Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sokféle megfelelő minőségű márka van, veheted szettben, vagy összeállíthatod külön-külön is. A teljesség igénye nélkül pár márkanév: bosch, ina, skf, contitech, dolz, dayco, gates, stb...

Az árak vonatozásában nézegesd a webshopokat:

Láng

Unix

Bárdi

unixnál kérdeztem nem rég, ha szettbe veszed meg elvileg drágább, legalább egy 10essel:)érdekes ez is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üzemi hőfokon kb 4-8 km után városban.

A termosztátom jó 92 fokos rendesen nyit.

Torpanás csak abból áll hogy ha beletaposok a gázba

akkor lassan veszi a lapot és ha kissé fel emelem

a lábam,majd újra csak finomabban rálépek akkor

gyorsul és ezt nem értem.Ha a szűrő vagy a nyomás

nem jó akkor mindíg rossznak kéne lennie. sztm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üzemi hőfokon kb 4-8 km után városban.

A termosztátom jó 92 fokos rendesen nyit.

Torpanás csak abból áll hogy ha beletaposok a gázba

akkor lassan veszi a lapot és ha kissé fel emelem

a lábam,majd újra csak finomabban rálépek akkor

gyorsul és ezt nem értem.Ha a szűrő vagy a nyomás

nem jó akkor mindíg rossznak kéne lennie. sztm

szerintem ez így normális, vagyis torpanásfüggő.

ha én is letaposom a gázt rögtön padlóig, és elkezdem felfelé engedni a pedlt, van egy pont, ahol utoléri magát, és ránt egyet a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Üzemi hőfokon kb 4-8 km után városban.

A termosztátom jó 92 fokos rendesen nyit.

Torpanás csak abból áll hogy ha beletaposok a gázba

akkor lassan veszi a lapot és ha kissé fel emelem

a lábam,majd újra csak finomabban rálépek akkor

gyorsul és ezt nem értem.Ha a szűrő vagy a nyomás

nem jó akkor mindíg rossznak kéne lennie. sztm

4 esben 50-60között nem kezd el kopogni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, egy 1997-es 1,4-es 16V F astrám van, és vinnem kellene vezérműszíj cserére(görgők, vízpumpa, meg ami kell).Az lenne a kérdésem, hogy milyen márkát érdemes venni ezekből, az alkatrészekből, és mit kell kerülni.Illetve mennyibe szokott ez a szervizelés kerülni, összesen(szervizdíjjal együtt)?

csákó hát feszítő görgő az csak SKF igaz hogy húzós de az kb 60000 kibír vezérmű szíj csak saját tapasztalat Dayco az szar volt 10000 km azt úgy szétszakadt mint a szél most Gates van benne hibátlan de ez csak saját tapasztalat vízpumpa csak SKF de ezen az oldalon mindent megtalálsz http://www.fridcar.hu/webaruhaz/opel/astra+f/1997/ a szervizköltség Szegedi viszonylat 4000ft / rezsi órabér azt a szererelö menyit tököl ha mindent cserél olaj viz cuccok akkor kb 2óra

Használj írásjeleket,különben törlöm a hozzászólásaid legközelebb!Kösz! ®j0hnny

Link to comment
Megosztás:

csákó hát feszítő görgő az csak SKF igaz hogy húzós de az kb 60000 kibír vezérmű szíj csak saját tapasztalat Dayco az szar volt 10000 km azt úgy szétszakadt mint a szél most Gates van benne hibátlan de ez csak saját tapasztalat vízpumpa csak SKF de ezen az oldalon mindent megtalálsz http://www.fridcar.hu/webaruhaz/opel/astra+f/1997/ a szervizköltség Szegedi viszonylat 4000ft / rezsi órabér azt a szererelö menyit tököl ha mindent cserél olaj viz cuccok akkor kb 2óra

Mikor nekem cserélve lett, teljes vezérlés + termosztát + szelepfedél tömítés belefért egy órába úgy, hogy közben kétszer rágyújtott a srác, meg egyszer keresték telefonon is. Igaz, ő korábban Opel szervízben is dolgozott, sztem csukott szemmel is összerakná :lol:

Link to comment
Megosztás:

4 esben 50-60között nem kezd el kopogni?

Hali!

Nem odáig még nem jutottam el ,hogy kopgjon de nem is akarok.

De viszont levettem az alapjárati motor csatlakozóját

és pöcögtettem a gáztill pörgettem kb30-40 fokos motornál és rögtön

vissza eset a fordulat ez miért van rossz lehet az alapjárati motor?

Ja és csak annyit hogy az AGR szelep levakolása

nem jár azzal hogy kifehéredik a gyertya :lol:

ezt csak azért kérdezem mert teljesen friss levegőt kap

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem odáig még nem jutottam el ,hogy kopgjon de nem is akarok.

De viszont levettem az alapjárati motor csatlakozóját

és pöcögtettem a gáztill pörgettem kb30-40 fokos motornál és rögtön

vissza eset a fordulat ez miért van rossz lehet az alapjárati motor?

Ja és csak annyit hogy az AGR szelep levakolása

nem jár azzal hogy kifehéredik a gyertya :lol:

ezt csak azért kérdezem mert teljesen friss levegőt kap

Lehet alapjárati motor probléma is, de okozhat ilyet a fojtószelep-potméter is, ha kopott kicsit az ellenálláspálya benne.

Az agr levakolásától kicsit lehet melegebb a motor üzem közben, mivel annak pont az a lényege, hogy a kipuffgáz visszavezetésével csökkenti az égéshőt a motorban, ezzel pedig bizonyos gázok kialakulását (NOx). De hogy szegényebb lenne miatta a keverék a motorban, azt nem hinném. Arra inkább a lambda-szondának van hatása. Milyen gyertyák vannak benne amúgy?

Link to comment
Megosztás:

Lehet alapjárati motor probléma is, de okozhat ilyet a fojtószelep-potméter is, ha kopott kicsit az ellenálláspálya benne.

Az agr levakolásától kicsit lehet melegebb a motor üzem közben, mivel annak pont az a lényege, hogy a kipuffgáz visszavezetésével csökkenti az égéshőt a motorban, ezzel pedig bizonyos gázok kialakulását (NOx). De hogy szegényebb lenne miatta a keverék a motorban, azt nem hinném. Arra inkább a lambda-szondának van hatása. Milyen gyertyák vannak benne amúgy?

Valamilyen bosch nem néztem még de 0,8 a hézag folytó sz. potit cseréltem febire

és az benne lévő is jó volt

Link to comment
Megosztás:

A hiba még mindig fennáll, az autó beindulása után lefullad.

Kétvezetékes hőérzékelőt cseréltük első körben.

Fogyit még nem tudom, mert a hiba még fennáll ezért "nem megy" az autó.

Termosztát szerintem rendben, mert a víz felmelegszik rendesen -15 fokban is, és látni a visszajelzőn a nyitás pillanatát, pár fokot visszaesik a víz hőfok, és utána azt tartja fűtés is rendben.

Lambda szondán is van jelváltozás.

Ami érdekes az az, hogy lefulladás után a motorkontrrol lámpa villog, ami ugye immo hiba.

Immo miatti lefulladás hozhatja-e a 85-ös hibakódot? Hibakód törlés(levett aksi után nincs tárolt hibakód) utáni első lefulladástól újra ez a hibakód van.

Immo hiba miatt nem nőne meg a fogyasztásom?.... 12-13L/100KM

Elvileg a jövő hét végén tudom műszerre tetetni az autót, remélem az élőadat majd többet mond.

Addig is előre köszönöm a hozzászólásokat.

Megoldódni látszanak a hibák.

Fogyasztás növekedést a kétvezetékes hőgomba okozta.

A 85-ös kód, műszer szerint nem injektor, hanem indításgátló.

Azóta úgy indítjuk az autót, hogy a gyújtásra kapcsolva várunk pár másodpercet indítózás előtt.

Azóta nem fullad le.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, sokat segített.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy a lamdba az oxigént méri ha nincs AGR akkor mit csinál?

Azt olvastam hogy jobban tolja a benyát a motorba.Igaz ez?

HELYESÍRÁS! :lol: ®j0hnny

Olvasd el a GyiK-ban mire is való az AGR és olvass utána a lambda szonda mit is mér,rájössz,hogy baromságot beszélsz! :)

Link to comment
Megosztás:

Olvasd el a GyiK-ban mire is való az AGR és olvass utána a lambda szonda mit is mér,rájössz,hogy baromságot beszélsz! ;)

Olvasok nem csak írok :)

-idézet kezdete-

A lambdaszonda műkődése

Amint azt a lambdaszonda felépítése részben leírtuk a lambdaszonda belsejében elhelyezkedő kerámia anyag belsejében egy légtér található, amelybe szabadon áramlik a külső levegő.

A lambdaszonda (oxigén-érzékelő szonda) működésének a lényege, hogy a belsejében található kerámia anyag az oxigén ionok számára átjárható lesz az üzemi hőmérséklet (kb. 330C ) elérését követően. Ezáltal a külső levegő és a kipufogógáz oxigéntartalma összehasonlítható.

A kerámia anyag külső és belső felületén elektródák vannak, ezek közötti feszültségkülönbség mérhető. -idézet vége- :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olvasok nem csak írok :)

-idézet kezdete-

A lambdaszonda műkődése

Amint azt a lambdaszonda felépítése részben leírtuk a lambdaszonda belsejében elhelyezkedő kerámia anyag belsejében egy légtér található, amelybe szabadon áramlik a külső levegő.

A lambdaszonda (oxigén-érzékelő szonda) működésének a lényege, hogy a belsejében található kerámia anyag az oxigén ionok számára átjárható lesz az üzemi hőmérséklet (kb. 330C ) elérését követően. Ezáltal a külső levegő és a kipufogógáz oxigéntartalma összehasonlítható.

A kerámia anyag külső és belső felületén elektródák vannak, ezek közötti feszültségkülönbség mérhető. -idézet vége- :lol:

Inkább az AGR-re gondoltam,másfelöl az írással is akadnak még gondok! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában vettem észre, hogy a vízhőfokom a kék tartomány tetejéig mozdul csak ki, meg sem közelítve a 90 fokot.

(Ezzel nem lenne problémám, de gondolom a fogyasztást rontja a nem üzemi hőfokon dolgozó motor)

Milyen hiba lehet ez?

Talán ez: A termosztát állandóan nyitva van? Bedöglött volna?

Hol található ez a motoron és házilag cserélhető-e? Csak mert motorcsere után nálam maradt a régi, amelyiken minden megvan és garantáltan jó állapotban.

(Ha a csere nem is, de a földön lévő motorból kiszerelés megoldható?)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.