Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

C18NZ kinézetre hasonlít nagyon. :icon4: De ha nem hozzáértő valaki, akkor az SZ, vagy SZR-t se mondja meg képről, hogy nem NZ. :D

Simán, legalábbis felénk... nézik a motorszámot! :icon4:

Régebben beszéltük, hogy az SE-sítés jobb, mert marad a motorszám... De a látszat ott meg éppen másabb...

De ha kisavazom a motorszámot akkor az okmányirodában elvileg rávezetik h a motorszám nem olvasható!De állítólag még az sem kell mert azonos típusszámú motort tehetek bele...

Link to comment
Megosztás:

De ha kisavazom a motorszámot akkor az okmányirodában elvileg rávezetik h a motorszám nem olvasható!De állítólag még az sem kell mert azonos típusszámú motort tehetek bele...

természetes elhasználódás mi? :D :icon4: :icon4:

Mi van a mociddal? kifeküdt?

Vizsga után cseréld ki és jóvann. ;) 2év sok idő... addig még akármi is történhet. ;)

Link to comment
Megosztás:

természetes elhasználódás mi? :D :icon4: :icon4:

Mi van a mociddal? kifeküdt?

Vizsga után cseréld ki és jóvann. ;) 2év sok idő... addig még akármi is történhet. ;)

Valószínű gyűrűzni kéne...meg még akkor pár"apróságot" cserélni,síkoltatni... 380ezer az 380ezer! ;)

Műszakim meg még van több mint 1 év!Azon is gondolkoztam h németből hozni egy ugyanilyet rendszám át aztán kalap! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sztem okozhat ilyeneket, de hogy hol találod meg, azt majd megmondja valamelyik cartárs, akinek ilyen motorja van. Lehet, hogy a szén kijött az aktívszenes szűrőből, és megakasztotta a szelepet.

Üdv!

Én épp most találkoztam egy ilyen hibával (szén az EVAP csőben). Miután észrevettem, hogy a cső nincs a helyén (amúgy ütemes puffogás és alapjárat ingadozás volt a hibajelenség)vissza szereltem a puffogás megszűnt, de időnként ugrik az alapjárati fordulat. Megnéztem újra és akkor vettem észre a szenet... Mi a megoldás? Széntartály csere? Ha igen milyen árban van?

Köszi! (Motor X16SZR)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Én épp most találkoztam egy ilyen hibával (szén az EVAP csőben). Miután észrevettem, hogy a cső nincs a helyén (amúgy ütemes puffogás és alapjárat ingadozás volt a hibajelenség)vissza szereltem a puffogás megszűnt, de időnként ugrik az alapjárati fordulat. Megnéztem újra és akkor vettem észre a szenet... Mi a megoldás? Széntartály csere? Ha igen milyen árban van?

Köszi! (Motor X16SZR)

Nem olcsó, de van itt, aki úgy oldotta meg, hogy a széntartály felől jövő csőbe tett egy műanyag benzinszűrőt, amilyet a motorokon szoktak használni, azon nem megy át a szén.

Link to comment
Megosztás:

Nem olcsó, de van itt, aki úgy oldotta meg, hogy a széntartály felől jövő csőbe tett egy műanyag benzinszűrőt, amilyet a motorokon szoktak használni, azon nem megy át a szén.

Elméletileg rendbe van, beraktam egy kis szűrőt. Csak az ütemszelep lehet nem zár rendesen. Belefújtam és nehezen, de engedi a levegőt. Ki lehet valahogy tisztítani?

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg rendbe van, beraktam egy kis szűrőt. Csak az ütemszelep lehet nem zár rendesen. Belefújtam és nehezen, de engedi a levegőt. Ki lehet valahogy tisztítani?

Elméletileg szét lehet szedni. Én legalábbis szét tudtam szedni. Van az egyik oldalán egy kerek bigyó, amiben van egy háromszögletű lyuk. Na ezt a bigyót ki lehet szedni belőle és amögött van a szeleprúd.

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg szét lehet szedni. Én legalábbis szét tudtam szedni. Van az egyik oldalán egy kerek bigyó, amiben van egy háromszögletű lyuk. Na ezt a bigyót ki lehet szedni belőle és amögött van a szeleprúd.

Azon a kis lyukon keresztül lehet tisztítani? Te hogy csináltad?

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek

Az autómmal kapcsolatosan merültek fel aggályaim.Lehetőségem nyílt egy másik kocsi vásárlására.A tipus marad,de jobban felszereltre cserélném.Viszont az eladásnál ütköznék problémába a hivatalos szerveknél.

Tavaly nyár elején esett át a kocsim egy motorcserén.Hivatalos bontóból vettem a motort,megvan a számlám is.Viszont a forgalmiban nem ez a motorszám szerepel és az eladáskor az új tulaj eredetvizsgáztatni sem tudná.Átíratnám én,de utána néztem és a számlán kívül szükség van hivatalos szervíz számlájára is,amivel igazolom,hogy ők szerelték be.De nem ők szerelték be....

Így számla sincs róla.Lehet ebből buktatóm?

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek

Az autómmal kapcsolatosan merültek fel aggályaim.Lehetőségem nyílt egy másik kocsi vásárlására.A tipus marad,de jobban felszereltre cserélném.Viszont az eladásnál ütköznék problémába a hivatalos szerveknél.

Tavaly nyár elején esett át a kocsim egy motorcserén.Hivatalos bontóból vettem a motort,megvan a számlám is.Viszont a forgalmiban nem ez a motorszám szerepel és az eladáskor az új tulaj eredetvizsgáztatni sem tudná.Átíratnám én,de utána néztem és a számlán kívül szükség van hivatalos szervíz számlájára is,amivel igazolom,hogy ők szerelték be.De nem ők szerelték be....

Így számla sincs róla.Lehet ebből buktatóm?

Ez nem igaz, nem kell!!

Ha pont ugyanolyan a motor, akkor nem!

Mi is cseréltünk a Wartburgban motort, és mi szereltük át! Ezt el is mondtuk az átírtatásakor! Te kell elvidd eredetiségvizsgára, majd irány az okmányiroda! Mi kb 1 évet jártunk vele, próbálgattuk a motort, és bevált. Műszaki előtt 1 héttel lejártuk ezt a kört, zökkenőmentesen ment minden!

Kérdezd meg a vizsgáztatóhelyen, ők biztos tudnak mondani valami okosságot! :)

Link to comment
Megosztás:

Ez nem igaz, nem kell!!

Ha pont ugyanolyan a motor, akkor nem!

Mi is cseréltünk a Wartburgban motort, és mi szereltük át! Ezt el is mondtuk az átírtatásakor! Te kell elvidd eredetiségvizsgára, majd irány az okmányiroda! Mi kb 1 évet jártunk vele, próbálgattuk a motort, és bevált. Műszaki előtt 1 héttel lejártuk ezt a kört, zökkenőmentesen ment minden!

Kérdezd meg a vizsgáztatóhelyen, ők biztos tudnak mondani valami okosságot! :D

Én júniusban cseréltem a motort.Decemberben elvittem vizsgára.Egy ötösért nem látott olyan élesen az ember :) .Azóta használom,nincs vele gond.Másik kocsit néztem ki,ezért akarom cserélni.Ajánlottak egy ugyanilyet csak benzin-gázost...Hajlok a dologra erősen...

Link to comment
Megosztás:

Én júniusban cseréltem a motort.Decemberben elvittem vizsgára.Egy ötösért nem látott olyan élesen az ember :) .Azóta használom,nincs vele gond.Másik kocsit néztem ki,ezért akarom cserélni.Ajánlottak egy ugyanilyet csak benzin-gázost...Hajlok a dologra erősen...

Nekünk a díjak így alakultak: eredetiségvizsga + forgalmi-csere. Majd persze a vizsgadíj.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! érdekelne hogy az X16SZ® motortipusok a gyártósorokról gördültek le e 74kW teljesitménnyel? vagy ezek a tipusú motorok csak 55KW-ig készültek mind nagyobb teljesitményük amit az "R" betű takar.

üdv! :D

Az nem 74 kW hanem 75 LE. :) Nem mindegy!

Az R megemelt teljesítményt jelent a 72 LE-höz, az X16SZ-hez képest. (Marha nagy emelés, nem? :D )

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! érdekelne hogy az X16SZ® motortipusok a gyártósorokról gördültek le e 74kW teljesitménnyel? vagy ezek a tipusú motorok csak 55KW-ig készültek mind nagyobb teljesitményük amit az "R" betű takar.

üdv! :)

74kW-os biztos nem volt belőlük, az a C16SE lehetett. Az R valami környezetvédelmi dologra utal sztem.

Ui.: meg is jött a korrekt válasz :D

Link to comment
Megosztás:

Az nem 74 kW hanem 75 LE. :) Nem mindegy!

Az R megemelt teljesítményt jelent a 72 LE-höz, az X16SZ-hez képest. (Marha nagy emelés, nem? :D )

Értelek és semmit sem irtam rosszul. Egyet értek azzal a lóerővel is amit irtál!

Adott egy kocsi ahol a forgalmi könyvében a 74kw (101LE) irtak be már elég rég. Amikor átnéztem a kocsin (kasztni) a számokat ott az állt x16szr. Utána olvasva egy német infó oldalon a motornak hát valahogy gyanús lett. Kerestem kerestem és semmi logikusat nem láttam benne. Ekkora teljesitmény nincs ebben a motorban :D

Ezért gondoltam itt jó helyen megkérdem. Szerintem rosszul irták be a forgalmiba.

Link to comment
Megosztás:

Értelek és semmit sem irtam rosszul. Egyet értek azzal a lóerővel is amit irtál!

Adott egy kocsi ahol a forgalmi könyvében a 74kw (101LE) irtak be már elég rég. Amikor átnéztem a kocsin (kasztni) a számokat ott az állt x16szr. Utána olvasva egy német infó oldalon a motornak hát valahogy gyanús lett. Kerestem kerestem és semmi logikusat nem láttam benne. Ekkora teljesitmény nincs ebben a motorban :)

Ezért gondoltam itt jó helyen megkérdem. Szerintem rosszul irták be a forgalmiba.

A forgalmiban a motorszám hogyan kezdődik? Ha is ott X16SZR van, akkor valóban a kW-ot felejtették el átszámolni. Ez csak azért gáz, mert ez alapján adózol.

Link to comment
Megosztás:

A forgalmiban a motorszám hogyan kezdődik? Ha is ott X16SZR van, akkor valóban a kW-ot felejtették el átszámolni. Ez csak azért gáz, mert ez alapján adózol.

A moroszám a forgalmiban: X16SZ0... Akkor ezek szerint valaki csunyán félreirta.

köszönöm válaszaitokat! :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.