Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Folytószelep ház oldalán a pillangószeleppel egy vonalban ami van az a pillangó szelep potija. Attól kicsit srégen lefelé a légszűrő gumicsöve irányába. A csavarja is srégen felfelé állnak. Kettő darab torx csavar fogja. Azok kinyitásánál figyelj, nehogy beletörjenek, mert lesz egy két kellemes perced mire kiszeded őket az tuti. Az aranyszabály pedig, hogy a motor rúdját nem mozgatjuk feszegetjük, csak megtakarítjuk, a házban figyelünk a gumigyűrűre és annak helyes visszarakására és nem utolsó sorban a koszt kifelé takarítjuk, nem bele a folytószelep házba.

Köszi az akkor királyság már egyszer a hőfokjeladót sikerült beletépnem a blokkba, úgyhogy tartok tőle kicsit. Ez a villogtatás közbeni mozgatás használhat neki valamit?

Link to comment
Megosztás:

Köszcse a választ, úgy veszem észre, hogy napról napra jobb az autó! Egy 55 éves autó iskolai oktatótol vettem elsö kézböl, aki heti 10-15 km-ert ment az autóval! 130000 km, reális, még a szervizkönyve is megvan az utolsó 120000-es nagy szervízzel! Az autó gyári állapotban, teljesen fel van mattulva, felpolíroztam, de az elsö mosásnál elment a csillogása...! :D Hihetetlek kívülröl, belülrör, törés mentes!!!!! garantáltan, belül az ülések...hm..., mintha újra lenne kárpitozva, csak a tetö kárpit akar leesni, majd vissza ragasztom! Azért holnap megyek villamosságihoz az index miatt, beszélgetek vele..., hátha tud valami érdeket mondani! Egyébként, hol van az a EGR szelep, hol keressem? Szétszedem! Sziasztok, megyek travianozni :D , és köszönet mindenkinek, holnap kirakom a volt gte Kadettem képét! Pápá!

Az AGR/EGR szelep tisztítással és lezárással az Astra F oldal tetején a GYIK is foglalkozik a második oldalon. Nézz be oda is, ha még nem olvastad, érdemes. ^_^

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Zárt termosztát esetén merre kering a motorban a víz? Közeleg a hűvös idő, és vízmelegítőt szeretnék beszerelni. A rendszer melyik pontjára érdemes berakni, hogy átjárja a blokkot is a meleg? Én a fűtőradiátor csövére gondoltam, az tűnik a legalsó pontnak, de azon keresztül körbeáramlik a motorban a felmelegedő víz?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Zárt termosztát esetén merre kering a motorban a víz? Közeleg a hűvös idő, és vízmelegítőt szeretnék beszerelni. A rendszer melyik pontjára érdemes berakni, hogy átjárja a blokkot is a meleg? Én a fűtőradiátor csövére gondoltam, az tűnik a legalsó pontnak, de azon keresztül körbeáramlik a motorban a felmelegedő víz?

Én is azt mondtam volna. Így ráadásul az utasteret is elő tudod melegíteni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, még azon gondolkodom, hogy építek 12V-os melegítőt, izzitógyertyával fém tartályban, programozható időzítővel, mert a lakótelepen nem szívesen engedném le a hosszabbítót a parkolóba, meg odaállni az ablak alá... nem tudom meddig tűrnék a vénasszonyok.

Viszont ki kellene számolni, mekkora teljesítmény kellene legalább 20-30°C-osra melegíteni a vizet. A bolti 220-as melegítők minimum 400W-osak, ehhez legalább 30-40A kellene 12V-on, de mennyi ideig? fél óra alatt kivesz 20A-t, aznap biztosan nem tölti vissza a generátor, átlag 10km-t járok minimum minden nap, ritkán vannak hosszabb útjaim. Így kellene egy jóval nagyobb kapacitású akksi, vagy egy másik pluszban a csomagtartóban.

Szóval, aki esetleg használ ilyen melegítőt, mennyi időre van szükség a melegítéshez, és milyen teljesítményű?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, még azon gondolkodom, hogy építek 12V-os melegítőt, izzitógyertyával fém tartályban, programozható időzítővel, mert a lakótelepen nem szívesen engedném le a hosszabbítót a parkolóba, meg odaállni az ablak alá... nem tudom meddig tűrnék a vénasszonyok.

Viszont ki kellene számolni, mekkora teljesítmény kellene legalább 20-30°C-osra melegíteni a vizet. A bolti 220-as melegítők minimum 400W-osak, ehhez legalább 30-40A kellene 12V-on, de mennyi ideig? fél óra alatt kivesz 20A-t, aznap biztosan nem tölti vissza a generátor, átlag 10km-t járok minimum minden nap, ritkán vannak hosszabb útjaim. Így kellene egy jóval nagyobb kapacitású akksi, vagy egy másik pluszban a csomagtartóban.

Szóval, aki esetleg használ ilyen melegítőt, mennyi időre van szükség a melegítéshez, és milyen teljesítményű?

3-4 liter lehet a hűtőfolyadék, de még ott van az a bazi nagy hideg vasdarab maga a motor, nem akarom elvenni a kedved, de szerintem akkuról melegíteni....hát szerintem még a hálózati melegítőnek is több kell, mint fél óra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '91-es Opel Astra F 1.6 GL-t (C16NZ). Nincs leélve, de tudom hogy az előző tulajt nem igazán izgatta semmiféle karbantartás szükségessége a kötelezőkön kívül.

Leszedtem a befecskendezőház tetejét és maga a műanyag burkolat belülről és az egész fém szerkezet teteje tele van permetezve fekete olajos trutyival. A hengerfej teteje és a befecskendező közötti (nem tudom a nevét) csőben is vastagon állt a guano (fekete zsíros olajos cucc és némi hűtőfolyadékból álló koktél)

Érdeklődnék hogy ez mennyire nagy gond, esetleg bőven elfér és másnak is ilyen, illetve utalhat-e valami korábbi hibára amit nagyjából kijavítottak.

Érdemes kiszerelnem a befecskendezőházat mindenestül és az egészet átmosni tisztára, vagy nincs túl nagy jelentősége?

Amúgy a motor működésében semmiféle hibát nem tapasztaltam inkább csak elővigyázatosságból kérdezem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '91-es Opel Astra F 1.6 GL-t (C16NZ). Nincs leélve, de tudom hogy az előző tulajt nem igazán izgatta semmiféle karbantartás szükségessége a kötelezőkön kívül.

Leszedtem a befecskendezőház tetejét és maga a műanyag burkolat belülről és az egész fém szerkezet teteje tele van permetezve fekete olajos trutyival. A hengerfej teteje és a befecskendező közötti (nem tudom a nevét) csőben is vastagon állt a guano (fekete zsíros olajos cucc és némi hűtőfolyadékból álló koktél)

Érdeklődnék hogy ez mennyire nagy gond, esetleg bőven elfér és másnak is ilyen, illetve utalhat-e valami korábbi hibára amit nagyjából kijavítottak.

Érdemes kiszerelnem a befecskendezőházat mindenestül és az egészet átmosni tisztára, vagy nincs túl nagy jelentősége?

Amúgy a motor működésében semmiféle hibát nem tapasztaltam inkább csak elővigyázatosságból kérdezem.

Ez a motor működéséből adódik, nem hiba, a kartergáz fel van vezetve a szelepfedél alá, onnan meg a motor szívja be, és elégeti. Tartalmaz többek között olajpárát is, ez szennyezi az injektorházat. Nyugodtan el lehet takarítani, de egy idő után ugyanilyen lesz. Én házilagos megoldásként építettem be egy bödönt, egy szűrőt, nekem ezért tiszta a pillangószelep környéke.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '91-es Opel Astra F 1.6 GL-t (C16NZ). Nincs leélve, de tudom hogy az előző tulajt nem igazán izgatta semmiféle karbantartás szükségessége a kötelezőkön kívül.

Leszedtem a befecskendezőház tetejét és maga a műanyag burkolat belülről és az egész fém szerkezet teteje tele van permetezve fekete olajos trutyival. A hengerfej teteje és a befecskendező közötti (nem tudom a nevét) csőben is vastagon állt a guano (fekete zsíros olajos cucc és némi hűtőfolyadékból álló koktél)

Érdeklődnék hogy ez mennyire nagy gond, esetleg bőven elfér és másnak is ilyen, illetve utalhat-e valami korábbi hibára amit nagyjából kijavítottak.

Érdemes kiszerelnem a befecskendezőházat mindenestül és az egészet átmosni tisztára, vagy nincs túl nagy jelentősége?

Amúgy a motor működésében semmiféle hibát nem tapasztaltam inkább csak elővigyázatosságból kérdezem.

Szia!

Egy ilyen korú autónál ez természetes. Amíg a kartergáz nem okoz gondot, addig nem kell vele foglalkozni. Ha van kedved/időd az autóval foglalkozni, akkor kipucolhatod amiket leszereltél.

Viszont érdemes lenne még rápillantani az alapjárati állítómotorra is.

Egy pár kép netről hozzá:

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=178542

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Egy ilyen korú autónál ez természetes. Amíg a kartergáz nem okoz gondot, addig nem kell vele foglalkozni. Ha van kedved/időd az autóval foglalkozni, akkor kipucolhatod amiket leszereltél.

Viszont érdemes lenne még rápillantani az alapjárati állítómotorra is.

Egy pár kép netről hozzá:

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=178542

Rendben, akkor egyelőre nem tisztítom ki jobban, mint ahogy szétbontás nélkül hozzáfértem.

Az alapjárati motort már kiszedtem korábban és kipucoltam, volt némi olajos kosz benne, valamivel határozottabb lett a működése, bár előtte sem volt annyira vészes <_<

Az üzemanyagellátással kapcsolatban lenne még egy kérdésem: mivel gyakorlatilag 19 éve nem volt megbontva a benzintank, gyanítom hogy kosz lerakódás van az alján és nem szeretném ha ez végső esetben eljutna az égéstérbe. A Hogyan csináld bibliában olvastam hogy a tank kiürítésére úgy van lehetőség ha az AC pumpával kiszivatom egy edénybe a benzint, de ekkor a végén pont a koszt is elkaphatja, amit nem szeretnék. Külön leeresztőlyukról nem tudok. Nem tudom ennél a típusnál mennyire jellemző a tank koszosodása, érdemes-e foglalkozni a dologgal, vagy majd a benzinszűrő úgyis megfogja. Még valószínűleg a gyári pumpa van benne, ha 230.000 km-ig működött nem szeretném most felkavarni a lelkivilágát. A benzinszűrő szintén 100.000+ km óta lehet benn, mennyi lehet még élettartama? Honnan veszem észre ha már az utolsókat rúgja?

Link to comment
Megosztás:

Rendben, akkor egyelőre nem tisztítom ki jobban, mint ahogy szétbontás nélkül hozzáfértem.

Az alapjárati motort már kiszedtem korábban és kipucoltam, volt némi olajos kosz benne, valamivel határozottabb lett a működése, bár előtte sem volt annyira vészes <_<

Az üzemanyagellátással kapcsolatban lenne még egy kérdésem: mivel gyakorlatilag 19 éve nem volt megbontva a benzintank, gyanítom hogy kosz lerakódás van az alján és nem szeretném ha ez végső esetben eljutna az égéstérbe. A Hogyan csináld bibliában olvastam hogy a tank kiürítésére úgy van lehetőség ha az AC pumpával kiszivatom egy edénybe a benzint, de ekkor a végén pont a koszt is elkaphatja, amit nem szeretnék. Külön leeresztőlyukról nem tudok. Nem tudom ennél a típusnál mennyire jellemző a tank koszosodása, érdemes-e foglalkozni a dologgal, vagy majd a benzinszűrő úgyis megfogja. Még valószínűleg a gyári pumpa van benne, ha 230.000 km-ig működött nem szeretném most felkavarni a lelkivilágát. A benzinszűrő szintén 100.000+ km óta lehet benn, mennyi lehet még élettartama? Honnan veszem észre ha már az utolsókat rúgja?

A pumpa mindíg a tank legaljáról szívja az üzemanyagot, nem szív be több koszt, ha teljesen kiüríted. Amúgy is van rajta egy előszűrő, az nem engedi be a nagyobb szemcséket. A tankba leginkább tankolásnál a benzinnel együtt kerül a kosz, előfordul benne némi korrodállódás, de az nem vészes. Az üzemanyagszűrőn meg nem kell sokat gondolkodni, cserélni kell, ezer forintos tétel, és 10 perces művelet, leírása a Gyik-ben.

Link to comment
Megosztás:

Bizony ám! <_<

Az etanolról már olvasgattam, sokan írták hogy legfeljebb feles keverési arányt még átalakítás nélkül kibír a motor, de ahogy hidegebb lesz csökkenteni kell a mennyiségét a motorindítási gondok elkerülése érdekében. Ki fogom próbálni 1:4-es aránnyal hamarosan..

Nézegettem benzinszűrőket, mi lehet a különbség az 1000 és a 4000 Ft-os között? Csak a márkajelzés, vagy élettartamban is jelentős az eltérés? Van valakinek tapasztalata ez ügyben?

Link to comment
Megosztás:

Az etanolról már olvasgattam, sokan írták hogy legfeljebb feles keverési arányt még átalakítás nélkül kibír a motor, de ahogy hidegebb lesz csökkenteni kell a mennyiségét a motorindítási gondok elkerülése érdekében. Ki fogom próbálni 1:4-es aránnyal hamarosan..

Nézegettem benzinszűrőket, mi lehet a különbség az 1000 és a 4000 Ft-os között? Csak a márkajelzés, vagy élettartamban is jelentős az eltérés? Van valakinek tapasztalata ez ügyben?

Valószínűleg az előállítási költsége mindkettőnek ugyanannyi... :wacko:

Szerintem eddig senkinek nem volt gondja az 1000 forintos kategóriával. Az enyémben is az van. <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszcse a választ, úgy veszem észre, hogy napról napra jobb az autó! Egy 55 éves autó iskolai oktatótol vettem elsö kézböl, aki heti 10-15 km-ert ment az autóval! 130000 km, reális, még a szervizkönyve is megvan az utolsó 120000-es nagy szervízzel! Az autó gyári állapotban, teljesen fel van mattulva, felpolíroztam, de az elsö mosásnál elment a csillogása...! :( Hihetetlek kívülröl, belülrör, törés mentes!!!!! garantáltan, belül az ülések...hm..., mintha újra lenne kárpitozva, csak a tetö kárpit akar leesni, majd vissza ragasztom! Azért holnap megyek villamosságihoz az index miatt, beszélgetek vele..., hátha tud valami érdeket mondani! Egyébként, hol van az a EGR szelep, hol keressem? Szétszedem! Sziasztok, megyek travianozni <_< , és köszönet mindenkinek, holnap kirakom a volt gte Kadettem képét! Pápá!

Úgy érted vaxoltad? Valami szilikon polimeres vacakkal? Mert ha tényleg polírpasztával (nem összekeverendő a waxokkal!) amit pl autófényezős szaküzletben vattél csináltad akkor biztosan nem mattult volna meg egy autómosástól. Ezügyben találsz hasznopsat a fényezős topicban.

Sajnos ez a napi 10-15km 130ekm-en át nem éppen ideális üzemi körülmény. Így biztosan sok a lerakódás a motorban egr-ben alapjárati motorban. Jól meg kell kergetni fincsi jó minőségű olajat neki aztán használd egészséggel :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Az etanolról már olvasgattam, sokan írták hogy legfeljebb feles keverési arányt még átalakítás nélkül kibír a motor, de ahogy hidegebb lesz csökkenteni kell a mennyiségét a motorindítási gondok elkerülése érdekében. Ki fogom próbálni 1:4-es aránnyal hamarosan..

Nézegettem benzinszűrőket, mi lehet a különbség az 1000 és a 4000 Ft-os között? Csak a márkajelzés, vagy élettartamban is jelentős az eltérés? Van valakinek tapasztalata ez ügyben?

Tapasztalni nem fogsz semmiféle különbséget, de ez igazából bizalmi kérdés. Cserélni nagyjából 30-40ekm után kell, márkától/ártól függetlenül. (Vagy vársz a cserével és használod addig, amíg az eltömődöttsége gondot nem okoz. Mivel nem drága alkatrész és cseréje is gyerekjáték ezért ez nem célszerű.)

Nekem most ez van benne:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=394e0e361...&aid=186628

Link to comment
Megosztás:

Ha főúton 80 fokos a hűtővizem, városban 90 és 95 foknál bekapcsol a ventillátor akkor mondhatni jól működik a hűtőrendszer? Ezek az előírt értékek?

Sajnos egy Daewoom van csak hasonlítási alapnak, de az meg 90 fokot mutat mindig.

Milyen motor? Az a 80 kicsit kevésnek tűnik, de pl. egy Isuzunak elmegy.

Link to comment
Megosztás:

Az etanolról már olvasgattam, sokan írták hogy legfeljebb feles keverési arányt még átalakítás nélkül kibír a motor, de ahogy hidegebb lesz csökkenteni kell a mennyiségét a motorindítási gondok elkerülése érdekében. Ki fogom próbálni 1:4-es aránnyal hamarosan..

Nézegettem benzinszűrőket, mi lehet a különbség az 1000 és a 4000 Ft-os között? Csak a márkajelzés, vagy élettartamban is jelentős az eltérés? Van valakinek tapasztalata ez ügyben?

Nekem -14fokban is indult felesben, igaz kicsit kehesen, úgy 3 másodperc alatt.

Ha főúton 80 fokos a hűtővizem, városban 90 és 95 foknál bekapcsol a ventillátor akkor mondhatni jól működik a hűtőrendszer? Ezek az előírt értékek?

Sajnos egy Daewoom van csak hasonlítási alapnak, de az meg 90 fokot mutat mindig.

Nagyjából igen, látszik a termosztát nyitása, amikor visszaesik a hőfok?

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor? Az a 80 kicsit kevésnek tűnik, de pl. egy Isuzunak elmegy.

Nekem c16nz-n, felmegy 95 köré aztán le esik 92 körülre és ott is marad,városba ha haladok 92-95 közt kobászol oda vissza,ha megállok lámpánál vagy továb állok kereszteződésbe akkor 97 körül indul a venti, 95 alatt valamivel leáll.

szerk: na ezt jol elküldtem

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.