Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Problémám melegedésssel kapcsolatos. Mostanában azt vettem észre, hogy sokat megy a ventillátor. A hőmérő városban állandóan a 95-96fok környékén tanyázik.

Kb 1 hónappal ezelőtt autópályás menetben simán haladtam 150-160-as óraállással, amikor is egyszer csak 140-nél nem akart tovább gyorsulni, a hőmérő ekkor is megindult, 98-at mutatott. Visszalassítottam, az autó ment tovább, a motor hőmérséklete is normálisa lett, de 130-nál. A hűtőrendzert átmostuk, termosztátot megnéztük, és az új Wahlert nem tettük bele, mert az még lobogó vízben is csak vagy 3 mm-re nyitott ki, míg a régi vagy 1 centire. Olajat kicseréltük. A napokban autópályán 120 km/órával jöttem, kb 15 fok volt kinn, és a műszer 92-93 fokon tanyázott, kipróbáltam, fölgyosítottam óra szerint 150-re (kb 135km/óra), persze mindezt Németországban. Ekkor néhány perc után elkezdett emelkedni a vízhőmérsékletem, kb 97-98 foknál lelassítottam a normál 120-ra és szépen visszaállt a normál vízhő 92-93 fokra. Korábban ez a tempó meg sem kottyant neki. "Dinamikában" nem észleltem változást. Az elmúlt években ezeket a tempókat simán tartotta, de 140-nél gyorsabban nem jártam vele. Mostanában autópályán 120-al járok, meg városozok, így a fogyasztásom 7,4 l körül van 100km-en.

Mi lehet a melegedés oka?

Télen a motor nehezen akart bemelegedni.nem hiszem, hogy a termosztát kevéssé nyitna ki,de még ez is lehet.

Amit még elmondanék, hogy néhány éve használom csak én az autót, jelenleg ha lehet hinni az órának 182e km van benne. 4 alkalommal volt vezérléshiba (hogy akkor hogy lett kijavítva, az erősen kérdéses), legutóbb már én csináltattam meg, akkor a szelepek, himbák, szelepszárszimmeringek is lettek cserélve.(előző cserék alkalmával a vezérlésnek nem tudom milyen elmei lettek kicserélve, én kompletten cseréltem). Azóta 1 liter olajat fogyaszt ezren, bár van egy kis dízeles kerregés, szóval nem tudom, hogy a szelepszár szimmeringek mennyire lettek kicserélve. A 4 gyertyából 1 fehér, 3 barnás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Problémám melegedésssel kapcsolatos. Mostanában azt vettem észre, hogy sokat megy a ventillátor. A hőmérő városban állandóan a 95-96fok környékén tanyázik.

Kb 1 hónappal ezelőtt autópályás menetben simán haladtam 150-160-as óraállással, amikor is egyszer csak 140-nél nem akart tovább gyorsulni, a hőmérő ekkor is megindult, 98-at mutatott. Visszalassítottam, az autó ment tovább, a motor hőmérséklete is normálisa lett, de 130-nál. A hűtőrendzert átmostuk, termosztátot megnéztük, és az új Wahlert nem tettük bele, mert az még lobogó vízben is csak vagy 3 mm-re nyitott ki, míg a régi vagy 1 centire. Olajat kicseréltük. A napokban autópályán 120 km/órával jöttem, kb 15 fok volt kinn, és a műszer 92-93 fokon tanyázott, kipróbáltam, fölgyosítottam óra szerint 150-re (kb 135km/óra), persze mindezt Németországban. Ekkor néhány perc után elkezdett emelkedni a vízhőmérsékletem, kb 97-98 foknál lelassítottam a normál 120-ra és szépen visszaállt a normál vízhő 92-93 fokra. Korábban ez a tempó meg sem kottyant neki. "Dinamikában" nem észleltem változást. Az elmúlt években ezeket a tempókat simán tartotta, de 140-nél gyorsabban nem jártam vele. Mostanában autópályán 120-al járok, meg városozok, így a fogyasztásom 7,4 l körül van 100km-en.

Mi lehet a melegedés oka?

Télen a motor nehezen akart bemelegedni.nem hiszem, hogy a termosztát kevéssé nyitna ki,de még ez is lehet.

Amit még elmondanék, hogy néhány éve használom csak én az autót, jelenleg ha lehet hinni az órának 182e km van benne. 4 alkalommal volt vezérléshiba (hogy akkor hogy lett kijavítva, az erősen kérdéses), legutóbb már én csináltattam meg, akkor a szelepek, himbák, szelepszárszimmeringek is lettek cserélve.(előző cserék alkalmával a vezérlésnek nem tudom milyen elmei lettek kicserélve, én kompletten cseréltem). Azóta 1 liter olajat fogyaszt ezren, bár van egy kis dízeles kerregés, szóval nem tudom, hogy a szelepszár szimmeringek mennyire lettek kicserélve. A 4 gyertyából 1 fehér, 3 barnás.

Én azért megnézném az új termosztáttal, mert hőmérő nélkül nehéz meghatározni a nyitást, én is megnéztem a két rosszat, a lábosban nyitottak -zártak a kocsiban meg nem.

213388-20110418-Rfn6pG.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A honap elejen vettem egy Opel Astra F CC-t 1,4 16v x14xe motorral ellatva.

Egy hete amikor elinditom egy halk kopogo, ketyego hangot lehet hallani a motortol. Harom, negy kilometer utan elhallgat es amig meleg a motor tobbet nem is lehet hallani. Meg tudna nekem valaki irni, hogy mitol lehet ez a jelenseg?

Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot.

Elore is koszonom a valaszaitokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A honap elejen vettem egy Opel Astra F CC-t 1,4 16v x14xe motorral ellatva.

Egy hete amikor elinditom egy halk kopogo, ketyego hangot lehet hallani a motortol. Harom, negy kilometer utan elhallgat es amig meleg a motor tobbet nem is lehet hallani. Meg tudna nekem valaki irni, hogy mitol lehet ez a jelenseg?

Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot.

Elore is koszonom a valaszaitokat.

Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik...

A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B)

Link to comment
Megosztás:

Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik...

A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B)

Koszi a valaszt. Az autokereskedo azt mondta, hogy jo meg az olaj benne, de erre mar en is gondoltam, hogy jo lenne kicserelni. Akkor legalabb nyugodt leszek avval kapcsolatban is.

A motorfékkel kapcsolatban akkor csak annyi a dolgom, hogy megszokjam. :D

Amugy nagyon jol megy a kicsike, igaz a regi automhoz kepest (Oltcit Club 11 RM) jol is kell menjen. :)

Link to comment
Megosztás:

Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik...

A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B)

Megkerdezhetem, hogy te milyen olajat szoktal hasznalni?

Link to comment
Megosztás:

Koszi a valaszt. Az autokereskedo azt mondta, hogy jo meg az olaj benne, de erre mar en is gondoltam, hogy jo lenne kicserelni. Akkor legalabb nyugodt leszek avval kapcsolatban is.

A motorfékkel kapcsolatban akkor csak annyi a dolgom, hogy megszokjam. B)

Amugy nagyon jol megy a kicsike, igaz a regi automhoz kepest (Oltcit Club 11 RM) jol is kell menjen. :D

Ez a baj. Ritkán szabad hinni nekik. Nekik az a lényeg hogy eladják.

Nem tudom költöttél-e ár rá, de olaj, légszűrő, vezérlés csere nem árt neki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A honap elejen vettem egy Opel Astra F CC-t 1,4 16v x14xe motorral ellatva.

Egy hete amikor elinditom egy halk kopogo, ketyego hangot lehet hallani a motortol. Harom, negy kilometer utan elhallgat es amig meleg a motor tobbet nem is lehet hallani. Meg tudna nekem valaki irni, hogy mitol lehet ez a jelenseg?

Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot.

Elore is koszonom a valaszaitokat.

Még egy tanács! Az EGR szelepet érdemes lezárni! ;-)

Igaz hogy fog érte dobálni motorhibajelző sárga lámpát, de jobb megelőzni a bajt... B)

Az "AGR szelep lezárás" topikban tudhatsz meg erről többet! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van 1 F Astra m 95 ös évjárat 1.6 16 szelepes.Ma arra lettem figyelmes ,hogy 1 henger nem akar menni haza értem kiszedtem a gyertyákat ,megtakarítottam ,visszatettem és továbbra sem jár rendesen a motor.Engine lámpa folyamatosan világít,indításkor elalszik pármásodperc múlva felvillan és nem alszik el.Nem tudom mi lehet a gond ! B) Alapjárat 900 as mint eddig amíg rendesen ment, viszont szívatónál csak 1000 ig megy fel ami eddig 1500 volt.Volt már valakinek ilyen problémája? :) Köszi a segítséget! :D .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van 1 F Astra m 95 ös évjárat 1.6 16 szelepes.Ma arra lettem figyelmes ,hogy 1 henger nem akar menni haza értem kiszedtem a gyertyákat ,megtakarítottam ,visszatettem és továbbra sem jár rendesen a motor.Engine lámpa folyamatosan világít,indításkor elalszik pármásodperc múlva felvillan és nem alszik el.Nem tudom mi lehet a gond ! B) Alapjárat 900 as mint eddig amíg rendesen ment, viszont szívatónál csak 1000 ig megy fel ami eddig 1500 volt.Volt már valakinek ilyen problémája? :( Köszi a segítséget! :D .

Ki kellene villogtatni a hibakódot és többet fogsz megtudni a hibáról... :)

Link to comment
Megosztás:

Értem. B) Csak az a baj, hogy még sosem villogtattam ki és nem merek hozzányúlni mert ha elszáll a computer vége mindennek. :)

Addig viszont semmi nincs. Elmondja az autó hogy mi a baja, csak meg kell kérdezni tőle. Ha mindent leírás szerint csinálsz, akkor nem lesz baj. Ha mégis parázol tőle, akkor szervizben egy közepes összegért kiolvassák neked :D

Link to comment
Megosztás:

Ugyancsak eszrevettem, hogy uresben felporgetem egy darabig marad azon a fordulaton aztan kezd csokkenni a fordulat. Ezt vezetes kozben is erzem, a motorfek is egy kisse keson jon. Normalis ez? Sokszor amikor fel akarok kapcsolni felfut meg a fordulat 200-300 fordulatot.

Elore is koszonom a valaszaitokat.

Nem ez nem normális. Az a normális ha gurul az auto akkor nem engedi rögtön vissza 900 körüli alapjáratra hanem tartja 1100-1200 körül pár másodpercig. Az viszont, hogy leveszed a gázról a lábad és felpörög, vagy magas fordulaton tartja az semmiképpen sem normális. (persze hacsak nem előbb nyomod ki a kulpungot minthogy leveszed a lábad a gázról)

Én megnézném első körben a gázbowdent, hogy nem szorul-e valahol, ezután az alapjárati motor takarítását javasolnám és végül fals levegő után kutakodnék a motor körül. (belső levegő keringető, fékszervó rendesen működi?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget, ötleteket szeretnék kérni...

1992-es F Astrám van (C14SE motorszámmal, hengerenkénti befecskendezéssel).

A problémám a következő: gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra a motor erőtlenné vált (kissé olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger), 1500-1700-as fordulatszámig alig húz, rángat, illetve azóta kissé nehezebben is indul. Továbbá alapjárati fordulatszáma ingadozik, gyakran majdnem leáll a motor. A jelenség viszont indítás utáni hideg motornál nem észlelhető (automata szívató hatása miatt?). Egyébként motorellenőrző lámpa vagy bármi egyéb kütyü nem jelez hibát.

A gyertyákat kicseréltem, az alapjárati motor kitisztításra került. Mi lehet a probléma?

Ja igen és kb. az egész jelenség kezdete óta (nem hiszem, hogy pont egyszerre, vagy legalábbis nem észleltem azonnal) a fordulatszámmérőm is vacakol: működget, de akadozik, darabos a mozgása. Lehet összefüggés a kettő között? Csak azért gondoltam erre, mert korábban a sebességmérő hibájakor a motor gázvisszavételkor leállt.

Az ötleteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget, ötleteket szeretnék kérni...

1992-es F Astrám van (C14SE motorszámmal, hengerenkénti befecskendezéssel).

A problémám a következő: gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra a motor erőtlenné vált (kissé olyan érzésem volt, mintha nem menne egy henger), 1500-1700-as fordulatszámig alig húz, rángat, illetve azóta kissé nehezebben is indul. Továbbá alapjárati fordulatszáma ingadozik, gyakran majdnem leáll a motor. A jelenség viszont indítás utáni hideg motornál nem észlelhető (automata szívató hatása miatt?). Egyébként motorellenőrző lámpa vagy bármi egyéb kütyü nem jelez hibát.

A gyertyákat kicseréltem, az alapjárati motor kitisztításra került. Mi lehet a probléma?

Ja igen és kb. az egész jelenség kezdete óta (nem hiszem, hogy pont egyszerre, vagy legalábbis nem észleltem azonnal) a fordulatszámmérőm is vacakol: működget, de akadozik, darabos a mozgása. Lehet összefüggés a kettő között? Csak azért gondoltam erre, mert korábban a sebességmérő hibájakor a motor gázvisszavételkor leállt.

Az ötleteket előre is köszönöm!

Lehet, hogy fordulatszám jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felújítás miatt fél évet allt az autóm, majd most, kb. 3 hete, a fényezés előtt kiszedtem a motor kábelkötegét, a szívócsövet a fojtószelepig, valamint az injektorokat, ill. elég kevés benya volt benne.

Most összeraktam, de a következőket produkálja:

- hidegen beindul simán, de egyenetlenül, rángatózva jár, mintha 3 hengerezne

- ha kicsit bemelegszik, gázadásra fulladozik (hirtelen gázra le is áll), valamint, ha leállítom, nem indul újra

Van régről egy másik légtömegmérőm, betettem, azzal meg kb 2000-ről indul az alapjárat, és folyamatosan emelkedik, kb. 10mp alatt már 3500-nál jár. Efölé nem mentem, mindig leállítottam. De ezzel legalább mindig beindul.

Ami végre lett hajtva:

- Fojtószelep ház kipucolva

- falsot nem szív

- vízhőfok jeladó kimérve, melegítve, OK

- injektorok nem csöpögnek (fél év után is meg volt a nyomás az injektorhídban)

- gyertyakábelek kimérve, OK (egyébként is kb. másfél évesek)

- gyertyák újak

- elosztó kipucolva (kb 1 éves)

- benzint vettem bele, 5 litert

Addig sikerült eljutni, hogy valamiért nagyon sok benzint kap (új gyertya kormos, nedves, benzinszagú füst, valamint összesen kb. 40 perc járatás alatt elfogyott az 5 liter benya).

Valakinek van valami ötlete?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felújítás miatt fél évet allt az autóm, majd most, kb. 3 hete, a fényezés előtt kiszedtem a motor kábelkötegét, a szívócsövet a fojtószelepig, valamint az injektorokat, ill. elég kevés benya volt benne.

Most összeraktam, de a következőket produkálja:

- hidegen beindul simán, de egyenetlenül, rángatózva jár, mintha 3 hengerezne

- ha kicsit bemelegszik, gázadásra fulladozik (hirtelen gázra le is áll), valamint, ha leállítom, nem indul újra

Van régről egy másik légtömegmérőm, betettem, azzal meg kb 2000-ről indul az alapjárat, és folyamatosan emelkedik, kb. 10mp alatt már 3500-nál jár. Efölé nem mentem, mindig leállítottam. De ezzel legalább mindig beindul.

Ami végre lett hajtva:

- Fojtószelep ház kipucolva

- falsot nem szív

- vízhőfok jeladó kimérve, melegítve, OK

- injektorok nem csöpögnek (fél év után is meg volt a nyomás az injektorhídban)

- gyertyakábelek kimérve, OK (egyébként is kb. másfél évesek)

- gyertyák újak

- elosztó kipucolva (kb 1 éves)

- benzint vettem bele, 5 litert

Addig sikerült eljutni, hogy valamiért nagyon sok benzint kap (új gyertya kormos, nedves, benzinszagú füst, valamint összesen kb. 40 perc járatás alatt elfogyott az 5 liter benya).

Valakinek van valami ötlete?

Köszi

Lambda vissza lett dugva?

Link to comment
Megosztás:

Mikor volt cserélve az olaj benne? Mert a régi, fáradt olajtól is lehet, hogy az egyik hidrotőke koporászik...

A motorfék és a fordulatszám kérdéshez csak annyit tudok mondani, hogy az enyém is hasonlóan viselkedik...mióta nálam van...(lassan már 7 éve) B)

Koszi szepen a segitseget. A kereskedo hazudott. A kopogas megszunt olajcsere utan. :D

Most gyujtok vezerlescserere. A szervizkonyv szerint 131000-ben volt cserelve es most 177000-ben van.

Egy masik kerdesem az, hogy amikor inditok, jobbfelol egy ideig eg az ABS es a biztonsagi ov lampa es aztan kialszik. Meg kell a kialvast varnom vagy mar azelott indithatom a motort?

Link to comment
Megosztás:

Koszi szepen a segitseget. A kereskedo hazudott. A kopogas megszunt olajcsere utan. B)

Most gyujtok vezerlescserere. A szervizkonyv szerint 131000-ben volt cserelve es most 177000-ben van.

Egy masik kerdesem az, hogy amikor inditok, jobbfelol egy ideig eg az ABS es a biztonsagi ov lampa es aztan kialszik. Meg kell a kialvast varnom vagy mar azelott indithatom a motort?

Sztem rögtön indíthatod...:D

Link to comment
Megosztás:

Szasztok.

Tippeket várnék, hogy miért csinállja a következőt a vasam.

Akármikor hideg meleg motorral 1hetes állás után bármikor beindítom semmi gond 900az alapjárat nem 3hengerezik nem rángat nem remeg semmi.

elindulásnál sincs semmi menetközben sem.

A következőt csinállja

megyek a szitibe lámpánál megálok beteszem üresbe és az alapjárat lemegy 500-600környékire. De az a poén, hogy ilyenkor sem ráz vagy remeg. HA kicsit megrúgom a gázt akkor felpörög de vissza esik 600ra kb. 4-5mp után magától felpörgeti és akkor meg marad 900normálisan utánna minden hibáttlan.

Mi a bánat lehet vele eddig nem csinállt ilyet...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.