kicserélni a xar utángyárit, minőségi GM-re...ugy nézett ki a dolog hogy meg is oldódott a probléma.....mindezidáig....

Kinyitva a motorháztatőt a jelenlegi utángyártott szilenteken csúnya elváltozás látható, annak ellenére hogy nem egészen 8 hónapja kerültek beszerelésre a gumiharangon körkörösen törés látható, ez a törés a jobb oldalinál egészen durva, kb 5mm mélyen körkörösen el van szakadva a gumi a szilent tetején....

Tisztelt hozzáértők! Kérdésem az lenne hogy mi okozhatja a toronyszilent ennyire történő szétszakadását, olyan mintha valami jobban feszítené az egészet alulról....

átgondoltam már egy párszor, de nem vagyok valami műszaki zseni... kicserélték anno a lengéscsillapítót...még azt is tudom hogy gázos volt az eredeti most meg monroe olajos van benne...okozhatja-e a lengéscsillapító a toronyszilent gumijánek szétszakadását, toronycsapágy már eredeti GM minőség, az nem lehet hibás...... vagy így jártam és egy nagyon-nagyon rossz minőségű és nem megfelelő gumikeménységű toronyszilent került bele az autómba?

a lemezes recsegő nyikorgó hang jöhet akár a szilentből is ha a gumi átszakad, akad az alső lemeztárcsa beleszorul a kupos kialakításű fémtestbe...jól gondolom?

ASTRA F 98-as verdáról van szó...

Megtisztelő segítségeteket várom!

Üdvözlettel!

R.Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék az alábbi hibajelenséggel kapcsolatban:

először akkor tapasztaltam a problémát, mikor előzésnél visszaváltottam egy fokozatot, majd gázt adsz....ekkor az autó kissé megugrik, ami természetes is talán... jelzem nem vadállat módjára kezelem a kuplongot.... és közben egy olyan hang hallatszik a jobbelső futómű felől mintha valami lemez egy másik lemmezzel összeszorulni próbálna és olyan jellegzetes lemezszerű nyikorgást hallani....

Aztán próbálgattam induláskor előhozni a hangot, 1-esbe be és kicsit durvábban kezelve a kuplungot elő is jött a hang....ahogy hintáztatom a kocsit, mindig ugyanaz a nyikorgó hang ismétlődik...

Előzmények: (nem lesz rövid) hozzáértő opelszervizes a múlt évben cserélte az első lengéscsillapítókat, mondván kell mert zörög kopog az eleje....ha már lengéscsillapító, akkor toronycsapágy is és a szilentek is legyenek cserélve...a toronycsapággyal már egyszer megjártam, az utángyártott csapágy belső furata kisebb volt mint kellene, és felült a lengéscsillapító szárára, összerakás után derült ki hogy alig lehet kormányozni a verdát.... újra szerelő, újra szétszedni, és kicserélni a xar utángyárit, minőségi GM-re...ugy nézett ki a dolog hogy meg is oldódott a probléma.....mindezidáig....

Kinyitva a motorháztatőt a jelenlegi utángyártott szilenteken csúnya elváltozás látható, annak ellenére hogy nem egészen 8 hónapja kerültek beszerelésre a gumiharangon körkörösen törés látható, ez a törés a jobb oldalinál egészen durva, kb 5mm mélyen körkörösen el van szakadva a gumi a szilent tetején....

Tisztelt hozzáértők! Kérdésem az lenne hogy mi okozhatja a toronyszilent ennyire történő szétszakadását, olyan mintha valami jobban feszítené az egészet alulról....

átgondoltam már egy párszor, de nem vagyok valami műszaki zseni... kicserélték anno a lengéscsillapítót...még azt is tudom hogy gázos volt az eredeti most meg monroe olajos van benne...okozhatja-e a lengéscsillapító a toronyszilent gumijánek szétszakadását, toronycsapágy már eredeti GM minőség, az nem lehet hibás...... vagy így jártam és egy nagyon-nagyon rossz minőségű és nem megfelelő gumikeménységű toronyszilent került bele az autómba?

a lemezes recsegő nyikorgó hang jöhet akár a szilentből is ha a gumi átszakad, akad az alső lemeztárcsa beleszorul a kupos kialakításű fémtestbe...jól gondolom?

ASTRA F 98-as verdáról van szó...

Megtisztelő segítségeteket várom!

Üdvözlettel!

R.Laci

Nálam hátsó motortartó bak ad ki hangot... Nálad lehet, hogy a jobb oldali felfüggesztésed hátsó szilentje?

Link to comment
Megosztás:

Az eredeti alkatrészek nagyon strapabírók, most cseréltem 290ezer kilóméter után jobb oldali talpast, a bal oldalon még a régi van, pedig hát ez az alkatrész nagyon sokat kap az úttól. Még most is átment vele műszakin de néha hallottam koppanást így cseréltem.

Nálam még minden gyári a futóműben, és még nem is kopog, hál istennek.

Jha, kivéve persze azt az ominózus jobb hátsó kerékcsapágyat.

Link to comment
Megosztás:

Ezt cáfolnám. Nekem a vectrában 300e-nél még mindig a gyári gátlók vannak bent, és ugyanúgy teszik a dolgukat. Se padon mérve, se kézzel nyomogatva nem mutatja hogy elfáradtak volna, és vezetni is ugyanolyan. (mielőtt még megkapnám hogy lassan hozzászokik az ember, megjegyezném, hogy szinte folyamatosan feszegetem az autó határait, tehát ha szar lenne, már kiütközött volna)

1x ha cseréled, rájössz, hogy már nem voltak jók! :) Nálam is ez volt... és kiszedve látszott, hogy halott. Tök más az új! Jah, és a határok is megnőttek!

Link to comment
Megosztás:

Ezt cáfolnám. Nekem a vectrában 300e-nél még mindig a gyári gátlók vannak bent, és ugyanúgy teszik a dolgukat. Se padon mérve, se kézzel nyomogatva nem mutatja hogy elfáradtak volna, és vezetni is ugyanolyan. (mielőtt még megkapnám hogy lassan hozzászokik az ember, megjegyezném, hogy szinte folyamatosan feszegetem az autó határait, tehát ha szar lenne, már kiütközött volna)

Én csak annyiban tudom alátámasztani, hogy nekem ezelőtt Vectra 2000-em volt (Biztos tudjátok, az ami úgy néz ki mint a turbo, csak c20xe motor van benne.), 6 évig használtam, és nem cseréltem benne gátlókat. Nagyon feszes, és jó futóműve volt szerintem. Mi a cégnél vadiúj Octáviát, TFSI Golfot, Astrát, stb használunk, de ezeket mind verte 20éves létére. Az is baj lehet nálam hogy nagyon megszoktam azt, és most az Astrát billegősnek tartom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék !

Kb 1 hónapja csörög kicsi astrám bal eleje legalábbis én onnan hallom . Sajnos nem volt se időm se pénzem vele foglalkozni :(.

1 hete hazafele a soroksári úton elkezdett nagyon csörögni és le esett valami nagyott koppant a betonon aztán a kocsi alján. Azóta elégé üt a kisebb kátyukban is.

Szeretném elvinni szerelőhöz ,de jó lenne tudni mi nem csörög már mi esett le a helyéről nem szeretném hogy lehuzzanak jó ha az ember úgy megy oda hogy nem nézik verébnek de sajnos nem értek hozzá.

Kérlek titeket hogy akinek van sejtése így látatlanba hogy mi lehetett az írja már meg legyen olyan kedves.

Előre is köszönöm!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék !

Kb 1 hónapja csörög kicsi astrám bal eleje legalábbis én onnan hallom . Sajnos nem volt se időm se pénzem vele foglalkozni :(.

1 hete hazafele a soroksári úton elkezdett nagyon csörögni és le esett valami nagyott koppant a betonon aztán a kocsi alján. Azóta elégé üt a kisebb kátyukban is.

Szeretném elvinni szerelőhöz ,de jó lenne tudni mi nem csörög már mi esett le a helyéről nem szeretném hogy lehuzzanak jó ha az ember úgy megy oda hogy nem nézik verébnek de sajnos nem értek hozzá.

Kérlek titeket hogy akinek van sejtése így látatlanba hogy mi lehetett az írja már meg legyen olyan kedves.

Előre is köszönöm!!!!!

Egy rugó karima?? :) Nálam is letört, és csörgött... le nem esett, de mikor mentem vele ütött néha

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.