Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok! nem tudom mivel lehet összefűzésben a 19-es hibakód " Fordulatszám szenzor – rossz jel" ...ma azért villogtattam ki mert valahogy nem úgy húz a kocsim mint 1-2 hete kiváncsi voltam hogy tárolt-e valamit.... a másik meg hogy nívópálcán olajszint ellenőrzéskor az olajon valami fehér csíkok voltak....úgy nézett ki mint fekete kávéban vékony tejszín csík. Ahol az olajat öntöm bele nem látni semmi olyant ami hengerfejességre utalna....tudom hogy nem sok köze van az előzőhöz de én furcsálom.

---------------------------

X16XEL Sedan "95" GL

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! nem tudom mivel lehet összefűzésben a 19-es hibakód " Fordulatszám szenzor – rossz jel" ...ma azért villogtattam ki mert valahogy nem úgy húz a kocsim mint 1-2 hete kiváncsi voltam hogy tárolt-e valamit.... a másik meg hogy nívópálcán olajszint ellenőrzéskor az olajon valami fehér csíkok voltak....úgy nézett ki mint fekete kávéban vékony tejszín csík. Ahol az olajat öntöm bele nem látni semmi olyant ami hengerfejességre utalna....tudom hogy nem sok köze van az előzőhöz de én furcsálom.

---------------------------

X16XEL Sedan "95" GL

A fordszám szenzor hibakód nem biztos, hogy hibát jelent, csak mivel állt a motor a kivillogtatásnál, ezért nem érzékelt onnan jelet, legalábbis némelyik motortipusnál ez így van. De majd ennek a motornak a hozzáértői megerősítenek vagy cáfolnak ebben.

A fehér trutyi a nívópálcán víz nyoma, ha sokat jársz a kocsival rövid távokon, ez így hidegebb időjárásnál természetes jelenség.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem visszakötözgetni a csöveket, viszont 1-2 csőnél nem vagyok biztos hogy jó helyen van. Ebben kérném valaki tapasztalt segitségét.

Az első kérdésem az lenne hogy ezen a képen az "1"-es cső az a kép tetején látható fekete műanyag karikának(tankszellőztető?) az alsó vagy a felső kivezetésére kell mennie? Tehát igy most jó helyen van az "1"-es cső a műanyag karika alsó kivezetésén, vagy cseréljem meg ennél a bizonyos fekete műanyag karikánál a "2"-es számú csővel?

Jól van így a cső :)

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem visszakötözgetni a csöveket, viszont 1-2 csőnél nem vagyok biztos hogy jó helyen van. Ebben kérném valaki tapasztalt segitségét.

Az első kérdésem az lenne hogy ezen a képen az "1"-es cső az a kép tetején látható fekete műanyag karikának(tankszellőztető?) az alsó vagy a felső kivezetésére kell mennie? Tehát igy most jó helyen van az "1"-es cső a műanyag karika alsó kivezetésén, vagy cseréljem meg ennél a bizonyos fekete műanyag karikánál a "2"-es számú csővel?

http://kepfeltoltes.hu/100416/k_rd_s1_www....ltoltes.hu_.jpg

Ezen a képen meg az lenne a kérdésem hogy a "2"-es cső az jó helyen van a fékszervó dobbol kiálló alkatrészen, vagy cseréljem fel a "?"-el jelölt vékony kis műanyag csővel? (Ez a kérdőjeles cső egyébként megy az utastérbe ez mi?)

http://kepfeltoltes.hu/100416/k_rd_s2_www....ltoltes.hu_.jpg

Nálam az 1-es és a 2-es pont fordítva van az ufón. Bár az enyém 1,4-es, de szerintem a tankszellőztető rendszer ua., mint az 1,6-oson. Az enyém gyárilag van így, nem volt még hozzányúlva.

Az ufó recézett oldala felőli cső megy az befecs.házra, a sima oldal felőli cső pedig a fékrásegítőére. Legalább is nálam.

Link to comment
Megosztás:

1-es, 2-es a benzint hozzák-viszik, most nem tudom melyik-melyik, az X-elt cső a kartergázt viszi be a pillangószelep alá, ez 99%-ban el van dugulva az injektornál, olyan 1mm-es lyuk van a pillangószelep alatt, csak vigyázz ne potyogjon befele trutyi. A többi vákumcső.

Köszönöm a segítséget.jó kis lavina indult meg...

Hát.....nem igazán volt piszkos a pillangó szelepházam.két vákumcsövet nem birtam leszedni,annyira rajta volt(ahogy tapogattam a csövet,mintha vmivel bélelt lenne),az 1mm-es lyukat tulzottan nem bántottam.

Még arra szeretnék rájönni,h szív e falsot valahol a kis astrám.nem tudom melyik csöveket vizsgáljam,s hogyan.van vmi trükk?

Link to comment
Megosztás:

Vákumcsövek nekem is csak úgy jöttek le, hogy óvatosan csavarhúzót feszítettem a gumicső vége, és az injektorház közti résbe. A fals levegőt úgy szoktuk keresni, hogy féktisztítóval fujkáljuk, vagy óvatosan kis ecsettel benzinnel ecseteljük a kérdéses helyeket és ugye, ha valahol levegőt szív , akkor felpörög a moci a többlet üanyagtól. Persze vigyázzni kell, de ha hideg motorral csinálod, akkor pár perc alatt nem forrósodik fel semmi annyira, hogy gond legyen. Persze a cigit illik eldobni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lenne nekem is egy kérdésem. Meghibásodott a termosztátom, folyamatosan nyitva volt. A napokban kicseréltem így jóval hamarabb eléri a 93 fokot. A jól működő termosztáttal javulni fog az autó fogyasztása? Köszönöm.

Igen, akár még jelentősen is. (Ez persze csak akkor fog jobban érvényesülni, ha nem csak rövidtávokra használod és más fogyasztásnövelő hiba nincsen.)

Link to comment
Megosztás:

Nálam az 1-es és a 2-es pont fordítva van az ufón. Bár az enyém 1,4-es, de szerintem a tankszellőztető rendszer ua., mint az 1,6-oson. Az enyém gyárilag van így, nem volt még hozzányúlva.

Az ufó recézett oldala felőli cső megy az befecs.házra, a sima oldal felőli cső pedig a fékrásegítőére. Legalább is nálam.

Nálam így van, ahogy a képen.

Link to comment
Megosztás:

Vákumcsövek nekem is csak úgy jöttek le, hogy óvatosan csavarhúzót feszítettem a gumicső vége, és az injektorház közti résbe. A fals levegőt úgy szoktuk keresni, hogy féktisztítóval fujkáljuk, vagy óvatosan kis ecsettel benzinnel ecseteljük a kérdéses helyeket és ugye, ha valahol levegőt szív , akkor felpörög a moci a többlet üanyagtól. Persze vigyázzni kell, de ha hideg motorral csinálod, akkor pár perc alatt nem forrósodik fel semmi annyira, hogy gond legyen. Persze a cigit illik eldobni. :)

és melyek a kérdéses helyek pontosan?meg tudod nekem mondani?

Köszi az eddigieket is!

Link to comment
Megosztás:

és melyek a kérdéses helyek pontosan?meg tudod nekem mondani?

Köszi az eddigieket is!

Vákum csövek, fékrásegítő csöveinek illesztései, esetleg az injektor fedél levétele után a szívótorok, és az injektorház illesztése. Azért jobb a féktisztító, mert azzal messzebbről be tudod fújni szinte az egészet, aztán ha felpörög akkor lehet lokalizálni lyukat. De igazából ha nincs panasz a mocira akkor nem szokott fals levegő lenni. Egy Skoda Favoriton volt olyan, hogy nem volt alapjárat hiába tekergettük a karburátoron a csavarokat, aztán ott volt lyukas atömítés a karbi alatt a szívotoroknál, és fals levegőt szívott. Nem volt egyszerű vele menni, kanyar előtt fék+kuplung, visszaváltás, közben a gázt nyomni le ne fulladjon. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tud valaki a lentivel kapcsolatban segíteni? A km óra spirálbowdent szeretném kicserélni, de a Csináld magad Astra könyvben nem találtam ezt meg. A műszerfalat szét tudom szedni, meg a km órát is, de nem tudom, hogy a motortérben mire kell figyelnem, kell-e vmi spéci eszköz.

Szeretném délután kicserélni, és sokat segítene, ha valaki segítene elmondani a fentieket.

Köszi szépen!

Megkaptam az új km óra spirálbowdent és a hétvégén be is szerelném. Házilag könnyű beszerelni, vagy valami spéci szerszám kell? A km óra kiszerelésében már profi vagyok :) de azt nem tudom, hogy a bowdben motortérben rögzítéséhez és a műszerfalhoz átvezetéséhez kell-e valami extra "trükköt" tudni?

ps: a csináld magad kézikönyv megvan, az alapján fogom majd próbálni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tud valaki a lentivel kapcsolatban segíteni? A km óra spirálbowdent szeretném kicserélni, de a Csináld magad Astra könyvben nem találtam ezt meg. A műszerfalat szét tudom szedni, meg a km órát is, de nem tudom, hogy a motortérben mire kell figyelnem, kell-e vmi spéci eszköz.

Szeretném délután kicserélni, és sokat segítene, ha valaki segítene elmondani a fentieket.

Köszi szépen!

Arra figyeljél, hogy amikor letekered a váltóról a bowden végét, akkor van ott valami biszbasz műanyag, ami valakinek már beesett a váltóba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap úgy jártam, hogy reggel, még hideg motort indítottam volna, és nem igazán akarta. Csak egy kis gáz adására volt hajlandó, sőt még kb 10 mp-ig nem is volt hajlandó megmaradni gáz nélkül. Ekkor észheztért s beállt az emelt fordulat (hideg motor miatt), majd minden rendben működött.

Mi okozhat ilyet?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap úgy jártam, hogy reggel, még hideg motort indítottam volna, és nem igazán akarta. Csak egy kis gáz adására volt hajlandó, sőt még kb 10 mp-ig nem is volt hajlandó megmaradni gáz nélkül. Ekkor észheztért s beállt az emelt fordulat (hideg motor miatt), majd minden rendben működött.

Mi okozhat ilyet?

Köszönöm!

Nekem akkor szokott ilyen lenni, mikor valamiért leveszem az akkusarut, vagy tisztogatás céljából kiveszem az alapjárati mocit. Ilyenkor olyan, mintha újra kéne tanulnia az alapjárati moci pozícióját. Akksid milyen állapotban van?

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor szokott ilyen lenni, mikor valamiért leveszem az akkusarut, vagy tisztogatás céljából kiveszem az alapjárati mocit. Ilyenkor olyan, mintha újra kéne tanulnia az alapjárati moci pozícióját. Akksid milyen állapotban van?

Érdekes felvetés! Volt előtte levéve az aksisaru, de azóta meg már beindítottam. Az aksi már nem mai, de elvileg még jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1,6 16v F astrám van 97-es. Én úgy érzem, hogy főleg motorféknél, de indulásnál is mozog a motor. Vagyis olyan, mintha billegne előre, ill. hátra. A szerelő szerint a gumibakok jók. Lehet, hogy kopott a difi, és attól tűnik ilyennek? 200000 Km felett van az óra. Vagy minden Opel ilyen?

Még nem vezettem másik Astrát.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1,6 16v F astrám van 97-es. Én úgy érzem, hogy főleg motorféknél, de indulásnál is mozog a motor. Vagyis olyan, mintha billegne előre, ill. hátra. A szerelő szerint a gumibakok jók. Lehet, hogy kopott a difi, és attól tűnik ilyennek? 200000 Km felett van az óra. Vagy minden Opel ilyen?

Még nem vezettem másik Astrát.

Üdv.

Valamennyire minden autóban mozog ez természetes. (próbáld ki egy 2005 előtti renaultban akkorákat kaszál a váltó terhelésváltáskor hogy ihaj mert annyira mozog a motor a lágy gumibakokon)

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A segítségeteket kérném.

Falak vagy parkoló autókközött haladva a napokban észrevettem, hogy a motor felől ciripelő, csörgő hangokat hallok. Általában emelkedőn felfelé haladva, kissé vagy közepesen terhelve a motort (nem nagy fordulatszámon).

Milyen olyan belső vagy külső alkatrész lehet, ami ezt okozhatja?

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A segítségeteket kérném.

Falak vagy parkoló autókközött haladva a napokban észrevettem, hogy a motor felől ciripelő, csörgő hangokat hallok. Általában emelkedőn felfelé haladva, kissé vagy közepesen terhelve a motort (nem nagy fordulatszámon).

Milyen olyan belső vagy külső alkatrész lehet, ami ezt okozhatja?

Hallás után könnyebb hangokat azonosítani mint olvasással :) A kipuff. leömlőnél van egy hővédő lemez, az szokott zenélgetni, meg ha ciripel akkor ékszíj és környéke amit meghallgatnék, de a legegyszerűbb ha felnyitod, és hallgatózol hogy pontosan honnan jön. :)

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A segítségeteket kérném.

Falak vagy parkoló autókközött haladva a napokban észrevettem, hogy a motor felől ciripelő, csörgő hangokat hallok. Általában emelkedőn felfelé haladva, kissé vagy közepesen terhelve a motort (nem nagy fordulatszámon).

Milyen olyan belső vagy külső alkatrész lehet, ami ezt okozhatja?

Lehet csak egyszerűen a motort hallod működni. :) Más a hangja ha terhelve van, ilyenkor több nafta nagyobb nyomás és amikor ez kipuffan a kipufogócsőbe annak van egyfajta ciripelő hangja amit csak lehúzott ablakkal és fal vagy szalagkorlát mellett haladva hall meg az ember.

Persze tényleg hallani kellene, mert anélkül....

De ha felhúzott ablaknál nem hallod akkor sztem nincs gond.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A segítségeteket kérném.

Falak vagy parkoló autókközött haladva a napokban észrevettem, hogy a motor felől ciripelő, csörgő hangokat hallok. Általában emelkedőn felfelé haladva, kissé vagy közepesen terhelve a motort (nem nagy fordulatszámon).

Milyen olyan belső vagy külső alkatrész lehet, ami ezt okozhatja?

Ugyan ezt érzékeltem én is a napokban...csak én egy zsiguli hangjához hasonlítottam magamban :) Jó..igaz nekem az alapjáratom hangja mint egy jobb diesel hang :) ... Felhúzott ablaknál nem hallom a "csörgő, kerregő" hangját ha elmegyek valami mellett, csak az alapjáratot hallom ketyegni ha állok valahol. :D

Link to comment
Megosztás:

Hallás után könnyebb hangokat azonosítani mint olvasással :) A kipuff. leömlőnél van egy hővédő lemez, az szokott zenélgetni, meg ha ciripel akkor ékszíj és környéke amit meghallgatnék, de a legegyszerűbb ha felnyitod, és hallgatózol hogy pontosan honnan jön. :)

A hővédő zörgés elég gyakori, nekem is zörgött az ősszel, egyik csavar alól kiégett a lemez, tettem oda alátétet, most elkezdte a másik. De csak egy bizonyos fordulatszámon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Keresnék 95'évj. C14NZ - be:

-Pontosan nem tudom a vékonyka cső nevét,de a pillangószelep alól jön ki és visszamegy a szelepház fedelébe.Van neki egy párja is ami szintén a szeleph.fedelébe csatlakozik a pillangó alól.

Levegő áramlik benne,az biztos.Amikor leszedtem az egyiket,véletlenül eltörtem a műanyag részénél.

Na jól elmagyaráztam......

Nincs vkinek eladó?Egyébként mi a szerepe?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.