Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Jogos... Ennek az autónak valamikor előző életében vezérmüszíj szakadása volt és az egyik dugó is cserés volt, ez a szétszedéskor derült ki... :S

Mivel oldottad meg a hidrotőkéket? Hígabb olaj pl?

Kottyanik persze, >270 ezer kilométerrel (ami az órába van), nem is csodálkozom rajta... :D

Én olajnyomás hiba miatt vittem szerelőhöz, aztán generál lett belőle... Próbáltam cserés motort keresni, de valahogy nem sok C16SE-s blokkot találtam... :S

Hidrotőkét úgy kell megoldani,hogy szétszeded,kitisztítod,visszarakod. Utána akármilyen olajjal csendben lesz,ha jól csináltad.

X16SZ,X16SZR blokk tök ugyanaz. Lehet találni 80-100ekm-t futottakat G-astából.

Link to comment
Megosztás:

Hidrotőkét úgy kell megoldani,hogy szétszeded,kitisztítod,visszarakod. Utána akármilyen olajjal csendben lesz,ha jól csináltad.

X16SZ,X16SZR blokk tök ugyanaz. Lehet találni 80-100ekm-t futottakat G-astából.

Az X16SZ ugyanolyan, mint a C16SE, de az X16SZR-nek másmilyenek a dugói, kisebb lesz a kompresszió vele.

Link to comment
Megosztás:

Most mondjam azt hogy az nz dugó is így néz ki?

Formailag nem tudom mi lehet a különbség az nz-se dugók közt, ellenben egy, még régebben a szakálmetál oldaláról letöltött adatlap szerint, az se dugók magasabbak. Szóval lehet hogy csak a fejmagasságban van difi, azt meg szemre senki nem fogja tudni megmondani, pláne képről.

Ellenben pl nem értem miért lenne más dugó az szr-ben. Mondjuk megnézve az opel-infos.de oldalt, az sz-re 10-es sűrítési viszonyt ír, míg az szr-re csak 9.6-osat. Akkor lehet mégiscsak nz dugói vannak. :)

Gyűrűzéshez:

a gyűrűzéssel sincs baj, ha ésszel csinálják. Értem ez alatt hogy nem mindegy, milyen állapotú motort gyűrűznek meg.

A gyári nz motoromat user error miatt 170.ezernél kellett gyűrűzni, nem főtt agyon, de hfej tömítést kellett cserélni, meg akkor már gyűrűket is, mert opeléknál a gyűrűk ezt nem tolerálják, és az egyébként hibátlan motor elkezdi enni az olajat.

Na szóval, a hengerfalon még a gyári hónolás látszott, sehol nem volt lekopva, a dugók is recések voltak, valamint a gyűrűhornyok sem voltak kiverődve. Azután még beleugrott 100.000, mindenféle hiba nélkül. Köszöni jól van.

De nyilván egy szétkopott, szétverődött gyűrűhornyos dugattyúkat tartalmazó motoron a gyűrűzés tényleg már csak a sárral kenegetés esete.

Ja, és mostmár ne offoljunk többet. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

hali. arra lennék kíváncsi hogy megérné átállni e85re?1.4nz motoros f astram van. Fogyasztása az csökkenne? mi szükséges az átalakításra? vagy nem is kell alakítani semmit? Bocsánat ha hülye kérdéseket teszek fel de erről a témáról még nincs tapasztalatom és érdekelne hogy lenne gazdaságosabb. Köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy lesz gazdaságosabb, ha otthagyod a garázsban ;) És ez tényleg nem vicc :) Máshogy sajnos esélytelen vagy.

pont tegnap néztem az árát:370 ft.....a benzin meg 399 ft.

most még az lpg-t is megemelik majd 25-35 ft-al nemsokára...ezeket be kellene zárni vmi zárt osztályra.így nőjön a fogyasztás.....

Link to comment
Megosztás:

hali. arra lennék kíváncsi hogy megérné átállni e85re?1.4nz motoros f astram van. Fogyasztása az csökkenne? mi szükséges az átalakításra? vagy nem is kell alakítani semmit? Bocsánat ha hülye kérdéseket teszek fel de erről a témáról még nincs tapasztalatom és érdekelne hogy lenne gazdaságosabb. Köszönöm :)

Max 50-50% arányban keverve érdemes neked...

Bár megtakarítás nem lesz...

Link to comment
Megosztás:

  • 10 months later...

Üdv.!

Az etanolnak ugye szokása hogy hidegebb időben nem hajlandó úgy porladni, mint a benzin, valamint szépen kicsapódik a hideg hengerfalra.

Mi van akkor, ha az üzemanyagcsövet (vagy az injektorhidat) a hidegindítás idejére melegíteném? A melegebb üzemanyag is ugyanúgy kicsapódna?

Esetleg még az jutott eszembe, hogy olyan injektorokat használni, amik sokkal jobban porlasztanak, pl nem csak egy "sugárban" hanem vannak olyanok amik 6 felé, meg gondolom van különbség abban is hogy mekkora "cseppeket" csinálnak.

Esetleg megemelt üzemanyagnyomás?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Az etanolnak ugye szokása hogy hidegebb időben nem hajlandó úgy porladni, mint a benzin, valamint szépen kicsapódik a hideg hengerfalra.

Mi van akkor, ha az üzemanyagcsövet (vagy az injektorhidat) a hidegindítás idejére melegíteném? A melegebb üzemanyag is ugyanúgy kicsapódna?

Esetleg még az jutott eszembe, hogy olyan injektorokat használni, amik sokkal jobban porlasztanak, pl nem csak egy "sugárban" hanem vannak olyanok amik 6 felé, meg gondolom van különbség abban is hogy mekkora "cseppeket" csinálnak.

Esetleg megemelt üzemanyagnyomás?

Az XE, mint az enyém, négysugaras injektorokkal van szerelve, de még így is nyögős az indítás a hidegben. Főleg 0 fok alatt...

Valahol a neten láttam talán a Saabnál olyan megoldást, ami fűti az üzemanyagot...

Link to comment
Megosztás:

Az XE, mint az enyém, négysugaras injektorokkal van szerelve, de még így is nyögős az indítás a hidegben. Főleg 0 fok alatt...

Valahol a neten láttam talán a Saabnál olyan megoldást, ami fűti az üzemanyagot...

0 fok? De jó lenne akár már odáig eljutni. :) Nekem egyelőre még a 15 fok alatti indítás is kurv@ nyögvenyelős.

Az xe injektor méretileg/formailag csereszabatos a c20ne-vel? Mert akkor az enyémbe is belemegy. Meg annak mennyi a szállítása?

Közben folyamatosan bújom a netet, és én is ezekre bukkantam, a levegő meg az üzemanyag fűtésre.

Valahol olvastam hogy kipróbálták hajszárítóval. :) Mondom végülis logikus, hát tettem egy próbát én is.

Az eredmény meggyőző volt, a szokásoshoz képest negyed annyi forgatás után beindult, igaz köhögött azért rendesen.

Ám a hajszárító 230v-os, és 1600w, hasonlót alkotni 12v-on nem egyszerű. Egy ismim át is számolta:

"Ez utóbbi számítást leellenőriztem a hajszárítómra.

Neten talált adatok alapján egy hajszárító kb 80m3/h légszállítású, vagyis ennyi levegőt 280W 10 fokkal emel meg.

A hajszárítóm 1.800W-os, vagyis 6 - szorosa a 280W-nak. 10fok x 6 = 60 fokos emelés, vagyis kijön a hajszárítóm 80 fokos kifúvott levegője.

Tehát a számítsod a következő:

1.

metudni a ventilátorod szállítási kapacitását (lehetőleg fojtott és nem üresjárati állapotban)

m3/h-ban

2.

(829/a venti szállítása) x 0,53fok = ennyivel növeli meg a kifúvott levegő hőmérsékletét a 150W-os fűtőelem."

Az alapelgondolás nálam az, hogy szerzek egy szekunder levegő szivattyút, ezt szépen be is tudom kötni a légszűrőház meleg levegős oldalába, már csak a felfűtését kell megoldani. Arra találtam egy ilyet: http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=532894 Most azt számolgatjuk hogy ez elég lenne e hogy 20 fokos levegőt csináljon a szívó oldalon, persze ehhez még tudni kellene a sz.l.sz. légszállítását. Kicsit kevésnek tűnhet a 150w, de arra is gondolni kell hogy az akksi kapacitása véges, és az önindítónak is kell nem kevés áram.

De itt még nem állnék meg. Kitúrtam hogy a dízel astrákban a gázolajszűrő fűtött. Ezt beszerezni nem is olyan drága, vaterán már 2000ft-ért találtam. Kérdés hogy ez mennyit melegítene az etanolon, plusz a biztonság kedvéért kapna még az injektor hídba egy egy izzítógyertyát, persze ezt még ki kell számolni/tesztelni hogy nem durrant e szét valamit. Bár elvileg nem kéne, mert az izzítógyertyafolyadékban nem fog felizzani, az etanol forráspontja pedig 70-80 fok, viszont mivel 3-bar nyomáson van a csőben, ez magasabb. Ráadásul ott a levegő hiányzik az égéshez szükséges egyenletből.

Végül kell egy elektronika ami ezt az egészet kapcsolgatja, de csak pl 15 fok alatt, és időzítve működik, mondjuk az egészből ez a leg1xűbb.

Aztán ahogy összeszámolgattam, ennyi cuccnak az áramigényéhez már újítanom kell egy dízel akksi is, ha be is akarom indítani a kocsit. :)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.