Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Muszeregységtől függ, hogy világít-e vagy sem. Nekem a töltésjelzővel együtt világít gyújtáson, illetve alacsony szintnél önállóan. Korai Astrában is van így.

A fékkopásjelzőhöz check control kell.

nincs

a fékfolyadék visszajelző az ua mint a kézifék visszajelző H5-ös

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg

564-565 pozició

szerintem mellette a töltés jelző van

Link to comment
Megosztás:

Astra F 94-nél hogyan kell leszedni a gyújtásmodult a lemezről? A két torx csavart kiszedtem, de a modul meg se moccan, sőt alulról olyan, mintha egy másik csavar is lenne benne. Az új, amit vettem, meg sokkal kisebb és kicsit más az alakja is. A boltban azt mondták, hogy biztos, hogy jó bele, kétszer is megkérdeztem.

Link to comment
Megosztás:

nem a lengő csati szokott kimenni, hanem a KIJELZŐt kell szétszedni abban a panelban szokott kiszakadni a forrasztás

Erről véletlenül van fotóm. Korábbi leírás szerint a kijelzőt kivéve, csatit lehúzva, a hátsó fekete burkolat viszonylag könnyen lepattintható. Ha lejött, így néz ki az egység hátulról:

DSC03345.JPG

Itt a képen a 2 izzó ki van szedve. Az ő "aljzatukat" is érdemes megpucolni. A jobb felső sarokban van a csatlakozó aljzata (fekete). Talán látszik, hogy én epoxival odaragasztottam, hogy ne lötyögjön, ill. ne a forraszok vegyék fel a kábelköteg feszítését.

A csati aljzata alulról:

DSC03346.JPG

Ezt a 12 pint mind vissza kellett forrasztani nálam. Ha tovább bontja az ember, a forrasztáshoz, akkor lehet könnyen elveszíteni a 2 nyomógomb fekete pálcáit és a 2 gomb szürke gumifészkét. Legalábbis ilyen dolgokat szórtam én el, mikor szétszedtem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Astra F 94-nél hogyan kell leszedni a gyújtásmodult a lemezről? A két torx csavart kiszedtem, de a modul meg se moccan, sőt alulról olyan, mintha egy másik csavar is lenne benne. Az új, amit vettem, meg sokkal kisebb és kicsit más az alakja is. A boltban azt mondták, hogy biztos, hogy jó bele, kétszer is megkérdeztem.

Senki? Itt vagyok meglőve. Egyszerűen meg se moccan olyan mintha oda lenne ragasztva, pedig csak a két csavart kéne leszedni és kész. Nem tudom, hogy a 3. csavart hogy tették bele, olyan mintha a modul felnyitható lenne és az alsó részét csavarozták volna oda és utána visszatették a tetejét. De én nem tudom leszedni a tetejét, csavarhúzóval sem. Képet küldök, ha valaki nem érti. Remélem nincs még meg a napi 5 limitem.

Légyszi segítsetek!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Senki? Itt vagyok meglőve. Egyszerűen meg se moccan olyan mintha oda lenne ragasztva, pedig csak a két csavart kéne leszedni és kész. Nem tudom, hogy a 3. csavart hogy tették bele, olyan mintha a modul felnyitható lenne és az alsó részét csavarozták volna oda és utána visszatették a tetejét. De én nem tudom leszedni a tetejét, csavarhúzóval sem. Képet küldök, ha valaki nem érti. Remélem nincs még meg a napi 5 limitem.

Légyszi segítsetek!

Köszi!

Sztem az nem bontható. Mikor én cseréltem, levéstem a lemezről, darabokban jött le. Nem tudom, hogy amit a boltban árulnak, az miért nem lemezzel együtt van, mert az eredeti a lemezre gyárilag van ráöntve. Másik lehetőség, hogy csinálsz neki másik lemezt aluból. Mindenesetre bármelyik megoldásnál a felszerelésnél a modul fém felülete teljesen feküdjön fel a lemezre, és használj alá hővezető pasztát (amit pl. a processzoroknál használnak).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Senki? Itt vagyok meglőve. Egyszerűen meg se moccan olyan mintha oda lenne ragasztva, pedig csak a két csavart kéne leszedni és kész. Nem tudom, hogy a 3. csavart hogy tették bele, olyan mintha a modul felnyitható lenne és az alsó részét csavarozták volna oda és utána visszatették a tetejét. De én nem tudom leszedni a tetejét, csavarhúzóval sem. Képet küldök, ha valaki nem érti. Remélem nincs még meg a napi 5 limitem.

Légyszi segítsetek!

Köszi!

Hali. Ugyanilyen modult cseréltem nemrég. Én kifurtam a harmadik csavar fejét abbol a műgyantából

amivel mki van öntve a modul. Kicsavartam a harmadik csavart és.....SEMMI. A a rohadék szabályzó

rá van öntve vagy valami. Megoldás: ha nem kell a régi faragd le, én csináltam egy másik aluminium

konzolt tök egyszerű laposat és arra fogadtam fel. Az én elektronikám is kisebb de tökéletesen működik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Senki? Itt vagyok meglőve. Egyszerűen meg se moccan olyan mintha oda lenne ragasztva, pedig csak a két csavart kéne leszedni és kész. Nem tudom, hogy a 3. csavart hogy tették bele, olyan mintha a modul felnyitható lenne és az alsó részét csavarozták volna oda és utána visszatették a tetejét. De én nem tudom leszedni a tetejét, csavarhúzóval sem. Képet küldök, ha valaki nem érti. Remélem nincs még meg a napi 5 limitem.

Légyszi segítsetek!

Köszi!

Erről van szó? Mert itt az alsó képen 3 csavarhely van a széleken:

astra-f-6730.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sztem az nem bontható. Mikor én cseréltem, levéstem a lemezről, darabokban jött le. Nem tudom, hogy amit a boltban árulnak, az miért nem lemezzel együtt van, mert az eredeti a lemezre gyárilag van ráöntve. Másik lehetőség, hogy csinálsz neki másik lemezt aluból. Mindenesetre bármelyik megoldásnál a felszerelésnél a modul fém felülete teljesen feküdjön fel a lemezre, és használj alá hővezető pasztát (amit pl. a processzoroknál használnak).

Köszi, megnyugtató, hogy nem én vagyok annyira hülye akkor. :)

Ezt vettem:

http://mullerautowebshop.hu/opel-astra-f/268-opel-astra-gyujtas-modul-trafo-alatt.html

Holnap kipróbálom, remélem jó. Ha beindul vele az autó, akkor jó lesz, ugye? Nem kell vele menni? Mert nem törném szét a régit, míg nem biztos, hogy jó. Próbának (beindítás) meg csak kibírja lemez és hővezetés nélkül. Jól gondolom?

Az lenne a gebasz, ha elindulna az újjal, de menet közben derülne ki mégis szar, mikor már széttörtem a régit a lemezésrt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Erről van szó? Mert itt az alsó képen 3 csavarhely van a széleken:

Nem, nálam gyújtáselosztó van, a trafó jobb oldalt található.

Szerintem ez az utolsó hsz lehetőségem ma, úgy hogy nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget. Jó éjt!

Még annyit, hogy mindegy milyen fémet használok? Alumínium vagy mi legyen?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, megnyugtató, hogy nem én vagyok annyira hülye akkor. :)

Ezt vettem:

http://mullerautowebshop.hu/opel-astra-f/268-opel-astra-gyujtas-modul-trafo-alatt.html

Holnap kipróbálom, remélem jó. Ha beindul vele az autó, akkor jó lesz, ugye? Nem kell vele menni? Mert nem törném szét a régit, míg nem biztos, hogy jó. Próbának (beindítás) meg csak kibírja lemez és hővezetés nélkül. Jól gondolom?

Az lenne a gebasz, ha elindulna az újjal, de menet közben derülne ki mégis szar, mikor már széttörtem a régit a lemezésrt.

Én ezért fogattam fel egy másik lemezre ugy ahogy irtátok hővezetővel. Sose tudni. Lehet nagyot mellényulni.Igy megmaradt a régi. Próba. Egyébbként én láttam hűtőbordásat 3x annyiért.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na leszedtem a modult, de vagy 1 óra volt. Csak fúró, vágó és dremel égető segítségével ment. [:)]

Már fél távon szembesültem vele, hogy az új modul, hiába kisebb, nem fog teljes felületén felfeküdni a lemezre, mert pl. az előzőnek volt egy vájat körben, ill. pár helyen a fémfúróval felsértettem a felületet elég rendesen.

Végül lecsiszoltam, amennyire tudtam és agyonpasztáztam,, a gyárival és amit én vettem azzal is, kitöltöttem a réseket. Mentem vele pár percet, nyomtam neki és szépen szólt. Persze az igazi teszt majd hosszútávon lesz, mikor van ideje bemelegedni.

Mikor megálltam gyorsan megnéztem milyen meleg a modul, de csak langyoskának éreztem.

Szerintetek ez így jó lesz? Vagy inkább szerezzek egy normális lemezt, amire teljesen felfekszik? Cak azt nem tudom, hogy honnan, ill. hogy véknyabb is megfelelő e hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na leszedtem a modult, de vagy 1 óra volt. Csak fúró, vágó és dremel égető segítségével ment. [ :)]

Már fél távon szembesültem vele, hogy az új modul, hiába kisebb, nem fog teljes felületén felfeküdni a lemezre, mert pl. az előzőnek volt egy vájat körben, ill. pár helyen a fémfúróval felsértettem a felületet elég rendesen.

Végül lecsiszoltam, amennyire tudtam és agyonpasztáztam,, a gyárival és amit én vettem azzal is, kitöltöttem a réseket. Mentem vele pár percet, nyomtam neki és szépen szólt. Persze az igazi teszt majd hosszútávon lesz, mikor van ideje bemelegedni.

Mikor megálltam gyorsan megnéztem milyen meleg a modul, de csak langyoskának éreztem.

Szerintetek ez így jó lesz? Vagy inkább szerezzek egy normális lemezt, amire teljesen felfekszik? Cak azt nem tudom, hogy honnan, ill. hogy véknyabb is megfelelő e hozzá.

Szerintem azért van direkt a kerékdobon hogy a kerék felől van a lemeznek hűtése. Másreészt meg ugye felette van a trafó ami amúgy is melegszik szóval akkora baj nem lehet ha langyi. Én ha jól emlékszem 4 ezerért vettem egy bontottat az van bent már évek óta.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Par honapja kerdeztem, hogy mi okozhatja azt, hogy az astramban csak a 3-4es fokozat mukodik a ventillatoron, es azt mondtatok elotet ellenallas a gond. Viszont azota azt is csinalja hogy idoszakosan nem megy abszolut egyik fokozat sem pl egy honapig, aztan 2 honapig mukodio, de mar fel eve abszolut nem megy. Annyi kerdesem lenne, hogy ha a 4. Fokozat sem megy akkor tuti ellenallas a gond? Az nem direktben van kotve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Par honapja kerdeztem, hogy mi okozhatja azt, hogy az astramban csak a 3-4es fokozat mukodik a ventillatoron, es azt mondtatok elotet ellenallas a gond. Viszont azota azt is csinalja hogy idoszakosan nem megy abszolut egyik fokozat sem pl egy honapig, aztan 2 honapig mukodio, de mar fel eve abszolut nem megy. Annyi kerdesem lenne, hogy ha a 4. Fokozat sem megy akkor tuti ellenallas a gond? Az nem direktben van kotve?

Direktben, de ha jól tudom akkor is az előtét ellenálláson megy keresztül, mármint magán a zöld kockán, de ellenállás nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja már el,ha az összes kábel be lett mérve a motortérben/műszerfal mögött,nem testel semelyik,ha a generátor teljesen felújított,aksi jó,még terhelés alatt is 11.8-at mértünk,nem cellás,ilyesmi,mi oka lehet még annak,hogy parázslik a töltéslámpám?????

Ha pl.ráadom az ablakfűtést akkor meg rendesen világít..... :omg: :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Koszi! Es azt okozhatja hogy neha nem mukodott neha pedig igen?

Persze, ott eléggé tud oxidállódni, nekem is tök zöldek voltak a lábai. Ki kéne venni első körben megtakarítani és visszarakni.

Valaki árulja már el,ha az összes kábel be lett mérve a motortérben/műszerfal mögött,nem testel semelyik,ha a generátor teljesen felújított,aksi jó,még terhelés alatt is 11.8-at mértünk,nem cellás,ilyesmi,mi oka lehet még annak,hogy parázslik a töltéslámpám?????

Ha pl.ráadom az ablakfűtést akkor meg rendesen világít..... :omg: :pinch:

Hát legtöbbször a test kábeleknél szokott lenni a gond, vagy valamelyik csavarkötésnél. Hogyan mérted ki? Ellenállást mértél vagy csipogtattad?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Vettem az Astrámba egy fordulatos km -órat, és mivel nem akartam feleslegesen piszkálni az összes megtett km -er számlálóját így egy az egyben cseréltem az egész műszeregységet az eredetiből az "újba".Persze mindkettő W1102-es típus volt Simán átraktam , bár kétszer ki kellett szerelni az egész órát mert először nem ment a távolsági visszajelző, másodszorra meg nem jól dugtam vissza a spirált és megszorult a bovden amit persze azután vettem észre miután mindent visszacsavaroztam és raktam volna vissza a spirált a váltóra. Na összeraktam újra és szuperül működik de amikor lassítok akkor az óramutató miközben "esik" visszafelé egy kicsit fel-le vibrál. Azelőtt nem volt ilyen, vagy csak nem vettem észre. Szerintetek mi lehet az oka.

Előre is köszi a segítséget :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Vettem az Astrámba egy fordulatos km -órat, és mivel nem akartam feleslegesen piszkálni az összes megtett km -er számlálóját így egy az egyben cseréltem az egész műszeregységet az eredetiből az "újba".Persze mindkettő W1102-es típus volt Simán átraktam , bár kétszer ki kellett szerelni az egész órát mert először nem ment a távolsági visszajelző, másodszorra meg nem jól dugtam vissza a spirált és megszorult a bovden amit persze azután vettem észre miután mindent visszacsavaroztam és raktam volna vissza a spirált a váltóra. Na összeraktam újra és szuperül működik de amikor lassítok akkor az óramutató miközben "esik" visszafelé egy kicsit fel-le vibrál. Azelőtt nem volt ilyen, vagy csak nem vettem észre. Szerintetek mi lehet az oka.

Előre is köszi a segítséget :D

Általában a sebességémérő spirál hibája szokott ilyet okozni. Nézd meg hogy nem feszül-e például a fékrásegítő dobjában a motortérben, ha nem javul csepegtess bele olajat az utastér felől.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Általában a sebességémérő spirál hibája szokott ilyet okozni. Nézd meg hogy nem feszül-e például a fékrásegítő dobjában a motortérben, ha nem javul csepegtess bele olajat az utastér felől.

Köszi holnap ellenőrzöm a feszülést, ha nem az akkor olaj helyett jó a wd40??

Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja már el,ha az összes kábel be lett mérve a motortérben/műszerfal mögött,nem testel semelyik,ha a generátor teljesen felújított,aksi jó,még terhelés alatt is 11.8-at mértünk,nem cellás,ilyesmi,mi oka lehet még annak,hogy parázslik a töltéslámpám?????

Ha pl.ráadom az ablakfűtést akkor meg rendesen világít..... :omg: :pinch:

Fogj egy multimétert, járó motornál és felkapcsolt világítással (vagy ablakfűtéssel) mérj feszültséget a generátor fém háza és a motorblokk között. Ha 1-2 tized Voltnál többen mérsz, a generátor testkábele nem érintkezik rendesen valamelyik végén. Nekem pl. ez volt a gond.

Link to comment
Megosztás:

Persze, ott eléggé tud oxidállódni, nekem is tök zöldek voltak a lábai. Ki kéne venni első körben megtakarítani és visszarakni.

Hát legtöbbször a test kábeleknél szokott lenni a gond, vagy valamelyik csavarkötésnél. Hogyan mérted ki? Ellenállást mértél vagy csipogtattad?

Köszi a választ!

Akkor előbb kiszedem megnézem, bár mivel már az első kettő sem működött korábban így gyanús a csere :)

Link to comment
Megosztás:

Jó, akkor szokott így ugrálni, ha valahol feszül és hozzáér a bowden a gégecső belső részéhez. Illetve az utángyári bowdenek ugrálnak már alapból.

Na hát megnéztem, megpiszkáltam, de sehol nem találtam sem feszülést sem más rendellenességet. Viszont utána már rendesen ment lefelé is !! Öröm boldogság :D !!

Igaz nem sokáig mert a héten építem be a Board Computert a kocsiba és megint ki kell szedni az óraegységet.

Nem tudom hogy itt kell e jelezni de a leírás a BC-hez el van írva. Mégpedig azt írja hogy a fogyasztás jel az a 26-os csatlakozó 21-es lába de ugyanakkor a Diag csati bekötésénél is azt írja hogy kössük a 26-os csati 21-es lábára.

De ez így hibás mert a diag csati a 14-es láb

Ha netán hülyeséget írtam akkor bocsi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.