Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az a kis "pöcök" a gyújtáselosztónál van a vezérműtengely kihajtásnál, nagyon fontos alkatrész. Enélkül még mehet az autó feltéve ha maradt egy kis darab belőle ami átviszi a hajtást, de a gyújtási időpontot nagymértékben befolyásolja mivel így "lógása" van rotornak. :) Ha küldesz motorkódot és megnézed milyen gyújtáselosztó van rajta (Bosch, Lucas) akkor megtudom mondani a katalógus számot és tudok egy ábrát is linkelni róla.

Ha csak a gyújtáselosztó fedelét vetted le akkor biztosan a grafit rúd amit Zotya írt.

Link to comment
Megosztás:

Ejha de gyorsan kaptam választ

Hát pedig a motor szépen jár amikor épp nem áll le!

Változó hogy gázadáskor illetve amikor üresben gurulok áll e le a motor!

Holnapra jobban felkészülök,és megmondom pontosan milyen motor van benne!

De addig is köszönöm szépen!

-a fenit törött cucc miatt remélem, már vettél egy eoltsztófedelet.

lőnél egy fotót az elosztódról, hogy pontosan tudjuk melyik változata van neked, azt is kéne tudnunk a motorkódon kívül, hogy mikor készült,

nem szégyen leírni hogy mennyi km van most benne, milyen üzemben/módon használod (autópálya, vegyes, csak rövid város, cementeszsákok cipelése Waresz módon rugótörésig)

és én még azért hozzáírnám, hogy mikor volt olaj/olajszűrő/légszűrő/gyertyacsere.

Ez utóbbit azért tartom érdekesnek, mert egy koszos gyertya + nagyon szutykos szűrő az is okozhat még gondot, azon felül járulékosan bekavar, nehézzé teszi a hiba pontos felismerését.

Szerintem az elosztó közepén az a grafítszerű rúd, amiról kapja a rotor az áramot. De ha nincs benne elméletileg nem szabadna mennie.

Mi van ha mégis valahogy áthúz a mágneshez, ne felejtsd el ,hogy a fesz az magas, a grafitot meg egy rugó nyomja/tartja a helyén. Gyengén de átmegy a több 10 kV...

Sziasztok!

Használtok valamilyen injektortisztítót?

Ha igen, milyet? Milyen gyakran? És tényleg csökken a fogyasztás?

Üdv: ZsöPö

hát én első körben a legjobbat ajánlanám, féktisztító- és a a fojtószelepház lebontása (2 vastag csavar), a légszűrő meg a kartergáz cső(normál csavarok) lebont, a két szezor vezeték dettó,

tovább meg majd jön a zotya, dáwid és megmondja (kellenek T10, 15 25 bitek kb.. a 3 ból kettő biztos...), de addig is- lhúzod óvatosan a csatikat, meghúzod a gázbowdent és akkor belelátsz a mélyére...kell egy rossz fogkefe ami nem hullajtja a szálait, aztán fúj dörgöl és hagyod száradni. Ha bátor vagy, akkor a tömlőket - a kartergáz visszavezetőket!!!!!!- lehúzod és átmosod- a vékonyabbik cső vége az injektor megy be egy műanyag pöcökbe- na ott tuti dugulás lesz (ez nálam is megvolt) vékony 2 es vagy 3 as fúrófejjel kifele kihajtod a sarat, de úgy hogy be ne jusson

Jut eszembe, C14NZ nél a karter bontásnál a kipuff leömlőt is le kell venni? Tudom, hogy inkább olaj téma, de minek kérdezzek 50 helyen...

Mennyi lehet a korrekt munkadíj?

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Készítettem fotót az elosztórol!

A motor C14NZ

94-es évjárat,233.746 km van benne ,de ahhoz képest ezen a hibán kivűl még nem kellett sokat költenem rá

csak egy két kopóalkatrészre!

Az autót munkába használom,de csak olyan szinten hogy én és kollégám ülünk benne ,és hátul kb 20 kg kábel,meg

szerszámok(5kg)

Most volt 1 hete sincs,olajcserén,olajszűrő csere,vezérműszíj,és egy vizpumpa cserén,valamint a váltómat is megcsinálták,és a bal első szilenteket is cserélték!

Még nem vettem elosztófedelet mert nincs rá keret,majd csak jövő hétfőn,de nem tom hol,milyet érdemes!?

Nos itt a kép:Fot_0557_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kérdés!

Miért káros a sportlégszűrő városi használatban??? Nekem nincs csak kérdezem?!

Talán a nagyobb por miatt? :D

Egyszerűen a nagyobb pórusokon át sokkal több mocsok áramlik be a hengertérbe, ott az olajfilmre tapadhat, olajsarat képezhet...stb. Nagyon nagy kellemetlenségeket tud okozni.

De legalább hoz 15-20 lóerőt. :) :) :D :D :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Készítettem fotót az elosztórol!

A motor C14NZ

94-es évjárat,233.746 km van benne ,de ahhoz képest ezen a hibán kivűl még nem kellett sokat költenem rá

csak egy két kopóalkatrészre!

Az autót munkába használom,de csak olyan szinten hogy én és kollégám ülünk benne ,és hátul kb 20 kg kábel,meg

szerszámok(5kg)

Most volt 1 hete sincs,olajcserén,olajszűrő csere,vezérműszíj,és egy vizpumpa cserén,valamint a váltómat is megcsinálták,és a bal első szilenteket is cserélték!

Még nem vettem elosztófedelet mert nincs rá keret,majd csak jövő hétfőn,de nem tom hol,milyet érdemes!?

Ez jó lesz Neked!A harmadik,3290FT.A Facet jó minőség.

http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&amp...x?IGCB|11|2|0|4

Link to comment
Megosztás:

-Jut eszembe, C14NZ nél a karter bontásnál a kipuff leömlőt is le kell venni? Tudom, hogy inkább olaj téma, de minek kérdezzek 50 helyen...

Mennyi lehet a korrekt munkadíj?

Csak ki kell tekerni a kipufcső csavarjait, és félre lehet húzni a csövet, ott kifér a karter. Kicsit szar úgy mókolni, hogy ott lóg az ember orra előtt, de meg lehet csinálni.

Én 2 ropiért vettem elosztót, és 950-ért rotort. Egyszer egy Favoritba fúrógép szénkeféjéből csináltam áramátadót. :)

Link to comment
Megosztás:

Azt viszont gyorsan visszacserélném gyárira. Főleg, hogy csak városi menet van. :)

Oki,akkor leveszem,és visszarakom a gyárit! :)

Egyébként lehetséges hogy a gyújtáselosztó miatt áll le a motor?

ÉS ha megveszem az új elosztót,azt én is kitudom cserélni ,vagy kell hozzá szakértelem,ill. spéci szerszám?

Nem igen merek belepiszkálni(még) a motorba,de ha nem olyan nagy feladat,akkor neki esnék!

KK

Link to comment
Megosztás:

Oki,akkor leveszem,és visszarakom a gyárit! :)

Egyébként lehetséges hogy a gyújtáselosztó miatt áll le a motor?

ÉS ha megveszem az új elosztót,azt én is kitudom cserélni ,vagy kell hozzá szakértelem,ill. spéci szerszám?

Nem igen merek belepiszkálni(még) a motorba,de ha nem olyan nagy feladat,akkor neki esnék!

KK

Leveszed a régit, felteszed az újat. Egyszerre csak egy gyertyapipát húzzál le róla, nehogy belekeveredj. Van az oladalán egy kiugró rész, azt forgasd úgy ahogy a régin van, ahhoz be tudod pozícionálni.

Megnéztem ,de azt szeretném kérdezni hogy az van írva a további információnál a termékről,hogy

légzsákkal szerelt autókhoz,de nekem nincs a kocsiba légzsák!

Ez számít valamit?

Nincs összefüggése a légzsákkal. Csak a motorkód passzoljon, meg az évjárat.

Link to comment
Megosztás:

Leveszed a régit, felteszed az újat. Egyszerre csak egy gyertyapipát húzzál le róla, nehogy belekeveredj. Van az oladalán egy kiugró rész, azt forgasd úgy ahogy a régin van, ahhoz be tudod pozícionálni.

Nincs összefüggése a légzsákkal. Csak a motorkód passzoljon, meg az évjárat.

Okés,akkor megrendelem ha rájövök hogyan lehet ,mert nem látom sehol hol lehetne megrendeli :)

Akkor majd megirom mi lett a végeredmény!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Szasztok

Tegnap szétszedtük a motort tőmítések cseréje végett. Nem is ez a lényeg hanem, találtam 1gumicsövet ami az injektorházba megy az alapjárati motor mellé. És a motorháztető gumija alatt lévő kis valamibe megy mivan ott a MAP szenzor? És ez okozhat többlet fogyasztást? És van egy másik kis gumi cső a fékrásegítőn ez szintén okozhat valamiféle többlet üzemanyag elnyelődést?:)

Link to comment
Megosztás:

Okés,akkor megrendelem ha rájövök hogyan lehet ,mert nem látom sehol hol lehetne megrendeli :)

Akkor majd megirom mi lett a végeredmény!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!!! :D

Bolt nincs felétek? Mindeképpen rendelni akarod?

Szasztok

Tegnap szétszedtük a motort tőmítések cseréje végett. Nem is ez a lényeg hanem, találtam 1gumicsövet ami az injektorházba megy az alapjárati motor mellé. És a motorháztető gumija alatt lévő kis valamibe megy mivan ott a MAP szenzor? És ez okozhat többlet fogyasztást? És van egy másik kis gumi cső a fékrásegítőn ez szintén okozhat valamiféle többlet üzemanyag elnyelődést?:)

Nem, ezek csak vákumcsövek, csak arra kell figyelni, ne legyen lecsúszva, vagy kirepedve.

Link to comment
Megosztás:

Most nézem,el kell menni a győri telephelyre,meg ott regizni,aztán ezt meg ezt csinálják.......

és utána megmondják hol tudom átvenni a megrendelt cuccokat :)

Nincs olyan üzlet itt Győrben ahova bemegyek és megrendelem?Valakinek valami tuti üzlet amiről tud,itt a környéken?

KK

Link to comment
Megosztás:

Akkor csere, a fals levegő végülis okozhat többletfogysztást, mert rontja a hatásfokot.

Meg igazából NEM tudom mennyit kéne egy x14nz-nek full tuning mentes. De bc-szerint most 7.3 számításaim aalapján 7.2-7.4l/100km.

Ezt kicsit sokallom, hogy nem taposom a lelkét. Mennyi km-et kéne/tud elmenni egy teli tankal?

Link to comment
Megosztás:

Most nézem,el kell menni a győri telephelyre,meg ott regizni,aztán ezt meg ezt csinálják.......

és utána megmondják hol tudom átvenni a megrendelt cuccokat :)

Nincs olyan üzlet itt Győrben ahova bemegyek és megrendelem?Valakinek valami tuti üzlet amiről tud,itt a környéken?

KK

De, idejössz hozzám, és megkapod a régimet ingyen. Semmi baja, csak akkor indítási gondokkal küszködtem, és lecseréltem ezt is. Vagy vehetsz az unixban egyet.

Link to comment
Megosztás:

Meg igazából NEM tudom mennyit kéne egy x14nz-nek full tuning mentes. De bc-szerint most 7.3 számításaim aalapján 7.2-7.4l/100km.

Ezt kicsit sokallom, hogy nem taposom a lelkét. Mennyi km-et kéne/tud elmenni egy teli tankal?

Egyszer mentem vele 750Kilómétert, és még volt benne 2 liter. Azóta nem ment 7liter alá. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.