Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na ne viccelj.. 240.00 km után még csoda, hogy eddig bírta a katalizátor. Ennyi km utám már rég szét lehetett égve, de most szét is hullott a katalizátor.

Cseréld mielőtt a darabkák a csőbe és a dobokba vándorolnak és ott dugul el valami. Ha a darabkák fojtják a motort már jobban melegedhet stb. A büdös zsíros permet szerintem egyrészt lehet a hideg idő miatt a kipuf rendszerben kicsapódó kondenzvíz és ezt még fokozhatja a katalizátor hiánya miatti alacsonyabb kipuf gáz hőmérséklet és az esetleges elégetlen szutykok.

Majd új katalizátorral és egy hosszabb országúti vagy autópályás hajtás után is prüszköl valamit akkor ráérsz hengerfej tömítésre gyanakodni.

Hidegen az enyém is iszonyú büdős párás szutykot köpköd ebben az időben. (pláne ha alkohol is van a tankban :o )

Ma szétszedtem a kipufogórendszert. A katalizátor bele szanaszét volt törve, a darabkái egészen a középdob végégi jutottak. Keresztbe is fordult az egész szóval megvan miért fulladt szerencsétlen. A hátsó dobom is elég kriminális állapotú, mindenképp cserés. Láttam Bárdiéknál 8-9000 körül több féle márkát is, milyet érdemes venni? Katalizátorból inkább bontott 10-ért vagy univerzális új 16-ért? Az univerzálisból létezik ugyanakkora méretben és csővel mint a gyári, vagy hegeszteni lehet csak?

Link to comment
Megosztás:

Ma szétszedtem a kipufogórendszert. A katalizátor bele szanaszét volt törve, a darabkái egészen a középdob végégi jutottak. Keresztbe is fordult az egész szóval megvan miért fulladt szerencsétlen. A hátsó dobom is elég kriminális állapotú, mindenképp cserés. Láttam Bárdiéknál 8-9000 körül több féle márkát is, milyet érdemes venni? Katalizátorból inkább bontott 10-ért vagy univerzális új 16-ért? Az univerzálisból létezik ugyanakkora méretben és csővel mint a gyári, vagy hegeszteni lehet csak?

Mivel a bontott katalizátor lutri, én inkább az új univerzálisat venném, és igen, van többféle méretben és alakban is. Hátsó dobból jó a legolcsóbb utángyártott is, pár évnél többet egyik se bír ki.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a bontott katalizátor lutri, én inkább az új univerzálisat venném, és igen, van többféle méretben és alakban is. Hátsó dobból jó a legolcsóbb utángyártott is, pár évnél többet egyik se bír ki.

Én az unixnál vettem nevenincs dobot, csak annyit kellett hegeszteni, hogy nem volt rajta kampó. Csatlakozás ugyanolyan volt mint az eredetinek. Mondjuk a bilincsnek kapásból letört az egyik szára, azt is vissza kellettt mókolni. Meg persze a régi dob csövét végig kellett nyitni flexel, mert rá volt rohadva a középdob csövére.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit OFF-os témában kérnék segítséget: haveromnak G Astrája van. Az utóbbi hónapokban jó néhány szerelőt megjárt már, mert menet közben dadogott, fulladt az autó. Cseréltek neki sortrafótól kezdve ezernyi lószart, de a hiba nem oldódott meg. Sajnos ezek a vidéki szerelők nincsenek agyonműszerezve, így szerintem csak találgatnak. Most az a diagnózis, hogy a MAP szenzor a szar. Ma elindulnánk haverral bontókban kutatni ilyen szart, mert az új nem olcsó. Tudnátok pár alap infót mondani erről a MAP-ról? (GYIK-et már olvastam :o )És mire figyeljünk a használt beszerzésekor?

ELőre is köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség mert nem találtam meg valszeg nem is jól kerestem a keresővel.

Termosztátból felírtam melyiket ajánljátok csak nem emléxem melyiket nem...

Boltos ajánlotta a Wernet-et (remélem jól írtam) most ez a rossz listán volt?

amit ajánlottatok:

Meyle 3690Ft

Wahler 2610Ft

Gates 5355Ft

Ha netán nem Wernetet akkor a többiből melyiket? kokrétan most nem az az 1000Ft számít főleg hogy sajna megint szét kell majd szedetni mindent ami 1 hete lett cserélve rajta.

Előre s köszi! :o

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség mert nem találtam meg valszeg nem is jól kerestem a keresővel.

Termosztátból felírtam melyiket ajánljátok csak nem emléxem melyiket nem...

Boltos ajánlotta a Wernet-et (remélem jól írtam) most ez a rossz listán volt?

amit ajánlottatok:

Meyle 3690Ft

Wahler 2610Ft

Gates 5355Ft

Ha netán nem Wernetet akkor a többiből melyiket? kokrétan most nem az az 1000Ft számít főleg hogy sajna megint szét kell majd szedetni mindent ami 1 hete lett cserélve rajta.

Előre s köszi! :o

Én a Wahler-re esküszöm. :D Nekem is az van benne, és pöpecül végzi a dolgát

Link to comment
Megosztás:

Én a Wahler-re esküszöm. :) Nekem is az van benne, és pöpecül végzi a dolgát

Oké egy szavazat a Wahler-re :o

ha veszek termosztátok akkor az valszeg tuti jó? vagy kell rajta nézni valamit vagy nyomkolászni? mert mintha ilyet írtatok volna hogy a rugója vagy stb, vagy csak jó ha már jó?

Jahh meg alapjáraton írtátok hogy 10-15perc járatás után kapcsol a termosztát ill nyit de most én aki nem ért hozzá mit kell rajta nézni? vagy arra gondoltok hogy egyik cső meleg a másik hideg aztán ha nyit akkor kezd langyosodni a másik is? Nem értek az ilyenhez de majdcsak belejövök.

Off: Pl tegnap kamion pótkocsi fékbetétet cseréltem, szóval azt már tudok! :D de ha haljátok a hírekben hogy egy pótkocsi kereke kiesett azt nem én csináltam. :)

Link to comment
Megosztás:

Oké egy szavazat a Wahler-re :o

ha veszek termosztátok akkor az valszeg tuti jó? vagy kell rajta nézni valamit vagy nyomkolászni? mert mintha ilyet írtatok volna hogy a rugója vagy stb, vagy csak jó ha már jó?

Jahh meg alapjáraton írtátok hogy 10-15perc járatás után kapcsol a termosztát ill nyit de most én aki nem ért hozzá mit kell rajta nézni? vagy arra gondoltok hogy egyik cső meleg a másik hideg aztán ha nyit akkor kezd langyosodni a másik is? Nem értek az ilyenhez de majdcsak belejövök.

Off: Pl tegnap kamion pótkocsi fékbetétet cseréltem, szóval azt már tudok! :D de ha haljátok a hírekben hogy egy pótkocsi kereke kiesett azt nem én csináltam. :)

Sztem is Wahler vagy Gates a javasolt, a QH volt az, amit kerülj messzire (nem csak termosztátból, minden alkatrészből). Wernetről még nem hallottam, hogy Opelhez gyártana termosztátot, haver Alfájához tudom, hogy gyártanak, annak kapcsán találkoztam már ezzel a gyártóval. Nagyon rossz nem lehet, elég nagy cég az is.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit OFF-os témában kérnék segítséget: haveromnak G Astrája van. Az utóbbi hónapokban jó néhány szerelőt megjárt már, mert menet közben dadogott, fulladt az autó. Cseréltek neki sortrafótól kezdve ezernyi lószart, de a hiba nem oldódott meg. Sajnos ezek a vidéki szerelők nincsenek agyonműszerezve, így szerintem csak találgatnak. Most az a diagnózis, hogy a MAP szenzor a szar. Ma elindulnánk haverral bontókban kutatni ilyen szart, mert az új nem olcsó. Tudnátok pár alap infót mondani erről a MAP-ról? (GYIK-et már olvastam :o )És mire figyeljünk a használt beszerzésekor?

ELőre is köszi!!!

Sajnos nem csak a vidéki szerelők szoktak találgatni.

Van olyan tapasztalatom a közvetlen rokonságból, hogy bevitték a kocsit a márkaszervizbe azzal, hogy egyenetlen az alapjárat úgy, mintha kihagyna egy-egy henger.

A nagy tudású, és természetesen még nagyobb arcú szerelők rádugták a számítógépet a szerviz csatlakozóra, majd megállapították, hogy csakis a gyújtótrafó lehet a hibás, mert a gép is azt mutatja.

Azt mondták a tulajnak, hogy nincs mese, gyújtótrafó csere, megmondta a számítógép.

-És mennyi lesz?

-Munkaddíjjal együtt 50.000 jött a válasz.

Erre tulaj megkérdezi:

-Esetleg a gyújtógyertyákat már megnézték?

-Nem, de nem is kell, mert az előző szerviznél cserélve lett, és azóta csak 15 ezret futott az autó.

Tulaj:

-De ha mégis megnéznék a trafó csere előtt, hátha ott van baj.

-De az nem lehet a gond, hiszen a számítógép a trafót hozta ki hibásnak, különben is higgye el, mi már csak jobban tudjuk!

Tulaj:

-Márpedig én ragaszkodom hozzá, hogy nézzék meg a gyertyákat!

Szerelők duzzogva, morogva nekiállnak kiszedni a gyertyákat.

És mit ad Isten, a 3. hengernél slusszos volt a gyertya!

Tanulság: én nem tudom, hogy mi van ebben az országban az autószerelésekkel kapcsolatban, de én jó néhány évvel ezelőtt műszerészként még foglalkoztam tévéjavítással.

Hát ha én a fél tévét kicseréltem volna a tulaj pénzén javítás címén, hogy hát ha nem ez a gond, akkor biztosan egy másik alkatrész, hát a tulaj úgy rúgott volna picsán, hogy csak na!

Nem is értem ne mán, hogy ez hogyan működik?! Van egy probléma, kicserélem, tulaj fizet mint a katonatiszt, de az autó ugyanolyan szar. Nem baj, kicserélünk mást is, tulaj megint csak fizet néhány tízezret, de 2 nap múlva visszajön, mert ugyanolyan szar az autó.

Nyilván, hiszen még most sem az lett kicserélve, amit kellett volna. Na aztán majd harmadjára talán meglesz az igazi probléma, temészetesen ismét csak nem 2 forint ellenében.

Tulaj örül, hogy ugyan egy vagyonba került, de végre jó az autó, holott igazából csak a harmadik javítás költségét kellett volna neki állnia, az előző kettő a szerelő sara.

Na ha ez így működne ahogy elvileg kéne, akkor asszem ma minden második szerelőműhely elég hamar lehúzná a rolót.

Elnézést, hogy ilyen hosszú voltam, de nem bírtam megállni szó nélkül!

Link to comment
Megosztás:

Oké egy szavazat a Wahler-re :o

ha veszek termosztátok akkor az valszeg tuti jó? vagy kell rajta nézni valamit vagy nyomkolászni? mert mintha ilyet írtatok volna hogy a rugója vagy stb, vagy csak jó ha már jó?

Jahh meg alapjáraton írtátok hogy 10-15perc járatás után kapcsol a termosztát ill nyit de most én aki nem ért hozzá mit kell rajta nézni? vagy arra gondoltok hogy egyik cső meleg a másik hideg aztán ha nyit akkor kezd langyosodni a másik is? Nem értek az ilyenhez de majdcsak belejövök.

Off: Pl tegnap kamion pótkocsi fékbetétet cseréltem, szóval azt már tudok! :D de ha haljátok a hírekben hogy egy pótkocsi kereke kiesett azt nem én csináltam. :)

+1 Wahler. Igazából csak akkor tudod ellenőrizni ha van egy 100fokig mérő hőmérőd, pölö olyan amit a kazánba szoktak beletekerni. Ha 92-foknál kezd el nyitna akkor jó. Beleszerelve a kocsiba meg a hidegen induló motornak kábé 10-perc mulva tapogatva a hűtő légszűrőház felőli sarkát hirtelen kell forrósodnia. Ezzel egyidőben a mutató látványosan visszaesik.Én nézegettem két rosszat forróvízben, de hőmérő nélkül csak megbecsülni lehet a víz hőfokát:

114495-20101029-B6CdGP.jpg

Link to comment
Megosztás:

+1 Wahler. Igazából csak akkor tudod ellenőrizni ha van egy 100fokig mérő hőmérőd, pölö olyan amit a kazánba szoktak beletekerni. Ha 92-foknál kezd el nyitna akkor jó. Beleszerelve a kocsiba meg a hidegen induló motornak kábé 10-perc mulva tapogatva a hűtő légszűrőház felőli sarkát hirtelen kell forrósodnia. Ezzel egyidőben a mutató látványosan visszaesik.Én nézegettem két rosszat forróvízben, de hőmérő nélkül csak megbecsülni lehet a víz hőfokát:

Asszony mit szólt hozzá, hogy ilyen kísérletekre használtad a családi bilit és fakanalat? :o

Bocs, nem hagyhattam ki ezt a ziccert :D !

Link to comment
Megosztás:

Asszony mit szólt hozzá, hogy ilyen kísérletekre használtad a családi bilit és fakanalat? :o

Bocs, nem hagyhattam ki ezt a ziccert :) !

Megszokta már. Láttad volna amikor a sarokkádban mostam az olajteknőt. :D Mikor mehetek már fürödni???? Mingyá, itt van még egy kis dzsuva.... :)

Link to comment
Megosztás:

Megszokta már. Láttad volna amikor a sarokkádban mostam az olajteknőt. :D Mikor mehetek már fürödni???? Mingyá, itt van még egy kis dzsuva.... :D

:o :D :) Az szép lehetett. Nekem ma mondta asszony, hogy kívül-belül undorítóan mocskos a kocsi, mondom akkor lesz programod a 3 napos hétvégére :) :( :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szelepfedél tömítés csere esetén mi a sorrend a meglazítás illetve a meghúzásnál? Még annyit hogy nem parafa kell alá hanem a gumi tömítés! Nemrég cseréltem ki de megint elkezdett engedni pedig Pasztával tettem össze (Reinz) Próba még1x csak jobban megtisztítom hátha az volt a baj! Esetleg valami okossá?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szelepfedél tömítés csere esetén mi a sorrend a meglazítás illetve a meghúzásnál? Még annyit hogy nem parafa kell alá hanem a gumi tömítés! Nemrég cseréltem ki de megint elkezdett engedni pedig Pasztával tettem össze (Reinz) Próba még1x csak jobban megtisztítom hátha az volt a baj! Esetleg valami okossá?

A csavarokat középről kifelé haladva csigavonalban kell meghúzni, és nem ész nélkül megtépni, csak érzéssel. Használt tömítéssel nem tudom, mennyit ér a paszta, én teljesen olaj- és zsírmentesítettem a felületeket előtte.

Link to comment
Megosztás:

A csavarokat középről kifelé haladva csigavonalban kell meghúzni, és nem ész nélkül megtépni, csak érzéssel. Használt tömítéssel nem tudom, mennyit ér a paszta, én teljesen olaj- és zsírmentesítettem a felületeket előtte.

Új tömítés volt! Csak én raktam még pasztát is közé!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek!

Egy régi problémával küzdők még mindig:

Hideg motor dadog,hörög(a motoron is látszik a remegés),de mihelyst melegszik abba hagyja,és rendesen megy.(vagy alapjáraton lepadlózom 10-20másodpercre)

Amit kicseréltem már: gyújtás trafó,gyertya kábel,gyertyák,injektor híd nyomásszabályzóval ,de a jelenség még mindig tart.a hócipőm tele van már a kocsival,és a szerelőknek sincs ötlete:( ha esetleg valaki tudna segíteni,vagy lenne ötlete,megköszönném...

1.6 16V X16XEL

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek!

Egy régi problémával küzdők még mindig:

Hideg motor dadog,hörög(a motoron is látszik a remegés),de mihelyst melegszik abba hagyja,és rendesen megy.(vagy alapjáraton lepadlózom 10-20másodpercre)

Amit kicseréltem már: gyújtás trafó,gyertya kábel,gyertyák,injektor híd nyomásszabályzóval ,de a jelenség még mindig tart.a hócipőm tele van már a kocsival,és a szerelőknek sincs ötlete:( ha esetleg valaki tudna segíteni,vagy lenne ötlete,megköszönném...

1.6 16V X16XEL

Próbálted ilyenkor egyenként lehúzokodni a gyertyakábeleket, változik-e valami?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.