Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Kb ez lesz a nyerő 1,2V is van néha. Reggel hidegen tölt rendesen,de kb 1km után már világít a töltéslámpa.Elég a testkábelt felcsiszolni,vagy van valami trükk?

Pontosan. Leveszed a testkábelt, a sarukat, érintkező felületeket felcsiszolod, aztán úgy rakd össze, hogy a saruk közvetlenül a generátor házával, ill. a motorblokkal érintkezzenek, ne alátéteken keresztül.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg a generátor testelési hibája? Nekem akkor világított a töltéslámpa. Mérj feszültséget (járó motornál) a generátor fém háza és a motorblokk között. Néhány tized volt lehet max.

Kb ez lesz a nyerő 1,2V is van néha. Reggel hidegen tölt rendesen,de kb 1km után már világít a töltéslámpa.Elég a testkábelt felcsiszolni,vagy van valami trükk?

A generátor és a akku közt kell mérni nem? Úgy nem lehet pár tizednél több.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Érdeklődnék hogy a 98-as 1.6-os évjáratú opel astra F-be szeretnék tenni elektromos ablakemelőt előre.Ha egy ilyen szettet beteszek 30140205_2_1000x700_opel-astra-f-elektro akkor csak a csatlakozót kell összenyomni az ajtónál és már működni is fog?Vagy az elektromos ablakemelőnek a vezetékei nincsenek elhozva az ajtóig lévő csatlakozóig a kasznin?Gyárilag hogy adják ki az autót?Nincs benne elektromos ablak de viszont a vezeték rendszer ki van építve a kaszniba???

Várom a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Érdeklődnék hogy a 98-as 1.6-os évjáratú opel astra F-be szeretnék tenni elektromos ablakemelőt előre.Ha egy ilyen szettet beteszek .. akkor csak a csatlakozót kell összenyomni az ajtónál és már működni is fog?Vagy az elektromos ablakemelőnek a vezetékei nincsenek elhozva az ajtóig lévő csatlakozóig a kasznin?Gyárilag hogy adják ki az autót?Nincs benne elektromos ablak de viszont a vezeték rendszer ki van építve a kaszniba???

Várom a válaszokat.

Szia!

Kiadástól és felszereltségtől függ, hogy mennyi tyúkbél van benne.

Ha szerencsés vagy, akkor az ajtóig be van húzva gyárilag. Ha még szerencsésebb vagy, akkor az ajtóban is bennevan a full-os kábelkorbács. (mindkét oldalon)...

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Helló, van neki igen méghozzá az F20 (alsó sor balrol jobbra az 5. sárga 20A-os), de ha az elvan szálva akkor más sem műkszik: gyári központizár, tolatólámpa stb.

Akkor nem bizti baja van,nincsb enne áram.Transzmittert onnan használnám,de nem működik.

Link to comment
Megosztás:

Generátor gerjesztőszálán milyen feszűltséget,vagy áramerősséggel kell találkozzak? Persze járó motornál,gondolom.

Azért kérdem,mert feszűltséget 1-2századot ingadozva tudok mérni.Áramingadozás meg semmi nincs.

Van ennek külön biztije,vagy reléje? Motortérben csatlakozásig szakadás nincs.

Link to comment
Megosztás:

Generátor gerjesztőszálán milyen feszűltséget,vagy áramerősséggel kell találkozzak? Persze járó motornál,gondolom.

Azért kérdem,mert feszűltséget 1-2századot ingadozva tudok mérni.Áramingadozás meg semmi nincs.

Van ennek külön biztije,vagy reléje? Motortérben csatlakozásig szakadás nincs.

Hát ha jól látom a töltésjelző izzó ami magában a gerjesztésért felel az F7-es biztin van megtáplálva ahogy a műszeregység többi izzója és egy kék-fehér szálon megy a 12Volt a generátorba. Bár nem tuti, mert külön rajzon van a generátor és a műszeregység, és csak a vezeték színek passzolnak, a csatik sorszámai nem.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha jól látom a töltésjelző izzó ami magában a gerjesztésért felel az F7-es biztin van megtáplálva ahogy a műszeregység többi izzója és egy kék-fehér szálon megy a 12Volt a generátorba. Bár nem tuti, mert külön rajzon van a generátor és a műszeregység, és csak a vezeték színek passzolnak, a csatik sorszámai nem.

Pontosan,ahogy írod. Akkor nincs külön reléje,mert itt bizony egy fia áram sem megyen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

98-as F astra sedanba szeretnék benzinlámpát bemókólni....

amilyen az astra G-ben van.

lehetséges?van a szintmérőben jeladó hozzá?

most akarok ford.mérős órát belerakni, de abban nincs olyan sárga benzin lámpa..

ha van rá lehetőség,tudnátok rajzot küldeni hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

98-as F astra sedanba szeretnék benzinlámpát bemókólni....

amilyen az astra G-ben van.

lehetséges?van a szintmérőben jeladó hozzá?

most akarok ford.mérős órát belerakni, de abban nincs olyan sárga benzin lámpa..

ha van rá lehetőség,tudnátok rajzot küldeni hozzá?

A fordszámos órában van tankolásra figyelmeztető jelzés. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pontosan,ahogy írod. Akkor nincs külön reléje,mert itt bizony egy fia áram sem megyen?

Szerintem nincs ott relé...gyujtásra kapja az áramot gerjesztéshez egyben világítt az izzó, aztán meg elalszik gondolom ekkor a 12Volt is lekapcsol ezen a szálon. A visszajelző ég gyujtáson?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs ott relé...gyujtásra kapja az áramot gerjesztéshez egyben világítt az izzó, aztán meg elalszik gondolom ekkor a 12Volt is lekapcsol ezen a szálon. A visszajelző ég gyujtáson?

Visszajelző virít mintha az lenne a dolga,de áram egy csepp sincs benne.

Ha lesz időm kikeresem a biztosíték táblánál azt a drótot és rámérek.

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Az izzó azért alszik ki járó motornál, mert kiegyenlítődik az izzó két pontja között a feszültség. Álló motornál vagy hibás generátornál akkor világít, ha csak az egyik irányból kap villanyt. Ez a műszeregység irányából történik gyújtáson. Ezért sem lehet rajta áramot mérni, mivel kiegyenlítődik a feszültség. Ha az izzót kiveszed, akkor meg előgerjesztése nincs a generátornak, ezért kis fordulaton nincs töltés se.

Tehát a 12V nem kapcsol le!

Rajz olvasásból meg egyes! :D Van egy téglalap a rajzon, abban egy szám. Az egyik generátor kivezetésnél. Az azt jelenti, hogy abban a számú oszlopban található a folytatása. Pl 953. Tehát a 900-zal kezdődő rajzig kell lapozni és utána a 953-as számnál felfele nézve ott a folytatása. Itt meg egy téglalapban van ismét egy szám, ami meg visszautal oda, ahonnan kiindultál. Amúgy alul a rajz alján vannak a számok.

Link to comment
Megosztás:

Az izzó azért alszik ki járó motornál, mert kiegyenlítődik az izzó két pontja között a feszültség. Álló motornál vagy hibás generátornál akkor világít, ha csak az egyik irányból kap villanyt. Ez a műszeregység irányából történik gyújtáson. Ezért sem lehet rajta áramot mérni, mivel kiegyenlítődik a feszültség. Ha az izzót kiveszed, akkor meg előgerjesztése nincs a generátornak, ezért kis fordulaton nincs töltés se.

Tehát a 12V nem kapcsol le!

Rajz olvasásból meg egyes! :D Van egy téglalap a rajzon, abban egy szám. Az egyik generátor kivezetésnél. Az azt jelenti, hogy abban a számú oszlopban található a folytatása. Pl 953. Tehát a 900-zal kezdődő rajzig kell lapozni és utána a 953-as számnál felfele nézve ott a folytatása. Itt meg egy téglalapban van ismét egy szám, ami meg visszautal oda, ahonnan kiindultál. Amúgy alul a rajz alján vannak a számok.

Nem elég ha csak a kábel színét nézem? Generátornál-műszeregységnél is ugyanaz a színkód. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

És amikor egy egységnél több helyen is használják ugyanolyan színű vezetéket? Pl BC? :)

Írom lassan: generátor, ééés műszeregység töltésjelző izzó. Mindegyik kék-fehér...mekkora az esélyes százalékosan hogy ezek nem közlekednek egymással a színazonosság ellenére? :D Nem azt mondtam hogy találtam egy ugyanolyan színű szálat a hátsó lámpánál meg a motortérben és azok össze vannak kötve. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Írom lassan: generátor, ééés műszeregység töltésjelző izzó. Mindegyik kék-fehér...mekkora az esélyes százalékosan hogy ezek nem közlekednek egymással a színazonosság ellenére? :D Nem azt mondtam hogy találtam egy ugyanolyan színű szálat a hátsó lámpánál meg a motortérben és azok össze vannak kötve. :rolleyes:

Idézem lassan:

"Bár nem tuti, mert külön rajzon van a generátor és a műszeregység, és csak a vezeték színek passzolnak, a csatik sorszámai nem."

Ebből az következik, hogy csak sima szerencse volt, hogy jól találtad meg. :D Egyáltalán milyen csati sorszámra gondoltál itt? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.