Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Saaanyiii...neee!!! :D :D :D

:D :P

Ja és még valamit kérdeznék.

A felforralást említik sokan a HF tömítés gyilkosának.

Hülye vagyok de felforralást jelent, hogy felmegy a víz majdnem 100ra és bekapcsol a hűtőventillátor helyben álláskor? Mert ilyen volt néhányszor :) nem gondoltam ez annyira káros :P

Mozgás közben azonban nagyon ritkán produkálta, sok-sok egyeskettesezés után.

Az nem felforralás. Akkor van felforralás, mikor mutató átlóg az üzemanyaghoz (fordulatszámmérős óraegység esetén) és közben durván gőzölög kifele a hűtővíz a motortérből. :D

Sajnos az X16XEL motorok nem épp a legjobb konstrukciók, már-már természetes dolog ezeknél, hogy eszi az olajat, a 8 szelepes 1.6-ossal ellentétben. Bár tudtommal csak ez az egy olyan hibája van, ami majdhogynem kiküszöbölhetetlen, illetve valakinek egyáltalán nem eszi, másnak meg nagyon. Mindenesetre most megcsináltatod normális alkatrészekkel és tisztességes, felelősségtudatos autószerelővel, akkor egy ideig nem lesz vele gond, ha továbbra is figyelsz rá. Az olajat lehet, hogy továbbra is enni fogja, de ez legyen a legkisebb problémája ezután. :D

Link to comment
Megosztás:

:D :D

Az nem felforralás. Akkor van felforralás, mikor mutató átlóg az üzemanyaghoz (fordulatszámmérős óraegység esetén) és közben durván gőzölög kifele a hűtővíz a motortérből. :D

Sajnos az X16XEL motorok nem épp a legjobb konstrukciók, már-már természetes dolog ezeknél, hogy eszi az olajat, a 8 szelepes 1.6-ossal ellentétben. Bár tudtommal csak ez az egy olyan hibája van, ami majdhogynem kiküszöbölhetetlen, illetve valakinek egyáltalán nem eszi, másnak meg nagyon. Mindenesetre most megcsináltatod normális alkatrészekkel és tisztességes, felelősségtudatos autószerelővel, akkor egy ideig nem lesz vele gond, ha továbbra is figyelsz rá. Az olajat lehet, hogy továbbra is enni fogja, de ez legyen a legkisebb problémája ezután. :D

Ilyen sosem volt. Venti be-, pár perc -ki és 90körül mozgott máris a mutató

Igen, én is sokat hallottam erről. De eddig csak hallottam. Szerencsémre (vagy sajnos??? :D ) sose fogyott az olajból a 10ezres csereperiódus alatt több mint 3 deci az olajból.

'85ös dízel Kadettnek 500km után majdnem egy liter olaj kellett, de sose volt motorbaja. Füstölt is de ment is 4éven át, ilyen szarakodás nélkül.

Szóval tényleg azt hittem ez egy jó motor/autó...

én hülye... de hátha megjavul, s még valaha visszanyeri a bizalmam :)

Link to comment
Megosztás:

Ilyen sosem volt. Venti be-, pár perc -ki és 90körül mozgott máris a mutató

Igen, én is sokat hallottam erről. De eddig csak hallottam. Szerencsémre (vagy sajnos??? :D ) sose fogyott az olajból a 10ezres csereperiódus alatt több mint 3 deci az olajból.

'85ös dízel Kadettnek 500km után majdnem egy liter olaj kellett, de sose volt motorbaja. Füstölt is de ment is 4éven át, ilyen szarakodás nélkül.

Szóval tényleg azt hittem ez egy jó motor/autó...

én hülye... de hátha megjavul, s még valaha visszanyeri a bizalmam :)

sziasztok!

bb-16v:nekem is ilyen motorom/autom van,és én is szívtam vele rendesen:(

benzin pumpa,gyűrűzés,motorgenerál....sorolhatnám...

mindig megfogadom,hogy lecserélem valami másra,de aztán elszáll a mérgem:)

más:

olyant kérdeznék tőletek,hogy kb.1 hónapja pucoltam meg a gyertyákat és a minap néztem tiszta fekete kormos mind a 4. és időnként dadog is a kocsi mintha megállna valamelyik henger.gyújtástrafót már cseréltem,de nem változott semmi...pár km-en csinálja ,majd megy rendesen...mi lehet a gondja??amúgy a gyertyák 13000km mentek max.és ngk a márkájuk.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

bb-16v:nekem is ilyen motorom/autom van,és én is szívtam vele rendesen:(

benzin pumpa,gyűrűzés,motorgenerál....sorolhatnám...

mindig megfogadom,hogy lecserélem valami másra,de aztán elszáll a mérgem:)

más:

olyant kérdeznék tőletek,hogy kb.1 hónapja pucoltam meg a gyertyákat és a minap néztem tiszta fekete kormos mind a 4. és időnként dadog is a kocsi mintha megállna valamelyik henger.gyújtástrafót már cseréltem,de nem változott semmi...pár km-en csinálja ,majd megy rendesen...mi lehet a gondja??amúgy a gyertyák 13000km mentek max.és ngk a márkájuk.

Gyertyakábelek milyen állapotban vannak? Nem húznak át valahol a környezetük felé? Próbáld ki, hogy éjszaka sötétben megnézed a motorteret, hogy nem látsz-e szikrákat körülötük, ill. kis vizet is porlaszthatsz rájuk. Ha áthúznak, csere.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

más:

olyant kérdeznék tőletek,hogy kb.1 hónapja pucoltam meg a gyertyákat és a minap néztem tiszta fekete kormos mind a 4. és időnként dadog is a kocsi mintha megállna valamelyik henger.gyújtástrafót már cseréltem,de nem változott semmi...pár km-en csinálja ,majd megy rendesen...mi lehet a gondja??amúgy a gyertyák 13000km mentek max.és ngk a márkájuk.

Lehet rossz minőségű benzin is.

Nekem is volt ilyen gondom.

Link to comment
Megosztás:

Lehet rossz minőségű benzin is.

Nekem is volt ilyen gondom.

köszönöm a válaszokat...délután sikerült beszereznem új kábeleket,bontásból származnak igaz ,de nagyon jó állapotúak,remélem ez megoldja a gondom....még a gyertya cserén is gondolkozom....

Link to comment
Megosztás:

Igénytelen? Közepes használat? :) Egy két kigyorsítás (kb hetente 2-3alkalommal kihúzatom 5000ig) és évi 15ezer km biztos nem jelenti az agyonhajszolást. Első naptól ahogy elhoztam, mindent percre pontosan cserélek, nézetem stb.

És az elmúlt hónapig qrvajó állapotban, kifogástalanul működött. Akkor generátor főjavítás, most mindjárt teljes szett kell a motorba, hogy szakadna rá az ég. :D De miért nem döglik be azoknak az autója (HF tömítés vagy bármi más) aki utána nem olvas, rossz minőségű olajjal jár, csereperiódust nem tart be, utángyártott féláras alkatrészekkel stb.? Sok ilyet ismerek errefele, és röhögnek ezek rajtam, hogy a lelkem benne tartottam és mégis megb@szott.

Mi az istené xopok én, nem értem. Ki van zárva a hamis km-óra állás, 160ezerbe van most, ilyen fostalicskák ezek az X16XEL motrok? :D

Bocs a vulgáris szövegért, de gondoljatok bele... nem idegesítene?

Általánosságben beszéltem hogy egy használtautónál mit jelent-het a közepes használat és a megkímélt jelző eladáskor, nem egy konkrét példát hoztam fel. A használtautó vásárlás meg pont ezért mindíg lutri, mert nem tudni milyen volt az előélete a kocsinak-motorjának. Senki nem fogja úgy hirdetni, hogy széthajtott, olajat alig kapott gép.

Link to comment
Megosztás:

Ja és még valamit kérdeznék.

A felforralást említik sokan a HF tömítés gyilkosának.

Hülye vagyok de felforralást jelent, hogy felmegy a víz majdnem 100ra és bekapcsol a hűtőventillátor helyben álláskor? Mert ilyen volt néhányszor :) nem gondoltam ez annyira káros :D

Mozgás közben azonban nagyon ritkán produkálta, sok-sok egyeskettesezés után.

Nyugi, nekem sem volt soha forralásom és mégis hengerfejtömitéses lett a gép.

Az egyik alkatrészboltban azt mondták, hogy az ecotek (főleg az 1.4) hajlamos 110 és 140 ezer km között kifújni, főleg ha megzargatták...

Na én csak vagy 2x néztem meg a végsebességét, akkor is csak félpercre, de mégis kifújta. Ez van.

Link to comment
Megosztás:

Nyugi, nekem sem volt soha forralásom és mégis hengerfejtömitéses lett a gép.

Az egyik alkatrészboltban azt mondták, hogy az ecotek (főleg az 1.4) hajlamos 110 és 140 ezer km között kifújni, főleg ha megzargatták...

Na én csak vagy 2x néztem meg a végsebességét, akkor is csak félpercre, de mégis kifújta. Ez van.

Azért nem oyan könnyű megfőzni a mocit, egy hétig mentem forditva beszerelt termosztáttal, 105-foknál nyitott a piros tartomány közepénél. A koccanáskor kilyukadt a hűtőm kábé 30 kilómétert mentem folyamatosan elfolyó hűtővízzel, és semmi baja a tömítésnek. Egyszer valamikor belerakták, tönkrement, lejárt az ideje, ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nyugi, nekem sem volt soha forralásom és mégis hengerfejtömitéses lett a gép.

Az egyik alkatrészboltban azt mondták, hogy az ecotek (főleg az 1.4) hajlamos 110 és 140 ezer km között kifújni, főleg ha megzargatták...

Na én csak vagy 2x néztem meg a végsebességét, akkor is csak félpercre, de mégis kifújta. Ez van.

Ugyanez nálam is... s ha a 190et vesszük a hivatalos adatok szerinti végsebességnek akkos sosem akartam elérni( bár ment volna)

Ami durva 160ba van most a gép és hivatalos adat szerint 91ezerbe "neue motor"... az ex-tulaj lánya aki eladta, arra tippel, hogy motorgenerál, garanciális szervízben. na szóval, ez nem kérdés, nem érdeklődés csak akarom sugallni aki valaha a qrva büdös életbe X16XEl vásárlásra szánja a fejét jól gondolkodjon el. Szinte újszerű állapotban vettem meg, szinte családtagtól, mindent megadtam neki és mégis beb@szott. Szóval én azt mondom a barátom 1,6 8szelepese sokkal igényelenebb. SOHA DE SOHA NE VEGYEN SENKI X16XEL-t!!! ez a tanulság.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez nálam is... s ha a 190et vesszük a hivatalos adatok szerinti végsebességnek akkos sosem akartam elérni( bár ment volna)

Ami durva 160ba van most a gép és hivatalos adat szerint 91ezerbe "neue motor"... az ex-tulaj lánya aki eladta, arra tippel, hogy motorgenerál, garanciális szervízben. na szóval, ez nem kérdés, nem érdeklődés csak akarom sugallni aki valaha a qrva büdös életbe X16XEl vásárlásra szánja a fejét jól gondolkodjon el. Szinte újszerű állapotban vettem meg, szinte családtagtól, mindent megadtam neki és mégis beb@szott. Szóval én azt mondom a barátom 1,6 8szelepese sokkal igényelenebb. SOHA DE SOHA NE VEGYEN SENKI X16XEL-t!!! ez a tanulság.

Nem akarlak elkeseríteni és elkiabálni sem, de több mint egy éve már rossz hengerfejjel járok. Most jutott el oda, hogy már elég jól eszi az olajat. 3000km alatt elfogyott már 3/4 nívónyi. Ettől függetlenül (meghogy melegen is kelepel az egyik tőke) megy mint a veszedelem. Arra csak kicsit térek ki, hogy felújított hengerfej volt és meg is halt. Valószínű nem kap elég olajat egy tőke, azért döglenek be sorban. 1.6 8v. :)

Link to comment
Megosztás:

MindenképpaszétszedésutánfogjákmegtudnihogymiaproblémamitkellmegoldaniHaszerencs

éjevanakkorcsakhftömítésmegegysíkoltatásDehamárszétszedtéklehetneeztaztcsinálnir

a

jtaÉsigazábólezahozzászólásomcsakazértvanmerttenemtanultálazáltalánosiskolábanír

á

sjeleketezértnemhasználodamimarháraidegesítőKöszönöm

köszi h felhivod a figyelmet a hibáimra okoska

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez nálam is... s ha a 190et vesszük a hivatalos adatok szerinti végsebességnek akkos sosem akartam elérni( bár ment volna)

Ami durva 160ba van most a gép és hivatalos adat szerint 91ezerbe "neue motor"... az ex-tulaj lánya aki eladta, arra tippel, hogy motorgenerál, garanciális szervízben. na szóval, ez nem kérdés, nem érdeklődés csak akarom sugallni aki valaha a qrva büdös életbe X16XEl vásárlásra szánja a fejét jól gondolkodjon el. Szinte újszerű állapotban vettem meg, szinte családtagtól, mindent megadtam neki és mégis beb@szott. Szóval én azt mondom a barátom 1,6 8szelepese sokkal igényelenebb. SOHA DE SOHA NE VEGYEN SENKI X16XEL-t!!! ez a tanulság.

Nem akarlak elkeseríteni és elkiabálni sem, de több mint egy éve már rossz hengerfejjel járok. Most jutott el oda, hogy már elég jól eszi az olajat. 3000km alatt elfogyott már 3/4 nívónyi. Ettől függetlenül (meghogy melegen is kelepel az egyik tőke) megy mint a veszedelem. Arra csak kicsit térek ki, hogy felújított hengerfej volt és meg is halt. Valószínű nem kap elég olajat egy tőke, azért döglenek be sorban. 1.6 8v. :)

Aki nem akar bonyodalmakat, az inkább ne vegyen kocsit...

Ha meg vesz, akkor bele kell kalkulálnia az esetleges javításokat, sajna... :D

Tökéletes, sosem elromló szerkezet pediglen nincsen... :D

Link to comment
Megosztás:

Vélemyénetek szerint nem cseszek ki az autómmal ha 5W40-es olaj lesz belerakva? olvastam a GYÍK-ba hogy ugye lehet bele és eddig 86000km-er van benne, csak épp az előző tulaj 15W40-es tett bele 4x és kb 40ezret ment így vele. Autó szerelő haverom mondta hogy simán jó bele még az 5w40-es nem tudtam rábeszélni a másikra ráadásúl drágább is 2-3ezer Ft-al bár elvileg nagykeráron van, szóval a 15 után nem lesz gáz az 5-ös bele? vagy keveredik és kb 10-es lesz a dolog? :)

Link to comment
Megosztás:

Vélemyénetek szerint nem cseszek ki az autómmal ha 5W40-es olaj lesz belerakva? olvastam a GYÍK-ba hogy ugye lehet bele és eddig 86000km-er van benne, csak épp az előző tulaj 15W40-es tett bele 4x és kb 40ezret ment így vele. Autó szerelő haverom mondta hogy simán jó bele még az 5w40-es nem tudtam rábeszélni a másikra ráadásúl drágább is 2-3ezer Ft-al bár elvileg nagykeráron van, szóval a 15 után nem lesz gáz az 5-ös bele? vagy keveredik és kb 10-es lesz a dolog? :)

Nem rátölteni kell, hanem cserélni. :D Amúgy miért akartad rábeszélni a 15w40-re azt akinek igaza van? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.