Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Találtam 2 beazonosítatlan szenzort. Mik lehetnek ezek? Az eddig olvasottak alapján nem tudom.

Szenzor 1

Ez az injektor alatt található, majdnem középen a tűzfal felől. Egy 2 pólusú csatlakozó van rádugva, 2 oldalt meg megnyomni kis rugós füleket ahhoz hogy lejöjjön a csati.

Szenzor 2

Ez a balról az első henger szívótorokban van, sima csúszósarus. (Lehet hogy testelés? Egy pólus, kék vezeték.)

Link to comment
Megosztás:

Találtam 2 beazonosítatlan szenzort. Mik lehetnek ezek? Az eddig olvasottak alapján nem tudom.

Szenzor 1

Ez az injektor alatt található, majdnem középen a tűzfal felől. Egy 2 pólusú csatlakozó van rádugva, 2 oldalt meg megnyomni kis rugós füleket ahhoz hogy lejöjjön a csati.

Szenzor 2

Ez a balról az első henger szívótorokban van, sima csúszósarus. (Lehet hogy testelés? Egy pólus, kék vezeték.)

Első a motorhőmérséklet jeladó (ECU-nak), a második pedig a műszeregység vízhőfok hőgombája.

Link to comment
Megosztás:

Most ezt nem értem.... Mindenhol olvasom hogy a meleg levegő kisebb oxigéntartalmú, rossz minőségű égést, teljesítmény vesztést okoz. Akkor nekem a leömlőknél miért van egy cső vezetve a légszűrőbe? Ha bemelegedik ott a levegő akkor keveredik a kinti levegővel ami így is úgy is melegebb levegő bejutását teszi lehetővé ami nem jó. Valamit rosszul értelmezek?

Nekem vissza van vezetve ez a kartergáz hogy a motor újra beszívja?

Link to comment
Megosztás:

Most ezt nem értem.... Mindenhol olvasom hogy a meleg levegő kisebb oxigéntartalmú, rossz minőségű égést, teljesítmény vesztést okoz. Akkor nekem a leömlőknél miért van egy cső vezetve a légszűrőbe? Ha bemelegedik ott a levegő akkor keveredik a kinti levegővel ami így is úgy is melegebb levegő bejutását teszi lehetővé ami nem jó. Valamit rosszul értelmezek?

Nekem vissza van vezetve ez a kartergáz hogy a motor újra beszívja?

Azért tud onnan szívni, hogy gyorsabban bemelegedjen a motor.

Ha EGR / AGR szelepre gondolsz, ez nincs a mi motorjainkban (C14SE, C14NZ).

Valaki linkelt régebben egy nagyon jó leírást, hogy melyik biztosíték min van.

Sajna nem mentettem el, most meg azt se tudom melyik topikban keressem.

Valaki be tudná linkelni újra, ha nem nagy gond?

(vagy ha nincs meg, eláruljátok, melyiken van a belső világítás? És mi van még ezen rajta)

Köszönöm

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Most ezt nem értem.... Mindenhol olvasom hogy a meleg levegő kisebb oxigéntartalmú, rossz minőségű égést, teljesítmény vesztést okoz. Akkor nekem a leömlőknél miért van egy cső vezetve a légszűrőbe? Ha bemelegedik ott a levegő akkor keveredik a kinti levegővel ami így is úgy is melegebb levegő bejutását teszi lehetővé ami nem jó. Valamit rosszul értelmezek?

Nekem vissza van vezetve ez a kartergáz hogy a motor újra beszívja?

Az csak a bemelegedés időszakára szól. Utána átáll a hidegre.

Link to comment
Megosztás:

Az csak a bemelegedés időszakára szól. Utána átáll a hidegre.

Hát, én ahogy néztem azt a vákuumkapcsolót a légszűrőházban, annak két állása van. Kevert, vagy csak forró. Szerintem csak hideg nincs is.

Alapból keverten van, ha behúz a vákuum akkor vált forróra.

Link to comment
Megosztás:

Hát, én ahogy néztem azt a vákuumkapcsolót a légszűrőházban, annak két állása van. Kevert, vagy csak forró. Szerintem csak hideg nincs is.

Alapból keverten van, ha behúz a vákuum akkor vált forróra.

Nyáron le kell venni azt a csövet és kész. :D Télen jó az. :D

Link to comment
Megosztás:

Nyáron le kell venni azt a csövet és kész. :D Télen jó az. :D

Hogy télen milyen lenne nélküle azt nem tudom, de majd idén télen kipróbálom. Nyáron viszont határozottan túl hamar túlmelegíti a motort. Én lehúztam a végét a leömlő feletti lemezről és előrenyomtam a másik cső mellé. Hadd szívjon csak hideget az is. :D Ma nem is ment 100 fok fölé a hőmérő, pedig meleg volt.

Link to comment
Megosztás:

Hogy télen milyen lenne nélküle azt nem tudom, de majd idén télen kipróbálom. Nyáron viszont határozottan túl hamar túlmelegíti a motort. Én lehúztam a végét a leömlő feletti lemezről és előrenyomtam a másik cső mellé. Hadd szívjon csak hideget az is. :D Ma nem is ment 100 fok fölé a hőmérő, pedig meleg volt.

Sosem volt ilyen proglémám... :D 95 foknál gyönyörűen visszaesik a vízhőfok, a termosztát első nyitásánál és be is áll a 92 celsiusra. Dugóban araszolást viszont észreveszi. Mondjuk a generál óta csinált pár érdekességet a műszer... :D

Link to comment
Megosztás:

Azért tud onnan szívni, hogy gyorsabban bemelegedjen a motor.

Ha EGR / AGR szelepre gondolsz, ez nincs a mi motorjainkban (C14SE, C14NZ).

Valaki linkelt régebben egy nagyon jó leírást, hogy melyik biztosíték min van.

Sajna nem mentettem el, most meg azt se tudom melyik topikban keressem.

Valaki be tudná linkelni újra, ha nem nagy gond?

(vagy ha nincs meg, eláruljátok, melyiken van a belső világítás? És mi van még ezen rajta)

Köszönöm

Üdv

Gábor

Nekem most hirtelen csak ez van:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=066ced019...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=066ced019...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=066ced019...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=066ced019...&aid=167351

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=066ced019...&aid=167351

Sziasztok!

Lambda szondát kell cserélnem,mert már erősen haldoklik a mostani. :D

Véleményetek szerint melyiket vegyem meg?

Lambda 1

Lambda 2

Tiédbe 1 vezetékes kell?

Az autotékásról erősen megoszlóak a tapasztalatok.

Szerk: Már mint az autotékást "GM"-ről.

Link to comment
Megosztás:

Igen 1 vezetékes kell. Tesóm G Astrájába NTK gyártmányú van,neki nincs vele gondja. Bár nekem az a tapasztalatom az övével kapcsolatban, hogy kicsit sokat fogyaszt(X16SZR)bár ez már kicsit eltér az eredeti kérdésemtől ,lehet a rossz lambda miatt túlfogyasztás?

Akkor ne próbálkozzak Autótékás cuccal?

Link to comment
Megosztás:

Ezt most találtam.

Erről mi a vélemény?

Visit My Website

szia!

Szerintem próbálkozz a Csergőnél, eredeti GM-t. Lehet h többe kerül, de kevesebb a kockázata.

Nekem az autotékás GM cirka 3 hónap után megdöglött. Szerencsére kicserélték egy ACDelcora. Erre még kiváncsi leszek, hogy meddig bírja. Március végén tettem bele. Eddig megy vele.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Bosch van benne de nem az univerzális változat, hanem olyan amin rendes gyári csati van. :D

Univerzálissal nincsenek jó tapasztalataim.

Az univerzális ,és a gyári csatis között ,nem csak az a különbség,hogy vagy tesznek rá tipusazonos csatlakozót ,vagy csak vezeték ,és mindenki magának teszi rá a megfelelő csatlakozót?

Még egy kérdés és befejezem. :D

Denso szondák milyenek? Azt is találtam 8 ezerért.

Link to comment
Megosztás:

Az univerzális ,és a gyári csatis között ,nem csak az a különbség,hogy vagy tesznek rá tipusazonos csatlakozót ,vagy csak vezeték ,és mindenki magának teszi rá a megfelelő csatlakozót?

Még egy kérdés és befejezem. :D

Denso szondák milyenek? Azt is találtam 8 ezerért.

Van különbség a gyári csatis az teljesen megegyező gyári értéket ad és van GM száma is, az univerzális csak megközelítőleg tudja teljesíteni megy vele a motor de nem az igazi. Tehát nem arról van szó, hogy csak egy csatit raknak rá és kész.

Link to comment
Megosztás:

Halihó!Dugattyú gyűrű cseréről és kerékcsapágy cseréről volt már szó?Mennyire problémás a dolog?GYIKben nincs! :D

Nincs, mert a gyűrűzés azért nem egy "kiveszem-beteszem-örülök" dolog. Egyrészt (bár megoszlanak a vélemények) de gyűrűket nem cserél az ember magában, hanem ha már bontani kell, akkor egy rendes generált illene művelni. Ha már a gyűrűkkel bajok vannak, akkor az a motor már ment bőven, akkor pedig kopott is. Ha egy új, gyári méretű gyűrűgarnitúrát beleteszel egy hordósra kopott motorba, akkor az majd jó lesz? :D Ráadásul, ha már meg kell bontani, akkor jönnek a tömítések, csavarok, síkolás, stb.stb. Komplett generált azért nem valószínű hogy valaki otthon összedob, úgyhogy tök fölösleges GyIK-olni. Kerékcsapágy csere már biztos ki lett beszélve futóműben :D

(szerk. Most nézem hogy c16NZ... Egy negyed-felújítás árából találni normálisat)

Link to comment
Megosztás:

Nincs, mert a gyűrűzés azért nem egy "kiveszem-beteszem-örülök" dolog. Egyrészt (bár megoszlanak a vélemények) de gyűrűket nem cserél az ember magában, hanem ha már bontani kell, akkor egy rendes generált illene művelni. Ha már a gyűrűkkel bajok vannak, akkor az a motor már ment bőven, akkor pedig kopott is. Ha egy új, gyári méretű gyűrűgarnitúrát beleteszel egy hordósra kopott motorba, akkor az majd jó lesz? :D Ráadásul, ha már meg kell bontani, akkor jönnek a tömítések, csavarok, síkolás, stb.stb. Komplett generált azért nem valószínű hogy valaki otthon összedob, úgyhogy tök fölösleges GyIK-olni. Kerékcsapágy csere már biztos ki lett beszélve futóműben :D

(szerk. Most nézem hogy c16NZ... Egy negyed-felújítás árából találni normálisat)

Tudom h akkor már cserélni illik elég sok mindent!Ezért is kérdeztem rá...

Viszont egy használt motor lehet ugyanúgy el van kopva,vagy el lesz 2hónap múlva...

Amúgy 375ezer és kezd füstölni! :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom h akkor már cserélni illik elég sok mindent!Ezért is kérdeztem rá...

Viszont egy használt motor lehet ugyanúgy el van kopva,vagy el lesz 2hónap múlva...

Amúgy 375ezer és kezd füstölni! :D

Lehet, ezért kell olyat venni, ami nincs. Autóból, indíthatóan, kipróbálhatóan. Sokaknak sikerült már :D

Link to comment
Megosztás:

Nincs, mert a gyűrűzés azért nem egy "kiveszem-beteszem-örülök" dolog. Egyrészt (bár megoszlanak a vélemények) de gyűrűket nem cserél az ember magában, hanem ha már bontani kell, akkor egy rendes generált illene művelni. Ha már a gyűrűkkel bajok vannak, akkor az a motor már ment bőven, akkor pedig kopott is. Ha egy új, gyári méretű gyűrűgarnitúrát beleteszel egy hordósra kopott motorba, akkor az majd jó lesz? :D Ráadásul, ha már meg kell bontani, akkor jönnek a tömítések, csavarok, síkolás, stb.stb. Komplett generált azért nem valószínű hogy valaki otthon összedob, úgyhogy tök fölösleges GyIK-olni. Kerékcsapágy csere már biztos ki lett beszélve futóműben :P

(szerk. Most nézem hogy c16NZ... Egy negyed-felújítás árából találni normálisat)

Kb. Azért ha nincs szanaszétkopva a blokk (mint nekem is), akkor maradhat a gyári alapméret gyűrű. Aztán ugye jön a főtengely kérdés. Ha az sincs szanaszét kopva, akkor mehet a gyári alapméret. Tehát ha különösebb baja nincs, akkor maradhat az alapméret. Ha valaki nem bízik a bontott motorban és inkább felújítja a mostaniját, akkor hengerfejezés mellett érdemes a motort szétszedni. Én ezért jártam jól, mert autószerelőmet nem hagyta nyugodni a dolog és szétfűztük a komplett blokkot és kiderült, hogy nem csak egy szeleptányér darabka van letörve... :D Bontott motorból össze lett rakva. Tehát többféle verzió létezik. Vagy aki biztosra akar menni, az köszörülteti a főtengelyt (15k), túlméret dugókkal és gyűrűkkel összerakja, de így nem fog annyit bírni, mint gyári állapotában. Tehát ha valaki azt mondja, hogy egy túlméretes megoldásos generál után újabb 500 ezer kilométer van a motorban, az nem ért hozzá. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.