Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok!

Hát végre alkesz lettem én is, Wessz Cartársnak köszönöm a munkát, Gabinak pedig a szellemi hozzáállást a kütyühöz! :lol: Eddig nagyon tetszik a masina, bár nem sok infót tudok még mivel nincs mivel loggolni, de nem rosssz :) A mosoly az arcomon megéri szerintem, sajna ma hajnalban már emelték a szesz árát Érden, jelen esetben mindenütt 215 a literár. Szóval az első fogyi adat a kütyű óta 17,3 Liter/230km=7,52 ha jól számoltam, ebben volt kb 20% benya még számításaim szerint. Annyi változtatás lett a beépítéskor, hogy az eco mod 42% és a sport mód 82%-ra lett belőve, ma minden esetre nézek egy gyertyás dolgot mivel nincs más lehetőség egyenlőre sajna. Remélem nem sok az amenyire eltoltuk az értékeket az alaphoz képest, ha igen akkor igyekszem vissza állni vele.

Üdv

Ha laptopos segítség kell, akkor szívesen segítek. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma ismét meglepett a kocsi. Reggel 5 fokban 8mp után elindult, semmi gond, megálltam a suli előtt, kb állt 6 órát a napon, és amikor beültem, volt 9 fok körül és alig akart elindulni. Elsőre semmi, másodikra se nagyon, 3ikra indult el.. Ez mitől lehet Gábor????

Link to comment
Megosztás:

Ma ismét meglepett a kocsi. Reggel 5 fokban 8mp után elindult, semmi gond, megálltam a suli előtt, kb állt 6 órát a napon, és amikor beültem, volt 9 fok körül és alig akart elindulni. Elsőre semmi, másodikra se nagyon, 3ikra indult el.. Ez mitől lehet Gábor????

Két eset lehetséges:

1. túl sok a hidegindítási COLD érték

2. már kicsúszott a hidegindítási hőmérséklet értékből, és kevés az alap dúsítás.

Hogy megtudjuk, melyik miatt volt ez a nehezebb indítás, jó lenne ha hasonló körülmények

esetén indítás előtt ránéznél, mennyi hőmérsékletet lát a motoron (CGETICT) és külsőleg (CGETTEMP).

Ez hasznos adat lesz nekem is most, a későbbi minél jobb beállításokhoz :)

CGETTEMP-et többször kérd le, elsőre hazudni szokott :lol:

Link to comment
Megosztás:

A finomhangolás végett azért majd jó lenne látni egy logot, úgyhogy ha hozzájutsz 10 percre egy kölcsön notihoz,

akkor kerülj vele egy kört, logolj, és küldd el nekem :) Nem lenne rossz ellenőrizni hideg motornál a hőmérsékletet sem ;)

Szia Gabi!

Ma, mivel jelen esetben nincs más, meglestem a gyertyákat, hát nem kicsit fehéredtek ki, a barnához szinte semmi közük sincs :lol: Ha jól sejtem ez szegény keverékre utal, mint írtam a fogyim 10liter benzinnel 7,5 lett, mennyire szólhat bele az Eco 42% ebbe a kérdésbe, vagy lehet-e egyáltalán némi köze hozzá?

Üdv:Balázs

Link to comment
Megosztás:

Ma, mivel jelen esetben nincs más, meglestem a gyertyákat, hát nem kicsit fehéredtek ki, a barnához szinte semmi közük sincs :lol: Ha jól sejtem ez szegény keverékre utal, mint írtam a fogyim 10liter benzinnel 7,5 lett, mennyire szólhat bele az Eco 42% ebbe a kérdésbe, vagy lehet-e egyáltalán némi köze hozzá?

Kéne az a log, hogy egyáltalán a lambda jól van-e állítva, illetve az eco módot visszaállíthatod az eredeti 30%-ra.

Ha nem tudod megoldani a logot, beugorhatsz hozzám is, ránézünk itt Budaörsön.

Amúgy etanollal jó esetben is világosabb a gyertya, mert itt csak minimális korom képződik. Szóval amolyan egész

világos drappos-barnás színűnek kell legyen jó esetben.

Link to comment
Megosztás:

Kéne az a log, hogy egyáltalán a lambda jól van-e állítva, illetve az eco módot visszaállíthatod az eredeti 30%-ra.

Ha nem tudod megoldani a logot, beugorhatsz hozzám is, ránézünk itt Budaörsön.

Amúgy etanollal jó esetben is világosabb a gyertya, mert itt csak minimális korom képződik. Szóval amolyan egész

világos drappos-barnás színűnek kell legyen jó esetben.

Pénteken fél 3 és 3 között ott tudok lenni vele ha Neked is jó.

Link to comment
Megosztás:

Két eset lehetséges:

1. túl sok a hidegindítási COLD érték

2. már kicsúszott a hidegindítási hőmérséklet értékből, és kevés az alap dúsítás.

Hogy megtudjuk, melyik miatt volt ez a nehezebb indítás, jó lenne ha hasonló körülmények

esetén indítás előtt ránéznél, mennyi hőmérsékletet lát a motoron (CGETICT) és külsőleg (CGETTEMP).

Ez hasznos adat lesz nekem is most, a későbbi minél jobb beállításokhoz ;)

CGETTEMP-et többször kérd le, elsőre hazudni szokott :lol:

OKs, akkor ha lesz ilyen, mindenképpen nézem. De lehet hogy holnap is lesz már rá módom. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia Ádám!

Köszi a felajánlást, az a gáz, hogy én mostanában hét végén nem nagyon vagyok, de muszáj lesz összehozni, mert nem akarok ártani a vasnak! Holnap délelőtt hívlak és egyeztetünk.

Üdv

Csütörtökön este már otthon leszek ha minden igaz, és akkor tudunk egyet logolni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem reggel 3 fokban kb 3-4 sec tekerésre beindult, délután meg 6,5 °C-ban pöcre indult, mintha benzines lenne.

Kb 2 héttel ezelőtt én is meglestem a gyertyákat és szép tiszták voltak. Világosbarnák, néhol fehéres beütéssel.

Most meg vagyok vele elégedve, csak a fogyit nem tudom megnézni, mert eddig nem volt annyi pénzem h telelökjem a tankot... :lol:

Na de új hónap, új fizu! :)

Link to comment
Megosztás:

CSETTPSPOINT=30,90

Az első az eco, ez 1-49% között állítható. De ha érzetre "bután" viselkedik az autó eco-ból kigyorsítva, akkor nem érdemes

emelni az alap 30%-os beállítást. Illetve ha feljebb van állítva, kicsit jobban eltolhatja az eco mód az O2 integrátor paramétereket,

és lehet belőle sárga lámpa is szegény keverékre. Ilyen esetben vissza kell állítani 30%-ra.

A második a sport mód, ez 50-99% között állítható.

Köszi. Megpróbálok egy kicsit emelni rajta mert valahogy nem tetszik. Ma is jöttem hazafelé, kellemes 110el, ránézek a pillanatnyi fogyira, 10,5-11között ugrált. Próbából visszavettem 100ra a sebességet, tartottam fél kilométeren keresztül, akkor meg már csak 8,4-8,5öt írt. Lehet hogy pont nem ezek a fogyasztási értékek, amit a BC ír, bár eddig 1-2decivel tévedett csak, de arányaiban nagy különbségek vannak a 110 és a 100al közlekedés között, ugyanúgy mint a 60al 4.ben vagy 5.ben közelekésnél.

Más okozhatja ezt a jelenséget amúgy?

Holnap úgy is dobok két logot az új lambdámmal, még azt nem is láttad. Remélem abból majd kiderül valami. Mert mostanában már nincs -2foknál hidegebb és még mindig erősen tendál a 11literhez a fogyasztásom.

Hétvégén meg az Irmsher chipet is szeretném visszahelyezni a személygépjárművembe, hátha az csökkent valamit a fogyasztáson. Benzinnel a 8litert is még azzal mértem, mondjuk akkor még ráadásul nyár is volt, szóval nem tudom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mert mostanában már nincs -2foknál hidegebb és még mindig erősen tendál a 11literhez a fogyasztásom.

11 alatti átlagfogyi azért nem olyan rossz még ebben az időben :)

nyáron majd biztos mérsz ennél kevesebbet, mert akkor kevesebb az oxigén is a beszívott levegőben :lol:

neked még lógok egy SW frissítéssel (v1.03) is, majd jövő héten szólok ha megyek Egom felé ;)

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Megpróbálok egy kicsit emelni rajta mert valahogy nem tetszik. Ma is jöttem hazafelé, kellemes 110el, ránézek a pillanatnyi fogyira, 10,5-11között ugrált. Próbából visszavettem 100ra a sebességet, tartottam fél kilométeren keresztül, akkor meg már csak 8,4-8,5öt írt. Lehet hogy pont nem ezek a fogyasztási értékek, amit a BC ír, bár eddig 1-2decivel tévedett csak, de arányaiban nagy különbségek vannak a 110 és a 100al közlekedés között, ugyanúgy mint a 60al 4.ben vagy 5.ben közelekésnél.

Ezt a különbséget már én is észrevettem a kocsimon, még anno benzines korában. Igaz nekem nincs BC, de egy egy hosszabb útnál mindig kiugrott a dolog.

Ha a 90-95-öt nem léptem át, akkor simán 6 literen maradt a fogyasztás benzinből. De ha 100-110 körül jártam akkor már a 7 litert súrolta.

Ez a különbség etanolnál még nagyobb számban jön elő. A hunflexes korban sikerült 8,4 literes fogyasztást produkálnom 100-110-es tempónál hosszú úton.

Még az új kittel nem tudok átlagot mondani, mint már említettem.

De érdekes lesz az új fogyasztás, mert lesz benne minden. Rövid autópályás padlógázas menet városi gurulások és városon kívüli is. Gondolom lesz is vagy 9-10 liter... :lol:

De nem annyira tud érdekelni jelen állapotban, mert alacsonyabb fordulaton jobban húz, "simán" indul reggelente, nem kapkod, nem torpan. Szóval sirály a dolog! :)

Link to comment
Megosztás:

van vkinek tapasztalata az állítható üzemanyag nyomásszabályzókkal?

olvasok róluk jót-rosszatt és nem tok dönteni.

sokan írják,hogy nem állandó a beállított nyomás pl.

kipróbáltam a vasat 6 bar-os nyomással benyával és nem is ment meg evett is rendesen.szal ezért lenne jó 1 ilyet beszereznem.

Link to comment
Megosztás:

11 alatti átlagfogyi azért nem olyan rossz még ebben az időben ;)

nyáron majd biztos mérsz ennél kevesebbet, mert akkor kevesebb az oxigén is a beszívott levegőben :lol:

neked még lógok egy SW frissítéssel (v1.03) is, majd jövő héten szólok ha megyek Egom felé ;)

Hm ezek szerint akkor még nem piszkálom az ECO módot. Majd ha kijön az jobb idő és nem változik számottevően a fogyim. :)

Jövő héten délelőttös vagyok, szóval elvileg minden délután ráérek. Meg hétvégén is. :P

Amúgy még mindig csak másodikra indul el a kocsim. Első tekerésnél röfög 3-4et, utána már csak teker, aztán várok 3mp-t indítok és pöcc-röff.

Link to comment
Megosztás:

Hm ezek szerint akkor még nem piszkálom az ECO módot. Majd ha kijön az jobb idő és nem változik számottevően a fogyim. :lol:

Jövő héten délelőttös vagyok, szóval elvileg minden délután ráérek. Meg hétvégén is. :)

Amúgy még mindig csak másodikra indul el a kocsim. Első tekerésnél röfög 3-4et, utána már csak teker, aztán várok 3mp-t indítok és pöcc-röff.

Nálam is ez a helyzet, ma +1,5 fokban.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is ez a helyzet, ma +1,5 fokban.

Én ma teljesen elcsodálkoztam. Nálunk is másfél fok van, de két másodperces tekerés után elkapta. Igaz hogy le akart állni, de egy gázadásra felszaladt a fordulatszám 1500-ra és széen beállt 1200-re. Nem szokott ilyen lenni. Sokkal több tekerésre van szükség ilyen hidegben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 2006-os G astra 1.4 twinport és elhatároztam, hogy beszereltetem az átalakítót. :lol: (A bioetun megoldást néztem ki, ez ugye kapcsolható, magyar, meg hasonló előnyökkel bír. BioEtun v3, http://www.e85tuning.hu/)

Most még van kb. 3/4 tank (95 + 20% e85) keverék benne. Ez mire elfogy 1, max 2 héten belül akkor szeretném megejteni az átalakíttatást.

Kérdésem lenne, hogy van valakinek tapasztalata twinport motorral szerelt autó átalakításában vagy beállításában? Nem szeretném olyan helyre vinni a gépet, ahol ott gyakorolnának, esetleg bénáznak rajta...

Köszönöm előre is,

Üdv. J.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 2006-os G astra 1.4 twinport és elhatároztam, hogy beszereltetem az átalakítót. :) (A bioetun megoldást néztem ki, ez ugye kapcsolható, magyar, meg hasonló előnyökkel bír. BioEtun v3, http://www.e85tuning.hu/)

Most még van kb. 3/4 tank (95 + 20% e85) keverék benne. Ez mire elfogy 1, max 2 héten belül akkor szeretném megejteni az átalakíttatást.

Kérdésem lenne, hogy van valakinek tapasztalata twinport motorral szerelt autó átalakításában vagy beállításában? Nem szeretném olyan helyre vinni a gépet, ahol ott gyakorolnának, esetleg bénáznak rajta...

Köszönöm előre is,

Üdv. J.

Nem szeretném senki üzletét rontani, de szerintem sokkal jobban járnál az Opel16V alias Gábor által készített készülékkel. ;)

Árban ugyanaz, de nem kell kapcsolgatni, mert teljesen automatikusan történik a keverékhez illesztés. :lol:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.