Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Aha.Köszi.Nem baj.Holnap átmegyek Bándra,Herendre c16nz-ért.

Próbálkozhatsz X16SZ, vagy X16SZR motorral is, ugyanolyan a teljesítményük, és így hivatalosan is beépíthetők (gondolom). Ezek még G Astrákban is előfordultak, úgyhogy kevés kilométerest is találhatsz. Persze ez esetben nemcsak a motorblokk, hanem a kábelköteg az ECU-val is cserés.

Link to comment
Megosztás:

Próbálkozhatsz X16SZ, vagy X16SZR motorral is, ugyanolyan a teljesítményük, és így hivatalosan is beépíthetők (gondolom). Ezek még G Astrákban is előfordultak, úgyhogy kevés kilométerest is találhatsz. Persze ez esetben nemcsak a motorblokk, hanem a kábelköteg az ECU-val is cserés.

Na ezt felírom.Kiváncsi leszek rá.Nem én cserélem,szerelő van a cumi végén... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! C16NZ motorkódú F astrámnak van egy olyan problémája, hogy nem tartja az alapjáratot, van mikor gyújtás után egyből 2-3 ezerről indul az alapjárat, majd szép lassan lemegy 500-600-ig és ott lefullad. 2500 fordulat alatt nincs ereje a motornak, hirtelen vagy nagyobb gázadásra 2500-3000 alatt egyből rángatni kezd. Néha gázadáskor hallok egy halk pukkanást a befecskendező ház( vagy karbi szerűság ) felől. A fordulatszámmérőm fel-fel ugrik tetszőlegesen, akár 4000-6000ig is , pedig ténylegesen nem változik a fordulat, ilyenkor is enyhén rángatni kezd. Mi vagy mik okozhatják ezeket a problémákat?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :rolleyes:

kérdésem lenne... sajnos már régebb óta fent áll ez kis autómnál... ha kínzom szegénykét, ha nem, füstöl a motor... a tömitéseknél engedi... nem is engedi, inkább köpködi ki az olajat, leginkább a kipufogó leömlőjére ( van ilyen?) csöpög rá... baromi büdös... mellé meg zabálja az olajat... a Drágám, ha megyek vele heti 2000 KM, akkor már csak alján van egy pici...

a kérdésem az... még nem voltam szerelőnél... -előbb szeretnék szívrohamot kapni, mint a szerelőnél :D- teljes motorgenerál? mert én azt úgy számoltam 200-300K HUF... ami hát nagyon sok... 20 éves autómnak is... bár már annyi mindent cseréltem rajta <_< vagy elég lesz csak tömítéseket lecserélnem?

másik... olvasom itt,h a termosztát nem műkszik -_- hát nálam is ugyan ez a helyzet... 90 fokig fel se megy a mutatóm... alsó vonalnál van... télen a kék mezőből ki se jön :D csak a mutatókat kell megszakértenem, vagy az egész kuka?

meghát ugyan ez a helyzet a benzin mutatómmal is... szerelgetném a kocsit... főleg ezt... csak nem tudom,h a tankot felülről is tudom nézegetni, vagy alá kell, hogy feküdjek? hogy tudom megnézni,h nem e akadhatott be valahova :) tankolok bele 50L és csak 25ig megy fel :D de az a teteje... annál feljebb nem... csere jogos vagy vizsgáljam meg én? B)

kicsit sok baj... meg lehet,h összevissza írtam.... bocsi ezért B) de amúgy megy a vagány :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :rolleyes:

kérdésem lenne... sajnos már régebb óta fent áll ez kis autómnál... ha kínzom szegénykét, ha nem, füstöl a motor... a tömitéseknél engedi... nem is engedi, inkább köpködi ki az olajat, leginkább a kipufogó leömlőjére ( van ilyen?) csöpög rá... baromi büdös... mellé meg zabálja az olajat... a Drágám, ha megyek vele heti 2000 KM, akkor már csak alján van egy pici...

a kérdésem az... még nem voltam szerelőnél... -előbb szeretnék szívrohamot kapni, mint a szerelőnél :D- teljes motorgenerál? mert én azt úgy számoltam 200-300K HUF... ami hát nagyon sok... 20 éves autómnak is... bár már annyi mindent cseréltem rajta <_< vagy elég lesz csak tömítéseket lecserélnem?

másik... olvasom itt,h a termosztát nem műkszik -_- hát nálam is ugyan ez a helyzet... 90 fokig fel se megy a mutatóm... alsó vonalnál van... télen a kék mezőből ki se jön :D csak a mutatókat kell megszakértenem, vagy az egész kuka?

meghát ugyan ez a helyzet a benzin mutatómmal is... szerelgetném a kocsit... főleg ezt... csak nem tudom,h a tankot felülről is tudom nézegetni, vagy alá kell, hogy feküdjek? hogy tudom megnézni,h nem e akadhatott be valahova :) tankolok bele 50L és csak 25ig megy fel :D de az a teteje... annál feljebb nem... csere jogos vagy vizsgáljam meg én? B)

kicsit sok baj... meg lehet,h összevissza írtam.... bocsi ezért B) de amúgy megy a vagány :D

Az, hogy füstöl a motor, nem jó jel, de lehet csak szelepszár-szimmeringek miatt is. Az olaj hol folyik még belőle? Csak fenn a szelepfedéltől, vagy máshol is ereszti? Ezekkel a problémákkal, meg annak eldöntésére, hogy generál, vagy egyszerűbb eset, javasolnám felkeresni wessz cartársat, esetleg írj neki egy privát üzenetet, mikor érne rá foglalkozni vele, aszem törökbálinti.

Ami a mutatókat illeti, mivel mindkettő (benzinszint- és hőmérő is) keveset mutat, lehet a műszeregység is hibás, van a hátulján egy stabilizátor (fekete háromlábú), ami ennek a két műszernek stabil 10V-ot állít elő, lehet ez ment tönkre. Feszültségméréssel megállapítható. A termosztátot ettől függetlenül érdemes cserélni, mert ha a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletét, és úgy használod huzamosabb ideig, jobban kopik a motor, és többet fogyaszt. A cseréhez le kell venni a vezérműszíjat, ezért ezek cseréjét érdemes lenne egybekötni.

Egyébként, ha kiderülne, hogy a motor generálra szorul, sztem jobban jársz egy jobb állapotú bontottal, még a papírokkal együtt is kb. fele költség, mint ezt generálozni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! C16NZ motorkódú F astrámnak van egy olyan problémája, hogy nem tartja az alapjáratot, van mikor gyújtás után egyből 2-3 ezerről indul az alapjárat, majd szép lassan lemegy 500-600-ig és ott lefullad. 2500 fordulat alatt nincs ereje a motornak, hirtelen vagy nagyobb gázadásra 2500-3000 alatt egyből rángatni kezd. Néha gázadáskor hallok egy halk pukkanást a befecskendező ház( vagy karbi szerűság ) felől. A fordulatszámmérőm fel-fel ugrik tetszőlegesen, akár 4000-6000ig is , pedig ténylegesen nem változik a fordulat, ilyenkor is enyhén rángatni kezd. Mi vagy mik okozhatják ezeket a problémákat?

Ennyi problémát egyszerre sztem a motorvezérlő tud okozni, esetleg még gyanús lehet az induktív gyújtásjeladó, ami a gyújtáselosztó alatt található, abban a hengeres fém részben, alulról jön ki a csatija. Legjobb lenne próbára szerezni egyet kölcsönbe (csak C16NZ-é jó!). Ha leveszed ezt a hengeres fém cuccot, amiben a jeladó van, jelöld össze a szelepfedéllel a pozícióját, és ugyanúgy tedd vissza utána! Ha ettől nem javul a helyzet, egy motorvezérlőt is cserélhetsz próbára, az anyósülésnél a jobb oldali műanyag burkolat alatt van. A cserénél az akkusarut vedd le!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :rolleyes:

kérdésem lenne... sajnos már régebb óta fent áll ez kis autómnál... ha kínzom szegénykét, ha nem, füstöl a motor... a tömitéseknél engedi... nem is engedi, inkább köpködi ki az olajat, leginkább a kipufogó leömlőjére ( van ilyen?) csöpög rá... baromi büdös... mellé meg zabálja az olajat... a Drágám, ha megyek vele heti 2000 KM, akkor már csak alján van egy pici...

a kérdésem az... még nem voltam szerelőnél... -előbb szeretnék szívrohamot kapni, mint a szerelőnél :D- teljes motorgenerál? mert én azt úgy számoltam 200-300K HUF... ami hát nagyon sok... 20 éves autómnak is... bár már annyi mindent cseréltem rajta <_< vagy elég lesz csak tömítéseket lecserélnem?

másik... olvasom itt,h a termosztát nem műkszik -_- hát nálam is ugyan ez a helyzet... 90 fokig fel se megy a mutatóm... alsó vonalnál van... télen a kék mezőből ki se jön :D csak a mutatókat kell megszakértenem, vagy az egész kuka?

meghát ugyan ez a helyzet a benzin mutatómmal is... szerelgetném a kocsit... főleg ezt... csak nem tudom,h a tankot felülről is tudom nézegetni, vagy alá kell, hogy feküdjek? hogy tudom megnézni,h nem e akadhatott be valahova :) tankolok bele 50L és csak 25ig megy fel :D de az a teteje... annál feljebb nem... csere jogos vagy vizsgáljam meg én? B)

kicsit sok baj... meg lehet,h összevissza írtam.... bocsi ezért B) de amúgy megy a vagány :D

A tömítések egy részét Te is ki tudod cserélni otthon. Hening képtárában sok hasznos fényképet találsz hozzá, de van szerintem a Gyik-ban is.

Lehet termosztát hiba (cseréje benne a Gyik-ban) és/vagy műszeregység hiba (cseréje benne a Gyik-ban), vagy generátor/fesz.szab. hiba (valami van erről is a Gyik-ban), vagy szintjelző hiba, vagy kontakthiba.

Link to comment
Megosztás:

Az, hogy füstöl a motor, nem jó jel, de lehet csak szelepszár-szimmeringek miatt is. Az olaj hol folyik még belőle? Csak fenn a szelepfedéltől, vagy máshol is ereszti? Ezekkel a problémákkal, meg annak eldöntésére, hogy generál, vagy egyszerűbb eset, javasolnám felkeresni wessz cartársat, esetleg írj neki egy privát üzenetet, mikor érne rá foglalkozni vele, aszem törökbálinti.

Ami a mutatókat illeti, mivel mindkettő (benzinszint- és hőmérő is) keveset mutat, lehet a műszeregység is hibás, van a hátulján egy stabilizátor (fekete háromlábú), ami ennek a két műszernek stabil 10V-ot állít elő, lehet ez ment tönkre. Feszültségméréssel megállapítható. A termosztátot ettől függetlenül érdemes cserélni, mert ha a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletét, és úgy használod huzamosabb ideig, jobban kopik a motor, és többet fogyaszt. A cseréhez le kell venni a vezérműszíjat, ezért ezek cseréjét érdemes lenne egybekötni.

Egyébként, ha kiderülne, hogy a motor generálra szorul, sztem jobban jársz egy jobb állapotú bontottal, még a papírokkal együtt is kb. fele költség, mint ezt generálozni.

Tudom,h nem jó jel, de én annak tudtam be, hogy az olaj az okozója, ahogy a forró alkatrészhez ér.

wessz jó, megkeresem a többit megbeszélem vele :rolleyes:

a fogyasztásról nem panaszkodhatok... télen eszik egyértelműen többet, de most, hogy itt a jó idó 5-6 liter között eszik <_<

A tömítések egy részét Te is ki tudod cserélni otthon. Hening képtárában sok hasznos fényképet találsz hozzá, de van szerintem a Gyik-ban is.

Lehet termosztát hiba (cseréje benne a Gyik-ban) és/vagy műszeregység hiba (cseréje benne a Gyik-ban), vagy generátor/fesz.szab. hiba (valami van erről is a Gyik-ban), vagy szintjelző hiba, vagy kontakthiba.

igenis! -_- és amúgy tök igaz... már keresem is a gyíkot :D köszi gorbi :)

Link to comment
Megosztás:

Tudom,h nem jó jel, de én annak tudtam be, hogy az olaj az okozója, ahogy a forró alkatrészhez ér.

wessz jó, megkeresem a többit megbeszélem vele :rolleyes:

a fogyasztásról nem panaszkodhatok... télen eszik egyértelműen többet, de most, hogy itt a jó idó 5-6 liter között eszik <_<

Egy pillanat... a füstölést én a kipuffból jövő füstre értettem, ha Te arra gondolsz, hogy csak a motortérből a kipuffra folyó olaj füstöl, az más. Az nem ok a generálra. Szelepfedéltömítés csere pasztával, nem túl erősen meghúzni a csavarokat, és belülről kifelé haladva csigavonalban (mint a hengerfejnél).

Ettől függetlenül átnézetheted wesszel, jó szakember, megmondja Neked, ha gond van vele.

Link to comment
Megosztás:

Egy pillanat... a füstölést én a kipuffból jövő füstre értettem, ha Te arra gondolsz, hogy csak a motortérből a kipuffra folyó olaj füstöl, az más. Az nem ok a generálra. Szelepfedéltömítés csere pasztával, nem túl erősen meghúzni a csavarokat, és belülről kifelé haladva csigavonalban (mint a hengerfejnél).

Ettől függetlenül átnézetheted wesszel, jó szakember, megmondja Neked, ha gond van vele.

A motortér füstöl, elfelejtettem írni :| bocsánat :rolleyes: onnan jön rohadt büdös... én úgy figyeltem meg,h túráztattam a vagányt, és ahogy megálltam felnyitottam a motorháztetőt és akkor láttam, hogy a motor alól jön a legtöbb füst, meg valamilyen lemezről... biztos valami burkolat, kell készítek fotót róla.

A generált azért gondoltam, mert 3 hónapon belül 3 gyertya is megadta magát... megtisztítottam őket, utána ment... és így végig mentem 3 gyertyán, utána vettem bele újakat! De ez csak mellékes... tehát a gyertyák nagyon feketék voltak, tudom,h az égéstől is lehet, de inkább olyan olajos fekete volt, mintha beköpködné...

wessznek már írtam <_< a többit megbeszélem vele,h merre hogy tovább.

Link to comment
Megosztás:

olyan kérdésem lenne hogy ha lehúzom a lambda szondáról a vezetéket és nemcsak hogy beindul a kocsi, de egyenletes az alapjárat kb 900, menet közbe is jól megy, gyorsul rendesen és nem rángat be. hibakódot nem ad róla a sárgalámpicsek. ez normális hogy ugyanúgy megy lehúzott vezetéknél (egyvezetékes) is?

Link to comment
Megosztás:

Próbálkozhatsz X16SZ, vagy X16SZR motorral is, ugyanolyan a teljesítményük, és így hivatalosan is beépíthetők (gondolom). Ezek még G Astrákban is előfordultak, úgyhogy kevés kilométerest is találhatsz. Persze ez esetben nemcsak a motorblokk, hanem a kábelköteg az ECU-val is cserés.

SZ 71, SZR 75 lóerős. :rolleyes: Egyébként igen, minden cserés ECU-val együtt, viszont a G Astrában (tudtommal) kicsivel más a köteg, az ECU meg inkompatibilis az F Astrás SZR motoros ECU-val.

Link to comment
Megosztás:

SZ 71, SZR 75 lóerős. :rolleyes: Egyébként igen, minden cserés ECU-val együtt, viszont a G Astrában (tudtommal) kicsivel más a köteg, az ECU meg inkompatibilis az F Astrás SZR motoros ECU-val.

Vettem reggel motort.Sikerült c16nz-t találni.Be is vittem a szerelőhöz,már csak az a kérdés,mikor jut el a kész állapotig.

Link to comment
Megosztás:

olyan kérdésem lenne hogy ha lehúzom a lambda szondáról a vezetéket és nemcsak hogy beindul a kocsi, de egyenletes az alapjárat kb 900, menet közbe is jól megy, gyorsul rendesen és nem rángat be. hibakódot nem ad róla a sárgalámpicsek. ez normális hogy ugyanúgy megy lehúzott vezetéknél (egyvezetékes) is?

Elméletileg mehet a kocsi, mert ha jól tudom ilyenkor vészprogram lép működésre, kap a szonda egy fix értéket azzal működik. A sárga lámpicsot hogy érted? Villogtattál?

Link to comment
Megosztás:

Előzőekben írtam,hogy be kéne lőnöm a gyújtást ,mikor a legjobb az égés.

Na most az van,eddig nem tudtam belőni jóra ezért kérdésem az lenne,hogy mennyiért állítanak be ilyet strobival?

Előre is köcce :rolleyes:

Hát nem pont erről van szó, de nagyságrendileg azért szerintem ekörül lehet:Klikk ide! Most így hirtelen ezt találtam.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem pont erről van szó, de nagyságrendileg azért szerintem ekörül lehet:Klikk ide! Most így hirtelen ezt találtam.

Na akkor holnap este elmondhatod ,pontosan hogy hijják amit szeretnék -_-

Mit ne mondjak,ők elkérik a pénzt elég rendesen <_<

Holnap ennek utána járok,csak kiváncsi voltam egy kb összegre,sajnos :rolleyes:

De köszcsi :D

Link to comment
Megosztás:

Ennyi problémát egyszerre sztem a motorvezérlő tud okozni, esetleg még gyanús lehet az induktív gyújtásjeladó, ami a gyújtáselosztó alatt található, abban a hengeres fém részben, alulról jön ki a csatija. Legjobb lenne próbára szerezni egyet kölcsönbe (csak C16NZ-é jó!). Ha leveszed ezt a hengeres fém cuccot, amiben a jeladó van, jelöld össze a szelepfedéllel a pozícióját, és ugyanúgy tedd vissza utána! Ha ettől nem javul a helyzet, egy motorvezérlőt is cserélhetsz próbára, az anyósülésnél a jobb oldali műanyag burkolat alatt van. A cserénél az akkusarut vedd le!

Na nekem ez volt a rossz,pont tegnap előtt vettem másikat 12.000 Ft volt,a hibajelenség pedig ugyan ez mint a

kedves cartársnak <_<

Sok sikert!!! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor holnap este elmondhatod ,pontosan hogy hijják amit szeretnék :D

Mit ne mondjak,ők elkérik a pénzt elég rendesen -_-

Holnap ennek utána járok,csak kiváncsi voltam egy kb összegre,sajnos :rolleyes:

De köszcsi :)

Nem tuti, hogy megyek, én leszek a bébicsősz, asszony melózik. <_< Amúgy nekem is bacca a csőröm a gyujtás, főleg, hogy nem volt eszembe, hogy összejelöljük. De a tiéden mintha láttunk volna karcolást nem? Nekem szerintem megy mint eddíg, de azért bosszant, hogy nem tudom, pontosan 10fok-e.

Link to comment
Megosztás:

Nem tuti, hogy megyek, én leszek a bébicsősz, asszony melózik. -_- Amúgy nekem is bacca a csőröm a gyujtás, főleg, hogy nem volt eszembe, hogy összejelöljük. De a tiéden mintha láttunk volna karcolást nem? Nekem szerintem megy mint eddíg, de azért bosszant, hogy nem tudom, pontosan 10fok-e.

Én meg pont arra emlékszem,hogy neked volt meg karcolva,nekem nem :rolleyes:

Meg ugye a hall jeladót a fémházzal együtt vettem,ezért azon nincs semmi jelölés <_<

Holnap este viszek szögmérőt :) simán kimérem bacca meg :D

De valahogy azért próbálj eljönni!Hozd a kis gézengúzt,legalább megismeri az Opelosokat B)

Link to comment
Megosztás:

Én meg pont arra emlékszem,hogy neked volt meg karcolva,nekem nem :rolleyes:

Meg ugye a hall jeladót a fémházzal együtt vettem,ezért azon nincs semmi jelölés <_<

Holnap este viszek szögmérőt :D simán kimérem bacca meg -_-

De valahogy azért próbálj eljönni!Hozd a kis gézengúzt,legalább megismeri az Opelosokat :)

Jó, de a strobi kell a méréshez, nem elég sima szöget mérni. Mind a hármat? Szétvernék a Pezót. Olvasnivaló.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor holnap este elmondhatod ,pontosan hogy hijják amit szeretnék B)

Mit ne mondjak,ők elkérik a pénzt elég rendesen B)

Holnap ennek utána járok,csak kiváncsi voltam egy kb összegre,sajnos :rolleyes:

De köszcsi :D

<_< -_- :D :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.