Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ha nem típusazonos motort akarsz beletenni hivatalosan, készülj fel lesznek költségeid.

Az okmányirodában megmondják pontosan, de úgy rémlik reg.adót is kének ilyenkor a külföldi motor után. ^_^

A C20Ne az típusazonos mivel a GSI astrákban benne volt.....

Én nem feltétlen szeretnék külföldi motort jó nekem magyar is mindenestől....

Na jó akkor erre a holnapi napon rá fog menni ha addig nem tud nekem vki okosat írni!

Köszönöm az eddigi válaszokat is mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

^_^

Ha nem akarna elindulni az AC, ideiglenesen adhatsz neki fix tápot, a reléfoglalatban átkötve, hogy a motort ki tudd próbálni.

BEINDULT! Sokat kellett forgatni, de sorban kapták el a hengerek, gondolom levegős volt az üza rendszer. Viszont a 2. henger nem megy :D Gyújtás van, lehúztam a pipát és áthúzott, gyertya kulcsom nem volt kéznél, így tegnap már nem tudtam jobban megnézni, hogy benzint nem kap, vagy a gyertyával lesz gond.

Generátort sem tudtam megoldani. Még a 896-os szíj is hosszú a közvetlen hajtáshoz. A feszítő amit felraktam a motortartó bakra egyrészt túl messze van, meg ha rátenném a szíjat súrolná a bakot.

Úgy néz ki minitha a blokkra kellene a főtengely és a verműtengely közé egy vezető görgő. Néztem lyukak is vannak, de mintha nem lenne benne menet. Hogy lehet ezt megoldani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondolkodtam a napokban h motort cserélek a kocsimban, ha már megy kasztnishoz meg festés is lesz, gondoltam akkor motor csere is ^_^

Kérdéseim a következők volnának:

Egy C16SE motort mennyiért lehet eladni? computer, kábelköteg, blokk, hengerfej szóval mindennel együtt. 280ekm van benne de olaj és víz evés mentes motor. Soha nem volt még szétszedve.... minden gyári a hengerfej tömítés, a szívósor tömítés, a leömlő tömítés minden.

Egy C20NE motort mennyiért lehetne venni? szintén mindennel együtt lehetőleg.

A régi váltóm jó vagy kell egy másik?

Milyen papír munkával jár ez? esetleg ezek a papírok körülbelül mennyibe kerülnek, terveztetés vagy ilyesmi kell?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Én is ezen agyalok már egy ideje csak ne helyére akarnék 1 xe mocit csak az baj,hogy átalakitási engedély kell kérni rá a kpm-nél müszaki természetesen az is ott uj forgalmi törzskönyv!!stb stb szoval jobban járunk ha tolunk 1 kis lét müszakin azt csókolom

Link to comment
Megosztás:

A C20Ne az típusazonos mivel a GSI astrákban benne volt.....

Én nem feltétlen szeretnék külföldi motort jó nekem magyar is mindenestől....

Na jó akkor erre a holnapi napon rá fog menni ha addig nem tud nekem vki okosat írni!

Köszönöm az eddigi válaszokat is mindenkinek!

Ha magyart veszel akkor is a 2000-es utan fizetendo regadobol levonjak az 1600-as utan fizetendo regadot es a kulonbozetet bevasaljak rajtad.

Mondvan hogy ertekesebb jarmuved lett fizesse ma! ^_^

Eleg b**i egy rendszer....

Link to comment
Megosztás:

Ha magyart veszel akkor is a 2000-es utan fizetendo regadobol levonjak az 1600-as utan fizetendo regadot es a kulonbozetet bevasaljak rajtad.

Mondvan hogy ertekesebb jarmuved lett fizesse ma! :D

Eleg b**i egy rendszer....

Nekem mindenféle plusz dolog nélkül a nyakamba vert az apeh a kocsira 28.000.ft-ot gépjármű tulajdonjog szerzési illeték címén. :D

Nem tudom,hogy jött ez ki nekik.Légköbmétert számolnak? ^_^

Link to comment
Megosztás:

Végre megy rendesen az SE motor! Nagyon megszívatott az ember akitől a donort vettem. A gyújtótrafót csak felraktam, és rádugtam a gyertyákra, meg se néztem a számozást, a kábelek hossza adta magát. DE, össze vissza volt rádugdosva!! A lényeg, hogy megy húz is rendesen. Kicsit fura, ketyegő hangja van a motortérben, bent nem lehet hallani, nem szelep hangnak tűnik, az injektorok hangja lehet? Vagy mégis szelep? Összességében viszont az utastérből csendesebb lett. Kétpólusú GM gyertyákkal milyen tapasztalataitok vannak? Inkább simát?

Link to comment
Megosztás:

Végre megy rendesen az SE motor! Nagyon megszívatott az ember akitől a donort vettem. A gyújtótrafót csak felraktam, és rádugtam a gyertyákra, meg se néztem a számozást, a kábelek hossza adta magát. DE, össze vissza volt rádugdosva!! A lényeg, hogy megy húz is rendesen. Kicsit fura, ketyegő hangja van a motortérben, bent nem lehet hallani, nem szelep hangnak tűnik, az injektorok hangja lehet? Vagy mégis szelep? Összességében viszont az utastérből csendesebb lett. Kétpólusú GM gyertyákkal milyen tapasztalataitok vannak? Inkább simát?

Gyárilag is kétpólusúval rakják össze a motorokat és az a gyári ajánlás is. A GM feliratúak már kínaiak, de ha veszel pl NGK-t vagy Delco-t (ez szintén gyári beszállító) akkor nem lesz probléma. Bár én NGK-val egyszer megszívtam, de most a Lucas néven futó NGK gyertyákkal még semmi probléma. Annyit megjegyeznék, hogy a gyári GM (igazi) gyertyáimat 92 ezer km megtétele után cseréltem le, pedig semmi baj nem volt velük... :D ^_^ :D

Link to comment
Megosztás:

Végre megy rendesen az SE motor! Nagyon megszívatott az ember akitől a donort vettem. A gyújtótrafót csak felraktam, és rádugtam a gyertyákra, meg se néztem a számozást, a kábelek hossza adta magát. DE, össze vissza volt rádugdosva!! A lényeg, hogy megy húz is rendesen. Kicsit fura, ketyegő hangja van a motortérben, bent nem lehet hallani, nem szelep hangnak tűnik, az injektorok hangja lehet? Vagy mégis szelep? Összességében viszont az utastérből csendesebb lett. Kétpólusú GM gyertyákkal milyen tapasztalataitok vannak? Inkább simát?

Enyémnek is van egy kis ciripelő hangja. Nálam a generátort kéne megsasolni, mert onnan jön a hang.

Link to comment
Megosztás:

Mikor nem lehet megkülönböztetni a kettőt, vagy "aszittem a vizet engedtem le ^_^" rémdrámakör. :D Nade ilyet senkinek sem kívánok. :D

Nekem a skodámat így tette gallyra a szerelő mókus.Olajnyomás gonddal lett szét szedve a kocsi és amikor összeraktuk,a gyenge akku miatt nem tudtuk elindítani.Hazaugrottam a töltőért,mire visszamentem,az ember 10 vodka után elindította.Messziről hallottam a kopogást.

Nem jött meg az olajnyomás,mert a szivattyút szarul rakta össze,de a kocsi elindult.Annyi is volt neki.Megette a csapágyakat.Boldog voltam :D :D ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv a tisztelt társaságnak!

Olyan kérdésem lenne hogy volt e már köztetek valaki aki motort cserélt a 60LE-s azt hiszem C14NZ-ről X14XE-re. Gondolom a vezérlőelektronika és a kábel is cserélendő, de nem tudom pl. hogy a váltónak is erre a sorsra kellene e jutnia. Ez típusazonosnak számít? Elvileg mindkettővel szerelték az F Astrát és mindkettő 1.4-es. A fő bajom az hogy kifogástalan állapotban van a járgány, annak ellenére hogy 15 éves, de ez a 60 paci nem az igazi. Nem száguldozni akarok vele, csak azt szeretném ha egy előzésbe bátrabban bele lehetne fogni. Tapasztalataitokat előre is megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv a tisztelt társaságnak!

Olyan kérdésem lenne hogy volt e már köztetek valaki aki motort cserélt a 60LE-s azt hiszem C14NZ-ről X14XE-re. Gondolom a vezérlőelektronika és a kábel is cserélendő, de nem tudom pl. hogy a váltónak is erre a sorsra kellene e jutnia. Ez típusazonosnak számít? Elvileg mindkettővel szerelték az F Astrát és mindkettő 1.4-es. A fő bajom az hogy kifogástalan állapotban van a járgány, annak ellenére hogy 15 éves, de ez a 60 paci nem az igazi. Nem száguldozni akarok vele, csak azt szeretném ha egy előzésbe bátrabban bele lehetne fogni. Tapasztalataitokat előre is megköszönöm!

A tipusazonosság azt jelenti, hogy ugyanolyan motort raksz bele, mint ami benne volt. Tehát attól, hogy szerelték az Astrákat X14XE-vel, az erre való csere már átalakításnak minősül, és kicsit több adminisztrációba és pénzbe kerül (utána kéne járni pontosan nkh-nál). Egyszerűbb (bár nem teljesen legális) módszer az izmosításra, ha hengerenkénti befecskendezősre alakítod át, ahhoz maga a motor (és így a motorszám) megmarad, csak a hengerfej és sallangjai cserélődnek, így elvileg 82LE elérhető mindenféle papírozás nélkül, csak a műszakit kell olyan helyen megoldani, ahol nem kötnek bele.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűbb (bár nem teljesen legális) módszer az izmosításra, ha hengerenkénti befecskendezősre alakítod át, ahhoz maga a motor (és így a motorszám) megmarad, csak a hengerfej és sallangjai cserélődnek, így elvileg 82LE elérhető mindenféle papírozás nélkül, csak a műszakit kell olyan helyen megoldani, ahol nem kötnek bele.

Hmmm. Köszi az info-t. De gondolom ez esetben is cserélni kellene a vezérlőt meg a kábelezést nemde? És ez hivatalosan is meg lehet oldani? Az oké hogy papirozni kell, meg minden de biztos hogy olcsóbb lenne mint egy komplett motorcsere. és azért a 60-nál már a 82 is lényegesen jobb... Fogyasztása mennyivel ugrana meg? Jelenleg olyan 6.5-7l

Link to comment
Megosztás:

Hmmm. Köszi az info-t. De gondolom ez esetben is cserélni kellene a vezérlőt meg a kábelezést nemde? És ez hivatalosan is meg lehet oldani? Az oké hogy papirozni kell, meg minden de biztos hogy olcsóbb lenne mint egy komplett motorcsere. és azért a 60-nál már a 82 is lényegesen jobb... Fogyasztása mennyivel ugrana meg? Jelenleg olyan 6.5-7l

Hivatalosan ez is kb. olyan procedúra lenne, mint az X14XE beépítés, viszont ebben pont az a szép, hogy egy átlagember nem tudja ránézésre, mi a különbség az NZ és az SE között, a motorszám meg marad, így viszonylag biztonságos a dolog. Fogyasztása elvileg ugyanannyi, de lehet kevesebb lenne, mert több ló könnyebben viszi ugyanazt a kasztnit, persze a több ló miatt lehet jobban is nyomnád a gázt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.