Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

biztosan bamba vagyok, de nem talalom az elozo irasokban mit is kell elkovetni, hogy az a bizonyos +20LE emeleseert

csupan elektronika, vagy egyeb szervi beavatkozast is igenyel?

ha jol olvastam a C14SE mar hengerenkenti befecskendezessel, es 8 szeleppel rendelkezik

Itt a válasz a kérdésedre.:"Nem rég alakítottam át egy c14nz (gyújtáselosztós)motoros corsát SE-re" A központi befecsisből csinált hengerenkéntit, a 60 pacisból kábé 82-őt. Ezért váltak feleslegessé a következő alkatrészei.:gyújtásmodul, kábelköteg, vezérlő elektronika .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha az injektort ki szeretném főzni ultrahangos ketyerében, milyen löttybe áztassam? Ha jól emlékszem valaki már csinált itt ilyen dolgot.

Köszi

Főzni? Erről még nem hallottam csak az injektortisztítő lötyikről amiket a benyához kell önteni, meg a kiszereléses-ultrahangos tisztításról. Ez milyen eljárás?

Link to comment
Megosztás:

Itt a válasz a kérdésedre.:"Nem rég alakítottam át egy c14nz (gyújtáselosztós)motoros corsát SE-re" A központi befecsisből csinált hengerenkéntit, a 60 pacisból kábé 82-őt. Ezért váltak feleslegessé a következő alkatrészei.:gyújtásmodul, kábelköteg, vezérlő elektronika .

OK. en egy reszletesebb leirast kerestem (esetleg linket), pontosan miket, es hogyan kell kicserelni. van esetleg elerheto leiras valahol?

Link to comment
Megosztás:

OK. en egy reszletesebb leirast kerestem (esetleg linket), pontosan miket, es hogyan kell kicserelni. van esetleg elerheto leiras valahol?

Hát ha jól emlékszem ki kell cserélni a HF-et, szívosort, az egy darab enjektor helyett kell az injektorsor, motorvezérlő elektronika, kábelköteg, nagynyomású AC-pumpa, légszűrőház. Volt egy olyan felvetés, hogy a vezérműtengely maradhat, de ebben nem vagyok biztos. Alsó hangon az anyagköltség olyan 60-80 ezer. Már többször volt téma, többen csinálták is. Egy két dolgot biztos kihagytam. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Elkészült az 1.4 NZ -> SE átalakítás.

Tapasztaltok: Alul (alapjárat-3000) sokkal nyomatékosabb, kb. mintha 1 fokozattal lentebb lenne, 3000-től pedig van egy kis torpanás, és a középső tartománnyal nem is vagyok igazán elégedett. Felül már egész jó, de itt is lehetne picit jobb. Igazából mintha nem lenne meg mind a +20 ló. Hozzáteszem még "finomhangolni" kell a dolgokat. (légszűrő még csak be van gányolva mert nem volt hozzá méretben cső, tehát most bő 1 centivel kisebb lyukon szívja a levegőt mint kellene, injektorok, alapjárati motor és gyertyakábelek nem tudom milyen állapotban vannak, 1-2 gumicső el van öregedve, lehet hogy akár falsot is szív valahol, stb...)

Továbbá csak ~100km-t mentem eddig vele.

Árak: 80 volt az összes alkatrész úgy, hogy a benzinpumpa becserélődött, plusz vettem egy légszűrőt és a hozzá való csövet 10-ért, munkadíj pedig 48 volt, de ebben volt hengerfejtömítés, szívósortömítés, kipufogósortömítés, a benzinpumpához valami szűrő, benzincsövek, fékszervó csöve, apróságok (mind gyári és nem utángyártott).

És a régi alkatrészek mind megmaradtak.

Aki csinálta: Patyi Laci (0630926040)

Vélemény: aki ilyet tervez az mérlegelje hogy ezek a költségek megérik-e neki ezt a többletet. Az alkatrészeket nem egyszerű beszerezni mert 10 bontóból 9-ben nincs. A maradékban meg reménykedik az ember hogy jó áron adják. Az biztos hogy erősebb autót venni egyszerűbb.

Én nem bántam meg hogy belevágtam. 8)

Ami kell:

-hengerfej sallangokkal (szelepek, szeleprugók, stb...)

-vezérműtengelyház tengellyel

-vezérműtengelyfedél (bár a régi is jó (nekem az lett visszarakva))

-gyújtás, gyújtótrafó és gyertyakábelek

-kábelköteg sallangokkal (MAP szenzor, oktánszámdugasz, stb...)

-komputer

-benzinpumpa

-szívósor+fojtószelepház sallangokkal (alapjárati motor, fojtószeleppotenciométer, stb...)

-injektorsor

-ékszíjtárcsa

-hűtővízcső (a műanyag, van rajta egy plusz leágazás)

-légszűrőhöz vezető cső (esetleg légszűrőház)

-fékszervócső

-néhány cső ide-oda (bár ezeket is át lehet menteni a régiről szerintem)

-és a tömítések

Remélem nem hagytam ki semmit.

:huh:

Link to comment
Megosztás:

Megbontottam a fojtószelepházat (ellenőriztem, hogy a légszűrő felől jön e fals levegő- nem úgy tűnik, viszont a házon belül szutykos picit a felső rész ami az injektort tartja), mennyire szabad koszosnak lennie, mennyire puceráljam ki, hogy jobb alapjáratot produkáljon?

(aZ INJEKTORT nem merem kiszedni pedig van torx kulcsom)

Link to comment
Megosztás:

Megbontottam a fojtószelepházat (ellenőriztem, hogy a légszűrő felől jön e fals levegő- nem úgy tűnik, viszont a házon belül szutykos picit a felső rész ami az injektort tartja), mennyire szabad koszosnak lennie, mennyire puceráljam ki, hogy jobb alapjáratot produkáljon?

(aZ INJEKTORT nem merem kiszedni pedig van torx kulcsom)

Minél tisztább annál jobb. Az injektortól meg nem kell félni.

P4120004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

gázzal működik az autóm(x14xe) 4 éve (kb 60ezer km)

injektorok kissé koszosak az első nem is spriccentett már(ezt cseréltem)

érdemes valami injektor tisztító folyadékot tenni a benzinbe?? ér valamit?

új injektorokat nem akarok venni, ultrahangos mosó 6000/db ez is rengeteg pénz (mivel alig használom benzinnel)

van egy flakon diesel-hez való tisztítóm az mennyire lenne hatásos a benzineshez??

köszi!!

Link to comment
Megosztás:

gázzal működik az autóm(x14xe) 4 éve (kb 60ezer km)

injektorok kissé koszosak az első nem is spriccentett már(ezt cseréltem)

érdemes valami injektor tisztító folyadékot tenni a benzinbe?? ér valamit?

új injektorokat nem akarok venni, ultrahangos mosó 6000/db ez is rengeteg pénz (mivel alig használom benzinnel)

van egy flakon diesel-hez való tisztítóm az mennyire lenne hatásos a benzineshez??

köszi!!

Én már vettem injektor tisztító lötyit, szerintem használt. Hogy a dieselhez való mennyire jó bele azt viszont nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

üdv!

írok ide, hátha ad valaki valami jó tippet.

1.4 16v ecotech motorom van. problémám az hogy 1000 km-enként eltünik 1-2 dl víz. mikor beindítom az autót, az utastérben csörgedező hang hallatszik, mintha folyna valahol a víz, ez 1-2 mp és elmúlik. megyek vele 10-20 km-t, megállok és mikor leveszem a kiegyenlítő tartály kupakját, valami iszonyatos nyomás távozik el, a vízszint a tartályban pedig emelkedik kb 4-5 cm-t. drasztikusabb esetekben ha leveszem a kupakot van, hogy kis is szpricceli a vizet a tartályból. van egy sejtésem hogy mi lesz a gond, de hátha kapok még itt valami tippet olyantól aki már találkozott a problémával. jelenleg termosztát nélkül járok, mert az utóbbi időben 100c körül volt a vizem, a szokásos, régi 92c helyett.

ui: állítólag 98c az opel üzemi hőmérséklete, de nálam régen beállt 92c-ra és nem igazán ingadozott nem úgy mint most hogy 2 percenként felmegy 10 fokot és vissza le 10-et. sztem a normális ha beáll 90-94 fok közé és ott marad.

na lényeg az hogy valaki írjon nekem valamit :huh:

köszi!!!!

Link to comment
Megosztás:

94-96 fok

zárt rendszer nyomás alatt dolgozik, és ilyenkor nem csoda, hogy fentebb jöna víz, csoda, hogy nem forrázott még le.

eltünés, az lehet valami csepegés is, 1ezer kmenként akár egy csepegő csövecske is okozhatja.

a csobogó vízhang is lehet az, hogy valamelyik csőnél elcsepegett a víz, és annak a helyén lévő levegő fut végig a rendszeren, és érkezik meg a kiegyenlítőbe.

rosszabb esetben hűtő ereszt vhol, vagy Hf es.

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom Novy kollégához. Valszeg lelevegősödési probléma, a csobogás arra utal. A többi nem vészes. Azért egy új termót kéne bele varázsolni.

Nincs hűtőfolyadék szag a kocsi körül?

Link to comment
Megosztás:

Csatlakozom Novy kollégához. Valszeg lelevegősödési probléma, a csobogás arra utal. A többi nem vészes. Azért egy új termót kéne bele varázsolni.

Nincs hűtőfolyadék szag a kocsi körül?

eza hűtőfolyadékszagérdekes, mert nekem is van egy kevés, mikor jól átmeelgszik, de aszintem ugyan úgy ott áll, ahol termosztát csere óta ácsingózik, kb egy ujjal a szint alatt.

Link to comment
Megosztás:

eza hűtőfolyadékszagérdekes, mert nekem is van egy kevés, mikor jól átmeelgszik, de aszintem ugyan úgy ott áll, ahol termosztát csere óta ácsingózik, kb egy ujjal a szint alatt.

Lekopogom, szerencsére nekem nincs. De tapasztaltam már pár érdekes dolgot utángyártott vízcsövek esetén. Volt olyan, amelyik meleg motornál kimondottan büdös volt, és volt olyan amelyik emlékeztetett fagyállóra. Nekem gyári csövek vannak fent, minden tömített, nem igazán szivárog olaj sem, így szinte nem is érezni motorszagot. Van viszont egy kis szaga a hűtőradiátornak, nem viccelek de hasonlít a parfümökhöz mikor bemelegszik.

Link to comment
Megosztás:

Lekopogom, szerencsére nekem nincs. De tapasztaltam már pár érdekes dolgot utángyártott vízcsövek esetén. Volt olyan, amelyik meleg motornál kimondottan büdös volt, és volt olyan amelyik emlékeztetett fagyállóra. Nekem gyári csövek vannak fent, minden tömített, nem igazán szivárog olaj sem, így szinte nem is érezni motorszagot. Van viszont egy kis szaga a hűtőradiátornak, nem viccelek de hasonlít a parfümökhöz mikor bemelegszik.

ja láttam a épeket jó állapotban van

nekem az őzike óta van pár szépséghiba sajnos :huh:

ha kezemben az első fizu, felkeresek pár karosszériást, a ragasztós horpadáskihúzgálással, meg ha már telibe kell fujni a mocitetőt, akkor megérdeklődöm, hogy van e vki aki elválálná emberi pénzért a morcosítását.

Link to comment
Megosztás:

üdv!

írok ide, hátha ad valaki valami jó tippet.

1.4 16v ecotech motorom van. problémám az hogy 1000 km-enként eltünik 1-2 dl víz. mikor beindítom az autót, az utastérben csörgedező hang hallatszik, mintha folyna valahol a víz, ez 1-2 mp és elmúlik. megyek vele 10-20 km-t, megállok és mikor leveszem a kiegyenlítő tartály kupakját, valami iszonyatos nyomás távozik el, a vízszint a tartályban pedig emelkedik kb 4-5 cm-t. drasztikusabb esetekben ha leveszem a kupakot van, hogy kis is szpricceli a vizet a tartályból. van egy sejtésem hogy mi lesz a gond, de hátha kapok még itt valami tippet olyantól aki már találkozott a problémával. jelenleg termosztát nélkül járok, mert az utóbbi időben 100c körül volt a vizem, a szokásos, régi 92c helyett.

ui: állítólag 98c az opel üzemi hőmérséklete, de nálam régen beállt 92c-ra és nem igazán ingadozott nem úgy mint most hogy 2 percenként felmegy 10 fokot és vissza le 10-et. sztem a normális ha beáll 90-94 fok közé és ott marad.

na lényeg az hogy valaki írjon nekem valamit :huh:

köszi!!!!

Első körben kell bele egy új termosztát és kellene egy új sapka a tágulásira.

Feltölt friss kevert fagyállóval és járatni a mocit.

Ellenőrizni,hogy mekkora a nyomás a vízrendszerben,mert ha rövid időn belül megnő és a vízcsövek kőkemények leszenek,akkor sajnos hengerfejes a sas és bedolgozik a vizkörbe.

Ha a nyomás nem nő meg nagyon,akkor pedig szivárgást kell keresni,ami sajnos nem egyszerű.

Egyébként normál esetben is fogy egy picit a víz,tökéletesen zárt rendszer nincs és kipárolgás miatt fogy egy picit.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is van csobogás, főleg ha megpörgetem 4-5000 fölé. Fingom sincs mi lehet, nem lehet levegős, már volt légtelenítve az egyvezetékes érzékelőnél. Amióta megvan a kocsi csinálja, pedíg volt már azóta hűtővíz csere is, hűtőmosás is meg termosztát csere is. Miért lenne gond, ha ingadozik a vízhőfok? Főleg ilyen melegben? Hűtti a menetszél, megállok dugóban, felkúszik, bekapcsol a venti visszaesik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astrás vagyok, kb. 3 hónapja vettem egy 1997. végi 1.6-os ecotec motors Astrát.

Az autóban 170 000 km volt, távoli ismerős tanár embertől vettük, valószínűleg nem vert át.

Már az első időkben is jelentkezett egy olyan probléma, hogy indítás (gázadás nélkül) után az alapjárat nehezen állt be. Kb 10 mp-ig ingázott a mutató ~700-1500 között mire felvett egy állandó értéket.

Amennyiben gázt adtam, felpörgettem óvatosan közben, akkor 2000-re állt be és menet közben nem volt hajlandó ez csökkenni. Türelmes újraindítás után felvette a normál fordulatot és látszólag rendben működött.

Az indítási procedúrát betartva úgy tűnt, hogy nem lesz probléma, azonban egyszer kb. 70 km megtétele után pont üresbe tettem a váltót gurulás közben, mikor kigyulladta a motorvezérlés narancssárga lámpája a motor pedig leállt. A motort nehezen, csak gázfröccsel tudtam újraindítani, ezután azonban beállt a normál fordulatszámra.

A motorvezérlés lámpa azóta többször is kigyulladt már, motorleállást nem mindig okoz ugyan, azonban egyszer volt rá példa, hogy egy leállás után egyszerűen elment a kormányszervó (ez mondjuk még érthető a motorleállás miatt).

A tegnapi napon megesett velem, hogy kigyulladt a narancssárga lámpa, ezen kívül azonban semmi probléma nem mutatkozott, így megtettem a hazáig hátralevő 1 km-t.

Miután hazaértem az autó pihent 20 percet, mikor el kellett ugranom valahova. Normálisan elindult, azonban az első kereszteződésben a fordulatszám az alapjárati szinttől egyre elkezdett esni és megállt a motor. Újraindítás, félreállás, leállítás. Újra elindítottam és vártam mi lesz. Felvette a normál fordulatszámot, aztán kb 200-asával elkezdett esni a fordulat úgy, hogy a mutató közben kicsit mindig visszaugrott. A vége leállás. Párszor még ezt eljátszottuk, a vége az lett, hogy úgy gurultam haza, hogy nem engedtem leeseni a fordulatot.

Pár órával később próbáltuk, mentünk vele 10-15km-t, semmi probléma nem jelentkezett.

Tudnátok segíteni abban, hogy mi a probléma? Tapasztalt már valaki hasonlót?

Az autót napi szinten nem használom, van, hogy 1 hétig áll, de nem értem, hogy, ha induláskor látszólag tünetmentes, akkor mi okozhatja ezeket a lámpa kigyulladásokat. Az sem normális, hogy az alapjárati fordulatszámot ennyire nehezen veszi fel.

Lehet, hogy lambda probléma?

Előre is köszönöm,

Andrej

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astrás vagyok, kb. 3 hónapja vettem egy 1997. végi 1.6-os ecotec motors Astrát.

Az autóban 170 000 km volt, távoli ismerős tanár embertől vettük, valószínűleg nem vert át.

Már az első időkben is jelentkezett egy olyan probléma, hogy indítás (gázadás nélkül) után az alapjárat nehezen állt be. Kb 10 mp-ig ingázott a mutató ~700-1500 között mire felvett egy állandó értéket.

Amennyiben gázt adtam, felpörgettem óvatosan közben, akkor 2000-re állt be és menet közben nem volt hajlandó ez csökkenni. Türelmes újraindítás után felvette a normál fordulatot és látszólag rendben működött.

Az indítási procedúrát betartva úgy tűnt, hogy nem lesz probléma, azonban egyszer kb. 70 km megtétele után pont üresbe tettem a váltót gurulás közben, mikor kigyulladta a motorvezérlés narancssárga lámpája a motor pedig leállt. A motort nehezen, csak gázfröccsel tudtam újraindítani, ezután azonban beállt a normál fordulatszámra.

A motorvezérlés lámpa azóta többször is kigyulladt már, motorleállást nem mindig okoz ugyan, azonban egyszer volt rá példa, hogy egy leállás után egyszerűen elment a kormányszervó (ez mondjuk még érthető a motorleállás miatt).

A tegnapi napon megesett velem, hogy kigyulladt a narancssárga lámpa, ezen kívül azonban semmi probléma nem mutatkozott, így megtettem a hazáig hátralevő 1 km-t.

Miután hazaértem az autó pihent 20 percet, mikor el kellett ugranom valahova. Normálisan elindult, azonban az első kereszteződésben a fordulatszám az alapjárati szinttől egyre elkezdett esni és megállt a motor. Újraindítás, félreállás, leállítás. Újra elindítottam és vártam mi lesz. Felvette a normál fordulatszámot, aztán kb 200-asával elkezdett esni a fordulat úgy, hogy a mutató közben kicsit mindig visszaugrott. A vége leállás. Párszor még ezt eljátszottuk, a vége az lett, hogy úgy gurultam haza, hogy nem engedtem leeseni a fordulatot.

Pár órával később próbáltuk, mentünk vele 10-15km-t, semmi probléma nem jelentkezett.

Tudnátok segíteni abban, hogy mi a probléma? Tapasztalt már valaki hasonlót?

Az autót napi szinten nem használom, van, hogy 1 hétig áll, de nem értem, hogy, ha induláskor látszólag tünetmentes, akkor mi okozhatja ezeket a lámpa kigyulladásokat. Az sem normális, hogy az alapjárati fordulatszámot ennyire nehezen veszi fel.

Lehet, hogy lambda probléma?

Előre is köszönöm,

Andrej

AGR :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új Astrás vagyok, kb. 3 hónapja vettem egy 1997. végi 1.6-os ecotec motors Astrát.

Az autóban 170 000 km volt, távoli ismerős tanár embertől vettük, valószínűleg nem vert át.

Már az első időkben is jelentkezett egy olyan probléma, hogy indítás (gázadás nélkül) után az alapjárat nehezen állt be. Kb 10 mp-ig ingázott a mutató ~700-1500 között mire felvett egy állandó értéket.

Amennyiben gázt adtam, felpörgettem óvatosan közben, akkor 2000-re állt be és menet közben nem volt hajlandó ez csökkenni. Türelmes újraindítás után felvette a normál fordulatot és látszólag rendben működött.

Az indítási procedúrát betartva úgy tűnt, hogy nem lesz probléma, azonban egyszer kb. 70 km megtétele után pont üresbe tettem a váltót gurulás közben, mikor kigyulladta a motorvezérlés narancssárga lámpája a motor pedig leállt. A motort nehezen, csak gázfröccsel tudtam újraindítani, ezután azonban beállt a normál fordulatszámra.

A motorvezérlés lámpa azóta többször is kigyulladt már, motorleállást nem mindig okoz ugyan, azonban egyszer volt rá példa, hogy egy leállás után egyszerűen elment a kormányszervó (ez mondjuk még érthető a motorleállás miatt).

A tegnapi napon megesett velem, hogy kigyulladt a narancssárga lámpa, ezen kívül azonban semmi probléma nem mutatkozott, így megtettem a hazáig hátralevő 1 km-t.

Miután hazaértem az autó pihent 20 percet, mikor el kellett ugranom valahova. Normálisan elindult, azonban az első kereszteződésben a fordulatszám az alapjárati szinttől egyre elkezdett esni és megállt a motor. Újraindítás, félreállás, leállítás. Újra elindítottam és vártam mi lesz. Felvette a normál fordulatszámot, aztán kb 200-asával elkezdett esni a fordulat úgy, hogy a mutató közben kicsit mindig visszaugrott. A vége leállás. Párszor még ezt eljátszottuk, a vége az lett, hogy úgy gurultam haza, hogy nem engedtem leeseni a fordulatot.

Pár órával később próbáltuk, mentünk vele 10-15km-t, semmi probléma nem jelentkezett.

Tudnátok segíteni abban, hogy mi a probléma? Tapasztalt már valaki hasonlót?

Az autót napi szinten nem használom, van, hogy 1 hétig áll, de nem értem, hogy, ha induláskor látszólag tünetmentes, akkor mi okozhatja ezeket a lámpa kigyulladásokat. Az sem normális, hogy az alapjárati fordulatszámot ennyire nehezen veszi fel.

Lehet, hogy lambda probléma?

Előre is köszönöm,

Andrej

Villogtasd ki a hibakódot!

A biztosítéktáblánál van egy 2x8 érintkezős un. diagnosztikai csatlakozó. A bal sorban alulról az 5. és 6. érintkezőt összekötöd egy darab vezetékkel, majd ráadod a gyújtást (nem beindítani!!!) és a motorikonnak villognia kell. Először háromszor lenyomja a 12-es kódot, ami így néz ki. Villan-szünet-villan-villan. Ezután következik a hibakód villanása, amit háromszor elismétel. Jegyezd fel a villanásokat. Ha még van más hiba is, akkor az első hibakód után azt villantja ki háromszor. Ha nincs több hibakód, akkor ismét a 12-es hibakódot villogja és kezdi elölről.

Ezen a weboldalon találsz információt a kódok jelentéséről: Hibakódok, angol.

A te motorod nincs benne (X16XEL), nem is tudom, hogy melyiket kell nézni a Te esetedben. Szerintem Multec lesz, így azt nézd majd.

Amúgy a tippem az az alapjárati léptetőmotor hibája.

Link to comment
Megosztás:

hát nem tudom. én erősen hengerfejre gondolok. azt tudom hogy zárt rendszer, meghogy nem 100c-nál forr a víz, de régebben nem csinálta ezt. beindítom hideg motorral és ahogy megy fel a víz nem áll meg 90c körül hanem felmegy 98-99ig és majd csak percek (10 percek) múltán jön vissza le. szal nem azért megy fel mert meleg van (mert hideg garázsból állok ki 18-20c van bennt), hanem nem tudom :lol: . ha a kiegyenlítő tartály félig van, volt hogy kinyitottam és ömlött ki belőle a víz. mikor megvettem nem tapasztaltam :huh: . egyébként légteleníteni hogy kell???

ja és köszi mindenkinek minden hozzászólását! opel powa!!! ^_^

Link to comment
Megosztás:

hát nem tudom. én erősen hengerfejre gondolok. azt tudom hogy zárt rendszer, meghogy nem 100c-nál forr a víz, de régebben nem csinálta ezt. beindítom hideg motorral és ahogy megy fel a víz nem áll meg 90c körül hanem felmegy 98-99ig és majd csak percek (10 percek) múltán jön vissza le. szal nem azért megy fel mert meleg van (mert hideg garázsból állok ki 18-20c van bennt), hanem nem tudom :lol: . ha a kiegyenlítő tartály félig van, volt hogy kinyitottam és ömlött ki belőle a víz. mikor megvettem nem tapasztaltam :huh: . egyébként légteleníteni hogy kell???

ja és köszi mindenkinek minden hozzászólását! opel powa!!! ^_^

Nem kell légteleníteni,a tágulásiba kidolgozza a bubit.

Ha nincs benne termosztát természetes,hogy nem tartja 92°C körül.

Amikor levan zárva a rendszer,milyen kemények a vizcsöveid?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.