Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi Zotya,aláemeltem az elejének,a gömbcsuklónak nincs játékja,nem látom,hogy kotyogna,talpas szilentje is jó,nem kotyog,ha megfeszigetem,viszont.....

Lehet,komolyabb a baj,mint gondoltam,ha megmozgatom a kereket,lötyög az egész futómű,lengéscsillapítóstól,mindenestül,szörnyű koppanásos hangal,van kb. 1cm játéka,nem csodálkozom,hogy rázza a kormányt....:-(

És ami a legjobb,mindkét oldalon ez a helyzet....

Na ez mitől lehet????:-(

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Köszi Zotya,aláemeltem az elejének,a gömbcsuklónak nincs játékja,nem látom,hogy kotyogna,talpas szilentje is jó,nem kotyog,ha megfeszigetem,viszont.....

Lehet,komolyabb a baj,mint gondoltam,ha megmozgatom a kereket,lötyög az egész futómű,lengéscsillapítóstól,mindenestül,szörnyű koppanásos hangal,van kb. 1cm játéka,nem csodálkozom,hogy rázza a kormányt....:-(

És ami a legjobb,mindkét oldalon ez a helyzet....

Na ez mitől lehet????:-(

Cserélték mostanában az írtad, meg vannak a toronynál húzva a csavarok a motortérben?

Link to comment
Megosztás:

Hopp,közben történt egy kis baleset,ellenőriztem a toronygumi csavarjait,és az egyik anya benne maradt a krovában egy darabb szárral...el lehetett már repedve,látszik a felületén...tudom én ezt a csvart helyettesíteni ugyan olyan méretű csavarral,vagy speckó saját csavarja van a toronyguminak??Alul úgy láttam,sima hatlapfejű.Kell-e sokat bontani hozzá,vagy csak simán kiveszem a törött csavart,és berakom az újat??

797021.jpg

Módosítva : REUNION
Link to comment
Megosztás:

Igen,meg van húzva az összes....féltengelynek van egy kicsi játéka,ha megrángatom,nem lehet az a lúdas???Bár kétlem,hogy akkor kotyogna az egész futómű gólyalábastól mindenestől...:-(

A féltengelynek alapból van tengelyirányban némi kottyanása, hiszen a gólyaláb sem áll teljesen fixen, ha nem tudna mozogni kihúzódna a váltóból.

Hopp,közben történt egy kis baleset,ellenőriztem a toronygumi csavarjait,és az egyik anya benne maradt a krovában egy darabb szárral...el lehetett már repedve,látszik a felületén...tudom én ezt a csvart helyettesíteni ugyan olyan méretű csavarral,vagy speckó saját csavarja van a toronyguminak??Alul úgy láttam,sima hatlapfejű.Kell-e sokat bontani hozzá,vagy csak simán kiveszem a törött csavart,és berakom az újat??

Szerintem ez sima csavar, de azt passzolom hogyan férni hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Hopp,közben történt egy kis baleset,ellenőriztem a toronygumi csavarjait,és az egyik anya benne maradt a krovában egy darabb szárral...el lehetett már repedve,látszik a felületén...tudom én ezt a csvart helyettesíteni ugyan olyan méretű csavarral,vagy speckó saját csavarja van a toronyguminak??Alul úgy láttam,sima hatlapfejű.Kell-e sokat bontani hozzá,vagy csak simán kiveszem a törött csavart,és berakom az újat??

Ha ügyes vagy le tudod fúrni, vagy leütni, és alulról betenni másikat, vagy cseréled az egész toronyszilentet, vagy kiveszed, és levágod, fúrod a csavart, és hegesztesz bele másikat. Nem kell szétszedni hozzá az egész gólyalábat, csak satuban rögzíteni.

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80200000-elso-futomu-alkatreszek/80200101-elso-toronycsapagy-szilent/186475-elso-toronyszilent-opel-astra-f-1991-1998

Link to comment
Megosztás:

Hát,én ütöttem vertem,de meg sem mozdult,toronygumi csere lesz ebből,amúgy is agyon van repedezve mindkettő.......valaki le tudná írni a csere menetét,pontról-pontra,aki csinált már ilyet..???Megköszönném...Gondolom ki kell venni az egész gólyalábat... :pinch:

Egyébként lehet így menni a kocsival?Csak mert ma kellene mennem vele kb. 110Km-t...

Link to comment
Megosztás:

kösz Wookie,rugóösszehúzom tényleg nincs,mondjuk Hetyke írja fentebb,hogy nem kell szétszedni az egész gólyalábat,hát nemtudom...

Vezérlést/vízpumpát én cseréltem az autón,sikerült nem elrakni,minden símán ment,de a futóműhöz,hogy őszinte legyek,én még nem nyúltam,de aszt hiszem,most időszerű lesz ebbe a részébe is bele nyúlni... :icon1:

Van elgondolásom,hogyan álljak neki,csak hallani szeretném olyan mester véleményét is,aki már át esett ezen... :D

Link to comment
Megosztás:

kösz Wookie,rugóösszehúzom tényleg nincs,mondjuk Hetyke írja fentebb,hogy nem kell szétszedni az egész gólyalábat,hát nemtudom...

Vezérlést/vízpumpát én cseréltem az autón,sikerült nem elrakni,minden símán ment,de a futóműhöz,hogy őszinte legyek,én még nem nyúltam,de aszt hiszem,most időszerű lesz ebbe a részébe is bele nyúlni... :icon1:

Van elgondolásom,hogyan álljak neki,csak hallani szeretném olyan mester véleményét is,aki már át esett ezen... :D

Ahhoz nem kell szétszedni, h megkókányold ezt az amúgyis csereérett szilentet. A cseréhez kell rugóösszehúzó, és szét is kell szedni.

Link to comment
Megosztás:

Hopp,közben történt egy kis baleset,ellenőriztem a toronygumi csavarjait,és az egyik anya benne maradt a krovában egy darabb szárral...el lehetett már repedve,látszik a felületén...tudom én ezt a csvart helyettesíteni ugyan olyan méretű csavarral,vagy speckó saját csavarja van a toronyguminak??Alul úgy láttam,sima hatlapfejű.Kell-e sokat bontani hozzá,vagy csak simán kiveszem a törött csavart,és berakom az újat??

nem az eredti volt az alulről hegesztett, ha 6lapfejü, akkor sztem annak ki kéne jönnie lefelé, vagy tényleg furd át

gömbcsukló kinyomó is kell ha szétszeded, meg méretes imbusz a féknyereg leszedéséhez

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! érdeklődnék hogy van e valami tippetek futóműre. szeretném cserélni de olyanra ami sportos de nem pattog és még a padkára is fel lehet vele álni , jah és ne menjen rá ingem gatyám :D a probléma csak az hogy caravanhoz nem igazán találtam. és őszintén nem is nagyon értek hozzá pl -40/40 az mit jelent (gondolom 40mm-el engedi lejebb) de lehet rosszul gondolom mivel nem vagyok autószerelő :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! érdeklődnék hogy van e valami tippetek futóműre. szeretném cserélni de olyanra ami sportos de nem pattog és még a padkára is fel lehet vele álni , jah és ne menjen rá ingem gatyám :D a probléma csak az hogy caravanhoz nem igazán találtam. és őszintén nem is nagyon értek hozzá pl -40/40 az mit jelent (gondolom 40mm-el engedi lejebb) de lehet rosszul gondolom mivel nem vagyok autószerelő :P

Dugni is meg szuznek is maradni...

40et jol gondolod.

Link to comment
Megosztás:

jójó tudom hogy sokat akarok. de azért mégis.... :D

Nekem Caravan H&R van 30/30-al, Koni első gátlók, és Kayaba hátsók. Lágyabb, mint a GSI rugók voltak elől. Igazából kicsit pattog, de nem vészes, az is inkább a kemény lengők miatt. Gyárival kicsit lágyabb lenne. Nem mindegy, hogy mit cserél az ember. A rugó önmagában nem mindig hoz pattogást. Caravanba elég nehéz találni. Egyik bontós ismerősnél féléve még megvolt egy szett eladó Caravan ültető, de hogy most van-e neki...

Link to comment
Megosztás:

Hát most nagy nehezen találtam egy szett 40/40-eset. kérdéses hogy ez mennyire lenne tré. főleg padka meg magyar utak szempontjából. a másik kérdés hogy ilyenkor mit kell még cserélni? mer a szett csak 4 rugót meg 4 lengéscsillapítót tartalmaz.

Link to comment
Megosztás:

Úgy bírom mikor a legszarabb utakkal rendelkező országok lakói ültetik a legmélyebbre az autóikat. :) (úgy hogy jellemzően az az egy van nekik)

(csak hangosan gondolkodtam, nem akarok megsérteni senkit ;) )

Nekem is tetszik az ültetés, de én is csak akkor tenném, ha lenne másik, mert ezzel is fennakadok sok helyen, az utakról meg nem is beszélve. Valami ilyesmi tetszene... :D

1467008-20140522-qLQIXV.jpg

Meg ugye nagyon sokszoz ezzel cipeltem olyan kedves kollégákat melózni akiknek ültetett autójuk volt, és azzal nem tudtunk dolgozni menni. ;) Szóval leszólni le lehetett a terepjárót, de azért beülni jó volt. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Hát most nagy nehezen találtam egy szett 40/40-eset. kérdéses hogy ez mennyire lenne tré. főleg padka meg magyar utak szempontjából. a másik kérdés hogy ilyenkor mit kell még cserélni? mer a szett csak 4 rugót meg 4 lengéscsillapítót tartalmaz.

A 40/40 elviekben lentebb viszi 40mm-t, de példul első tengelyen más a magasság csökkenése egy C14NZ-nek, és más a GSI magasságcsökkenése...

Link to comment
Megosztás:

Úgy bírom mikor a legszarabb utakkal rendelkező országok lakói ültetik a legmélyebbre az autóikat. :) (úgy hogy jellemzően az az egy van nekik)

(csak hangosan gondolkodtam, nem akarok megsérteni senkit ;) )

Nekem elviekben 35mm, de méretben kb 40mm-t csökkent a magasságom. Elég durva szintkülönbségnek kellene lennie ahhoz, hogy felakadjak. Eddig mindössze 1x ütöttem meg az előző katalizátort, de ott a tökig pakolt csomagtér miatt söprő üzemben volt az autó, és a kapu ütköző meg kiált vagy 10-15 centit...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.