Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Szerintetek az normális, hogy amikor megyek a városba vagy csak állok akkor olyan 100°C-nál vagy picivel felette kapcsol a ventilátor??? Mostanában figyeltem fel rá és kicsit zavar de sose megy pirosba még a közelébe se.

C1.4SE 8 szelep

Valamint a fűtés fokozat beállításánál csak a 4. fokozat műkszik. Mit tegyek?

Valaki help me!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek az normális, hogy amikor megyek a városba vagy csak állok akkor olyan 100°C-nál vagy picivel felette kapcsol a ventilátor??? Mostanában figyeltem fel rá és kicsit zavar de sose megy pirosba még a közelébe se.

C1.4SE 8 szelep

Valamint a fűtés fokozat beállításánál csak a 4. fokozat műkszik. Mit tegyek?

Valaki help me!

A 100 fok nem probléma, mivel hivatalosan is akörül kell kapcsolnia, és egy zárt hűtőrendszerben még 120 foknál se forr fel a víz a nyomás miatt (és a műszered is csalhat pár fokot).

A fűtőventi előtétellenállását nézd meg, a pollenszűrőt kiszedve megtalálod, valszeg kiment a hőbiztije.

Link to comment
Megosztás:

Az lehet attól, hogy az NZ-n van elosztó, és azt meg kell hajtani. Míg az SE-n DIS van, amin nincs meghajtani való.

Az nagyon jó lenne ha egyforma lenne, esetleg házastól áttenném, vagy a végét az ábrázolt módon kiigazítanám. Rákérdezek a gépműhelyben mit mondanak, ha a fokolás és az átmérők, távolságok stimmelnek, valahogy belefaragom :D

AC milyen kell? 3 bar? Milyen motorokhoz volt ilyen? Legtöbb bontóban, ha azt mondom c15se, akkor olyan nincs, de ki tudja a polcon meg lehet ott figyel valami 1.8-asba való.

Megvizsgáltam az SE tengelyét az olaj furat teljesen eltömődött, kő kemény beégett cucc van benne, ez magyarázza, hogy miért volt fokozatosan egyre nagyobb a kopás a 4. henger felé. Elég durva. Rengeteg olajsár volt a vezérmű házban, ragyás, porózus, ilyet még nem láttam, pedig volt olajzabáló motorom. A hengrekben, meg jól látszik a hónolás, nem értem, vagy gyűrűzték, de akkor miért nem takarították ki?!

Link to comment
Megosztás:

A 100 fok nem probléma, mivel hivatalosan is akörül kell kapcsolnia, és egy zárt hűtőrendszerben még 120 foknál se forr fel a víz a nyomás miatt (és a műszered is csalhat pár fokot).

A fűtőventi előtétellenállását nézd meg, a pollenszűrőt kiszedve megtalálod, valszeg kiment a hőbiztije.

Úúúúú Pollenszűrő istenem (de jó, h szóba jött:)) elfelejtettem tenni bele na ígérem megjön a fizu veszek 1et a jó múltkor kivettem mert már kuka volt és teljesen elfelejtettem.

Nagyon szépen köszönöm a választ mellesleg.

Link to comment
Megosztás:

Az nagyon jó lenne ha egyforma lenne, esetleg házastól áttenném, vagy a végét az ábrázolt módon kiigazítanám. Rákérdezek a gépműhelyben mit mondanak, ha a fokolás és az átmérők, távolságok stimmelnek, valahogy belefaragom :D

AC milyen kell? 3 bar? Milyen motorokhoz volt ilyen? Legtöbb bontóban, ha azt mondom c15se, akkor olyan nincs, de ki tudja a polcon meg lehet ott figyel valami 1.8-asba való.

Megvizsgáltam az SE tengelyét az olaj furat teljesen eltömődött, kő kemény beégett cucc van benne, ez magyarázza, hogy miért volt fokozatosan egyre nagyobb a kopás a 4. henger felé. Elég durva. Rengeteg olajsár volt a vezérmű házban, ragyás, porózus, ilyet még nem láttam, pedig volt olajzabáló motorom. A hengrekben, meg jól látszik a hónolás, nem értem, vagy gyűrűzték, de akkor miért nem takarították ki?!

Az összes hengerenkénti injektorosban (16 szelepesekben is) ilyen 3bar-os van.

Link to comment
Megosztás:

Úúúúú Pollenszűrő istenem (de jó, h szóba jött:)) elfelejtettem tenni bele na ígérem megjön a fizu veszek 1et a jó múltkor kivettem mert már kuka volt és teljesen elfelejtettem.

Nagyon szépen köszönöm a választ mellesleg.

Nagyon szívesen. A pollenszűrő hiánya okozhatta is a hibát, ha elázott párszor az ellenállás, lehet csak oxidos a lába.

Link to comment
Megosztás:

m_petya jól látom hogy te mezőfalvi vagy? és ha igen akkor ha odajutok tudsz esetleg segíteni az átalakításban? :D :wacko:

Hát nem igazán rendelkezem az átalakításhoz megfelelő szerszámokkal. Esetleg mondjuk ha lenne egy szerelő haverod, vele lehet hogy jobban járnál. de ha egyéb más probléma merül fel, és tudok akkor szivesen segítek.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem igazán rendelkezem az átalakításhoz megfelelő szerszámokkal. Esetleg mondjuk ha lenne egy szerelő haverod, vele lehet hogy jobban járnál. de ha egyéb más probléma merül fel, és tudok akkor szivesen segítek.

köszi :wacko:

Van szerelő haverom 2 is egy aki hivatalosan szerelőként dolgozik újvárosban csak nem nagyon ér rá ilyen egésznapos maszekolásra, a másik aki még tanuló és tuningőrült ő meg pesti de valahogy majd csak összhozom, szerencsére szerszámokkal elég jól állok, csak félek egyedül :D

Link to comment
Megosztás:

köszi :wacko:

Van szerelő haverom 2 is egy aki hivatalosan szerelőként dolgozik újvárosban csak nem nagyon ér rá ilyen egésznapos maszekolásra, a másik aki még tanuló és tuningőrült ő meg pesti de valahogy majd csak összhozom, szerencsére szerszámokkal elég jól állok, csak félek egyedül :D

Szerszám nem sok kell: 10, 13, 15, 17, 19 dugós kulcs, kardáncsukló, szár hosszabbító, torx dugós kulcs a főtengely szíjtárcsa csavarhoz (pontos méretét fejből nem tudom), HF csavarok lehetnek torx fejűek, akkor ahhoz is. torx csavarhúzó (asszem T30-as) a vezérműszíj burkolathoz, vízpumpához talán 24-es villás, 19-es villás megfogni a vezérmű tengelyt, blitz fogó a bilincsekez, csillag és lapos csavarhúzó, nyomatékkulcs. A tőbbiek majd szólnak, ha kihagytam valamit.

Nem kell nagyon félni tőle, ha van "így csináld könyved", akkor gyerekjáték, meg itt a fórumon is hamar segítenek. És cseréltem blokkot az NZ-ben, 20 000 km-t mentem azóta gond nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Szerszám nem sok kell: 10, 13, 15, 17, 19 dugós kulcs, kardáncsukló, szár hosszabbító, torx dugós kulcs a főtengely szíjtárcsa csavarhoz (pontos méretét fejből nem tudom), HF csavarok lehetnek torx fejűek, akkor ahhoz is. torx csavarhúzó (asszem T30-as) a vezérműszíj burkolathoz, vízpumpához talán 24-es villás, 19-es villás megfogni a vezérmű tengelyt, blitz fogó a bilincsekez, csillag és lapos csavarhúzó, nyomatékkulcs. A tőbbiek majd szólnak, ha kihagytam valamit.

Nem kell nagyon félni tőle, ha van "így csináld könyved", akkor gyerekjáték, meg itt a fórumon is hamar segítenek. És cseréltem blokkot az NZ-ben, 20 000 km-t mentem azóta gond nélkül.

Az x14nz-k a vége fele már full torxosan jöttek ki, előtte vagy alig-, vagy egyáltalán nem volt rajtuk ilyen rondaság.

Generátor-, és HF csavarok: E12-es jelű torx dugókulcs

Hővédő lemez-, és vezérlésburkolat csavarok E10-es (de ezeket lehet akár hagyományos csillagkulccsal is kilazítani, mert nem komolyak)

Ékszíjtárcsa csavar: E12, vagy E14 (ez most fejből nem megy)

Link to comment
Megosztás:

Még mindig vezérmű tengellyel szívok, felhívtam az embert akitől vettem, becsületesenek tűnik, pénzt is ad vissza, meg segít tengelyt szerezni. Azt mondja egyformák a tengelyek, és a 16 szelepes is jó bele. Igaz ez? Nem tudtok valami tengely katalógust, vagy táblázatot, pl azon a német honlapon, ahol mindenféle adatok fenn vannak váltókról, motorokról?

Ha ez tényleg igaz, akkor bármilyen DIS-es tengely jó lenne? Sajnos a gépműhelyből még nem jött válasz, nekik biztos lenne méret táblázatuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A direkt szűrőkről szeretnék kicsit érdeklődni. Mennyire jó ez, mennyit ér. Lesz a motornak valami baja az idők során ha ezt berakom. Fogyasztás hogyan változik. Szval ha valaki tud pár hasznos infót adni azt megköszönném.

Mennyire jó ez? : Ha 1500 km-enként tísztítod, aztán újra olajozod, akkor annyira mint a gyári.

Lesz a motornak valami baja? : lesz, mert nem fogod 1500-anként kivenni, elpucolni, olajozgatni, tiszta-levegőben használni stb. és így simán retket szív a motor.

Arra gondoltál már hogy sport autókban, amiket utcára csinálnak, miért nem direktszűrő van gyárilag? :D Nem, nem azért mert az Insigna OPC, meg az M-es BMW tervezői még nem jutottak el erre a fejlettségi szintre. Egyszerűen nem utcára való. Kényes dolog, állandóan foglalkozni kell vele, és önmagában sz.rt nem ér :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Mennyire jó ez? : Ha 1500 km-enként tísztítod, aztán újra olajozod, akkor annyira mint a gyári.

Lesz a motornak valami baja? : lesz, mert nem fogod 1500-anként kivenni, elpucolni, olajozgatni, tiszta-levegőben használni stb. és így simán retket szív a motor.

Arra gondoltál már hogy sport autókban, amiket utcára csinálnak, miért nem direktszűrő van gyárilag? :D Nem, nem azért mert az Insigna OPC, meg az M-es BMW tervezői még nem jutottak el erre a fejlettségi szintre. Egyszerűen nem utcára való. Kényes dolog, állandóan foglalkozni kell vele, és önmagában sz.rt nem ér :wacko:

Jól mondod tesssó :wacko: :wacko: Maximum lesz 1 kis szívó hangja. De amúgy szart se ér ha egy fullgyári nem túl nagyteljesítményű motorra ráhajítanak egy direktet.

Link to comment
Megosztás:

Az nagyon jó lenne ha egyforma lenne, esetleg házastól áttenném, vagy a végét az ábrázolt módon kiigazítanám. Rákérdezek a gépműhelyben mit mondanak, ha a fokolás és az átmérők, távolságok stimmelnek, valahogy belefaragom :D

AC milyen kell? 3 bar? Milyen motorokhoz volt ilyen? Legtöbb bontóban, ha azt mondom c15se, akkor olyan nincs, de ki tudja a polcon meg lehet ott figyel valami 1.8-asba való.

Megvizsgáltam az SE tengelyét az olaj furat teljesen eltömődött, kő kemény beégett cucc van benne, ez magyarázza, hogy miért volt fokozatosan egyre nagyobb a kopás a 4. henger felé. Elég durva. Rengeteg olajsár volt a vezérmű házban, ragyás, porózus, ilyet még nem láttam, pedig volt olajzabáló motorom. A hengrekben, meg jól látszik a hónolás, nem értem, vagy gyűrűzték, de akkor miért nem takarították ki?!

Mondjuk ilyen nem volt és talán már nem is lesz, de van helyette c14Se és c16Se!

Link to comment
Megosztás:

Még mindig vezérmű tengellyel szívok, felhívtam az embert akitől vettem, becsületesenek tűnik, pénzt is ad vissza, meg segít tengelyt szerezni. Azt mondja egyformák a tengelyek, és a 16 szelepes is jó bele. Igaz ez? Nem tudtok valami tengely katalógust, vagy táblázatot, pl azon a német honlapon, ahol mindenféle adatok fenn vannak váltókról, motorokról?

Ha ez tényleg igaz, akkor bármilyen DIS-es tengely jó lenne? Sajnos a gépműhelyből még nem jött válasz, nekik biztos lenne méret táblázatuk.

A 16 V-s tengelyek sztem nem lesznek jók. Tedd át az NZ-ét az SE házába.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.