Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hello mindenki!

Először is opel 4ever!

Van egy diesel astra f-em! A motor beindul minden gond nélkül de ha gázt adok elkezd füstölni mint az állat és 3000nél följebb nem megy a fordulat és alig megy 40ennél többel nem tudtam vele menni a víz meg megy föl mint az állat aztán hirtelen le! Ha hirtelen nagy gázt adok neki elpörög 4000ig aztán leáll!

Van valakinek vmi ötlete h mi lehet a gond? (én adagolóra tippelek)

Olajat most cseréltem benne pár napja szűrővel. És a légszűrőt is kicseréltem üzemanyag meg nyakig van!

Előre is köszi!

Wolf

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is: B.U.É.K.!

Keresnék olyan hozzáértő,megbízható "kollégát" aki meg tudná bütykölni a C14NZ-met.Az alapjárati motortisztításról + pillangószelep vagy szelepház(nem tudom) tisztításáról lenne szó.Természetesen nem ingyen kívánom.

Egyébként észak-pesten lakom.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

más:

rossz híreket kaptam én is a GAtes szíjakról.

egy hónap alatt kettő is megadta magát friss beszerelés után.

igaz nem tisztázottak a körülmények, hogy a szíjon kívül volt e más cserélve...

valaki valamit hallott erről?

Day tudjuk, made in china, de tapasztalat vkinél??

A Gates szíj az egyik legjobb márka melleseleg gyári opel beszállító. No para tuti a cucc. Mellesleg a helytelen beépítés és a túltárolt öreg akcíós szíj előfordulhat ( érdemes a gyártási időt is megnézni)

Link to comment
Megosztás:

A Gates szíj az egyik legjobb márka melleseleg gyári opel beszállító. No para tuti a cucc. Mellesleg a helytelen beépítés és a túltárolt öreg akcíós szíj előfordulhat ( érdemes a gyártási időt is megnézni)

eddig mi is így tudtuk...

de ja erről se tudok semmit, hogy mi miatt szakadt el...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is: B.U.É.K.!

Keresnék olyan hozzáértő,megbízható "kollégát" aki meg tudná bütykölni a C14NZ-met.Az alapjárati motortisztításról + pillangószelep vagy szelepház(nem tudom) tisztításáról lenne szó.Természetesen nem ingyen kívánom.

Egyébként észak-pesten lakom.

Előre is köszönöm!

Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben:

http://astra.autokacik.pl

Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ

Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre.

A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben:

http://astra.autokacik.pl

Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ

Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre.

A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna.

Tessék.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akár Te is ki tudod takarítani az alapjáratit. Egy kis segítség képekben:

http://astra.autokacik.pl

Technika > Napraw to sam > Silnik krokowy w C16NZ

Használj féktisztító spray-t, ügyelj a tisztaságra, az alapjárati motor tengelyét ne mozgasd. Visszarakáskor ügyelj a tömítőgyűrűre.

A fojtószelepház takarításáról remek képei vannak Heningnek. Csak nem tudom a linket sajna.

Köszönöm!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort...

Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ).

Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ...

Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott)

Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen!

Köszönöm!

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort...

Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ).

Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ...

Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott)

Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen!

Köszönöm!

Üdv: demars

Ezt nekem is játsza, de csak hidegen, mert én beindítom és megyek is vele. Viszont amint megállok, komótosan leesik a fordulat alapra. Ezt egyszer csinálja, utána már nem. Szóval egy kuplungozásnál abba is hagyja.

Lehetséges nálad a vákuumcsövek problémája, amiatt felpöröghet a motor fordulata, esetleg alapjárati motor szorul. Automata szívató meg nincs bennük.

Egyébként, mikor olyan kedvem van, járatom én is, amíg jeget kaparok/havat seprek le az autóról, ilyenkor nem szokta ezt eljátszani velem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki hogy szokta melegíteni a mocit hideg időben? Kezelési útmutatóban azt írják, hogy menet közben melegítsük, váltsunk többször, ne pörgessük közben a motort...

Ma sajna sietnem kellett, s indítás után óvatosan felmászott a kmh mutatóm 100 ra... :lol: evvel még nem is lenne baj, viszont beérkeztem a városba, ahol egy kereszteződésnél megálltam! Motor elkezdett játszadozni --> felpörgött majd vissza alapjáratra ( nem túl magas fordulatszámra, kb, mint indítás utáni pillanatban ), majd ismét, s ezt csinálta ahányszor kinyomtam a kuplungot (legalább 10-15 váltásnál ). A motor ekkor már 90-92 fokos volt ( mire a városba értem ).

Mi történhetett? Én arra gondolok, hogy valamiért az automata szivatót ráadta ...

Kérdés: Miért? Okozhatta ezt a jelenséget az, hogy nem járattam kicsit tovább a motort indulás előtt? ( hőmérő 1 fokot mutatott)

Ha valaki tapasztalt hasonló dolgot kérem segítsen!

Köszönöm!

Üdv: demars

nekem is szokta ezt

eddig ugy vettem észre, hogy az aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep tapad le, és olyankor oda vissza jár benne a levegő, holott annakcsak egy irányban lenne szabad...

azt is csak adott időben.

mikor ezt a szelepet megfujkálom, ütögetem, akkor sokáig jó, nincs ez az ingadozás.

Link to comment
Megosztás:

aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep

Ez hol található? esetleg képpel tudod illusztrálni?

daykiller : általában én is járatom, jégkaparás, pára törölgetés... stb., de ma nagyon nagyon siettem... :lol:

Remélem nincs semmi komoly dolog a háttérben!

Köszönöm a segítséget!

holnap ellenőrzöm a vákuumcsöveket, s ha valakitől kapok szaktanácsot, hogy hol találom az :aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelepet, akkor azt is ellenőrzöm!

Üdv: demars

Link to comment
Megosztás:

aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelep

Ez hol található? esetleg képpel tudod illusztrálni?

daykiller : általában én is járatom, jégkaparás, pára törölgetés... stb., de ma nagyon nagyon siettem... :lol:

Remélem nincs semmi komoly dolog a háttérben!

Köszönöm a segítséget!

holnap ellenőrzöm a vákuumcsöveket, s ha valakitől kapok szaktanácsot, hogy hol találom az :aktív szénszűrő után lévő ufószerű szelepet, akkor azt is ellenőrzöm!

Üdv: demars

A motor mögött a tűzfalnál található általában és el van takarva egy műanyaggal. Ahol a pollenszűrőt veszed ki, azt a gumit lekapod és lejön az a műanyag a motortér bal oldala fele és mögötte lesz egy ufószerű izé. Kerek alakú dolog, eléggé lapos és hasonlít egy ufóra. :lol: Enyémben nincs ilyen, szal képpel nem tudok szolgálni.

Link to comment
Megosztás:

A motor mögött a tűzfalnál található általában és el van takarva egy műanyaggal. Ahol a pollenszűrőt veszed ki, azt a gumit lekapod és lejön az a műanyag a motortér bal oldala fele és mögötte lesz egy ufószerű izé. Kerek alakú dolog, eléggé lapos és hasonlít egy ufóra. :lol: Enyémben nincs ilyen, szal képpel nem tudok szolgálni.

ahhhhhhaaaaaaaaaaa így már világos. Párszor találkoztam már vele akkor! :lol:

Nos, ha kis kocogtatással, és a vákuumcsövek pucolásával megúszom, akkor nem egy veszélyes munka. Remélem valóban csak ennyi...

Köszönöm a segítséget! ( amúgy ez vezérli akkor lényegében a vákuumot, illetve a levegőt? )

Link to comment
Megosztás:

ahhhhhhaaaaaaaaaaa így már világos. Párszor találkoztam már vele akkor! :P

Nos, ha kis kocogtatással, és a vákuumcsövek pucolásával megúszom, akkor nem egy veszélyes munka. Remélem valóban csak ennyi...

Köszönöm a segítséget! ( amúgy ez vezérli akkor lényegében a vákuumot, illetve a levegőt? )

Érdemes levenni a szűrő felől érkező csöveket, hogy nincsenek-e benne széndarabkák. Ha igen, akkor aktívszénszűrő csere. :lol:

Vákuumcsöveket nem kell pucolni, csak megnézni, hogy nem-e repedt valahol, pl féktiszítóval. Gyermekbetegsége az a csatlakozás a motoron, ahol a 4. hengerből megy a vákuumcső a rásegítőre.

Nem tudom mire való egyébként, mert ilyen nincs az enyémben, így annyira nem is foglalkoztam vele. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nálam nemnagyon. Ha meg gyorsulni akarok visszarakom 4esbe :lol:

Nálam az adja az élményt hogy 1-2 "fiatalka" (tele mindenféle elektronikával) nem tudja tartani az iramot mellette :lol:

aktív szénszűrőt ki kell baszni

azt az ufót meg meg kell nézni, hogy tudod e fujkálni, illetve szívni

ha ecerre megyen, akkor leragadt

kocogtatással helyreszokott nekem jönni

ez csak azt vezérli, hogy a tankban felgyülemlő benzingőz mikor menjen a szívócsőbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km.

Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol:

Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok...

vagy

...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral:

-ugye a hengerfej szivárgás;

-a 60 paripát már kinőttem;

-igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik.

Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol:

Kérdéseim:

-Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni?

Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb?

-Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek?

Köszönöm előre is a segítséget.

Sziasztok,

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09.

Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol:

Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok...

vagy

...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral:

-ugye a hengerfej szivárgás;

-a 60 paripát már kinőttem;

-igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet szerintem nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik.

Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol:

Kérdéseim:

-Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni?

Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb?

-Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek?

Csak egy hengerfej tömítés csere miatt mindjárt motort cserélnél? :P Mire egy 1.6-ost beletennél és lepapíroznál vagy 50x cserélhetnél hengerfejtömítést munkadíjjal együtt. Na és aztán ha veszel egy motort az milyen állapotú?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra 1.4 GL (C14NZ) 60LE, 1995/09, 150.000km.

Lassan 4 éve vagyok egy ilyen szekér lelkiismeretes tulaja :lol:

Úgy néz ki a hengerfejnél szivárog a tömítés, asszem így egy elég költséges, macerás motor javítattás előtt állok...

vagy

...azon is gondolkodom, talán jobban járnék egy "új" motorral:

-ugye a hengerfej szivárgás;

-a 60 paripát már kinőttem;

-igaz, hogy csak városban használom, de 9-9.5 liternél kevesebbet nem iszik 100-on, ez nagyon soknak tűnik.

Jó.... sportosan, de nem örült módjára nyomom :lol:

Kérdéseim:

-Szerintetek mekkora teljesítményű motor a legerősebb/legjobb, amit ebbe a típusba be tudnék szereltetni?

Úgy láttam "bármiféle (sufni) tuning nélkül" a 1.6-os 75LE-s motor gyárilag a max. Van izmosabb?

-Hol érdemes ilyen motort keresgetni Budapesten? Van bevált helyetek?

Köszönöm előre is a segítséget.

Sziasztok,

Gábor

Volt Astrában gyárilag 2L-es motor is, 3-féle is, 115, 136, és 150LE-vel.

Sztem ha kevesled a 60LE-t, és úgyis a hengerfej le lesz véve, alakítsd át hengerenkénti injektorosra (C14SE), azzal már 80LE körül lenne, és ráadásul a motorszám se változna, így papírozni se kéne.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy hengerfej tömítés csere miatt mindjárt motort cserélnél? :lol: Mire egy 1.6-ost beletennél és lepapíroznál vagy 50x cserélhetnél hengerfejtömítést munkadíjjal együtt. Na és aztán ha veszel egy motort az milyen állapotú?

1.

Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele.

2.

Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en.

3.

Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni.

Gábor

Link to comment
Megosztás:

1.

Nem, mint írtam is, nem csak a szivárgás a gond vele.

2.

Ami a motort illeti világos, hogy nem 0km-est keresek, ezért is fontos a forrás. Hogy hol nem cseszik át az ember fejét Bp-en.

3.

Nem tudom, hogy a papírozás milyen FT nagyságrendű hasonló esetben, egyenlőre a technikai lehetőségeim akarom feltérképezni.

Gábor

Szerintem is c14se átalakítás.Nyolcvanvalahány ló papírmentesen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Volt Astrában gyárilag 2L-es motor is, 3-féle is, 115, 136, és 150LE-vel.

Sztem ha kevesled a 60LE-t, és úgyis a hengerfej le lesz véve, alakítsd át hengerenkénti injektorosra (C14SE), azzal már 80LE körül lenne, és ráadásul a motorszám se változna, így papírozni se kéne.

+

Szerintem is c14se átalakítás.Nyolcvanvalahány ló papírmentesen. :lol:

A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol:

Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel?

Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni?

Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö?

Gábor

Link to comment
Megosztás:

+

A motorcsere mellett/helyett ez a megoldás sem hangzik rosszul: köszi Nektek a felhomályosítást. :lol:

Had kérjek egy kis összefoglalást, milyen (más) alkatrészeket kellene vennem, vetetnem a szerelőmmel?

Fene tudja, hogy csinált-e már ilyet a "mechanikus melós": ezt csak komolyabb műszerezettségű, márkaszervíz tudná elvállalni?

Vajon pénzben ez milyen nagyságrend lenne köbö?

Gábor

Itt megtalálod a szükséges alkatrészek listáját.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.