Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


mélykék76

Recommended Posts

Sziasztok,

Arra a problémámra szeretnék választ kapni, miszerint a kuplung pedált benyomva mostanában nyikorgó hangot ad ki magából.

Kb ilyet: https://www.youtube.com/watch?v=GQMXZqpiaHQ

de ez kb 15-20 perc autózás után alább hagy. Azt mondták, hogy kinyomócsapágy lehet a probléma de mivel ez nem egy laptop így nem értek hozzá. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót, vagy netán valaki tudna valami tanácsot adni.

Üdv

Balázs

U.i.: Tudom ennek nem ez a topicja de az Insignia eléggé el van halva.

Módosítva : bazsuh
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Arra a problémámra szeretnék választ kapni, miszerint a kuplung pedált benyomva mostanában nyikorgó hangot ad ki magából.

Kb ilyet: https://www.youtube.com/watch?v=GQMXZqpiaHQ

de ez kb 15-20 perc autózás után alább hagy. Azt mondták, hogy kinyomócsapágy lehet a probléma de mivel ez nem egy laptop így nem értek hozzá. Valaki esetleg tapasztalt hasonlót, vagy netán valaki tudna valami tanácsot adni.

Üdv

Balázs

U.i.: Tudom ennek nem ez a topicja de az Insignia eléggé el van halva.

Nálam is vannak ilyen hangok...

De tuti nem csapágy, melegben valami gumi vagy műanyag szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Részben off, de a véleményetek szeretném kérni. Mit gondoltok, érdemes most venni kb 20%-os flottakedvezménnyel J Astrát (kombit) vagy érdemes megvárni a K-t?

J Astra pro:

- kiforrottabb, gyakori hibák javítva

- kiváló törésteszt

- olcsó

- van még szívó benzines motor hozzá :-)

J Astra kontra:

- nehéz, kissé sokat fogyaszt

K Astra pro:

- lényegesen modernebb technikák

- könnyebb

- állítólag tágasabb, pedig rövidebb

K Astra kontra:

- új modell, lehetnek bosszantó hibák

- kombi csak 1 év múlva legkorábban

- drága lesz

- nem tudom milyen a töréstesztje

- nem lesz szívó benzines motor :-)

Igen, kicsit idegenkedem a turbótól, csak meghibásodási forrásként gondolok rá (pedig tudom, hogy jó, 1.9-es cdti Vectrám van). Szóval a kérdés, hogy ha most cserélnétek autót, beleugranátok az utolsó darabok egyikébe nagyon jó áron (decemberig gyártják és már most csak novemberi gyártásúra tudnak rendelést felvenni), vagy várnátok 1-2 évet (tegyük fel nem sürgős a csere) a K Astra Tourerre, hogy ne az első szériákból legyen rendelve?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Tapasztalatból tudom, hogy a 20%-os flottakedvezmény még levihető, "arcátlan" módon, a kapott árakra rá kell kérdezni, hogy mennyit engednek még belőle.. és több kereskedésből is kell árakat bekérni. Így is bőven van rajta haszonkulcs a kereskedőnél.

A J vs. K astra dologban, előtérbe venném az árát, számomra egyértelmű, ha van keret a K-ra akkor az. Ha esetleg lesz is kezdeti gyerekbetegség, azt zokszó nélkül helyrekalapálják majd garanciában, ellenben a J astra a kategória legnehezebbje. Egy kombi J astra karcolja az 1.6 tonnát. Ehhez a szívó benzin.. egy halál. Pl. hosszú emelkedőn a horvát hegyekben a pályán nem tudom mit csinál egy ilyen összeállítás, de nem számítanék sok jóra.

A turbótól ne idegenkedj :) Próbáld ki. A kis turbó olyan alacsonyan már tölt és ezzel olyan nyomatékot ad, hogy érzetre olyan vezetni, mint egy nagyobb köbcentis szívómotort. :)

A 2011-es használtan vett autómnál, ami a turbós technikához köthető meghibásodás, egy felső olajnyomócső csere, kb. 7ezer Ft-ért volt az autómban.

Egy dologra kell figyelni, ha hosszú életet szeretne az ember a motornak és a turbónak. Hidegindítás után fél percet legalább hagy ketyegjen. (télen ez inkább 1 vagy több perc is) Több ok is van, de a legfontosabb, hogy az olajnyomás felépüljön rendesen, mivel a kis turbó alacsony fordulattól már "pörög", valamint a láncos vezérlés feszítője az olajnyomással feszít. Leállítás előtt pedig, szintén egy fél percet hagy ketyegjen, hosszú pályázás és hajtás után akár egy percig is mehet. (ha hallani, hogy megy az autó hűtőventilátora, azt is érdemes megvárni, hogy leálljon, nem véletlenül kapcsol be)

Főleg, ha flottaautóról van szó nem félnék tőle, mert ha tippelnem kell, előbb lecserélitek majd, minthogy előjöjjön a turbócsere aktualitása akár korra, akár megtett km-re. (vagy kettős tömegű - kuplung)

(amitől inkább félnék az a flexride futómű.. olyan véletlen sem kéne.. az valóban aranyár, ha hozzá kell nyúlni, a flexride nélkül is zseniális a futóműve a J astrának)

Szóval amit tudok tanácsolni :) próbálj ki egy turbós astrát, aztán kérj be árajánlatokat, J és K astrára is.

(hidd el, más érzés vezetni és jóval nagyobb komfort érzetet ad, mint egy krómcsík az ablakkeret köré, vagy egy automata kézifék - nem kell kipörgetni a világból, hogy megmozduljon és azt is tohonyán, mint a szívó 1.6-nál, valamint 6. sebességben csendesen suhan 3000 körüli fordulatszámmal, 140-es tempóval, legalább egy literrel (vagy inkább többel..) kevesebbet fogyasztva mint a 4000 feletti fordulaton izzadó 1.6-os ennél a sebességnél.)

(H astra 1.6 - 115 lovas tapasztalat.. 140-es bűvös határt elérve a pillanatnyi a 8-9 közöttiről - 10 -11-re vált.. -'üvöltő' 4000 feletti ford. számmal, pedig könnyebb mint a J astra.. tehát sok jóra nem számítanék a J - 1.6 szívó kombóra. Ez a tempó egyébként 1.4 turbó kombi astrában 6.5 - 7.5 és közben csendesen siklik az úton.)

Persze, amit írok kicsit elfogult és hazabeszélő :-) De ezt a kérdéskört én is körbejártam amit Te és nagyon 'rezegtem' a kis turbó motortól. Így elhagyva a 130 ezret, turbó - kettőstömegű - kuplung hibára utaló jel nincsen és még természetesen gyáriak.

off: Amit messzire kerülni kell, az a konkurencia TSI motorjai.. elég megnézni a használtautó felhozatalt, aki tud, próbál szabadulni tőle, és a J astra használtautó árai alatt legalább 1M-el, de úgy sem mennek el.. ott bizony 100ekm körül borítékolható, egy motorfelújítás.

Ami biztos tuti választás : K astra, pl. 1.4 turbóval :)

Nem tudom lesz-e, vagy van-e az opelnek még kisebb turbós motorja, mint pl. a fordnak az 1.0 turbó motorja, de olyan kis ccm-nél és 3 hengeres megoldásnál előjön egy számomra kellemetlen velejáró - kb. zéró motorfék. Így könyvelhető a gyakoribb féktárcsa - betétcsere is.

(a töréstesztje biztos, hogy nem visszafelé fejlődött a J astra óta :) ellenben sokkal könnyebb + a légellenállást is sikerült letornázniuk, így még kedvezőbb a fogyasztás.)

Link to comment
Megosztás:

Alientwo: köszi :-) ahogy írtam a nagy nyomatékot biztosító turbó nem ismeretlen (vectra c, 150 ló), de hajlandó lennék lemondani róla ha 10 évig nagyobb gond nélkül menne az autó és az 1.6-tal látok erre több esélyt. De "sajnos" azért bogarat ültettél a fülembe :-) a flotta sajnos nem céges flotta, hanem magánszemélyes lízing lenne, szóval nem 3 hanem inkább 8-10 évre venném.

Link to comment
Megosztás:

Alientwo: köszi :-) ahogy írtam a nagy nyomatékot biztosító turbó nem ismeretlen (vectra c, 150 ló), de hajlandó lennék lemondani róla ha 10 évig nagyobb gond nélkül menne az autó és az 1.6-tal látok erre több esélyt. De "sajnos" azért bogarat ültettél a fülembe :-) a flotta sajnos nem céges flotta, hanem magánszemélyes lízing lenne, szóval nem 3 hanem inkább 8-10 évre venném.

Nincs mit :)

A kis turbós máshogy viselkedik mint egy diesel :) Sokkal alacsonyabb ford. számon, már megvan a nyomatékmaximum, tényleg nagyon kellemes vezetni ;) Városi tempónál nem vicc, 2000 alatt bőven ellehet autózni és lehet kapcsolgatni fel a sebességeket.

Ha most is nyomatékos autót vezetsz, mindenképp próbálj majd ki egy 1.6 szívót, én szenvedek ahányszor csak vezetem a családi 1.6-os H astrát.. harmatgyenge alul, üvölt a motor, ha azt akarod, hogy menjen.. szó se róla, valószínű kevesebb meghibásodási lehetőség van rajta.. na de milyen áron :)

én 2literes szívó benzines előző autó után keresgéltem új kocsit és az új autóknál egyszerűen kizárásos alapon csak a kis turbós hozza azt a menetteljesítményt és komfortot

Na-de puding próbája.. :) irány kipróbálni mindkét verziót :)

Link to comment
Megosztás:

máshol nem találtam erről infót, csak használtautós hirdetésben olvastam, hogy a J Astra 1.4T-ben nincs kettőstömegű (ráadásul a feladó szerint: "lentkerék" :-), így ezt nem tekintem hiteles forrásnak, de Te például azt írtad, hogy van benne. Meg tudod erősíteni? Sajnos a Vectrámban kellett cserélni, na az például nagyon fájt.

Link to comment
Megosztás:

A kettőstömegűt lehet kímélni, azon kívül, hogy kinyomott kuplunggal indítasz (máshogy nem is engedi a J astra az indítást :) ), leállításnál se árt kinyomni, valamint váltásoknál nem rárúgni a "nyomatékot" a hajtásláncra.. ésszerű használattal szerintem elmegy a gyári 200e feletti futásokat bőven.

Persze, szétrúgni mindent szétlehet.. :) Aki erre veszi annak V8as izomautó kell :) azt nehéz szétküldeni :)

Egyébként sajnos van benne: http://kuplungautocentrum.blogspot.hu/2013/12/opel-astra-j-14-benzines-kettostomegu.html

máshol nem találtam erről infót, csak használtautós hirdetésben olvastam, hogy a J Astra 1.4T-ben nincs kettőstömegű (ráadásul a feladó szerint: "lentkerék" :-), így ezt nem tekintem hiteles forrásnak, de Te például azt írtad, hogy van benne. Meg tudod erősíteni? Sajnos a Vectrámban kellett cserélni, na az például nagyon fájt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy Opel Astra J, 2011.es, 1.6 benzin. Közepes kijelzős fedélzeti computer van benne.

THM_0013125882.jpg

(a kép csak illisztráció)

Érdeklődnék, hogy hogyan tudom elérni a fogyasztás adatait? A kis kijelzős kiadja egyáltalán? Mert ha én a menübe belemegyek csak 2 dolog jön fel, KM/Miles, illetve az olaj %-át tudom megnézni, hiába "lapozom" a menüt, csak ez a két adat szerepel.

Hallottam olyat, hogy aktiválni kell a BoardComputert. Ezt autóvillamosságinál lehet esetleg? Mennyi idő?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy Opel Astra J, 2011.es, 1.6 benzin. Közepes kijelzős fedélzeti computer van benne.

THM_0013125882.jpg

(a kép csak illisztráció)

Érdeklődnék, hogy hogyan tudom elérni a fogyasztás adatait? A kis kijelzős kiadja egyáltalán? Mert ha én a menübe belemegyek csak 2 dolog jön fel, KM/Miles, illetve az olaj %-át tudom megnézni, hiába "lapozom" a menüt, csak ez a két adat szerepel.

Hallottam olyat, hogy aktiválni kell a BoardComputert. Ezt autóvillamosságinál lehet esetleg? Mennyi idő?

Előre is köszönöm a segítséget!

Opcom, vagy tech2 kell hozzá, és kb 2 perc.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

ugyan nem Astrában, hanem C Vectrában, de 2 éve raktak bele SKF vízpumpát ami most nyáron, 20ezer km után tönkre is ment, majdnem lerántva a szíjat a helyéről (pfű...). most gyári van benne. pedig állítólag az SKF sem egy vacak márka. de az is lehet hogy a beszereléssel volt probléma (nem márkaszervízben rakták be..)

 

Van aki cserélt már vízpumpát a kocsijában? A17DTJ/DTR tulajok? Milyen márka a preferált a gyárin kívül?

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

 

érdeklődnék J Astra témában a tulajdonosoktól.

 

Hol lehet megnézni a motorkódot a motoron? (keveredek az A17DTR és A17DTJ-vel)

Gyári navit hogy lehet frissíteni?

Valóban 150ezernél kell csak cserélni a  vezérlőszíj garnitúrát?

 

Köszi

 

Remélem én is tudok segíteni, bár régebbivel van tapasztalatom. Van a G Isuzum is, volt korábban is Isuzu motoros kocsim.

 

Korábbi kérdésre a vízpumpát ha vezérlés hajtja kell cserélni azzal együtt, ha hosszbordásszíj hajtja, ajánlott cserélni..

Van aki nem cseréli, ha nem folyik, vagy csöpög, de illik. Én most azt is cseréltettem G astrán 80ezer km után...

 

 

Köszi

 

Link to comment
Megosztás:

Szerintem semmi :) Csak ha már úgyis megbontják ott körülötte a cullangokat akkor miért ne. A vezérlési körön kívül van. Amúgy ~166000 km van benne.

 

Ahogy érzed, csak a pumpa ~35e...

 

 

Sziasztok, 

 

érdeklődnék J Astra témában a tulajdonosoktól.

 

Hol lehet megnézni a motorkódot a motoron? (keveredek az A17DTR és A17DTJ-vel)

Gyári navit hogy lehet frissíteni?

Valóban 150ezernél kell csak cserélni a  vezérlőszíj garnitúrát?

 

Köszi

 

Remélem én is tudok segíteni, bár régebbivel van tapasztalatom. Van a G Isuzum is, volt korábban is Isuzu motoros kocsim.

 

Korábbi kérdésre a vízpumpát ha vezérlés hajtja kell cserélni azzal együtt, ha hosszbordásszíj hajtja, ajánlott cserélni..

Van aki nem cseréli, ha nem folyik, vagy csöpög, de illik. Én most azt is cseréltettem G astrán 80ezer km után...

 

 

Köszi

 

 

Mekkora teljesítményű a kocsid? 110Le a DTJ, a 125Le-s a DTR ;)

Navit kereskedésben, ha van hozzá frissebb, de nem lesz olcsó, ha a navi akkor volt +250e.

Igen 150e, de ajánlott előbb, főleg ha használtan veszed.

Link to comment
Megosztás:

Igen,ajánlott 150 körül cserélni,az az előírt.

Navi lemezes vagy sd kártyán van ?

 

Vízpumpát nem hajtja a vezérlés...szerelőim is azt mondják,hogy 50/50 %-ban cserélik opcionálisan...ha akarom csere,ha nem nem. Gyári,igen,30e körül van.

 

Link to comment
Megosztás:

Ahogy érzed, csak a pumpa ~35e...

 

 

 

 

Mekkora teljesítményű a kocsid? 110Le a DTJ, a 125Le-s a DTR ;)

Navit kereskedésben, ha van hozzá frissebb, de nem lesz olcsó, ha a navi akkor volt +250e.

Igen 150e, de ajánlott előbb, főleg ha használtan veszed.

 

Forgalmiban 110Le szerepel A17DTR kóddal. Ez a fura.

Van egy kis gyári kártya, amin a rádió kód szerepel, azon meg A17DTJ van. 

Na most ezért keresem a motoron a valós kódot, kíváncsi leszek mit ír. 

 

A vezérlést előbb le fogom cserélni, nem is merek addig várni.

 

Navigáció meg csak városra keres, utcára már nem enged..  :huh:   :blink:   :icon1:

Módosítva : Cumbi-Y17DT
Link to comment
Megosztás:

Igen,ajánlott 150 körül cserélni,az az előírt.

Navi lemezes vagy sd kártyán van ?

 

Vízpumpát nem hajtja a vezérlés...szerelőim is azt mondják,hogy 50/50 %-ban cserélik opcionálisan...ha akarom csere,ha nem nem. Gyári,igen,30e körül van.

A navihoz van egy cd is, német nyelvű. Meg van egy USB csatlakozó, talán azon keresztül..

De Opel szalonba minden drága, nem ott akarnám..  :blink:

 

A 30-35 ezret sokallom vízpumpára, persze gyári az ennyi.

A G astrámba most vettem, 6ezer volt, igaz hogy van kedvezmény, de anélkül is 10E.

Megnézem a J-hez a Bárdinál webshopban...

SKF 21.166 Ft, de hoz 10.300 Ft-ért Dolz márkát. Üzletben mondják meg, melyik jó hozzá.

Ha valakinek van kedvezménye, elég barátságos lesz az ár.

Módosítva : Cumbi-Y17DT
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.