Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Köszönöm! Mivel itt a noti reggel csinálok egy teljes hidegindítást és amíg beérek a városon kb 25km logot is. Amúgy hidegen még mindíg kissé nehézkes az inulás, először röfög aztán egyre kevesebbet aztán csak forgatja ez kb 10-12 mp. ha utána egyből próbálom akkor semmi akár 10-15 mp is. Ha viszont picit várok akkor megint nyom az ac és megint röfög. Ilyenkor neha elkapja néha nem. Kicsit küzdős. Szóval szerinted érdemes a szondámat szkópozni vagy valami komolyabb diagot az egész autóra?

Gabi csináltam még egy logot az új paraméterekkel http://data.hu/get/2117969/X20XEV0121_2.log.html csak azt nem értem hogy motorféknél miért nincs fordulat érték? Ez normális? És ezek szerint az eco nálam nem használható? :rolleyes:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Én tudtam..én tudtam!

Udi a legjobb tesztalany! :rolleyes: Ha nála müxik,akkor minden ok! :D

Amúgy nálam is jól indul mostmár hidegen,-4°C-ban első tekerésre már ígért,de nem kínoztam,másodikra pöccre!

Elküldve
Köszönöm! Mivel itt a noti reggel csinálok egy teljes hidegindítást és amíg beérek a városon kb 25km logot is. Amúgy hidegen még mindíg kissé nehézkes az inulás, először röfög aztán egyre kevesebbet aztán csak forgatja ez kb 10-12 mp. ha utána egyből próbálom akkor semmi akár 10-15 mp is. Ha viszont picit várok akkor megint nyom az ac és megint röfög. Ilyenkor neha elkapja néha nem. Kicsit küzdős. Szóval szerinted érdemes a szondámat szkópozni vagy valami komolyabb diagot az egész autóra?

Szerintem csak el kell találni a hidegindító paramétereket :P

A héten veled is össze kellene majd futni SW frissítésre :lol:

- Termosztátot kicserélem bár ahhoz vezérlést is le kell venni C14NZ(SE)-nél. :rolleyes:

- Hűtő az tényleg nagy... a klímát nem tudtam a kicsi vízhűtővel összehozni a klímacsövek nem fértek el a lábától és a hűtőventi is brutális, mivel csak 1 db van ennek elegendőnek kell lennie klímához is. Ha lesz időm megcsinálom több fokozatúra. Esetleg télen ha kitakarom a vízhűtő egyrészét akkor nem fogja túlhűteni majd kipróbálom.

- 4-2-1 leömlő van és a lambda messzebb van, ha közelebb rakom akkor max 1 hengert tudna figyelni. Esetleg fűtött lambda lehetne, de akkor a fűtés vezérlését is meg kellene oldani, gondolom nem folyamatosan kapja.

Termosznál figyelj, hogy több értékű is van belőle. Meg nem érdemes az olcsó vackot beletenni.

Hűtőnél megoldás lehet a kitakarás, még termoszcsere előtt is megtesztelhetnéd így, hátha nem kell

akkor a termosz sem még :D

Leömlő fogja nálad inkább a nagyobb gondot okozni, a lambda láthatóan nem tud kellően megmelegedni,

ill. azt megtartani. Majd utánanézek, mert ha jól rémlik, valamelyik testvértípusban van olyan fűtött szonda,

ami állandó gyújtás tápon van gyárilag, tehát nem kell vezérelni... talán az megoldja ezt a gondot.

De próbáld meg a beállítással, hátha össze lehet hozni valami működőképességet vele.

Gabi csináltam még egy logot az új paraméterekkel http://data.hu/get/2117969/X20XEV0121_2.log.html csak azt nem értem hogy motorféknél miért nincs fordulat érték? Ez normális? És ezek szerint az eco nálam nem használható? :D

Motorféknél teljesen reális a fordszámérték elmaradása, ugyanis ilyenkor nincs injektornyitás, amiből az átalakító

a fordszámjelet veszi. eco módot titán lambdánál sajna nem lehet használni, viszont ha jól lesz beállítva, akkor nem lesz

sok a fogyasztás, nem sokkal több, mintha az eco mód menne.

Elküldve
Szerintem csak el kell találni a hidegindító paramétereket :rolleyes:

A héten veled is össze kellene majd futni SW frissítésre :P

Motorféknél teljesen reális a fordszámérték elmaradása, ugyanis ilyenkor nincs injektornyitás, amiből az átalakító

a fordszámjelet veszi. eco módot titán lambdánál sajna nem lehet használni, viszont ha jól lesz beállítva, akkor nem lesz

sok a fogyasztás, nem sokkal több, mintha az eco mód menne.

Jó reggelt! Gabi itt a hideg log amíg beértem melózni. http://data.hu/get/2119205/X20XEV0125.log.html Ma harmadikra indult és nem is olyan nehezen pedig -9 fok volt. :D Ha már tudod mikor fussunk össze csörizz meg és rugalmaskodok. Köszi az eddigi értékeléseket is! Mindenkinek szép napot!

Elküldve

Opel16V!

Mindig gyári termosztátot szoktam venni ezek bírják legtovább...ha mégis cserélni kell akkor lehet, hogy kitalálok valami csőbe szerelhető megoldást, ne kelljen mindig a vezérlést lebontani. :rolleyes:

Ma reggeli -8 fokos indítás nekem is harmadikra sikerült, nagyon meglepődtem mert az alapjárat jó, 4-5 helyen voltam ma és eddig minden ok.

Előre is köszi, hogy segítesz a fűtött lambdaszondával kapcsolatban. Talán BMW-ben vagy VW Polo-ban volt ilyen régen, gondolom ezekben nagyobb a fűtőszál ellenállása mivel folyamatosan üzemel.

Elküldve

Közben keresgéltem a neten VW kapcsolási rajzokat és találtam megfelelőt. A VW Polo-nál gyújtáskapcsolt +12V-ról megy a lambdaszonda fűtése 1 A biztin keresztül. :rolleyes:

Régi BMW-ben is ilyen van, de J0hnny félne az Fx-től ha BMW alkatrész lenne benne :D ....ezért inkább VW Polo G40 lambdaszondával fogok próbálkozni.

Elküldve
Jó reggelt! Gabi itt a hideg log amíg beértem melózni. http://data.hu/get/2119205/X20XEV0125.log.html Ma harmadikra indult és nem is olyan nehezen pedig -9 fok volt. :rolleyes: Ha már tudod mikor fussunk össze csörizz meg és rugalmaskodok. Köszi az eddigi értékeléseket is! Mindenkinek szép napot!

Szerintem ez teljesen jó :P

First-nél utsó paramétert még növelheted egészen 10-ig is, próbáld mikor indul könnyebben reggel.

Nekem ma elsőre indult az omega -6-ban, meg is lepődtem :D

Ma reggeli -8 fokos indítás nekem is harmadikra sikerült, nagyon meglepődtem mert az alapjárat jó, 4-5 helyen voltam ma és eddig minden ok.

Előre is köszi, hogy segítesz a fűtött lambdaszondával kapcsolatban. Talán BMW-ben vagy VW Polo-ban volt ilyen régen, gondolom ezekben nagyobb a fűtőszál ellenállása mivel folyamatosan üzemel.

Neked is ajánlom a fenti próbálgatást, first=1,08,05 beállítással pl :lol: növelheted a végét.

Megnéztem, az X25XE (2.5 V6) motoroknál volt tápon a szondafűtés opelnél :D Az tuti jó lenne neked, cirkónium 0-1V-os.

Elküldve
Opel16V!

Mindig gyári termosztátot szoktam venni ezek bírják legtovább...ha mégis cserélni kell akkor lehet, hogy kitalálok valami csőbe szerelhető megoldást, ne kelljen mindig a vezérlést lebontani. :P

Ma reggeli -8 fokos indítás nekem is harmadikra sikerült, nagyon meglepődtem mert az alapjárat jó, 4-5 helyen voltam ma és eddig minden ok.

Előre is köszi, hogy segítesz a fűtött lambdaszondával kapcsolatban. Talán BMW-ben vagy VW Polo-ban volt ilyen régen, gondolom ezekben nagyobb a fűtőszál ellenállása mivel folyamatosan üzemel.

Szerintem kezd az ECU észheztérni! :lol:

Régi BMW-ben is ilyen van, de J0hnny félne az Fx-től ha BMW alkatrész lenne benne :D ....ezért inkább VW Polo G40 lambdaszondával fogok próbálkozni.

Ennyi elnézhető! :rolleyes:

Elküldve

Az ecu-t is simán zavarhatja az, hogy ilyen sztohasztikus jelet kap a lambdától.

Diaggal majd még azt is meg lehetne csekkolni, hol járnak az O2 integrátor paraméterei.

Elküldve
Győrben már 232 az etanol. :rolleyes: Eddíg 222-volt nem tudom miért ment fel ennyire. Ez már téli lehet, és ennyire beleszól a benzinár?

itt a környéken is 10el emeltek mindenhol

Elküldve
na erre nem mondok semmit........... :rolleyes:

mondd :P nem jött be ? dehogynem :D a gázszett 200.000 Ft...annak is örültem h E85 kütyüre volt pénzem :lol:

de majd ha másik autót kell venni...

Elküldve
Na akkor addíg találják ki, amig nem veszek átalakítót. :D

Itt azt írják,hogy

A termék ára úgy kerül kialakításra, hogy a fogyasztó számára a benzin árával versenyképes legyen.

Ők csak tartják a szintet,nehogy nagyon megérje. :rolleyes:

Elküldve
mondd :P nem jött be ? dehogynem :rolleyes: a gázszett 200.000 Ft...annak is örültem h E85 kütyüre volt pénzem :lol:

de majd ha másik autót kell venni...

kicsit több mire a forgalmiban is benne van.... :D

akárhogyan is számolok a gáz sokkal jobban megéri....nem az etanol ellen beszélek.

mindegyiknek van elönye és hátránya is.

Elküldve
Itt azt írják,hogy

Ők csak tartják a szintet,nehogy nagyon megérje. :rolleyes:

Persze jól hangzik a 232 a 300 feletti benzinárhoz képest, de a 222-még jobban hangzott. Végülis most olyan 270-280 körül tankolok átlagolva, eddíg meg 250-260 körül volt.

Elküldve
kicsit több mire a forgalmiban is benne van.... :rolleyes:

akárhogyan is számolok a gáz sokkal jobban megéri....nem az etanol ellen beszélek.

mindegyiknek van elönye és hátránya is.

Azt ne felejtsd el, hogy gázos kocsival nem mehetsz le mélygarázsba... És ez nem a legjobb dolog szerintem.

Elküldve
Azt ne felejtsd el, hogy gázos kocsival nem mehetsz le mélygarázsba... És ez nem a legjobb dolog szerintem.

Attól függ hol élsz. Én még egyetlen mélygarázzsal nem találkoztam. A tisztán etanolosok viszont ingyen parkolhatnak Győrben. Csak gondolom akkor hivatalos papír is kell róla.

Elküldve

Sajnos itt Börsön is emelni fognak egy tizest.

Pont Égő Ákossal futottam össze tegnap a kúton, aztán beszéltünk a kutas ismerőssel.

Állítólag a hungrana emelte 10ft-tal a nagyker árat, ehhez igazodnak mostanság a kutak is.

Tehát az E85 átlag ára 230 körül fog alakulni, a benziné majdnem 320. Még így is azért

eléggé megéri :rolleyes: Reméljük azért idén már nem fog drágulni az E85 többször.




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.