Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Opel Astra G (CL2) Z14XEP-be próbált már valaki E85-öt?

Át kell alakítani valamit, vagy átalakítás nélkül is jó lesz? Mik a tapasztalatok az említett motorral.

Káros, vagy mennyire káros az E85 a motornak? (Shellnél 4.4%-a bioetanol a benzinnek)

Szia imy,

nekem van kis tapasztalatom a dologról. (résuzleteket írtam már a fogyasztás topikba is)

azt szoktam csinálni, hogy 1 teletank benzin után megvárom, hogy egy harmad elfoggyon a benyából és kipótolom e85-tel. Semmi gond vele. hidegben pöccre indul, motor simán megy.

Lehet vele 1-2 forintot spórolni is, mert nem vettem észre többletfogyasztás jeleit.

Egyébként a Shell is a Mol-tól veszi a benzint, ott is ki van írva a 4,4% a blokkon.

Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban.

Mennyi lehet az ára?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban.

Mennyi lehet az ára?

34e+áfa az E85power átalakító, 12-15e körül alakul a beszerelése abba az autóba.

Minden benzin tartalmaz 4,4% etanolt, ez előírás. Nemsokára már 10% körül lesz ez az arány.

Link to comment
Megosztás:

valaki homályosítson fel kérem, hogy hastra 1.6xer esetén mit lehet tenni ha valaki ezen zöld üzemanyaggal szeretne vánszorogni a talicskájával? Azért kérdezem ilyen hülyén mert a legjobb tudomásom szerint a benyaszűrő egybe van az ac pumpával szóval 1-2 tankolás után elég fájdalmas lenne a szűrőcsere anyagilag.

Mit mondatok mi a teendő? Adjam el és vegyek egy "normális" autót amibe nincsen ilyen buta megoldás? :lol:

Link to comment
Megosztás:

valaki homályosítson fel kérem, hogy hastra 1.6xer esetén mit lehet tenni ha valaki ezen zöld üzemanyaggal szeretne vánszorogni a talicskájával? Azért kérdezem ilyen hülyén mert a legjobb tudomásom szerint a benyaszűrő egybe van az ac pumpával szóval 1-2 tankolás után elég fájdalmas lenne a szűrőcsere anyagilag.

Mit mondatok mi a teendő? Adjam el és vegyek egy "normális" autót amibe nincsen ilyen buta megoldás? :lol:

A Unix-nál 2738 Ft-ért kapható szűrő biztos nincs egyben a pumpával, szóval valamit rosszul hallottál, vagy mondtak neked.

50-50%-ban nyugodtan használhatod szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom voltatok e mostanába tankolni 85-öt. Én ma voltam és leesett az állam. A Csepeli Avian 10-ft-ot emeltek az árán. 229ft volt literje. Máshol is drágult vagy csak ezek húznak le többet rólunk?

Keress rá a megfelelő honlapon és meglátod h van ahol 240 HUF/liter az ára...

Link to comment
Megosztás:

Az nem semmi :lol:

Budaörsön még mindig 215, most tankoltam.

Érden azt mondják, most 210 és 215 a két kúton.

Érdekes élmény volt a benzin után ismét az E85, visszaköltözött a kisördög az omegába :P

Viszont tegnap új rekord dőlt... 7,9L/100km átlagfogyasztással mentem majd 100km-t a benzinnel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Keress rá a megfelelő honlapon és meglátod h van ahol 240 HUF/liter az ára...

Na így mégrosszabb a helyzet. Mert nem 10ft-ot emeltek hanem 15-öt. És van ahol még 214 a honlap szerint.

Ha mindenhol emeltek az nem üt szíven annyira mintha a tőllem 300m-re lévőn emelnek ennyit. Ez dúrva nagyon.

Link to comment
Megosztás:

Nah pénteken a wesszel beraktuk (főleg Ő) a kütyüt! Szombaton csepel környékén jártam, gondoltam megkeresem az etanolos kutat. Először shell csak kérdezni hol,merre? Aztán Mol a szabadkikötő végén. A csávó:

-Ááá ittbiztos nincs.kv cigi a kézben!

-Oké köszi hello!

Majd rohan utánam, dörömböl az ablakon:

-Tök hülye vagyok hát az az EVO NEO99! Az az etanolos!

-Háát szerintem nem.

-De tuti! Sokan keresik csak nem jutott eszembe.

-Mennyi az nálatok?

-Háromszázharmincvalamennyi!

-Oh, hát aaaz egy kicsit drága. De azért köszi.

-Szívesen, helló

-Helló... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia imy,

nekem van kis tapasztalatom a dologról. (résuzleteket írtam már a fogyasztás topikba is)

azt szoktam csinálni, hogy 1 teletank benzin után megvárom, hogy egy harmad elfoggyon a benyából és kipótolom e85-tel. Semmi gond vele. hidegben pöccre indul, motor simán megy.

Lehet vele 1-2 forintot spórolni is, mert nem vettem észre többletfogyasztás jeleit.

Egyébként a Shell is a Mol-tól veszi a benzint, ott is ki van írva a 4,4% a blokkon.

Tervezem egyébként én is az átalakítást. Igaz erről nem sokat tudok. Valószínűleg beszereltetném, mert annyira nem bízom magamban.

Mennyi lehet az ára?

Köszönöm.

És 100%-os használatról mit írnak, tényleg nem káros a motornak? Nem kell akkor is benzin, valamit kenni? Mert azt is lehet olvasni, illetve nem öregiti az alaktrészeket, illetve nem kell más olaj bele, illetve a csereperiódus idejét.

Akkor ahogy írod, kb 1000Ft-ot lehet az eddigiekkel megsporolni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm.

És 100%-os használatról mit írnak, tényleg nem káros a motornak? Nem kell akkor is benzin, valamit kenni? Mert azt is lehet olvasni, illetve nem öregiti az alaktrészeket, illetve nem kell más olaj bele, illetve a csereperiódus idejét.

Akkor ahogy írod, kb 1000Ft-ot lehet az eddigiekkel megsporolni.

Mivel az E85-ben minimum 15% benzin van, főleg a kenés miatt, nem kell pluszba tenni bele (de átalakító szükséges hozzá).

Az etanol meg a főleg a májra, agyra veszélyes. Fémre, gumira, műanyagra nem. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel 4.re indult az autó. Érdekes jelenség. A másik érdekesebb jelenség amikor délután másodikra elindult, pöfögött és 4perc múlva úgy gondolta hogy leáll :lol:

Beindítottam megint, utánna már nem állt le. Úgyérzem jót fog tenni neki az a fincsi új lambdaszonda. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel 4.re indult az autó. Érdekes jelenség. A másik érdekesebb jelenség amikor délután másodikra elindult, pöfögött és 4perc múlva úgy gondolta hogy leáll :lol:

Beindítottam megint, utánna már nem állt le. Úgyérzem jót fog tenni neki az a fincsi új lambdaszonda. :lol:

Pech lámpa nem volt?

Link to comment
Megosztás:

Nah pénteken a wesszel beraktuk (főleg Ő) a kütyüt! Szombaton csepel környékén jártam, gondoltam megkeresem az etanolos kutat.

A rákóczi úton van (ami halásztelek felé megy) az avia kút, a shell közelében.

nem kell más olaj bele, illetve a csereperiódus idejét.

nem kell más olaj, és a csereperiódus is marad.

Ma reggel 4.re indult az autó. Érdekes jelenség. A másik érdekesebb jelenség amikor délután másodikra elindult, pöfögött és 4perc múlva úgy gondolta hogy leáll :lol:

Beindítottam megint, utánna már nem állt le. Úgyérzem jót fog tenni neki az a fincsi új lambdaszonda. :lol:

Lambdaszonda nem befolyásol hidegen indításkor.

Inkább még állítani kéne a hidegindítás paraméterein akkor nálad. Nekem is, ahogy Gelko írja, ilyen időben általában elsőre

beröffen az omi, még ha kicsit hosszabban kell is indítózni (ez fontos ugye).

Írd meg, mi a first és a cold értéked most a paraméterlistában :P melegen jól indul?

Link to comment
Megosztás:

Mivel az E85-ben minimum 15% benzin van, főleg a kenés miatt, nem kell pluszba tenni bele (de átalakító szükséges hozzá).

Az etanol meg a főleg a májra, agyra veszélyes. Fémre, gumira, műanyagra nem. :lol: :lol:

És ez hasonló mint a gáz? Mert ha csak benzint tudok tankolni, E85-öt nem, az a szitu is érdekelne.

Illetve mennyivel fog többet (ha többet) enni az autó? Persze százalékosan, mert a talp méretétől függ a fogyasztás. :P

Link to comment
Megosztás:

Rossz hírem van... ez a lambda totál haldoklik, még rosszabb mint annó Johnny-é.

Wessztől szerválhatsz olcsón gyárit, ahogy Johnny is. Utána frankó lesz :lol:

Most a paraméterek között a LAM=165,40 ugye?

Igen a LAM=165,40, ma sikerült a hidegoldalt is kalibrálni viszont az alapjárat továbbra sem jó.

Nagyon nehezen tudtam beindítani a mocit 8-ik 15 msp-es indítózásra sikerült, alapjárat jó azaz emelt 1150 szépen lemegy 950-re 2-3 perc múlva. Elindulok felmegy 1860-ra és ingadozik 2105-1480 között. Szerintem nálam is műszeregység hőfokjeladója lesz a nyerő. :lol: Lambdaszondáért most megyek Kecskemétre visszafelé logolni fogok.

Holnap temetésre megyek remélem nem hagy cserben a technika.

Link to comment
Megosztás:

Én nem akarok senkit megsérteni, meg tudom, hogy nincs mindenkinek sok ideje a fórum előtt ülni és olvasni, de jelen esetben max. 1-2 oldalt kéne csak, és akkor nem ugyanarról szólna minden 3.-4. hozzászólás.

Ha gondolják a szakik, akkor ahogy az astra f technika részen a felhívást, ide is lehet felülre kitenni egy rövid összefoglalót az általános kérdésekből, hogy még keresni se kelljen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

És ez hasonló mint a gáz? Mert ha csak benzint tudok tankolni, E85-öt nem, az a szitu is érdekelne.

Illetve mennyivel fog többet (ha többet) enni az autó? Persze százalékosan, mert a talp méretétől függ a fogyasztás. :lol:

Ez átalakító elektronikától függ.

Én Hunflexxel nem próbáltam a benzines üzemet. De elvileg nem kellene csak pár százaléknál többet enni benzinből, mert a lambda leszabályozza.

A mostani E85Power kittel meg még nem próbáltam, de Opel16V kolléga igen. Ő benzines üzemben fogyicsökkenést tapasztalt.

Link to comment
Megosztás:

Igen a LAM=165,40, ma sikerült a hidegoldalt is kalibrálni viszont az alapjárat továbbra sem jó.

Nagyon nehezen tudtam beindítani a mocit 8-ik 15 msp-es indítózásra sikerült, alapjárat jó azaz emelt 1150 szépen lemegy 950-re 2-3 perc múlva. Elindulok felmegy 1860-ra és ingadozik 2105-1480 között. Szerintem nálam is műszeregység hőfokjeladója lesz a nyerő. :lol: Lambdaszondáért most megyek Kecskemétre visszafelé logolni fogok.

Holnap temetésre megyek remélem nem hagy cserben a technika.

Nekem tegnap is elsőre indult. A beállításokat is sikerült megejtenem, és biztatóak voltak a log eredményei is. Kb 50 °C-ot mutatott a kütyü, amikor a hőfokmutató kilépett a kék zónából. Amikor elértem a nyolcvan fokot akkor az alapdúsítás lement 12 %-ra, egyenletes alapjárat mellett. Sajnos az üzemi hőmérsékletet nem sikerült leellenőrizni, mert lemerült a laptop. De ma már a melegoldali hőmérséklet értékeket fogom ellenőrizni, azután, ha már bemelegedett az autó.

Link to comment
Megosztás:

Nekem tegnap is elsőre indult. A beállításokat is sikerült megejtenem, és biztatóak voltak a log eredményei is. Kb 50 °C-ot mutatott a kütyü, amikor a hőfokmutató kilépett a kék zónából. Amikor elértem a nyolcvan fokot akkor az alapdúsítás lement 12 %-ra, egyenletes alapjárat mellett. Sajnos az üzemi hőmérsékletet nem sikerült leellenőrizni, mert lemerült a laptop. De ma már a melegoldali hőmérséklet értékeket fogom ellenőrizni, azután, ha már bemelegedett az autó.

Én azt szeretem, amikor azt írják, hogy pöccre indul etanollal a kocsi.. Hát azért ez lehetetlen, hacsak nem fűtött garázsban áll az illető, amikor kint 0 fok körül van a hőmérséklet. Helyesebb lenne azt írni, hogy elsőre, vagyis nekem pl 10mp-es indítózásra indul, és utána stabilan jár :lol: Nem fullad vissza, stb. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én azt szeretem, amikor azt írják, hogy pöccre indul etanollal a kocsi.. Hát azért ez lehetetlen, hacsak nem fűtött garázsban áll az illető, amikor kint 0 fok körül van a hőmérséklet. Helyesebb lenne azt írni, hogy elsőre, vagyis nekem pl 10mp-es indítózásra indul, és utána stabilan jár :lol: Nem fullad vissza, stb. :lol:

Én is ezért írtam hogy elsőre indult. Pöccre csak az üzemi hőmérséklet közelében indul.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.