Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok!

sedán astrába hogy kell a tető kárpitot levenni nagyon bonyolult? nem találtam sehol leírást.

Leszeded a napellenzőt, a patentjét, a belső világítást, oldalt a kapaszkodókat, vakdugót a vezetőoldalon, az összes oszlop takarót, A-B-stb....az ajtókéderekből vagy kihajtod óvatosan, vagy lehúzod azokat is, és a fejedre fog esni. Visszarakáskor a napellenző patentjére figyelj hogy jó szögben álljon, mert különben az első bepattanáskor eltörik, és kábé 1000forint darabja.

Link to comment
Megosztás:

Meg vannak a négyszögletű téglalap alakú nyitható fedeles műanyag tetőkárpit patentek is. Caravannál elöl kisebb hátul a nagyobb kutyarács tartós 2-2db. Ha ez fennmarad nem fog leesni. Ezekből érdemes újakat beszerezni, legalábbis én csak roncsolással tudtam leszedni csak hogy újat vehessek. :D

Befele kell nyomni a pockeit..mondjuk teny hogy a pockok elvesznek a bodeban. :D
Link to comment
Megosztás:

Befele kell nyomni a pockeit..mondjuk teny hogy a pockok elvesznek a bodeban. :D

nekem egyszer sikerült megmenteni. Benyúltam hajlított csőrös fogóval a nagy lyukon, és nem benyomtam, hanem be"húztam" a végét a pöcöknek. Így egy megmaradt. :D (a kb 10-ből :D )
Link to comment
Megosztás:

én 2 kisdoboz(300 ml) palmatexet (hőállót) használtam fel, már 2 szezon óta fent van

Nekem is bírta 2 évig pálmatexel, utánna kezdett lógni... :D csak én 2 nagydobozost vettem a caravanra és másfél dobozzal fogyott el. Most valami szóroflakonos ragasztót nézegettem de abból van ezerféle.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is bírta 2 évig pálmatexel, utánna kezdett lógni... :D csak én 2 nagydobozost vettem a caravanra és másfél dobozzal fogyott el. Most valami szóroflakonos ragasztót nézegettem de abból van ezerféle.

hát azt nem tudom hogy csináltad, jól lepucoltad? vagy nem az eredetit raktad vissza?

Link to comment
Megosztás:

hát azt nem tudom hogy csináltad, jól lepucoltad? vagy nem az eredetit raktad vissza?

Lehúztam az eredeti kárpitot, letúrtam a szivacsot, és az alap hordozóra ragasztottam fel műbőrt. Csak szerintem az volt a gond, hogy a hordozó nagyon nedvszívó volt, ( a ragasztónál írják is hogy nagyon nedvszívó anyagnál 2X kell kenni) mert a fejem felett, utánna egyszer javítottam, az a rész már 3-4 éve meg sem mozdul. De elég drága a 2 doboz pálmatex ahhoz hogy megint kísérletezzek vele.

Nem. Amúgy 2 oldallal ezelőtt van kép az eredeti állapotról:

Én itt már lebontottam, ami le akart jönni.

Így megy kasznishoz, én meg csődbe :D

Na igen az üreges részek mindíg bellülről rohadnak, és amikor kivül előjön a roszda akkor bent már csúnya világ van. Én talán még időben tudtam foglalkozni ezzel a résszel, csak ugye drótkefével rozsdamaróval nem féárni hozzá, hát kapott korantot meg üregelőt...nekem csak a sarka tünt el egy picit.

1928028-20150730-oGwGLt.jpg

1928029-20150730-FhEWUD.jpg

Az a baj hogy ha a rozsda megjelenik akkor már vége a dalnak, ritkán lehet akkorát vágni hogy az összes rozsda eltűnjön, mert akkor már nem marad bódé, meg a hegesztés miatt úgyis lesz bent védelem nélküli fém, ahol csámcsog tovább.Ezeket a részeket meg mindenki telepakolja ( én is) és nem tud szellőzni, ha meg pára van rozsda is van. Lesz egy pici lyuk a kerék felbacca a vizet meg a sarat aztán lehet kifelé lapátolni. Másik oldal:

1928030-20150730-VOkhcj.jpg

Ott a belső rarokban látszik hogy vizes a roszda volt is allul egy kis lyuk.

Link to comment
Megosztás:

Ó nekem az elég lesz, ha kibír 5-10 évet anélkül, hogy kirohadna alólam... Persze miután meg lett csináltatva, és bekerül a 2 hátsó műanyag dobbetét.

Holnap kasznis, tűkön ülök.

Amúgy van egy gond: a jobb hátsó sarok javítóíven nincs kivágva a szellőző helye, csak látszik a kialakítása. Kell oda a szellőző (gondolom nem párásodik be hátul)? És lehet ilyet vajon kapni (bontott nem játszik, nekem is van és hiányzik egy gumilap meg a szigetelés körülötte)?

Arra gondoltam, maximum kivágatom a kasznissal a helyét.

Na igen az üreges részek mindíg bellülről rohadnak, és amikor kivül előjön a roszda akkor bent már csúnya világ van. Én talán még időben tudtam foglalkozni ezzel a résszel, csak ugye drótkefével rozsdamaróval nem féárni hozzá, hát kapott korantot meg üregelőt...nekem csak a sarka tünt el egy picit.

Az a baj hogy ha a rozsda megjelenik akkor már vége a dalnak, ritkán lehet akkorát vágni hogy az összes rozsda eltűnjön, mert akkor már nem marad bódé, meg a hegesztés miatt úgyis lesz bent védelem nélküli fém, ahol csámcsog tovább.Ezeket a részeket meg mindenki telepakolja ( én is) és nem tud szellőzni, ha meg pára van rozsda is van. Lesz egy pici lyuk a kerék felbacca a vizet meg a sarat aztán lehet kifelé lapátolni. Másik oldal:

Ott a belső rarokban látszik hogy vizes a roszda volt is allul egy kis lyuk.

Link to comment
Megosztás:

Meg azért is kell a szellőző, hogy mikor becsapkodod az ajtókat az utolsónál kiszökik rajta a levegő.

Ezen már sokat gondolkodtam, ez lehet a rejtélyes párásodás oka. Eléggé el van dugva ez a "kiömlő" főleg ha tele van parkolva a doblemez csetreszekkel, nagyban akadályozza a légcserét. Nekem meg mindíg kiesik, most is csak a lökhárító fogja hogy el ne hagyjam. A cromaxban szerintem lenne új, kérdés mennyiért.

Link to comment
Megosztás:

Ezen már sokat gondolkodtam, ez lehet a rejtélyes párásodás oka. Eléggé el van dugva ez a "kiömlő" főleg ha tele van parkolva a doblemez csetreszekkel, nagyban akadályozza a légcserét. Nekem meg mindíg kiesik, most is csak a lökhárító fogja hogy el ne hagyjam. A cromaxban szerintem lenne új, kérdés mennyiért.

Ha kirohad körülötte a lemez, akkor hiába veszel új műanyagot az is ki fog esni.

Link to comment
Megosztás:

Ha kirohad körülötte a lemez, akkor hiába veszel új műanyagot az is ki fog esni.

Hát hegeszteni kell az alap a hiányzó részt pótolni vagy negyedet betenni mint EPK, de utánna pótolni kell a szellőzőt, mert ha nincs sárvédő gumi akkor felbacca a lökös mögé a sarat-vizet és ott bejut. Ezzel is úgy vagyok már fogom magam aztán vágok valami gumi lábtörlőbel lebbencset, lecarom hogy néz ki de az első ajtók alját is telebacca meg megpakolja a lökös alját hátul sárral. Cromaxban 6 ezerért adták volna darabját..hát a faxom. Mi vagyok én Rothschild?!

Link to comment
Megosztás:

Hát hegeszteni kell az alap a hiányzó részt pótolni vagy negyedet betenni mint EPK, de utánna pótolni kell a szellőzőt, mert ha nincs sárvédő gumi akkor felbacca a lökös mögé a sarat-vizet és ott bejut. Ezzel is úgy vagyok már fogom magam aztán vágok valami gumi lábtörlőbel lebbencset, lecarom hogy néz ki de az első ajtók alját is telebacca meg megpakolja a lökös alját hátul sárral. Cromaxban 6 ezerért adták volna darabját..hát a faxom. Mi vagyok én Rothschild?!

Mondanám, hogy van egy pár gyári új hátsó....dehát na. :D Mondjuk úgy, nem eladó. :D

Link to comment
Megosztás:

Mondanám, hogy van egy pár gyári új hátsó....dehát na. :D Mondjuk úgy, nem eladó. :D

Hiába mondod egyrészt nem is érdekelnek a piszkos üzleteid, másrészt nincs is pénzem. :D Most toronyszilentre, és a féltengely szimeringre gyüjtök.( meg katalizátorra, közép és hátsó dobra, lassan kuplungszettre, tetőkárpit ragasztóra, jövőre műszakira, nyári gumira, olajcserére..stb...stb..) :D De a hátsó szélvédő gumikéder kérdést megoldottam, kihúztam szilóval a pic*ába... :P Van itt egy bontó a közelben ott néha szokott lenni sárfogó, kábé addíg amig a trélerről leteszik az autót, de van hogy úgy hozzák be hogy már levették róla... :icon6: Legutóbb 7 autóban találtam 2 darab napellenző patentet.

Link to comment
Megosztás:

Hiába mondod egyrészt nem is érdekelnek a piszkos üzleteid, másrészt nincs is pénzem. :D Most toronyszilentre, és a féltengely szimeringre gyüjtök.( meg katalizátorra, közép és hátsó dobra, lassan kuplungszettre, tetőkárpit ragasztóra, jövőre műszakira, nyári gumira, olajcserére..stb...stb..) :D De a hátsó szélvédő gumikéder kérdést megoldottam, kihúztam szilóval a pic*ába... :P Van itt egy bontó a közelben ott néha szokott lenni sárfogó, kábé addíg amig a trélerről leteszik az autót, de van hogy úgy hozzák be hogy már levették róla... :icon6: Legutóbb 7 autóban találtam 2 darab napellenző patentet.

Ha már szóba került a piszkos üzlet, van nálam spzoli-tól egy pár toronyszilent. Nem tudom milyen márka, de ha szükséged van rá oda tudom adni (én is úgy kaptam, de nem lett rá szükség), egy dolgot kell megoldani, hogyan kerül Hozzád. ;)

gallery_5473_225_1472632.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ha már szóba került a piszkos üzlet, van nálam spzoli-tól egy pár toronyszilent. Nem tudom milyen márka, de ha szükséged van rá oda tudom adni (én is úgy kaptam, de nem lett rá szükség), egy dolgot kell megoldani, hogyan kerül Hozzád. ;)

Kösz a felajánlást, de még nem tudom mikor cserélem lehet csak jövőre a műszaki előtt amikor a gátlók is ki lesznek mérve..nem bontom kétszer ha azok is rosszak. Amúgy ez úgy szokott lenni, hogy ha alkatrészt osztogatok, tuti utánna nekem is az becódik el. :D De azért tényleg kösz! :hug:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! tető kárpitot mivel érdemes felragasztani hogy ne engedjen vissza?

köszi

nekem höálló Palmatex bevált, csak macerás

ha nem raksz feluj karpitot sztem tok midegy csak gyorsan kössön.....igazán ami lejön azon nem a ragaszto engedel hanem a szivacs része porlik szét

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

és mennyi vettél belőle pontosan nem tudod mi volt a neve? valamint milyen kárpitot érdemes venni milyen legyen az anyaga?

nekem höálló Palmatex bevált, csak macerás
ha nem raksz feluj karpitot sztem tok midegy csak gyorsan kössön.....igazán ami lejön azon nem a ragaszto engedel hanem a szivacs része porlik szét

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.