Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

ezzel azt akartad mondani,hogy gyertyát cseréljek?:)vagy mire gondolsz?

Arra gondolok, hogy ha pölö 3 gyertya őzbarna szlnű, és csak egy trutyis, akkor azzal a hengerrel van a bibi.

A szikra nem a gyertya elektrodáin keletkezik hanem átüt a gyergyakábelen a motortestre vagy a kasztnira ,az alap vizsgálat hogy rámérsz egy ellenálásmérővel és egységes értéket kell kapnod .

Persze agyertyáknak is jónak kell lenni egységes hézagal .

Hogyan néznek ki a gyertyák nem kormosak?

Az olajat nem eszi?

A főkábelt is ellenőrizni kell.

3-20 kohm a hosszujtól függően a gyujtókábelek ellenállása, ha jók.

Telemegy elégetlen üzemanyagal a kipu és ott berobban. Találtam egy oldalt :http://gyujtokabel.unas.hu/ http://www.gyujtokabel.hu/

ugylátom reállis áraik vannak

Azt azért nem hiszem, annak ilyen hangja van:

:)
Link to comment
Megosztás:

Arra gondolok, hogy ha pölö 3 gyertya őzbarna szlnű, és csak egy trutyis, akkor azzal a hengerrel van a bibi.

3-20 kohm a hosszujtól függően a gyujtókábelek ellenállása, ha jók.

Azt azért nem hiszem, annak ilyen hangja van:

:)

Amikor csak hidegen lp: reggel jelentkezik akkor nem ilyen durva , én hasonló jelenséget tapasztaltam már és akkor a gyertyapipáknál ütött át a bizsi.

Szerintem ha gyertyát cserélt és kábelt nem, amit együtt kéne.....

akkor most ideje lenne még rákölteni egy 5-öst az uj hozzávaló kábelekre , nemde?

Link to comment
Megosztás:

Amikor csak hidegen lp: reggel jelentkezik akkor nem ilyen durva , én hasonló jelenséget tapasztaltam már és akkor a gyertyapipáknál ütött át a bizsi.

Szerintem ha gyertyát cserélt és kábelt nem, amit együtt kéne.....

akkor most ideje lenne még rákölteni egy 5-öst az uj hozzávaló kábelekre , nemde?

Kimegy este, elindítja a mocit, tesz a Clin-es flakonba vizet, kétszer odaspiccel, ha szikrázik, akkor csere, vagy ideiglenes megoldásként ráhúz gégecsövet. Semmi sem tart örökké. :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem arra szánja az olcsó olajat. :)

Pontosan! Megy egy olcsóbb, körbejárja s az remélhetőleg összeszedi ami nem odavaló

Hát ha nem is a legolcsóbb legszarabbat, de én is olajjal járatnám meg 1-200 km-en át üzemmelegen, kicsit megkergetve, hogy jól átmelegedjen a rendszer, majd olajcsere. Esetleg olajrendszer tisztító adalékkal (bár ezt sokan nem szívlelik). Az biztos, hogy tuti nem bontanám a deknit és az olajszivattyút. Azon kívül, hogy lesz munkája a szerelőnek nem látom értelmét hiszen a teljes olajrendszert, olajjáratokat úgy sem tudja kitakarítani.

Korrekt, ezt én is pontosan így gondolom... Csak az elképzelés úgy van, hogy nem megyek vele, max 5-10 kilómétert, esetleg helyben felmelegítem és leeresztem, utána meg mehet vissza a Meta.

Ne az én pénzemen/autómon iskolázza magát a szerelőm... (Bár ez engem is minősít, de sajna errefele nincs jó szerelő aki ne lenne elszállva és/vagy ne kérne vagyonokat egy ilyen melóért :D )

Amugy meg igaza volt annak aki 60ezer Ft-ra becsülte az összeget. Jelenleg átszámolva több mint 55ezerbe állok, s munkadíj még nincs fizetve.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondolok, hogy ha pölö 3 gyertya őzbarna szlnű, és csak egy trutyis, akkor azzal a hengerrel van a bibi.

mind a 4 kormos...:) most megyek haveromhoz injektort cserélni,kiváncsi leszek a változásra...

amúgy a gyertyáim 1 évesek ,max 10-13 ezer km van bennük...(ngk)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy amikor beköszönt a szar latyakos, esős, hidegebb idő rángat az autóm. X14NZ (2001), 3 éve van nálam, ez alatt mentem vele 30000-et, most van benne 87000km. Állandó fordulaton teljesen rendben megy, azonban mikor odalépek neki megtorpan, néhányat rángat, remeg...aztán megindul. Ha álló helyzetben üresben lépek a gázra akkor is megtorpanást érzek, nem pörög fel azonnal..és ilyen "büfögő" hangot hallok a kipufogótól...és menet közben is pöfög a kipufogó... Gyertyákat már kicseréltem, nem változott semmi.....Van ha pl. egy napig nem indítom be és mondjuk ázik egész nap, akkor indulásnál nagyon alacsony az alapjárata, majd gázzal játszok és akkor felveszi a normálisat....

Gyújtáselosztó-fedelet átnéztem, kiszárítottam hátha az a baj, megtakarítottam az "oxidációtól"....

Meg az egy dolog h megtorpan stb.... de a kipufogónál és miért van ilyen büfögő hangja? sőt néha rezonáló hangot is hallat....kérlek válaszoljatok, télire nem szeretném, ha egyik reggel nem indulna.....meg veszélyes is mert előzni sem nagyon merek, nem tudom mikor fog, megtorpanni :S

Megjegyzem talán az üzemi hőfoknak is van köze hozzá, legalábbis eddig azt hittem, mert ahogy melegedett, úgy lett zajosabb a kipufogó is, meg ez az egész jelenség is, úgy lett egyre erősebb....és gyakoribb..! de ma már indítástól, leállításig csinálta, hidegen melegen, igaz egész nap ázott a gép....

kérlek adjatok tanácsokat, ötleteket!

KÖszi!

Üdv: dmar

Üdv!

Nincs szétesve a hátsó kipufogódobod belül? Egy kipufogós szaki bizton meg tudja neked mondani. Sanszos, hogy ez okozza.

(Ja és a gyújtáselosztó fedél szegmensei, ha be vannak égve, azt hiába "takarítod" csak rosszabb lesz, a csere a gyógyszere. Én bigott Bosch párti vagyok, tehát nem is mondom, hogy milyet ajánlok.)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nincs szétesve a hátsó kipufogódobod belül? Egy kipufogós szaki bizton meg tudja neked mondani. Sanszos, hogy ez okozza.

(Ja és a gyújtáselosztó fedél szegmensei, ha be vannak égve, azt hiába "takarítod" csak rosszabb lesz, a csere a gyógyszere. Én bigott Bosch párti vagyok, tehát nem is mondom, hogy milyet ajánlok.)

Ha Neki Lucas fedél van rajta (ami 2 csavarral van rögzítve), akkor csak olyat tud tenni rá, különben cserélni kell az egész elosztót. Legalábbis az enyém ilyen Lucas rendszerű.

Link to comment
Megosztás:

Ha Neki Lucas fedél van rajta (ami 2 csavarral van rögzítve), akkor csak olyat tud tenni rá, különben cserélni kell az egész elosztót. Legalábbis az enyém ilyen Lucas rendszerű.

Szerintem classicban (2001, x14nz) már csak bosch elosztó van.

Link to comment
Megosztás:

Amikor csak hidegen lp: reggel jelentkezik akkor nem ilyen durva , én hasonló jelenséget tapasztaltam már és akkor a gyertyapipáknál ütött át a bizsi.

Szerintem ha gyertyát cserélt és kábelt nem, amit együtt kéne.....akkor most ideje lenne még rákölteni egy 5-öst az uj hozzávaló kábelekre , nemde?

Ugye ezt nem gondolod komolyan, hogy a gyertyát és kábelt együtt kell cserélni. Jól is néznénk ki ha mindíg azt is cserélni kellene. Nekem 70eFt a gyári 4db kábel. Még gyári és bírja, gyertyát viszint már jópárszor cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Ugye ezt nem gondolod komolyan, hogy a gyertyát és kábelt együtt kell cserélni. Jól is néznénk ki ha mindíg azt is cserélni kellene. Nekem 70eFt a gyári 4db kábel. Még gyári és bírja, gyertyát viszint már jópárszor cseréltem.

Ha a legdrágábat veszed az nem azt jelenti hogy nem fog sohasem tönkremeni hanem azt hogy bepaliztak :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne némi gondom szeretett C20XE mocimmal. Keresgéltem a topikban már (igaz túl sok időt nem töltöttem el vele), de nem sok mindent találtam.

Van-e köztetek olyan ill. tudtok-e ajánlani valakit, akinek a kisujjában van ez a motor?

A következőket produkálja:

- Hidegen úgy viselkedik, mintha porlasztós lenne és nem lenne szivató, nagyobb gázt kell adni, mert lefullad, majd elkapja a ritmust és elkezd menni

- Melegen, ha pár percet áll és beindítom, akkor bizonytalan az alapjárat ill. gázelvételkor ledadog, néha le is áll

- Motorfékkel kb. 1700-tól lefelé elkezd rángatni.

Hozzáteszem, melegen teljesen jól működik minden (a rángatást kivéve), mintha semmi baja nem lenne. Még a folytószelep jeladóra gyanakszom.

Cserélve lett egyenként:

- Légtömegmérő (semmi változás)

- Alapjárati motor (2x is, semmi változás)

- Vízhőfok jeladó (semmi változás)

- Lambda szonda (gyári új, semmi változás)

A hozzászólásokat előre is köszönöm.

Nos, ez lenne a problémám...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A hengerfej és tartozékai nagytakarítása közepedte kivettem az alapjárati motort is, elég szutykos. Elkövettem egy hibát, amit talán nem kellett volna :) megmozgattam azt a végét, ott ahol a rugó is van és lehet ki be tologatni húzogatni.

Előbb picit benyomtam, aztán kinnebb húztam de már nem tudom milyen állásban volt. Azt hittem a rugó valamerre mozgatja, de bármerre nyomtam/húztam stabil helyzetben maradt.

Csináltam ezzel valami kárt? Van olyan h mennyire kell az kinn legyen? Vagy az úgy működik mint egy elektromágnes, és majd indításkor kinnebb-bennebb, oda megy ahová kell?

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A hengerfej és tartozékai nagytakarítása közepedte kivettem az alapjárati motort is, elég szutykos. Elkövettem egy hibát, amit talán nem kellett volna :) megmozgattam azt a végét, ott ahol a rugó is van és lehet ki be tologatni húzogatni.

Előbb picit benyomtam, aztán kinnebb húztam de már nem tudom milyen állásban volt. Azt hittem a rugó valamerre mozgatja, de bármerre nyomtam/húztam stabil helyzetben maradt.

Csináltam ezzel valami kárt? Van olyan h mennyire kell az kinn legyen? Vagy az úgy működik mint egy elektromágnes, és majd indításkor kinnebb-bennebb, oda megy ahová kell?

Majd beállítja az ECU. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.