Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tud ám. :D

Meg akkor is, ha nincs lejőve, csak el van repedve vhol. Azt alig lehet észrevenni. :D

Na,megnéztem,és bizony le volt jőve. Nem sokat kellett keresgélni,a pollenszűrőnél volt lecsusszanva. És most már nekem is sziszeg,tök zsííír :lol: . Nem mentem sokat,csak úgy 200m-t,de mintha előbb visszaállna alapjáratra. Megyek is letesztelni. Meg felfújom a gumikat is,most dobtam fel a nyárikat. Meg kicseréltem a kuplungbowdent is,1 órát szenvedtem vele legalább (a rugó miatt :D :D ). Szóval elvoltam :D .

Link to comment
Megosztás:

Na,megnéztem,és bizony le volt jőve. Nem sokat kellett keresgélni,a pollenszűrőnél volt lecsusszanva. És most már nekem is sziszeg,tök zsííír :D . Nem mentem sokat,csak úgy 200m-t,de mintha előbb visszaállna alapjáratra. Megyek is letesztelni. Meg felfújom a gumikat is,most dobtam fel a nyárikat. Meg kicseréltem a kuplungbowdent is,1 órát szenvedtem vele legalább (a rugó miatt :D :D ). Szóval elvoltam :D .

Kipróbáltam... Végülis ami fura,hogy alapjárat környékén elkezd rángatózni a kocsi,igaz most tettem fel az 1 collal nagyobb kerekeket is. De tavaly emlékeim szerint nem csinált ilyet,most meg gyakorlatilag 1500-as fordulat alatt nem lehet vele menni. Végülis annyira nem baj,legalább nem kínzom a motort alacsony fordulatszámon :P .

Ja,meg hazafele jöttem már a város másik végéből,amikor váltanék 4-be,kuplung be,kattanás,aztán lent is maradt a pedál... Úgyhogy úgy kellett megállnom,hogy 3-ban volt a váltó :D . A bowden motor felőli végén van egy műanyag elem,amivel lehet állítani a kuplungpedálon. Na,hát abból kiszakadt a menet :D :lol: ...

Link to comment
Megosztás:

Na meg megint eljátszotta,hogy nem indult el. Gázadásra sem. Átmozgattam megint mindent,de semmi. Aztán elkezdtem ki-be kapcsolgatni párszor a riasztót (tavaly rakattam be),és aztán elindult :D . Lehet,hogy az rosszalkodik?

Ha van immo funkciója, azt általában relével oldják meg, hogy megszakít vmit. Esetleg az a relé lehet kh-s. Egyébként hol melózol?

Link to comment
Megosztás:

akksi rendben van?

nálam akkor csinált így az immo és riasztó, amikor az akksi megadta magát

Az még nincs 1 éves. A motort tekeri ilyenkor rendesen,úgyhogy szerintem az OK-s. Bár ha jól emlékszem,régebben mintha láttam volna valami zöld fényt a kis ablakjában,most meg nem. De lehet,hogy rosszul emlékszem... Vagy haldokolna a generátor? :D De akkor meg nem nagyon bírná ennyire forgatni a mocit.

Link to comment
Megosztás:

Fél éves 1.4-es G-s Astrám van, teljesen meg vagyok vele elégedve, csak azt nem tudom hogy hol vannak a határai.

135-nél gyorsabban még nem mentem vele (kb. 4000 ford)

Nemsoká megyek egy hosszabb útra és tanácsot szeretnék kérni. (utazósebesség, milyen fodulat az amit folyamatosan lehet vele tartani, milyen keréknyomás az optimális, mert a gyári adatok szerintem alacsonyak stb...)

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Fél éves 1.4-es G-s Astrám van, teljesen meg vagyok vele elégedve, csak azt nem tudom hogy hol vannak a határai.

135-nél gyorsabban még nem mentem vele (kb. 4000 ford)

Nemsoká megyek egy hosszabb útra és tanácsot szeretnék kérni. (utazósebesség, milyen fodulat az amit folyamatosan lehet vele tartani, milyen keréknyomás az optimális, mert a gyári adatok szerintem alacsonyak stb...)

Köszi.

Utazónak az ami a szabályokban megengedett (90,130) :D Olyan 3500-4500 teljesen normális, de nem lesz baja az 5000-től sem. Tiltáson azért ne forgasd időtlen időkig, igaz 5-ben erre nem is lenne sok esélyed.

Gyári nyomáson emelhetsz pár tizedet, ha kevésnek találod.

Link to comment
Megosztás:

Tápi

tudsz nekem gyári méretű 13mas felnire szerelt gumihoz guminyomást mondani??

nagyon nem tetszik ahogy viselkedik, elég hamar kezdi tolni az orrát, és sodródni is hamar kezd...

lehet a jó guminyomással jobb lenne.

Azt a pontot kellene megtalálni, ahol már elég jól (közvetlenül) reagál kanyarban, de még nem túl pattogós egyenesben. Legalábbis én mindig így próbáltam beállítani. Nekem elöl már jóideje egy tizeddel van több mint hátul, de azzal a konfiggal olyan úgysem lesz, hogy nem tolja az orrát vagy nem fog lecsúszni a ívről. Mondhatnám, hogy talán egy gumicsere, de abban a méretben biztos nem hoz annyit, mint amilyen drága.

Vegyél rá egy 195/50R15-öt egy jó felnivel azzal sokkal jobban fogsz kanyarodni. Igaz, akkor menni nem fog. :D

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítsen,plíz!

Ma elmentem zöldkártyáshoz,de a kapuján már nem tudtam bemenni :D . Leparkoltam előtte,bementem megkérdezni,hogy fogad-e,kimentem a kocsiért,és megint nem indult be. 1 és negyed órát ücsörögtem és próbálgattam,mire egyszercsak beindult,mintha mi sem történt volna... Már unom,hogy van egy autóm,de csak akkor megy,amikor neki tetszik :D . Cseréltem már:gyertyákat,gyertyakábeleket,rotort,elosztófedelet,akksi 1 éves,motorhőfok jeladó rendben,alapjárati pucolva.

Kérdésem,mik lehetnek a hibaforrások? Trafó,AC pumpa,riasztó,...? Gyújtásnál mit érdemes még megnéznem? Piros lámpánál állva néha azt hittem,hogy le fog állni,kihagyott időnként a gyújtás (vagy benzint nem kap ilyenkor? :D ). Valami jeladót vagy ilyesmit hol nézzek még meg? És még annyi,hogy amikor beindult,bugyborékolást hallottam a benzintank felől. Ez nem tudom,normális-e. Mondjuk ez lehetett a sok próbálkozás miatt?

Szóval aki tud,az legyenszíves adjon valami tippet. THX :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Van egy Astra F Classiunk 2001 es, 1.6os.

kb 1,5 éve volt olaj cserélve benne(liqui Molly) és a következő csere futás alapján kb 3-4000 múlva lenne.

csak vásosban használjuk, rövid távokra. most 125e Km van benne.

Olaja nem fogy és nem nyomja ki sem, a víz nem olajos.

és mégis tiszta hab az olajbeöntő sapka.34283390.jpg34283380.jpg

mit tegyek szerintetek?

elég egy olajcsere és hátha utána jobb lesz, vagy menjek neki egy hengerfejtömítésnek?

Légyszi valami motorguru írjon ha van egy pici ideje!

köszi!

G

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Van egy Astra F Classiunk 2001 es, 1.6os.

kb 1,5 éve volt olaj cserélve benne(liqui Molly) és a következő csere futás alapján kb 3-4000 múlva lenne.

csak vásosban használjuk, rövid távokra. most 125e Km van benne.

Olaja nem fogy és nem nyomja ki sem, a víz nem olajos.

és mégis tiszta hab az olajbeöntő sapka

mit tegyek szerintetek?

elég egy olajcsere és hátha utána jobb lesz, vagy menjek neki egy hengerfejtömítésnek?

Légyszi valami motorguru írjon ha van egy pici ideje!

köszi!

G

Cserélj olajat először is.

A csereperiódus 15 ezer km, vagy egy év MAXIMUM.

Ajánlott 10 ezer után lecserélni, vmi minőségi 10W40-re (Valvoline, Mobil1, Castrol, Metabond stb)

A habosodás lehet a sok rövidtávtól. A motornak nincs elég ideje a felmelegedésre, ezért kicsapódik a pára a motorolajban. Ezért is nem látod, hogy csökkenne a szint.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Van egy Astra F Classiunk 2001 es, 1.6os.

kb 1,5 éve volt olaj cserélve benne(liqui Molly) és a következő csere futás alapján kb 3-4000 múlva lenne.

csak vásosban használjuk, rövid távokra. most 125e Km van benne.

Olaja nem fogy és nem nyomja ki sem, a víz nem olajos.

és mégis tiszta hab az olajbeöntő sapka.

mit tegyek szerintetek?

elég egy olajcsere és hátha utána jobb lesz, vagy menjek neki egy hengerfejtömítésnek?

Légyszi valami motorguru írjon ha van egy pici ideje!

köszi!

G

Én is csak város+rövidtávon használom,nekem is ilyen volt. Ezért is cseréltem inkább 7000 km után olajat,meg amúgy is évente érdemes. Főleg ilyen használat mellett. De mellesleg nekem hengerfejes is volt,így használtam fél évig :D . De nem volt olajos a víz,és vizes az olaj. Szóval szerintem olajcsere+néha hosszabb távon megjáratni :D .

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítsen,plíz!

Ma elmentem zöldkártyáshoz,de a kapuján már nem tudtam bemenni :D . Leparkoltam előtte,bementem megkérdezni,hogy fogad-e,kimentem a kocsiért,és megint nem indult be. 1 és negyed órát ücsörögtem és próbálgattam,mire egyszercsak beindult,mintha mi sem történt volna... Már unom,hogy van egy autóm,de csak akkor megy,amikor neki tetszik :D . Cseréltem már:gyertyákat,gyertyakábeleket,rotort,elosztófedelet,akksi 1 éves,motorhőfok jeladó rendben,alapjárati pucolva.

Kérdésem,mik lehetnek a hibaforrások? Trafó,AC pumpa,riasztó,...? Gyújtásnál mit érdemes még megnéznem? Piros lámpánál állva néha azt hittem,hogy le fog állni,kihagyott időnként a gyújtás (vagy benzint nem kap ilyenkor? :D ). Valami jeladót vagy ilyesmit hol nézzek még meg? És még annyi,hogy amikor beindult,bugyborékolást hallottam a benzintank felől. Ez nem tudom,normális-e. Mondjuk ez lehetett a sok próbálkozás miatt?

Szóval aki tud,az legyenszíves adjon valami tippet. THX :D :lol:

Azt jó lenne tudni, hogy mi nincs, amikor nem indul be (szikra, vagy benzin). Nekem hasonlót a gyújtásmodul okozott, nekem ez a trafó alatt van, kis fekete doboz, de neked asszem a gyújtáselosztó alatt van. Lehet még AC-pumpa relé is. Ezt úgy lehetne kizárni, hogy rákötsz egy LED-et az AC-pumpa felé menő vezetékre, és amikor nem akar beindulni, figyeled a LED-et. Ha akkor is rendesen világít, akkor nem az AC-relé a hibás. Egyébként nem drága dolog, lehet érdemes lenne cserélni, ezzel is kizárni ezt a lehetőséget.

Én személy szerint a gyújtásnál keresném először a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Azt jó lenne tudni, hogy mi nincs, amikor nem indul be (szikra, vagy benzin). Nekem hasonlót a gyújtásmodul okozott, nekem ez a trafó alatt van, kis fekete doboz, de neked asszem a gyújtáselosztó alatt van. Lehet még AC-pumpa relé is. Ezt úgy lehetne kizárni, hogy rákötsz egy LED-et az AC-pumpa felé menő vezetékre, és amikor nem akar beindulni, figyeled a LED-et. Ha akkor is rendesen világít, akkor nem az AC-relé a hibás. Egyébként nem drága dolog, lehet érdemes lenne cserélni, ezzel is kizárni ezt a lehetőséget.

Én személy szerint a gyújtásnál keresném először a hibát.

Én is a gyújtásra szavazok. Benzinpumpát hallom gyújtás ráadásakor,ahogy dolgozik. Meg alapjáratnál is ugye buffog néha,ez bizti a gyújtás miatt van. Gyújtásmodul? Hmm... Bontóban utána érdeklődök majd,mibe fáj egy ilyen. Köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Én is a gyújtásra szavazok. Benzinpumpát hallom gyújtás ráadásakor,ahogy dolgozik. Meg alapjáratnál is ugye buffog néha,ez bizti a gyújtás miatt van. Gyújtásmodul? Hmm... Bontóban utána érdeklődök majd,mibe fáj egy ilyen. Köszi :D

Nem biztos, hogy érdemes bontottat venni, az lehet ugyanilyen is (én már jártam így).

A sárga motorkontroll lámpa világít a gyújtás ráadásakor olyankor is, amikor nem akar beindulni?

Mert ha nem, akkor javaslom a kontakthibák keresését a motortérben: alapjáraton menjen a motor, Te pedig közben mozgasd meg a csatlakozásokat, kábelkötegeket. Ha leáll a motor, ott a hiba, ahol mozgattad.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy érdemes bontottat venni, az lehet ugyanilyen is (én már jártam így).

A sárga motorkontroll lámpa világít a gyújtás ráadásakor olyankor is, amikor nem akar beindulni?

Mert ha nem, akkor javaslom a kontakthibák keresését a motortérben: alapjáraton menjen a motor, Te pedig közben mozgasd meg a csatlakozásokat, kábelkötegeket. Ha leáll a motor, ott a hiba, ahol mozgattad.

Világít,asszem csak az olajnyomás lámpa alszik ki rövid időn belül. És ilyenkor mindig mindent átmozgatok,de semmitől sem indul be. Aztán egyszercsak röff. Most meg alapjáratnál mozgattam meg minden kezem ügyébe kerülő vezetéket,még a gyertyakábeleket is,de ugyanúgy ment tovább. Egyszer volt olyan,hogy a trafó alján van egy fekete csati 3 vezetékkel,abból az egyiket megmozgatva leállt a motor. Azt megpucoltam akkor,azóta jó,most hiába mozgatom,nem az a baj. A gyújtásmodulhoz viszont így nem férek hozzá,úgyhogy az elég valószínű...

Link to comment
Megosztás:

Világít,asszem csak az olajnyomás lámpa alszik ki rövid időn belül. És ilyenkor mindig mindent átmozgatok,de semmitől sem indul be. Aztán egyszercsak röff. Most meg alapjáratnál mozgattam meg minden kezem ügyébe kerülő vezetéket,még a gyertyakábeleket is,de ugyanúgy ment tovább. Egyszer volt olyan,hogy a trafó alján van egy fekete csati 3 vezetékkel,abból az egyiket megmozgatva leállt a motor. Azt megpucoltam akkor,azóta jó,most hiába mozgatom,nem az a baj. A gyújtásmodulhoz viszont így nem férek hozzá,úgyhogy az elég valószínű...

Asszem Opel16v mesélte nemrég, hogy egyik ismerősének is ez volt a gondja egy C16NZ Astránál.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.