opel16v Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 ez a gyűrűcsere csak sárral kenegetés, ha nincs szerencséd, nemsokára el is törik valamelyik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Jogos... Ennek az autónak valamikor előző életében vezérmüszíj szakadása volt és az egyik dugó is cserés volt, ez a szétszedéskor derült ki... :S Mivel oldottad meg a hidrotőkéket? Hígabb olaj pl? Kottyanik persze, >270 ezer kilométerrel (ami az órába van), nem is csodálkozom rajta... :D Én olajnyomás hiba miatt vittem szerelőhöz, aztán generál lett belőle... Próbáltam cserés motort keresni, de valahogy nem sok C16SE-s blokkot találtam... :S Hidrotőkét úgy kell megoldani,hogy szétszeded,kitisztítod,visszarakod. Utána akármilyen olajjal csendben lesz,ha jól csináltad. X16SZ,X16SZR blokk tök ugyanaz. Lehet találni 80-100ekm-t futottakat G-astából. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Hidrotőkét úgy kell megoldani,hogy szétszeded,kitisztítod,visszarakod. Utána akármilyen olajjal csendben lesz,ha jól csináltad. X16SZ,X16SZR blokk tök ugyanaz. Lehet találni 80-100ekm-t futottakat G-astából. Az X16SZ ugyanolyan, mint a C16SE, de az X16SZR-nek másmilyenek a dugói, kisebb lesz a kompresszió vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Az X16SZ ugyanolyan, mint a C16SE, de az X16SZR-nek másmilyenek a dugói, kisebb lesz a kompresszió vele. Az SZR-nek miért más a dugója? Az olyan mint ami az nz-ben van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember22, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2012 Az SZR-nek miért más a dugója? Az olyan mint ami az nz-ben van? Pontosan, mint a C16NZ-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember22, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2012 Akkor itt az eladó rosszul tudja mit árul? Mert az SZ-nek is pont ilyen. http://auto-motor.va...1601309111.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember22, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2012 Most mondjam azt hogy az nz dugó is így néz ki? Formailag nem tudom mi lehet a különbség az nz-se dugók közt, ellenben egy, még régebben a szakálmetál oldaláról letöltött adatlap szerint, az se dugók magasabbak. Szóval lehet hogy csak a fejmagasságban van difi, azt meg szemre senki nem fogja tudni megmondani, pláne képről. Ellenben pl nem értem miért lenne más dugó az szr-ben. Mondjuk megnézve az opel-infos.de oldalt, az sz-re 10-es sűrítési viszonyt ír, míg az szr-re csak 9.6-osat. Akkor lehet mégiscsak nz dugói vannak. :) Gyűrűzéshez: a gyűrűzéssel sincs baj, ha ésszel csinálják. Értem ez alatt hogy nem mindegy, milyen állapotú motort gyűrűznek meg. A gyári nz motoromat user error miatt 170.ezernél kellett gyűrűzni, nem főtt agyon, de hfej tömítést kellett cserélni, meg akkor már gyűrűket is, mert opeléknál a gyűrűk ezt nem tolerálják, és az egyébként hibátlan motor elkezdi enni az olajat. Na szóval, a hengerfalon még a gyári hónolás látszott, sehol nem volt lekopva, a dugók is recések voltak, valamint a gyűrűhornyok sem voltak kiverődve. Azután még beleugrott 100.000, mindenféle hiba nélkül. Köszöni jól van. De nyilván egy szétkopott, szétverődött gyűrűhornyos dugattyúkat tartalmazó motoron a gyűrűzés tényleg már csak a sárral kenegetés esete. Ja, és mostmár ne offoljunk többet. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember23, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2012 Ha tényleg csak a dugók magasságában van eltérés,akkor azon lehet segíteni a HF köszörülésével. Nz-ből csak c14nz dugókat láttam,azoknak a tetejük teljesen más. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember23, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2012 Na ez a bajom, hogy eddig csak az nz-t láttam, az se-t még nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 A 8,46-os fogyasztás jónak számít 110-es tempónál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember29, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2012 Úgy gondolom nem rossz, ha E85-ből van :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 Úgy gondolom nem rossz, ha E85-ből van :) Természetesen abból. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember30, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2012 A 8,46-os fogyasztás jónak számít 110-es tempónál? Nekem is 8 körül alakul hosszútávon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október1, 2012 Megoszt Elküldve Október1, 2012 Ha csak 90 körül megyek, akkor megmarad 8 lityi alatt. Na de autópályán azért csak nem mertem 90-nel menni... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október25, 2012 Megoszt Elküldve Október25, 2012 A NGM megküldte a közérdekű adatkérésre a választ... http://e85power.hu/hu/hirek/1-friss-hirek/595-e85-bioetanol-unortodox-rombolas Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október29, 2012 Megoszt Elküldve Október29, 2012 A NGM megküldte a közérdekű adatkérésre a választ... http://e85power.hu/h...rtodox-rombolas :( :( Magyarisztán...vagy Abszurdisztán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
peti94 Elküldve November8, 2012 Megoszt Elküldve November8, 2012 hali. arra lennék kíváncsi hogy megérné átállni e85re?1.4nz motoros f astram van. Fogyasztása az csökkenne? mi szükséges az átalakításra? vagy nem is kell alakítani semmit? Bocsánat ha hülye kérdéseket teszek fel de erről a témáról még nincs tapasztalatom és érdekelne hogy lenne gazdaságosabb. Köszönöm :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November8, 2012 Megoszt Elküldve November8, 2012 Úgy lesz gazdaságosabb, ha otthagyod a garázsban ;) És ez tényleg nem vicc :) Máshogy sajnos esélytelen vagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve November9, 2012 Megoszt Elküldve November9, 2012 Úgy lesz gazdaságosabb, ha otthagyod a garázsban ;) És ez tényleg nem vicc :) Máshogy sajnos esélytelen vagy. pont tegnap néztem az árát:370 ft.....a benzin meg 399 ft. most még az lpg-t is megemelik majd 25-35 ft-al nemsokára...ezeket be kellene zárni vmi zárt osztályra.így nőjön a fogyasztás..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve November9, 2012 Megoszt Elküldve November9, 2012 hali. arra lennék kíváncsi hogy megérné átállni e85re?1.4nz motoros f astram van. Fogyasztása az csökkenne? mi szükséges az átalakításra? vagy nem is kell alakítani semmit? Bocsánat ha hülye kérdéseket teszek fel de erről a témáról még nincs tapasztalatom és érdekelne hogy lenne gazdaságosabb. Köszönöm :) Max 50-50% arányban keverve érdemes neked... Bár megtakarítás nem lesz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember30, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2013 Üdv.! Az etanolnak ugye szokása hogy hidegebb időben nem hajlandó úgy porladni, mint a benzin, valamint szépen kicsapódik a hideg hengerfalra. Mi van akkor, ha az üzemanyagcsövet (vagy az injektorhidat) a hidegindítás idejére melegíteném? A melegebb üzemanyag is ugyanúgy kicsapódna? Esetleg még az jutott eszembe, hogy olyan injektorokat használni, amik sokkal jobban porlasztanak, pl nem csak egy "sugárban" hanem vannak olyanok amik 6 felé, meg gondolom van különbség abban is hogy mekkora "cseppeket" csinálnak. Esetleg megemelt üzemanyagnyomás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Szeptember30, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2013 Az uzemanyag hidat hiaba melegited, a szivocsatorna fala hideg, oda csapodik ki sajnos. Van egy e85 power atalakitom, jelkepes osszegert szivesen megvalnek tole. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október1, 2013 Megoszt Elküldve Október1, 2013 Üdv.! Az etanolnak ugye szokása hogy hidegebb időben nem hajlandó úgy porladni, mint a benzin, valamint szépen kicsapódik a hideg hengerfalra. Mi van akkor, ha az üzemanyagcsövet (vagy az injektorhidat) a hidegindítás idejére melegíteném? A melegebb üzemanyag is ugyanúgy kicsapódna? Esetleg még az jutott eszembe, hogy olyan injektorokat használni, amik sokkal jobban porlasztanak, pl nem csak egy "sugárban" hanem vannak olyanok amik 6 felé, meg gondolom van különbség abban is hogy mekkora "cseppeket" csinálnak. Esetleg megemelt üzemanyagnyomás? Az XE, mint az enyém, négysugaras injektorokkal van szerelve, de még így is nyögős az indítás a hidegben. Főleg 0 fok alatt... Valahol a neten láttam talán a Saabnál olyan megoldást, ami fűti az üzemanyagot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október1, 2013 Megoszt Elküldve Október1, 2013 Lehet, hogy inkább valami ilyesmiben kellene gondolkozni, mint ezen a fórumon: http://www.etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=12&t=5429&start=15 A beszívott levegőt fűtik fel... :icon1: Ha kicsit jobb lenne a kormány viszonya a bioetanollal, akkor lehet érdemes lenne erre felé fejleszteni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Az XE, mint az enyém, négysugaras injektorokkal van szerelve, de még így is nyögős az indítás a hidegben. Főleg 0 fok alatt... Valahol a neten láttam talán a Saabnál olyan megoldást, ami fűti az üzemanyagot... 0 fok? De jó lenne akár már odáig eljutni. :) Nekem egyelőre még a 15 fok alatti indítás is kurv@ nyögvenyelős. Az xe injektor méretileg/formailag csereszabatos a c20ne-vel? Mert akkor az enyémbe is belemegy. Meg annak mennyi a szállítása? Közben folyamatosan bújom a netet, és én is ezekre bukkantam, a levegő meg az üzemanyag fűtésre. Valahol olvastam hogy kipróbálták hajszárítóval. :) Mondom végülis logikus, hát tettem egy próbát én is. Az eredmény meggyőző volt, a szokásoshoz képest negyed annyi forgatás után beindult, igaz köhögött azért rendesen. Ám a hajszárító 230v-os, és 1600w, hasonlót alkotni 12v-on nem egyszerű. Egy ismim át is számolta: "Ez utóbbi számítást leellenőriztem a hajszárítómra. Neten talált adatok alapján egy hajszárító kb 80m3/h légszállítású, vagyis ennyi levegőt 280W 10 fokkal emel meg. A hajszárítóm 1.800W-os, vagyis 6 - szorosa a 280W-nak. 10fok x 6 = 60 fokos emelés, vagyis kijön a hajszárítóm 80 fokos kifúvott levegője. Tehát a számítsod a következő: 1. metudni a ventilátorod szállítási kapacitását (lehetőleg fojtott és nem üresjárati állapotban) m3/h-ban 2. (829/a venti szállítása) x 0,53fok = ennyivel növeli meg a kifúvott levegő hőmérsékletét a 150W-os fűtőelem." Az alapelgondolás nálam az, hogy szerzek egy szekunder levegő szivattyút, ezt szépen be is tudom kötni a légszűrőház meleg levegős oldalába, már csak a felfűtését kell megoldani. Arra találtam egy ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=532894 Most azt számolgatjuk hogy ez elég lenne e hogy 20 fokos levegőt csináljon a szívó oldalon, persze ehhez még tudni kellene a sz.l.sz. légszállítását. Kicsit kevésnek tűnhet a 150w, de arra is gondolni kell hogy az akksi kapacitása véges, és az önindítónak is kell nem kevés áram. De itt még nem állnék meg. Kitúrtam hogy a dízel astrákban a gázolajszűrő fűtött. Ezt beszerezni nem is olyan drága, vaterán már 2000ft-ért találtam. Kérdés hogy ez mennyit melegítene az etanolon, plusz a biztonság kedvéért kapna még az injektor hídba egy egy izzítógyertyát, persze ezt még ki kell számolni/tesztelni hogy nem durrant e szét valamit. Bár elvileg nem kéne, mert az izzítógyertyafolyadékban nem fog felizzani, az etanol forráspontja pedig 70-80 fok, viszont mivel 3-bar nyomáson van a csőben, ez magasabb. Ráadásul ott a levegő hiányzik az égéshez szükséges egyenletből. Végül kell egy elektronika ami ezt az egészet kapcsolgatja, de csak pl 15 fok alatt, és időzítve működik, mondjuk az egészből ez a leg1xűbb. Aztán ahogy összeszámolgattam, ennyi cuccnak az áramigényéhez már újítanom kell egy dízel akksi is, ha be is akarom indítani a kocsit. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts